Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ilmoitetaan tulot

Vierailija
24.02.2024 |

Pitää itse ilmoittaa tulot, tehdäänkö tämä jotenkin etukäteen? Miten kun ei ole tietoa paljonko saa vuodessa. Arvioida? Entä jos arvioi liian ylä tai alakanttiin

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verottajalle olen ilmoittamassa, koska näissä kyselyissä sanotaan että ovat veronalaista tuloa ja ilmoittaminen on omalla vastuulla. He eivät siis ilmoita.

Ap

Varmistan nyt vielä, että ne ovat 2023 tuloja? Siinä tapauksessa odotat että saat esitäytetyn veroilmoituksen ja täydennät tiedot siihen. Siellä on kohta muut tulot tms.

Joo tuo 220e on viime vuoden tulot. Oon laittanut ne ylös tarkalleen mistä tullut ja milloin.

Ap

22/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi ilmoittaa etukäteen, laitat tulot veroilmoitukselle kun ehdotus tulee.

Parin sadan tulot vaikuttaa veroihin niin vähän, ettei maksa vaivaa arvioida niitä etukäteen tälle vuodelle. Tuskin tiedät muitakaan tulojasi eurolleen etukäteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kyllä ilmoittaisi jostain parista sadasta eurosta 

Vierailija
24/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasket ne sun kaikki tuet yhteen mitä kuukaudessa saat ja sitten kerrot 12:lla.

Vierailija
25/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin syyllistyt veropetokseen.

Vierailija
26/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä tiedän paljonko saan asumistukea, tt tukea ja työmarkkinatukea ja niitä ei minun tarvitse pähkäillä. Tämä kyselyiden tulot on nyt se mitä mietin. Mutta ilmoitan tuon viime vuoden tulon ja toivottavasti ei tule kamalasti maksuja siitä nyt jälkikäteen. Ja laitan tuloarvion vuodelle 2024 jotain 250e noista tuloista.

Ap

Vierailija
27/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On rikos olla ilmoittamatta. Sitäpaitsi, ap saa tt tukea. Liekö perivät jälkikäteen etuuksia takaisin 🤔 Jos saa vuodessa noinkin paljon niin luulisi sen vaikuttavan myös työttömyysetuuksiin

Vierailija
28/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä ilmoitan sentilleen esim korkotuloni (jotka eivät automaattisesti tule verottajan tietoon, koska saan ne ulkomaisesta yhtiöstä).

Vierailija
29/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä tiedän paljonko saan asumistukea, tt tukea ja työmarkkinatukea ja niitä ei minun tarvitse pähkäillä. Tämä kyselyiden tulot on nyt se mitä mietin. Mutta ilmoitan tuon viime vuoden tulon ja toivottavasti ei tule kamalasti maksuja siitä nyt jälkikäteen. Ja laitan tuloarvion vuodelle 2024 jotain 250e noista tuloista.

Ap

Jos sun veroprosentti on vaikkapa 20, niin veroa menee 44 euroa. Ei tuo ole mätkyinäkään paha.

Vierailija
30/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi tienata noin paljon jos saa toimeentulotukea??

Vierailija
31/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos sun veroprosentti on vaikkapa 20, niin veroa menee 44 euroa. Ei tuo ole mätkyinäkään paha.

Veroprosentti on 0,5. Tosin työmarkkinatuessa 20, mutta ei sitä kai sovelleta. Töissä kun kävin oli tuo 0,5 palkkaa varten.

Ap

Vierailija
32/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on suoranaisesti k*settanut sekä Kelaa että verottajaa. Kaikenlaisia me täällä elätetäänkin. Toivottavasti saat tuntuvat mätkyt ja "porttikiellon" Kelan etuuksiin

Vierailija
33/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan nyt hae tällä vuodelle enää sitä toimeentulotukea. Kelan pitäisi kyllä saada tieto noista tuloista muutenkin. Ihan vaan sillä että voivat vetää oikeuteen viime vuodesta kun olet salannut tota

Vierailija
34/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on suoranaisesti k*settanut sekä Kelaa että verottajaa. Kaikenlaisia me täällä elätetäänkin. Toivottavasti saat tuntuvat mätkyt ja "porttikiellon" Kelan etuuksiin

En ole huijannut ketään. Kela on ollut tietoinen näistä kyselyiden tuloista koska olen siirtänyt rahat paypalista aina pankkitilille ja tuo summa on tullut pitkin vuotta. Ei ole kerralla pamahtanut tilille. Olen tiliotteet joka kerta toimittanut Kelaan kun hakenut tukia. Nyt en hae ensi kuulle tukea koska saanut kyselyistä sen verran paljon.

Mutta soitan maanantaina verotoimistoon ja kysyn heiltä miten toimia että toimin varmasti lain mukaan oikein.

Ap

Vierailija
35/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olethan muistanut nuo tulot mainita TT-tukea hakiessasi.

Vierailija
36/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hienoa että olet ap tienannut! Tässä maan tilanteessa kun on vaikea työllistyä niin tämmöistä oma-aloitteellisuutta pitää olla.

Olen itse tehnyt noita kyselyitä, hyvällä tuurilla saa 4h työstä 2e. Ei todellakaan ole mikään helppo juttu noista saada rahaa. En itse jaksanut kun oli niin työlästä.

Mutta tosiaan, verot pitää maksaa:) 

Vierailija
37/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lue ylempi vastaus, tiliotteista kyllä näkee kaikki tuloni. Suurin summa ollut kuukaudessa 30e ja joskus en ole saanut mitään.

Ap

Vierailija
38/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei kannata tehdä rahaa jos ei osaa veroasioita:D

On nämä työttömät ihan omaa luokkaansa 

Vierailija
39/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Etkö osaa lukea

Vierailija
40/64 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaat esitäytettyyn veroilmoitukseen nuo viime vuoden tulot ja uuteen verokorttiin arvio tältä vuodelta, ei sen kummempaa