Miten ilmoitetaan tulot
Pitää itse ilmoittaa tulot, tehdäänkö tämä jotenkin etukäteen? Miten kun ei ole tietoa paljonko saa vuodessa. Arvioida? Entä jos arvioi liian ylä tai alakanttiin
Kommentit (64)
Ei tarvi ilmoittaa etukäteen, laitat tulot veroilmoitukselle kun ehdotus tulee.
Parin sadan tulot vaikuttaa veroihin niin vähän, ettei maksa vaivaa arvioida niitä etukäteen tälle vuodelle. Tuskin tiedät muitakaan tulojasi eurolleen etukäteen?
En minä kyllä ilmoittaisi jostain parista sadasta eurosta
Lasket ne sun kaikki tuet yhteen mitä kuukaudessa saat ja sitten kerrot 12:lla.
Vierailija kirjoitti:
Silloin syyllistyt veropetokseen.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä tiedän paljonko saan asumistukea, tt tukea ja työmarkkinatukea ja niitä ei minun tarvitse pähkäillä. Tämä kyselyiden tulot on nyt se mitä mietin. Mutta ilmoitan tuon viime vuoden tulon ja toivottavasti ei tule kamalasti maksuja siitä nyt jälkikäteen. Ja laitan tuloarvion vuodelle 2024 jotain 250e noista tuloista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
On rikos olla ilmoittamatta. Sitäpaitsi, ap saa tt tukea. Liekö perivät jälkikäteen etuuksia takaisin 🤔 Jos saa vuodessa noinkin paljon niin luulisi sen vaikuttavan myös työttömyysetuuksiin
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä ilmoitan sentilleen esim korkotuloni (jotka eivät automaattisesti tule verottajan tietoon, koska saan ne ulkomaisesta yhtiöstä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä tiedän paljonko saan asumistukea, tt tukea ja työmarkkinatukea ja niitä ei minun tarvitse pähkäillä. Tämä kyselyiden tulot on nyt se mitä mietin. Mutta ilmoitan tuon viime vuoden tulon ja toivottavasti ei tule kamalasti maksuja siitä nyt jälkikäteen. Ja laitan tuloarvion vuodelle 2024 jotain 250e noista tuloista.
Ap
Jos sun veroprosentti on vaikkapa 20, niin veroa menee 44 euroa. Ei tuo ole mätkyinäkään paha.
Miten voi tienata noin paljon jos saa toimeentulotukea??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos sun veroprosentti on vaikkapa 20, niin veroa menee 44 euroa. Ei tuo ole mätkyinäkään paha.
Veroprosentti on 0,5. Tosin työmarkkinatuessa 20, mutta ei sitä kai sovelleta. Töissä kun kävin oli tuo 0,5 palkkaa varten.
Ap
Ap on suoranaisesti k*settanut sekä Kelaa että verottajaa. Kaikenlaisia me täällä elätetäänkin. Toivottavasti saat tuntuvat mätkyt ja "porttikiellon" Kelan etuuksiin
Älä ainakaan nyt hae tällä vuodelle enää sitä toimeentulotukea. Kelan pitäisi kyllä saada tieto noista tuloista muutenkin. Ihan vaan sillä että voivat vetää oikeuteen viime vuodesta kun olet salannut tota
Vierailija kirjoitti:
Ap on suoranaisesti k*settanut sekä Kelaa että verottajaa. Kaikenlaisia me täällä elätetäänkin. Toivottavasti saat tuntuvat mätkyt ja "porttikiellon" Kelan etuuksiin
En ole huijannut ketään. Kela on ollut tietoinen näistä kyselyiden tuloista koska olen siirtänyt rahat paypalista aina pankkitilille ja tuo summa on tullut pitkin vuotta. Ei ole kerralla pamahtanut tilille. Olen tiliotteet joka kerta toimittanut Kelaan kun hakenut tukia. Nyt en hae ensi kuulle tukea koska saanut kyselyistä sen verran paljon.
Mutta soitan maanantaina verotoimistoon ja kysyn heiltä miten toimia että toimin varmasti lain mukaan oikein.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olethan muistanut nuo tulot mainita TT-tukea hakiessasi.
Onpa hienoa että olet ap tienannut! Tässä maan tilanteessa kun on vaikea työllistyä niin tämmöistä oma-aloitteellisuutta pitää olla.
Olen itse tehnyt noita kyselyitä, hyvällä tuurilla saa 4h työstä 2e. Ei todellakaan ole mikään helppo juttu noista saada rahaa. En itse jaksanut kun oli niin työlästä.
Mutta tosiaan, verot pitää maksaa:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lue ylempi vastaus, tiliotteista kyllä näkee kaikki tuloni. Suurin summa ollut kuukaudessa 30e ja joskus en ole saanut mitään.
Ap
Ehkä ei kannata tehdä rahaa jos ei osaa veroasioita:D
On nämä työttömät ihan omaa luokkaansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Etkö osaa lukea
Korjaat esitäytettyyn veroilmoitukseen nuo viime vuoden tulot ja uuteen verokorttiin arvio tältä vuodelta, ei sen kummempaa
Joo tuo 220e on viime vuoden tulot. Oon laittanut ne ylös tarkalleen mistä tullut ja milloin.
Ap