Kuuluuko miehen avata ovi naiselle?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun oli vielä hienoja naisia miehet availivat heille ovia ym.
Nykypäivänä hienoja naisia on enää todella vähän.
Kaiken maailman yh naikkosia ja vastaavia lähinnä yabba the hut tyyppisiä kyllä riittää , mutta he ovat kaukana hienosta naisesta
Olisi lähinnä naurettavaa jos miesten pitäisi nykypäivänä kohdella naisia leideinä vaikka he ovat lähinnä sitä mitä ennen kutsuttiin rääsyläisiksi. Hienon naisen kohtelun ansaitsevat vain hienot naiset. Yh luntuille ei todellakaan.
Niin,tuskinpa portoille ovia auottiin tai ladyinä kohdeltiin ennenkään.
kyllä, jos naiselta on amputoitu molemmat kädet tai ne ovat kokonaan kipsissä.
ei siis sen tähden, että nainen ei saisi ovea itse auki, vaan sen tähden, että kädetön nainen ei saa tehtyä metoota someen.
Kyllä kuuluu, toisinaan random-naisille en ole avannut. Omalle naiselle pyrin avaamaan aina. Tosin eipä se pelkkä oven riuhtominen riitä.
Miksi miesten pitäisi elää menneessä ajassa ja naisten ei ?
Miettikää naiset millaisia itse olette.
Mitä hienoa teissä enää on? Onko käytöksenne miestä kunnioittavaa?
Maailma EI toimi vain yhteen suuntaan.
Ei kuulu. Avaan silti, jos sellainen tilanne tulee eteen. Avaan oven myös miehille, jos esim. kaupan ovella tulee tilanne missä toinen tulee ulos kauppakassit kädessä ja itse tyhjin käsin menossa sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voin avata ihan kelle vaan oven. En koe sitä minään vaivana. Teot ne vaikuttavat missä valossa näyttäydymme toisillemme. Miksi näyttäytyä toisille moukkana?
M30
Miksi näyttäytyä yhtään mitenkään yhtään missään, koska jokapaikassa on vaan i d i o o t t e j a
Ootpa rehellinen kun sanot mitä oot.
Jos nyt sattuu ekana siihen oveen tarttumaan ja ovat samaan paikkaan menossa. Ei mitenkään erityisesti kuulu avata mutta onhan se kohteliasta pitää takana tulevalle ovea auki jos ovat siinä peräkkäin. Mikä ihme tässäkin nyt on?
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu, mutta on eduksi, jos mies avaa oven naiselle. Ajattelen, että onpa hyvät käytöstavat ja siitä kyllä huomaa, kuka osaa huomioida muita.
Mulle tulee mieleen lipevä keikari, jolla on taka-ajatuksia, varsinkin jos nuorelle kauniille naiselle availee ovia.
Ennen kuului mutta nyt se on henkistä väkivaltaa ja seksuaalista häirintää!
No, jos mulla on kädet täynnä tavaraa, niin olisihan se ihan kiva. Samoin toisin päin tietty.
Olen saanut tällaisessa ketjussa aiemmin vihat päälleni, kun kerroin työpaikan parista ylikohteliaasta miehestä, joilla oli obsessio avata ovat naisille. He eivät valitettavasti juuri katsoneet olivatko enemmän haitaksi kuin hyödyksi. Esim meinasivat kiilata sinut kumoon, kun yhtäkkiä ravaavat ohitsesi ovelle, että pääsevät ensin aukaisemaan. Esim. ahtaassa portaikossa jäävät kulkuväylälle pitämään ovea auki niin, että joudut itse kumartelemaan läppärit sylissä miehen käsivarsien ali. Mutta kun hei, minä pidän sinulle ovea auki, että sinun on helpompi tulla, kun olet nainen.
Olin kiittämätön lehmä kuulemma, kun en tällaista kohteliaisuutta osannut arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillunsaannin alkeet nri 1.
Ja tuo "nri" on siis lyhenne mistä?
Ne*keri
Arvostan tilannetajua ja kohteliasta käytöstä. Itse avaan töissä asiakkaille usein sekä ovea että heidän auton ovea jos kädet ovat täynnä kantamuksia.
Yksi ulkomaalainen mieskollega on erittäin reipas auttamaan jos huomaa minulla olevan paljon kannettavaa, hän saattaa napata käsistäni kantamuksia. On kiva tuntea itsensä naiseksi välillä, suomalaiset miehet saavat minut tuntemaan aniharvoin itseni naiseksi.
Negatiivisin kokemus ovien avaamiseen liittyen oli, kun asioin Agrimarketissa (nyk. Hankkija) raskaana. Ulkona oli liukasta ja tuuli, eikä ovet olleet automaattiovia. Kassa sijaitsi niin että siitä näkee suoraan ulko-ovelle ja oli ihan muutaman metrin päässä. Ei ollut ruuhkaista ja nuorehko kassamies oli vaan tumput suorina kun kannoin olallani 20kg säkin autolleni liukastellen.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen mies edustaa mennyttä aikaa.
Naista alistavaa käytöstä, ihan kuin nainen ei osaisi itse avata.
Jättäisin
On varmaan peruja näistä ajoista jolloin nainen ei saanut yksin kulkea kodin ulkopuolella, mies auttaa ulkotakin päälle ja avaa oven eli antaa luvan lähteä kodin ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voin avata ihan kelle vaan oven. En koe sitä minään vaivana. Teot ne vaikuttavat missä valossa näyttäydymme toisillemme. Miksi näyttäytyä toisille moukkana?
M30
Miksi näyttäytyä yhtään mitenkään yhtään missään, koska jokapaikassa on vaan i d i o o t t e j a
Ootpa rehellinen kun sanot mitä oot.
Jonota sinä niitä ämpäreitä ja fanita käärijää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu.
T: nainen
En aio edes tervehtiä naapurin naista enää, joka yritti tutustua minuun ja näkyy panevan ainakin kolmea eri miestä. Ei mulla ole sille h u o r a l l e enää mitään sanottavaa
Mitä sun naapuri liittyy tähän ketjuun? 😆
Ei varsinaisesti kuulu. Kohteliaat ihmiset tekevät niin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miesten pitäisi elää menneessä ajassa ja naisten ei ?
Miettikää naiset millaisia itse olette.
Mitä hienoa teissä enää on? Onko käytöksenne miestä kunnioittavaa?
Maailma EI toimi vain yhteen suuntaan.
Kuka on käskenyt elämään menneessä? Minä en ainakaan.
Minut kasvatettiin oven avaajaksi. Lähinnä saanut halveksuvia katseita.