Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joudun kärvistelemään todella pienillä tuloilla ja itkettää

Vierailija
24.02.2024 |

Tienaan tällä hetkellä osa-aikatöistä nettona käteen 1100€/kk. Siitä lähtee heti asuntolainan lyhennys ja muut laskut, jotka suurin osa pyörii Visan kautta kun rahaa ei yksinkertaisesti enempää ole. 

Olen kahden lapsen äiti, sekä samalla yrittäjä. Te-keskus katsoi yritykseni päätoimiseksi, joten en saa soviteltua työttömyyskorvausta mutta käytännössä tuloja sillä puolella ei vaan ole. 

harmittaa ja ahdistaa niin paljon tämä jatkuva köyhyys. Töissä olen palautellut tyhjiä pulloja, että on ollut varaa käydä syömässä työpäivän aikana. Kukaan ei uskoisi, miten pienesti ja köyhästi joudun elämään. Lapsiparat, kun on näin köyhä äiti. Mies käy ruokakaupassa, luojan kiitos siitä. 

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä aloitus on provo ja keksitty juttu. Mutta tuosta yrittäjyydestä: älkää hyvät ihmiset lähtekö yrittäjiksi ellei ole varmaa tuloa ja asiakkaita tiedossa. Ja säästössä rahaa, joilla pärjää parikin vuotta pienien tulojen kanssa. Ja älkää ikinä suostuko TE-tston ehdotuksiin jostain pienyrittäjyydestä tai vastaavasta. 

Vierailija
42/44 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu onnhelppo. Otat pikaisesti eron ja muutat erilleen. Tulosi nousevat ja menosi pienenevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kouluttaudu työhoimatoimiston kurssilla hoitajaksi tai hoiva-avustajaksi tai siivoojaksi saisit heti vakituisen kokoaikaisen palkkatyön kun valmistut . 

Miks pitäis kouluttautua pienempipalkkaiseen työhön , jos ap kouluttautuu jo nyt isompipalkkaiseen? No tietysti, jos ala on kutsumusammatti tai kiinnostaa muuten. 

Siksi, että kateellinen ankeuttaja ei pahoittaisi mieltään :)

Vierailija
44/44 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan 1200 e ansiosidonnaista vielä jonkin aikaa, mutta se loppuu tänä vuonna. Eläkeikään on vielä useampi vuosi aikaa, eikä 60-kymppinen helposti enää työllisty. Mies saa takuueläkettä. Asumiskulut 750 euroa, jossa putkiremontin osuuteen vaikuttaa korkotaso. Asuntolainaa ei onneksi enää ole. Maksan itse asumisesta 450 euroa ja mies 300 euroa. Maksan myös kaikki muut perheen laskut, kun mies ei osaa käyttää verkkopankkia. Mies ei osaa muutenkaan ostaa säästäväisesti vaan tuhlaa eläkkeensä. Lapset ovat nuoria aikuisia, yksi opiskelija asuu vielä kotona, mutta autan välillä taloudellisesti myös kotoa muuttaneita ja lapset ovat aina tervetulleita kotiin syömään ja yöpymään, jos on tiukkaa taloudellisesti tai on muuten murheita.

Olen karsinut omat kulut minimiin, jotta voin auttaa muita perheenjäseniä. Sellaista se on, kun sain kohtuu hyväpalkkaisesta työstä potkut ja uutta työtä en vaan ole onnistunut löytämään vaan olen pätkätyökierteessä. En enää vakityön jälkeen ole syönyt työpaikkaruokalaoissa vaan ottanut keikkatöihin halvat eväät. En kuluta itseeni juurikaan rahaa. En meikkaa, leikkaan tukan itse, vaatteet ovat vanhoja tai kirpparin ilmaislaatikoista tongittuja. En käy missään maksullisissa harrastuksissa.

Ilmeisesti sinulla mies kuitenkin hankkii perheeseen elektroniikkaa ja muita laitteita, jos vanhat rikkoutuvat ja hoitaa mahdollisen auton kulut. Silloin tilanteesi on melko hyvä ja joskus tulevaisuudessa saat ehkä hyvää palkkaa.