Olen 40v nainen ja on alkanut nolottaa pukeutua farkkuihin
Koetteko muut näin? Tuntuu nuhjuiselta ja ei istu tyyliini tai tasoon.
Paino ei ole muuttunut joten siitä ei ole kyse. Olen vaan "kasvanut yli".
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tykkää farkuista. Käytän harvoin. Miksi pitäisi valita juuri farkut, kun valinnanvaraa on rajattomasti?
Tämä. Farkut ovat rumia. En käytä. Pukeudun naisellisesti hameisiin ja mekkoihin.
N40+
Niinpä, voi käyttää niitä vaatteita mistä itse tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tykkää farkuista. Käytän harvoin. Miksi pitäisi valita juuri farkut, kun valinnanvaraa on rajattomasti?
Tämä. Farkut ovat rumia. En käytä. Pukeudun naisellisesti hameisiin ja mekkoihin.
N40+
Kyllä farkkuperse on paras! T: M65+
Tämän takia en käytä. Ällöttää esitellä takapuoltaan tiukoissa farkuissa.
Farkuille ei ole mitään ikärajaa. Mielestäni ne ovat yhdenlainen tyyli muiden joukossa. Ainoana housuvalintana farkut kyllä kertovat jotenkin pukeutumistilanteiden vähyydestä, jos elämä ei ole vaatinut ja opettanut pukeutumaan monipuolisemmin. Sikäli voin ymmärtää aloittajaa, jos kyse on lähes yksinomaisesta farkkuihin pukeutumisesta. On hyvä ja kiva käyttää erilaisia vaatteita eri yhteyksissä, ja useimmille farkuillakin on käyttöä. Itselläni on kahdet farkut ja viidettoista muut pitkät housut sekä urheiluhousuja lisäksi.
Käytän sekä farkkuja että hameita. Minulla on hyvä perse, jota mielelläni näytän muillekin. Näyttäähän tuo hyvältä myös hameissa. N53
sitten on legginsit, niitä on vaikka minkäkuvioista ja materiaalia
Käytän teinimallisia farkkuja ja noloja farkkuja. Vartalo ei ole ihanne. Rakastan farkkuja N 48
Vierailija kirjoitti:
Minua nolottaa käyttää suoria housuja. En vain osaa. Kaapissa on niitä odottamassa päivää, jolloin aikuistun. N56
Asutko maalla? Kuulostaa tosi oudolta. Eikö sinulla ole mitään tilanteita, joissa edellytetään ns. siistiä pukeutumista?
On eri asia, että ei halua käyttää farkkuja ja käyttää siitä syystä jotain muuta vaatekappaletta kuin se, että miettii liikaa, mitä muut ovat siitä mieltä miten se käy itselle.
Ap, voit käyttää sitä alaosaa, mitä itse haluat. Ei ole pakko käyttää farkkuja. En kuitenkaan tekisi farkkujen mukaan yleisesti mitään johtopäätöstä henkilön "tasosta". Asia on paljon monimutkaisempi ja hyvin leikatut puhtaat ja ehjät farkut osana työpukeutumista on useimmiten ihan siisti valinta jopa aloilla, joissa tulee miettiä edustavuuttaan enemmän.
Harmi, että tää aloitus saanut näin paljon negatiivisia kommentteja, vaikka siinä ei haukuttu ketään niin ap:ta lytättiin.
Mä myös jonkinasteisen 40 kriisin äärellä ja/tai kaipaan muutosta vaatekaappiin. Kuulen usein sitä, että näytän nuoremmalta kuin olen ja olenkin alkanut pohtia sitä, että kun en oikeastaan enää viihdy vaikkapa just vaatekauppojen normifarkkujen äärellä. Oon alkanut ostamaan mekkoja. Toki koitan välttää täti-mallisia ja toisaalta tosi lyhyitä. Tähän asti olen päässyt.
Naisille sentään on aika paljon vaihtoehtoja, joita laittaa farkkujen asemasta. - Vai mitä tykkäsitte, jos vaikka ministeri Arto satonen saapuisi A-studioon keskustelemaan minihameessa? - Vai olsiko trikoot parempi? - Eihän hänen varmaan tarvitsis kuin laittaa päälleen pitkälahkeiset nahkahousut, niin valinta muistettasiin vuosia tai vuosikymmeniä. Farkkuihinkin pukeutuneena moni koksi hänen alipukeutuneen....
Osta beessit teryleenihousut, joissa on vekki edessä. Ei ole teinihoussut, tai crimplenemekko ja jalkaan läskipohjakenkät.
Mä taas haluaisin käyttää, mutta vaikeaa löytää sopivia. Olen 55v, 161cm ja 66kg, reitevä ja massua on. Mistä ja millaset farkut mulle? Yleensä ne kinnaa reisistä ja on 10cm liian pitkät.
Onpa sinulla huono itse tunto,luulisi olet jo kasvanut aikuiseksi. Sukulaseni mies ja nainen käyttävät yhä farkkuja,ovat yli 80v.
En ole omistanut sinisiä farkkuja yli kymmeneen vuoteen, enkä minkäänlaisia yli viiteen. Minunkin mielestäni ne ovat homssuiset "maalaisvaatteet" aikuiselle. Käytän hameita, mekkoja ja ns suoria housuja. Farkkuja käyttävästä 40+ ikäisestä tulee aina mieleen "wannabe-nuorekas", joka luulee olevansa nuorekas pukeutumalla oman teini-ikänsä muotiin. Sama vaikutelma kuin aikuinen ihminen isossa 2000-luvun alun lippiksessä, tai ysärin viivakulmakarvoilla.
Käytän farkkuja, koska niistä löytyy sopiva malli lyhyt jalkaiselle, paksut reidet ja ison lantion, mutta kapeahkon vyötärön omaavalle. Olen käyttänyt saman merkin samaa mallia ainakin 20 vuotta, sitä saa sekä sinisenä että mustana. Mustaa ei edes helposti tunnista farkuksi.
Olen kyllästynyt sovittamaan jonkun kaupan kaikki suorat housut vain todetakseni, että yhdetkään eivät sovi. Sitten kun saan ne lantion yli, niin vyötäröä ja pituutta on aivan liikaa. Materiaalit usein jotain ällöttävää tekokuitua. Farkut ovat tukevat ja lämpimät, juuri sitä mitä talvella kaipaa. Kesällä voi sitten käyttää mekkoja.
N60
Sinänsä kukin pukeutukoot miten tahtoo, mutta mitäs jos kokeilisit Helmi Loukasmäen tyyliä - voisit saada ansaittua huomiota?
Olen nelikymppinen mahakas nainen, ja koen sinisten farkkujen pitämisen epämukavana. Mielestäni ne eivät sovi itselle tyylillisesti ollenkaan, ja lisäksi ne ovat liian kuumat ja jäykät sisätiloissa.
Okei, mä tykkään. Ei ole mielestäni ikään liittyvä juttu muutenkaan. Olen 48v ja omistan erilaisia farkkuja. Leveitä, suoria jne. Niitä on helppo yhdistää eri tyyleihin, työskentelen vaateliikkeessä. Levikset suosikit, etenkin 501 (90's) ja bootcut.
Vierailija kirjoitti:
Itse pukeudun hameisiin.
Miksi nykyään niin harvat akat käyttää hametta??
Koska mekot ovat nyt muodissa.
Veetut olet, oikeita nelikypäsiä ei nolota mikään.
Olet 14v Herkkä-Mimosa/Pilvihiukkanen/Joki-Piikivi.