Joudun kärvistelemään todella pienillä tuloilla ja itkettää
Tienaan tällä hetkellä osa-aikatöistä nettona käteen 1100€/kk. Siitä lähtee heti asuntolainan lyhennys ja muut laskut, jotka suurin osa pyörii Visan kautta kun rahaa ei yksinkertaisesti enempää ole.
Olen kahden lapsen äiti, sekä samalla yrittäjä. Te-keskus katsoi yritykseni päätoimiseksi, joten en saa soviteltua työttömyyskorvausta mutta käytännössä tuloja sillä puolella ei vaan ole.
harmittaa ja ahdistaa niin paljon tämä jatkuva köyhyys. Töissä olen palautellut tyhjiä pulloja, että on ollut varaa käydä syömässä työpäivän aikana. Kukaan ei uskoisi, miten pienesti ja köyhästi joudun elämään. Lapsiparat, kun on näin köyhä äiti. Mies käy ruokakaupassa, luojan kiitos siitä.
Kommentit (44)
Turhat kulut pois, esim kosmetiikka, kampaamot yms. Vaatteet kirpparilta. JA LOPETA TUO TURHA ULINA!
Kyllä on köyhää kun pitää syödä töissäkin 10 euron lounas eli 200 euroa kuukaudessa.
Kommenteista päätellen tilanteeni on ainutlaatuinen, muutama hiukan samaistuu mutta taidan olla harvinainen pienine tuloineni tällä palstalla.
Tämä tilanne on silti ihan valittamattakin lohduton.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kommenteista päätellen tilanteeni on ainutlaatuinen, muutama hiukan samaistuu mutta taidan olla harvinainen pienine tuloineni tällä palstalla.
Tämä tilanne on silti ihan valittamattakin lohduton.
ap
Suksi suolle provoinesi.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja saan tukia 1000 euroa kk. Pärjään hyvin ja rahat riittää kaikkeen. Asun toki vuokralla mutta ei se haittaa. Syön joka päivä hyvää kotiruokaa myös.
Niin, ja olet toimintakykyinen?
Tee selvitys kelaan että mies ei elätä sekä yritys ei ole tuottava ja hae oikaisua .
Voisiko mies maksaa varakkaampana yksin lainan lyhennykset ?
Vierailija kirjoitti:
Voisiko mies maksaa varakkaampana yksin lainan lyhennykset ?
Olen ihmetellyt samaa mutta tiedän kokemuksesta että tuollaisia järjestelyitä on. Asutaan yhdessä perheenä mutta ei mitään ymmärrystä löydy yhteisen elämän suhteen. En suostuisi mutta ymmärrän myös sen puolen ettei ole mukavaa jos omat tulot ovat pienet. Itsekin pidän siitä että omillani tulen toimeen. Jaksamista aloittajalle.
Ap, miksi ihmeessä olet tuollaisen miehen kanssa joka ei selvästikään välitä sinusta eikä lapsista? Ei ole normaalia että perheessä on eri ihmisillä erilaiset elintasot...
Tämän vuoksi ei koskaan avioeroa.
J.O.B = just over broke
Onko sinulla mitään sijoituksia? Asunto-osaketta en laske sellaiseksi.
Kannattaa ostaa kryptovaluuttoja edes 20 € kuukaudessa.
No se varsinainen ongelma on mies joka ei osallistu perheen elatukseen suhteessa tuloihinsa. Ei teilla olisi kovin isoa ongelmaa jos mies kohtelisi vaimoaan ja lapsiaan niinkuin tosimiehen ja kunnon isan tulee ja osallistuisi perheen elatukseen reilusti. Tuollainen "mies" ansaitsee olla lapseton sinkku niin saa kuluttaa omat rahansa mihin haluaa, siina tilanteessa se on ihan ok. Perheelliselle tuo kylla on halpamaista kaytosta.
Nyt kovetat itsesi. Ota ero, vaadi ositus ja talo myyntiin. Hupskeikkaa, saat elarit, asumistukea vuokra-asuntoon, yh-tukia ja vaikka mita. Lisaksi paaset eroon riippakivimiehesta joka ei osallistu reilusti perheen elatukseen mutta samalla evaa sinulta tukia koska perheen tulot liian suuret. Huomaat saman kuin monet muut naiset etta elama ilman itsekasta miesta on paljon stressittomampaa - ja edullisempaa.
Miksi et kouluttaudu työhoimatoimiston kurssilla hoitajaksi tai hoiva-avustajaksi tai siivoojaksi saisit heti vakituisen kokoaikaisen palkkatyön kun valmistut .
Eli miehellä kolminkertaiset tulot ja maksaa saman verran asumisesta eikä mitään lapsista? Muuta pois lasten kanssa ja sun tulot kaksinkertaistuu. Vai maksat vain lainanlyhennyksen ja mies kaikki muut kulut ja ruuat? Siinä tapauksessa katsoisin oman kulutuksen vastaamaan tuloja.
Samoin, ottaa aivoon sentin venytys, laskettava tarkkaan ruoka ostoksetkin mihin on varaa.Ei ole lainoja eikä velkoja onneksi.
Mua vituttaa nämä nykyajan "miehet", joille on ihan ok elää samassa taloudessa kahta eri elintasoa. Jos jotain kaipaan, niin sitä, että miehille olis kunniatehtävä elättää perhe. Eikä hillota niitä "omia rahojaan" jonnekin rahastoihin tai törkeästi käyttää vaan omiin juttuihin, kun toinen osapuoli itkee tilinsä tyhjyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kouluttaudu työhoimatoimiston kurssilla hoitajaksi tai hoiva-avustajaksi tai siivoojaksi saisit heti vakituisen kokoaikaisen palkkatyön kun valmistut .
Miks pitäis kouluttautua pienempipalkkaiseen työhön , jos ap kouluttautuu jo nyt isompipalkkaiseen? No tietysti, jos ala on kutsumusammatti tai kiinnostaa muuten.
Vierailija kirjoitti:
Mua vituttaa nämä nykyajan "miehet", joille on ihan ok elää samassa taloudessa kahta eri elintasoa. Jos jotain kaipaan, niin sitä, että miehille olis kunniatehtävä elättää perhe. Eikä hillota niitä "omia rahojaan" jonnekin rahastoihin tai törkeästi käyttää vaan omiin juttuihin, kun toinen osapuoli itkee tilinsä tyhjyyttä.
Mulle riittäis, että mies osallistuu perheen elatukseen, muttei kokonaan tarvii elättää. Jos suurempituloinen , niin ehkä isommalla summalla? Mutta jos tienaa enemmän, niin miksi mies ei sais laittaa omia rahojaan rahastoihin ja omiin ostoksiin jos osallistuu myös perheen kuluihin? t. sinkkunainen
Olen siis osa-aikaisessa palkkatyössä ja sen LISÄKSI yrittäjä. Käytännössä kuitenkin palkkatyöt, joista tienaan ihan paskasti vie kaiken energian. Se pari päivää ei riitä saamaan yritystoimintaa nousuun tai tekemään töitä laskutukseen saakka.
ap