Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Oasis hyvä bändi mielestänne?

Vierailija
23.02.2024 |

Tämän perusteella kyllä on, vähän jopa yllätyin:

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työväenluokkaisuus oli tässä se juttu ja siksi se resonoi erityisesti briteissä niiin kovasti.

Vierailija
22/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työväenluokkaisuus oli tässä se juttu ja siksi se resonoi erityisesti briteissä niiin kovasti.

Blur oli taas keskiluokan bändi ja ehkä siitäkin syystä ysärillä oli biiffiä näiden bändien välillä.

Nythän kaikki on sovittu ja no hard feelings.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blur oli taas keskiluokan bändi ja ehkä siitäkin syystä ysärillä oli biiffiä näiden bändien välillä.

Nythän kaikki on sovittu ja no hard feelings.

Minun on pakko myöntää, että rakastan myös Bluria. Mutta koska olen itse lähtöisin työväenluokasta, olin aina Oasiksen kannalla. Biisit on molemmilla kovia.

Vierailija
24/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa aikakone jolla lentää vuoteen 1995, silloin oli kaikki maailmassa paljon paremmin.

Vierailija
25/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tylsä, monotoninen bändi.

Vierailija
26/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljekset oli aivan törkeitä käytökseltään ja naisia kohtaan. Ihan me too kamaa ja White trashia. 

Vierailija
27/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lämmennyt jostain syystä bändille aikoinaan, ehkä ne nyt kuulostaa paremmalle. Verve ja Suede puhutteli enemmän silloin ja nyt.

Vierailija
28/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lämmennyt jostain syystä bändille aikoinaan, ehkä ne nyt kuulostaa paremmalle. Verve ja Suede puhutteli enemmän silloin ja nyt.

Sama juttu. Mutta kun kuuntelin Oasiksen ekan ja tokan uudelleen, niin oli myönnettävä että todella hyviä levyjä.

Vierailija
29/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivatpa dumpanneet Liamin. Noel oli ihan kelvollinen laulaja, mutta Liamin honotus oli rasittavaa. Eli en ollut fani. Kaksi suosikkibiisiä minulla sentään niiltä on, Wonderwall, vaikka onkin Liamin laulama, ja myöhäisempi Falling Down. 

Ja "vaikutteiden ottamista" harrastivat muiltakin kuin vain Beatleseilta. Mm. Morning Gloryn bassoriffi on R.E.M.in The One I Lovesta kotoisin. 

Vierailija
30/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makuasioista ei sinänsä kannata kiistellä. Oma kommenttini on VMP.

Sama, ehkä tuo pääkaksikko oli niin ällö.

Silloin oli kova vastakkainasettelu Blur vs. Oasis. No, nyt olen löytänyt Bluria ja ihan supercooleja biisejä noilla mm Barbaric. Ja Albarnin myöhemmät tekemiset. Mutta as said, makuasioita.

Vierailija
31/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkaritakissa Saksan lipun värit eks ollu?

Vierailija
32/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisivatpa dumpanneet Liamin. Noel oli ihan kelvollinen laulaja, mutta Liamin honotus oli rasittavaa. Eli en ollut fani. Kaksi suosikkibiisiä minulla sentään niiltä on, Wonderwall, vaikka onkin Liamin laulama, ja myöhäisempi Falling Down. 

Ja "vaikutteiden ottamista" harrastivat muiltakin kuin vain Beatleseilta. Mm. Morning Gloryn bassoriffi on R.E.M.in The One I Lovesta kotoisin. 

Höpsis. Liam oli vuosina 1994-1998 ihan ylivoimainen ääneltään ja asenteeltaan. Juuri sellainen kuin rock-tähden kuuluukin olla.

Vierailija
33/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle Oasis on lopulta vain yksi ysärin brittipop-bändeistä. Sieltä löytyy paljon kovaa kamaa, mm. Oasiksen pari ekaa levyä, mutta lopulta Radiohead on ainoa, joka todella nousi musiikillisesti kirkkaasti oman kontekstinsa yläpuolelle.

Sattumoisin olen tässä viimeisen vuoden aikana kuunnellut läpi noita 90-luvun brittilevyjä (Oasiksen ja Radioheadin lisäksi ainakin Blur, Pulp, Manic Street Preachers, Suede, Travis) ja vaikka kaikki tekivät ysärillä erinomaisia levyjä, on OK Computer ainoa, jota voisi kutsua ajattomaksi mestariteokseksi. Ei häpeä vertailussa minkään kuulemani levyn kanssa, vaikka ei nyt ihan ykkössuosikkini olekaan.

Vierailija
34/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blur oli vähän niin kuin siistimpi versio. Hassua muuten, olen nähnyt Blurin livenä, mutta en muista enää yhtään niiden biisiä :D Aika mennä muistitestiin?

Vierailija
35/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan Oasis aikanaan saarilla iso juttu ja on edelleen. Working class-juttua, porukka diggaa ja futismatseissa biisit soi. Gallagherin veljekset taitaa olla kovia Man cityn kannattajia.

Vierailija
36/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkkaa paskaa kuten Beatleskin.

Vierailija
37/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumatsuigula! Onko Don t Look Back in Anger hyvä biisi?

Vierailija
38/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle Oasis on lopulta vain yksi ysärin brittipop-bändeistä. Sieltä löytyy paljon kovaa kamaa, mm. Oasiksen pari ekaa levyä, mutta lopulta Radiohead on ainoa, joka todella nousi musiikillisesti kirkkaasti oman kontekstinsa yläpuolelle.

Sattumoisin olen tässä viimeisen vuoden aikana kuunnellut läpi noita 90-luvun brittilevyjä (Oasiksen ja Radioheadin lisäksi ainakin Blur, Pulp, Manic Street Preachers, Suede, Travis) ja vaikka kaikki tekivät ysärillä erinomaisia levyjä, on OK Computer ainoa, jota voisi kutsua ajattomaksi mestariteokseksi. Ei häpeä vertailussa minkään kuulemani levyn kanssa, vaikka ei nyt ihan ykkössuosikkini olekaan.

Ysäri oli viimeinen vuosikymmen, jolloin tehtiin hyvää musaa. Ja se on fakta. Ehkä korkeintaan White Stripes on poikkeus.

Vierailija
39/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli 30 vuotta sitten, tykkäsin. 

Vierailija
40/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumatsuigula! Onko Don t Look Back in Anger hyvä biisi?

On.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi