Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ilmoitetaan tulot

Vierailija
24.02.2024 |

Pitää itse ilmoittaa tulot, tehdäänkö tämä jotenkin etukäteen? Miten kun ei ole tietoa paljonko saa vuodessa. Arvioida? Entä jos arvioi liian ylä tai alakanttiin

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä kyllä ilmoittaisi jostain parista sadasta eurosta 

Jos ap tienaa joka vuosi verottomana 200e niin aika isoista summista kyse loppujen lopuksi 

Vierailija
42/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi tienata noin paljon jos saa toimeentulotukea??

Alle 50€/kk? Paljon??

Ilmoita myös tulonhankkimiskulut. Nettiliittymän kk-maksu vähintäänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tulot arvioidaan. Sit sen mukaan onko arvioinu liian ylös vai alas, tulee joko palautusta tai mätkyjä. 

Vierailija
44/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaat esitäytettyyn veroilmoitukseen nuo viime vuoden tulot ja uuteen verokorttiin arvio tältä vuodelta, ei sen kummempaa 

Tai sitten vaan ilmoittaa ne tämän vuoden tulot ensi vuonna... Ei tuo  parisataa vuodessa veroprosenttiin vaikuta jos ei ihan rajalle osu.

Vierailija
45/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasket ne sun kaikki tuet yhteen mitä kuukaudessa saat ja sitten kerrot 12:lla.

No kyllä minä tiedän paljonko saan asumistukea, tt tukea ja työmarkkinatukea ja niitä ei minun tarvitse pähkäillä. Tämä kyselyiden tulot on nyt se mitä mietin. Mutta ilmoitan tuon viime vuoden tulon ja toivottavasti ei tule kamalasti maksuja siitä nyt jälkikäteen. Ja laitan tuloarvion vuodelle 2024 jotain 250e noista tuloista.

Ap

Jos sun veroprosentti on vaikkapa 20, niin veroa menee 44 euroa. Ei tuo ole mätkyinäkään paha.

Veroprosentti on 0,5. Tosin työmarkkinatuessa 20, mutta ei sitä kai sovelleta. Töissä kun kävin oli tuo 0,5 palkkaa varten.

Ap

Euro veroja ;) Eihän ne edes peri noin pieniä mätkyjä.

Vierailija
46/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuosta pitäisi jo ilmoittaa työkkäriin kun teet töitä. Oletko enää edes työtön työnhakija. Nythän laki uudistui kun poistuu se suojaosuus eli kyllä nuo tulot vaikuttaa työttömyysetuuksiin

Vierailija
47/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan tt tukea apn ei pitäisi saada, ei olisi pitänyt saada edes viime vuonna. Voi olla että Kelasta tulee kyselyä asiasta vaikkei nyt enää tt tukea hakisi. Kela saa tiedot tuloista verottajalta

Vierailija
48/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa ei kannata tienata euroakaan, kaikki syynätään

49/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa hienoa että olet ap tienannut! Tässä maan tilanteessa kun on vaikea työllistyä niin tämmöistä oma-aloitteellisuutta pitää olla.

Olen itse tehnyt noita kyselyitä, hyvällä tuurilla saa 4h työstä 2e. Ei todellakaan ole mikään helppo juttu noista saada rahaa. En itse jaksanut kun oli niin työlästä.

Mutta tosiaan, verot pitää maksaa:)

Olet valinnut huonot kyselyalustat :(

Omistani laskin tuntipalkaksi noin 6 euroa. Eihän tämä paljoa ole, mutta täyttelen noita esim kun odotan töissä asiakasta (on jossain tutkimuksissa lääkärillä tai muussa paikassa johon ei halua minua mukaan). Peruspalkka juoksee ja saan noilla aikani kulumaan odottaessa.

50/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä tiedän paljonko saan asumistukea, tt tukea ja työmarkkinatukea ja niitä ei minun tarvitse pähkäillä. Tämä kyselyiden tulot on nyt se mitä mietin. Mutta ilmoitan tuon viime vuoden tulon ja toivottavasti ei tule kamalasti maksuja siitä nyt jälkikäteen. Ja laitan tuloarvion vuodelle 2024 jotain 250e noista tuloista.

Ap

Olethan muistanut nuo tulot mainita TT-tukea hakiessasi.

https://www.kela.fi/toimeentulotuki-tulot-jotka-vaikuttavat

Palkkatulosta tehdään 150 euron ansiotulovähennys. Tätä osaa ansiotuloista ei huomioida perustoimeentulotuessa tulona.

Eli ei vaikuta ap:n ttt.

Vierailija
51/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Palkkatulosta tehdään 150 euron ansiotulovähennys. Tätä osaa ansiotuloista ei huomioida perustoimeentulotuessa tulona.

&n

Mutta työmarkkinatukeen vaikuttaa 

52/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi tienata noin paljon jos saa toimeentulotukea??

Meniköhän minulta nyt tässä ketjussa joku viesti ohi?

Kysytkö oikeasti, miten voi saada ttt jos tienaa 200 e vuodessa????

53/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap tienaa joka vuosi verottomana 200e niin aika isoista summista kyse loppujen lopuksi 

*Nauraa hulluna*

Vierailija
54/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Nauraa hulluna*

Rikollista on olla ilmoittamatta tuloja verottajalle. Kun käry käy vaikka viiden vuoden päästä niin eipä naurata kun tuo 200e onkin jo tonni

55/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Työmarkkinatukea pienentävät tulot:

Työmarkkinatuen määrää vähentävät

omat työtulosi, jotka ylittävät 300 e/kk

56/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tonnia.

Vierailija
57/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaat esitäytettyyn veroilmoitukseen nuo viime vuoden tulot ja uuteen verokorttiin arvio tältä vuodelta, ei sen kummempaa 

Tai sitten vaan ilmoittaa ne tämän vuoden tulot ensi vuonna... Ei tuo  parisataa vuodessa veroprosenttiin vaikuta jos ei ihan rajalle osu.

Ja sitten tulee mätkyt. Ap on työtön ja tt tuella, onpa kiva saada joka vuosi hirveät summat mätkyjä maksettavaksi jos on köyhä. Kannattaa tulot ilmoittaa etukäteen kun kerta tietää että saa tuloja 

Vierailija
58/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy verovirastosta, sitä varten heillä ne yhteystiedot on. 

Vierailija
59/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosikaudet tehnyt noita kyselyitä, en ikinä ole minnekään ilmoitellut eikä perään kyselty. Mutta en saakaan kuin vähän päälle satkun vuodessa 

Vierailija
60/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vuosikaudet tehnyt noita kyselyitä, en ikinä ole minnekään ilmoitellut eikä perään kyselty. Mutta en saakaan kuin vähän päälle satkun vuodessa 

Tuo on rikos