Mihin voi valittaa tk:n ajanvarauspuhelimeen vastaavasta henkilöstä?
Otsikossa kysymys jo aika lailla. Eli mihin voi valittaa henkilöstä, joka vastaa terveyskeskuksen ajanvarauspuheluun? Entä mihin voi pistää oikaisupyynnön tekstistä, jonka he ovat kirjanneet omakantaan?
Kommentit (39)
Heh, olinkin unohtanut tämän palstan tunnelman. Kiitos asiallisille vastaajille neuvoista! Omalla kohdalla oli kyse aspasta joka puhelimessa käyttäytyi törkeästi, sekä kirjasi Kantaan asioita jotka eivät pidä paikkansa. Tärkeintä itselle onkin saada kirjaus omakannasta pois / oikaistua, sillä ko.teksti voi mahdollisesti vaikuttaa myös omaan terveydenhoitooni.
-OP
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat vastaavat ja puolustelevat toinen toisaan, vaikka eivät edes tiedä mitä on tapahtunut.
Jaa sinäkö kuuntelisit huorittelua ja tappouhkauksia hymyssä suin koko päivän ja kiittäisit vielä päälle kun raivohullu mielenterveystapaus aikoo tehdä sinusta valituksen? Sitä saa mitä tilaa ei niitä kanta merkintöjä huvikseen kirjailla.
Vierailija kirjoitti:
Heh, olinkin unohtanut tämän palstan tunnelman. Kiitos asiallisille vastaajille neuvoista! Omalla kohdalla oli kyse aspasta joka puhelimessa käyttäytyi törkeästi, sekä kirjasi Kantaan asioita jotka eivät pidä paikkansa. Tärkeintä itselle onkin saada kirjaus omakannasta pois / oikaistua, sillä ko.teksti voi mahdollisesti vaikuttaa myös omaan terveydenhoitooni.
-OP
Helpoiten pääsisit jos et itse huutaisi, raivoaisi ja uhkailisi "aspalle", joka vain tekee työtään lakia noudattaen. Mutta sehän olisi liian ylivoimaista amerikan oikeuksista vaahtoaville persuille, mitkä eivät pärjäisi sotealalla tai muissa töissäkään päivääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-OPHelpoiten pääsisit jos et itse huutaisi, raivoaisi ja uhkailisi "aspalle", joka vain tekee työtään lakia noudattaen. Mutta sehän olisi liian ylivoimaista amerikan oikeuksista vaahtoaville persuille, mitkä eivät pärjäisi sotealalla tai muissa töissäkään päivääkään.
? Oletan että lainasit vahingossa väärää kommenttia :D
- OP
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä luulisit. Teepä kuule vaikka kymmenen valitusta. Etkö saanut mitä halusit? Ottaako pannuun kun noudatettiin ohjeita? Etkö saanut aikaa? Mut hei...teepä valitus. Sillä se ratkeaa...Vai ratkeaako sittenkään.
T. Päivittäin työkseeen ainakin 10 valitusta lukeva. Suurin osa niistä täysin turhia tai väärin perustein tehtyjä. Viha kohdistuu täysin väärään kohteeseen. Sen takia olen alkanut itsekin kyllästyä koko alaan. Työvoimapulan takia ei kohta ole enää henkilöitä töissä tietyissä pisteissä ollenkaan. Ei nuoret suostu enää jäteämpäreiksi.
Asun tällä hetkellä vauraassa pk-seudun kunnassa,jossa tk:n takaisinsoitto kestää 2 viikkoa. Kerran . Viimeksi soittivat su-iltana, kun olin suihkussa. Muutenkin kokemukseni ovat omituisia. Hb tippunut, pyörryttää, valun verta alapääästä. Odota konsultoin lääkäriä, osta apteekista suppo ja syö rautaa - lopputulos hb. pudonnut 180-61, ferritiini 3 - rautainfuusio, verta tipassa ja vatsaoperaatio. Sormi kipeä, odota konsultoin lepo,burana:Totuus - murtuma, leikkaus. Mielnterveys: saat lähetteellä 3 etäkertaa psyk.polille. Hammasuolto: hillitön kipu- kokeile buranaa, äläkä laita kieltä sinne reikään. Silmä: ostarilla on ilmainen tarjous - mee sinne. Miehenä gynestä en tiedä, mutta tuskin toimii. Mammoon on rahaa, mutta uroon ei.
Nykyään on siis pakko mennä 3 yleisellä päivystkseen, tai yksityiselle, koska julkinen ei toimi. Työntekijät vielä kehtaavat kettuilla asiakkaille. H'vettää Suomi. Miten on annettu markkinoiden hoitaa ja kokoomuspoliitikoiden hoitaa tämä näin. kuralle?
Minä en muista milloin viimeksi tk:n ajanvarauspuhelimeen olisi joku vastannut. Varmuudella ei ainakaan viiteen vuoteen. Tällä perusteella epäilen aloittajaa trolliksi. Yhteispäivystyksen/polin puhelimeen sen sijaan vastataan mielestäni yhä, joskin siitä on hetki kun olen soittanut (lapsen päätä piti liimata/teipata).
Mitä ajanvaraushenkilö teki, haistatteliko
Ei tullut takaisin soittoa, onneksi ei tullut influenssaakaan, vielä. Harmi kyllä pankkitunnukset vanheni käytön puuttuessa. Danske Bank. Ei siis pääsyä omakantaan, eikä paljon muuhunkaan! Passi pitäisi uusia ensin.
Kertokaa, miten se vastaus voi aina olla, että ei ole aikoja? Onko ne siis varattu maailmanloppuun saakka, vai miten se on käsitettävä?
Eikö nyt ole joku hoitotakuu? Jos ei ole antaa aikaa lääkärille, eikö pitäisi antaa palveluseteli yksityiselle?
En ymmärrä, pitääkö mun nyt vain odotella kuolemaa kaikessa rauhassa, kun en ole enää työterveyden piirissä.
Minä tein kirjallisen valituksen tk:n johtajalle.
Teinityttärellä oli kovat kivut, ei annettu aikaa tk:hon, käyttäytyminen oli törkeää ja vähättelevää, ei yhtään kuunneltu (kuulin kun puhelin oli kaiuttimella). Vein sitten tytön yksityiselle lääkärille päivystykseen ja diagnoosi oli vatsaonteloon vuotava kysta eli sairaalareissu tuli.
Johtaja soitti minulle seuraavana päivänä ja pahoitteli tapahtunutta.
Hoitovirhe on tahaton, mutta ei silloin, kun potilasta ei edes kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein kirjallisen valituksen tk:n johtajalle.
Teinityttärellä oli kovat kivut, ei annettu aikaa tk:hon, käyttäytyminen oli törkeää ja vähättelevää, ei yhtään kuunneltu (kuulin kun puhelin oli kaiuttimella). Vein sitten tytön yksityiselle lääkärille päivystykseen ja diagnoosi oli vatsaonteloon vuotava kysta eli sairaalareissu tuli.
Johtaja soitti minulle seuraavana päivänä ja pahoitteli tapahtunutta.
Hoitovirhe on tahaton, mutta ei silloin, kun potilasta ei edes kuunnella.
Ja tämä tapahtui Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä luulisit. Teepä kuule vaikka kymmenen valitusta. Etkö saanut mitä halusit? Ottaako pannuun kun noudatettiin ohjeita? Etkö saanut aikaa? Mut hei...teepä valitus. Sillä se ratkeaa...Vai ratkeaako sittenkään.
T. Päivittäin työkseeen ainakin 10 valitusta lukeva. Suurin osa niistä täysin turhia tai väärin perustein tehtyjä. Viha kohdistuu täysin väärään kohteeseen. Sen takia olen alkanut itsekin kyllästyä koko alaan. Työvoimapulan takia ei kohta ole enää henkilöitä töissä tietyissä pisteissä ollenkaan. Ei nuoret suostu enää jäteämpäreiksi.
Järkyttävä asenne. Ei ihme, että valituksia tulee roppakaupalla, kun asenne on se, että potilas on aina väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tein taannoin puhelinaspaa yksityisen lääkäriasemaketjun valtakunnallisessa ajanvarauksessa. Hirvein työ ikinä, ihmiset ovat ihan raivohulluja, huutavat, haukkuvat ja vittuilevat. Erityismaininta vittumaisuudesta kaikenmaailman gunilla von arsenbergereille tuplanolla-alueelle ja lisenssiharrastajalasten vanhemmille pk-seudulta, juoskaa kaikki suohon.
Meilläkin ovi kävi koko ajan, olin 8 kuukaudellani konkari. Palasin keikkailemaan ensimmäiseen ammattiini sairaalahuoltajaksi, ja tämähän on oikeastaan kivoin duuni ever: edes potilas ei ole niin typerä, että purisi ruokkivaa kättä. Kaikki mulkerotkin hymyilevät ja kiittävät, sillä tuon ruokaa.Tsempit vaan hoitajille, en tajua kuinka te kestätte.
Ai että sairaalahuoltajan papereilla on pätevä tällaiseen aspa-hommaan? Ehkä niitä tuloksiakin olisi tullut paremmalla koulutuksella...
Luultavammin olin siellä sahupapereillani kuin FM-papereillani. Joo, on vähän ala hakusessa, onneksi lainat on jo maksettu. Ja tosiaan privan aspassa ei suosita hoitajataustaisia vaan myyntihenkisyys on se juttu. Eipä multa löydy sitäkään.
Miehenä minun pitäisi kyllä kehua sitä takaisin soittavaa naista, aivan järkyttävän hyvä puhelinääni. Mutta ei kehtaa kun se ei ole mikään seksipuhelin, vaan hoito-ohjeita antava työn orja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika surkeelta vaikuttaa toimipiste jossa päivittäin luetaan10 valitusta. Kannattaa varmaan korjata työpaikan asenteita ja toimintatapoja.
Sote- palveluissa ihan normaalia. Luuletko, että kiitosta juurikaan satelee?
Olen antanut palautetta juuri siitä luukun takana istuvasta henkilöstä, ja kysymys ei ollut siitä, etten olisi saanut mitä halusin vaan hänen töykeästä käytöksestään. Se olit ehkä sinä? Puhetyylin puolesta voisin kuvitella niin.
Valitat sinne terveysasemalle. Löytyy varmaan palautelomake netistä, riippuen hyvinvointialueesta. Oikaisupyyntö samaan paikkaan, missä se on kirjoitettu. Oikaisupyyntö yleensä löytyy netistä kun googletat oman hyvinvointialueen ja oikaisupyyntö.
Suurin osa työntekijöistä omassa tk:ssa on ammatillisia, mutta sitten siellä on se yksi, jonka tunnistan jo äänestä. Hänellä on todella aggressiivinen asenne, tiuskii ja vähättelee.
Vaihtaisi ammattia, ei sovi lainkaan hoitoalalle. Jos minun ammatissani narkkarien kanssa toimisi kuten hän toimii, tulisi isoja vaikeuksia välittömästi. Tuollaisella vihamielisellä ja vähättelevällä asenteella saa kaikki asiakkaat kimppuunsa eivätkä mun asiakkaat olekaan mitään normikansalaisia, jotka tyytyvät huorittelemaan puhelimessa.
Eli ei se vika todellakaan aina ole potilaassa. Eiköhän työyhteisössäkin tiedetä kenellä tuppaa olemaan huono päivä päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vertaat itseäsi jäteämpäriin. No, sinä sen sanoit, en minä.
Ai että sairaalahuoltajan papereilla on pätevä tällaiseen aspa-hommaan? Ehkä niitä tuloksiakin olisi tullut paremmalla koulutuksella...