Miksi farkkuihin pukeutuminen hautajaisissa olisi niin väärin?
Kommentit (430)
Te joiden mielestä hautajaispukeutuminen ei saisi ikinä muuttua mihinkään, suhtaudutteko samalla muutenkin siihen että asiat muuttuu maailmassa? Onko teidän mielestänne sopimatonta, että nainen pukeutuu housuihin?
Miksei omaiset enää pukeudu mustaan surupukuun tai miksi leski ei enää käytä suruharsoa?
Vierailija kirjoitti:
En usko että kukaan edes huomaisi välttämättä eroa. Minulla on mustat, farkuilta tuntuvat housut jotka ei kuitenkaan ole farkut.
Ginot? 15v lapsenlapseni on aina käyttänyt ginoja. Viikko sitten kävin kylässä ja minä huomasin jo tuulikaapissa, että hänellä oli mustat farkut. Sama poika ihmetteli 13-vuotiaana katsellessaan kuvia ylioppilasjuhlista muutaman vuoden takaa, miksi kaikilla muilla oli juhlavaatteet, mutta hänellä ja veljellään tavalliset. Pojilla oli ginot ja pikeepaita.
Farkkuja ja housuja on niin erilaisia että eroa ei välttämättä edes huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että kukaan edes huomaisi välttämättä eroa. Minulla on mustat, farkuilta tuntuvat housut jotka ei kuitenkaan ole farkut.
Ginot? 15v lapsenlapseni on aina käyttänyt ginoja. Viikko sitten kävin kylässä ja minä huomasin jo tuulikaapissa, että hänellä oli mustat farkut. Sama poika ihmetteli 13-vuotiaana katsellessaan kuvia ylioppilasjuhlista muutaman vuoden takaa, miksi kaikilla muilla oli juhlavaatteet, mutta hänellä ja veljellään tavalliset. Pojilla oli ginot ja pikeepaita.
Mitkä on ginot?
Jos nyt jostain syystä chinoja tarkoitat, niin chinot ei ole farkut.
Vierailija kirjoitti:
Tosi hankalaa. Mistä tiedät, etteivät ne kuitenkin ole farkut valepuvussa?
Mielestäni tämä keskustelu on täysin turha. Jos tyylitajua ei ole, sitä ei vain ole.
Eiköhän sovita, että ne joiden mielestä farkut tai verkkarit ovat kelpo juhla-asu, käyttävät niitä miten paljon tahansa. Mutta älkää vaatiko meitä muita sanomaan, että se on kaikkien mielestä ok. Koska ei se ole. Jos sinusta on, eikö se riitä sinulle?
Kannattaa katsoa Satuhäät-ohjelmasta esimerkkejä suomalaisesta juhlapukeutumisesta. Sen jälkeen varmaan lähes jokainen tuntee itsensä ainakin melko tyylikkääksi.
Muista myös nuorekkaat tennarit
Miksi ihmeessä niiden farkkujen pitäisi olla siistit? Ja entäs jos ei omista tummia farkkuja? Farkut muutenkin kiristää ja ahdistaa; kuumakin niissä tulee. Aivan ylimitoitettuja vaatimuksia!
Itsehän teen etätöitä ja olen 24/7 flanellipöksyissä ja hupparissa. Jos en ole tervetullut juhliinne tällaisena kuin olen, kuka teistä kehtaa ruveta arvostelemaan? Pönöttäjät saisivat vähän miettiä.
Farkut nyt vielä menevät, jos ovat tummat ja siistit. Tässä taannoin sukulaismiehen hautajaisissa 50+v lähisukulaisensa oli pukeutunut pinkkiin laskettelutakkiin. Ihan oikeasti kirppikseltä olisi saanut halvalla mustan takin, jos sitä ei muuten kaapista olisi löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Farkut nyt vielä menevät, jos ovat tummat ja siistit. Tässä taannoin sukulaismiehen hautajaisissa 50+v lähisukulaisensa oli pukeutunut pinkkiin laskettelutakkiin. Ihan oikeasti kirppikseltä olisi saanut halvalla mustan takin, jos sitä ei muuten kaapista olisi löytynyt.
Ei voi, ei pysty.... Täällä pikku paikkakunnalla kirpparilla on ollut lahjoitusvaatteista pari rekkiä, toisessa ehyet takit 1€, toisessa korjattavat 10cnt. Ei tuo tolkuton hinta estä, mutta se vaiva.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se oli paras silloiseen säähän sopiva takki?
Hautajaisissa ulkona ollaan muutenkin vain hetki joten en näe mitään niin ihmeellistä siinä jos kaikki ei lähde etsimään sitä tummaa takkia vain sen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksei omaiset enää pukeudu mustaan surupukuun tai miksi leski ei enää käytä suruharsoa?
Niinpä. Perinteet kunniaan. Aivan mahdotonta tämä nykyaika kun ei leski käytä mustaa pukua.
Mun nuori oli hautajaisissa mustassa juhlavassa kauluspaidassa, mustissa nahkanilkkureissa ja siisteissä tummansinisissä farkuissa. Kokonaisuus oli siisti ja mielestäni tilaisuutta kunnioittava.
Talous on muutenkin hieman tiukilla, joten en nähnyt järkeä hankkia kahden tunnin takia mitään pukuhousuja. Sentään ei tultu reisitasuhousuissa, hupparissa ja turvakengissä, kuten yksi vieras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi, ei pysty.... Täällä pikku paikkakunnalla kirpparilla on ollut lahjoitusvaatteista pari rekkiä, toisessa ehyet takit 1€, toisessa korjattavat 10cnt. Ei tuo tolkuton hinta estä, mutta se vaiva.
Ei tarvitse aina olla ostamassakaan. Itse lainasin kaverilta mustaa jakkua hautajaisiin.
Ne kenen mielestä hautajaisiin kuuluu pukeutua vain mustaan tai tummaan.
Vivienne Westwoodin hautajaiset oli viime vuonna. Katsokaa ja ihmetelkää.
Vierailija kirjoitti:
Mun nuori oli hautajaisissa mustassa juhlavassa kauluspaidassa, mustissa nahkanilkkureissa ja siisteissä tummansinisissä farkuissa. Kokonaisuus oli siisti ja mielestäni tilaisuutta kunnioittava.
Talous on muutenkin hieman tiukilla, joten en nähnyt järkeä hankkia kahden tunnin takia mitään pukuhousuja. Sentään ei tultu reisitasuhousuissa, hupparissa ja turvakengissä, kuten yksi vieras.
Ehkä hänellä oli sama tilanne. Monet pukeutuvat hankalaan tilanteeseen asuun, mikä antaa tuttuudellaan turvaa. Monet pönötyksen vastustajat käyttävät pönötystä suojaverhona sosiaalisten tilanteiden pelolle tai ajatukselle siitä, että ei osaa käyttäytyä tilanteessa.
Hautajaisiin sopii monenlainen pukeutuminen tilanteesta riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tämä keskustelu on täysin turha. Jos tyylitajua ei ole, sitä ei vain ole.
Eiköhän sovita, että ne joiden mielestä farkut tai verkkarit ovat kelpo juhla-asu, käyttävät niitä miten paljon tahansa. Mutta älkää vaatiko meitä muita sanomaan, että se on kaikkien mielestä ok. Koska ei se ole. Jos sinusta on, eikö se riitä sinulle?
Kannattaa katsoa Satuhäät-ohjelmasta esimerkkejä suomalaisesta juhlapukeutumisesta. Sen jälkeen varmaan lähes jokainen tuntee itsensä ainakin melko tyylikkääksi.
Meinaat että Vivienne Westwoodin hautajaisiin osallistujilla ei ole tyylitajua?