Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35-vuotias sai eutanasian masennuksen takia

Vierailija
23.02.2024 |

Jollain lailla tämä tuntuu pahemmalta kuin vaikkapa parantumattomasti syöpäsairaan eutanasia. Voin olla väärässä, mutta tuntuu, että masentuneella voisi olla vielä toivoa. Ainakin psykedeliterapiaa kannattaisi kokeilla ennen lopullista ratkaisua.

Toinen kysymys kokonaan, mitä itsemurhaaja kohtaa rajan toisella puolella. Onko itse aiheutettu kuolema tosiaan helppo ja lopullinen poistuminen elämän pyörästä? Vapaasti lainattuna Aila Meriluodon runo: "Mitä muuta me voimme tietää kuolemasta kuin että hän ei enää tule ovesta."

https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/7d2a008f-c247-4cdc-9c4f-a7b8c4c485…

Kommentit (303)

Vierailija
281/303 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanadassa kk sitten tuli laki voimaan psykiatristen potilaiden eutannoinnista.

Vierailija
282/303 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä itse olen kärsinyt masennuksesta reilusti yli 30 vuotta, ehkä lähemmäksi 40. En siis ole koskaan ollut "normaali". Luulen itselläni olevan sen lisäksi autismin tai narsismin, koska en osaa käyttäytyä normaalisti ja saan ihmiset suuttumaan ja hylkäämään minut. Minua kiusattiin koulussa 12 vuoden ajan ja se meni todella brutaaliksi, minuun kajottiin niin että en halua enää koskaan että kukaan koskisi minuun. Ja vasta terapiassa minulle selvisi miten sairas perhemalli minulla oli. Ehkä siinä oli syy miksi olin jo kouluun mennessä niin friikki että minua alettiin kiusaamaan.

Nyt keski-ikäisenä minulla ei ole mitään muuta kuin lapsuuden perhe, kukaan muu ei halua minua elämäänsä, ja perhekin joutuu vain siksi kun olen samaa verta.

Eli sanoisin, että se on täysin minun valintani mitä tulen elämälläni tekemään, eikä se vaikuta kehenkään muuhun. En tule tokikaan saamaan eutanasiaa, mutta tekotapa on helppo ja sitä ei edes ku

Miksi olet vielä vanhempiisi yhteyksissä, jos kaikki paha on heistä lähtöisin? Minä kävin myös terapiassa samoin tuloksin ja en antanut vanhemmilleni yhtään armoa, vaan he saavat kuulla siitä elämäni pilaamisesta toistuvasti. Siinä samalla minä itse eheydyin ja muodostin terveemän minä-kuvan ettei se vika olekaan aina minussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/303 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe asiassa mitään ongelmaa.

Paljon huolestuneempi olen siitä, että vanhuksia ja vammaisia painostetaan eutanasiaan, ja ta pe taan vastoin heidän tahtoaan.

Olisi tosiaan huolestuttavaa. Missään ei tosin näin onneksi tapahdu.

Kyllä jätetään hoidotta, lopetetaan nesteytys jne. 

Mutta se ei kuulemma ole eutanasiaa (ei ainakaan uskonnollisin perustein eutanasiaa vastustavan lääkäri Pekka Reinikaisen mielestä).

Miksi ihmisiä pidetään väkisin hengissä,kun luonnollinen kuolema on edessä.

Vierailija
284/303 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon huolestuneempi olen siitä, että vanhuksia ja vammaisia painostetaan eutanasiaan, ja ta pe taan vastoin heidän tahtoaan.

Mutta se ei kuulemma ole eutanasiaa (ei ainakaan uskonnollisin perustein eutanasiaa vastustavan lääkäri Pekka Reinikaisen mielestä).

Eiköhän se ole kaikilla oletetusti edessä. Samoin perustein voitas kaikki muukin hoito lopettaa.

Vierailija
285/303 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hollannissa eutanasioita kuolemista on tällä hetkellä 5,7%.

Joista 20% on ilmottamatta.

Koska kuolettaminen on riistäytynyt käsistä,annetaan jos ei ymmärrä pyytää. Lääkäreiden mielipide.

Vierailija
286/303 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet lääkäriin, ja kerrot olevasti masentunut ja harkitsevasi itsemurhaa. Lääkäri toteaa, että se on varmasti tapauksessasi paras ratkaisu, ja kirjoittaa lähetteen eutanasiaan.

Tuohan tekee käytännössä tyhjäksi kaikki itsemurhien ehkäisyyn tähtäävät toimet.

Vierailija
287/303 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole kaikilla oletetusti edessä. Samoin perustein voitas kaikki muukin hoito lopettaa.

Eri asia hoitaa elinvoimaista kun kuolevaa.

Vierailija
288/303 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaas mikä ihme siinä on, että ihmiskunnassa vallitsee hyvin vallitsevana elämän suojelu, elämään tsemppaaminen ja kivuissakin nähdään oikeaksi se kivun lievitys ja eutanasia nähdään niin kovin äärimmäisenä puuttumisena asiaan? Olisiko Luojamme painanut meihin sen? En väitä että usko Jumalaan poistaa masennusta ja toivottomuutta, on uskoviakin jotka ovat äärirajoilla ja jotkut ovat päättäneet päivänsä.

Mutta en koskaan sanoisi kenellekään, että rajan takana ei ole mitään. 

Elämän suojelu ei kuulu sikiöille? Miksi abortti on sallittu?

Älä sotke asioita, h ullu naisvihaajauskis. Sikiö ei ole ihminen vaan solumöykky.

Vierailija
289/303 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet lääkäriin, ja kerrot olevasti masentunut ja harkitsevasi itsemurhaa. Lääkäri toteaa, että se on varmasti tapauksessasi paras ratkaisu, ja kirjoittaa lähetteen eutanasiaan.

Tuohan tekee käytännössä tyhjäksi kaikki itsemurhien ehkäisyyn tähtäävät toimet.

Vissiin eka pitää kokeilla kaikkia parannuskeinoja ensin. 

Vierailija
290/303 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollannissa on sallivat lait tämän suhteen.

Vierailija
291/303 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanokaas mikä ihme siinä on, että ihmiskunnassa vallitsee hyvin vallitsevana elämän suojelu, elämään tsemppaaminen ja kivuissakin nähdään oikeaksi se kivun lievitys ja eutanasia nähdään niin kovin äärimmäisenä puuttumisena asiaan? Olisiko Luojamme painanut meihin sen? En väitä että usko Jumalaan poistaa masennusta ja toivottomuutta, on uskoviakin jotka ovat äärirajoilla ja jotkut ovat päättäneet päivänsä.

Älä sotke asioita, h ullu naisvihaajauskis. Sikiö ei ole ihminen vaan solumöykky.

Siitä se elämän halveksiminen lähtee.

Vierailija
292/303 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä se elämän halveksiminen lähtee.

Katso peiliin, sinähän se tässä halveksit, nimittäin naisen elämää. Synnytä sinä vain meidän muidenkin puolesta jos toisten a b ortit niin itkettää.

Vierailija
293/303 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriliitto on toistamiseen nyt kieltäytynyt kannattamasta eutanasiaa.

Maallikotko sitä on päättämässä.

Lääkärit 13% kyllä eutanasia.

87% ei.

Kun saivat tarkan perustelun putosi kyllä kanta puoleen. Gallupit on mitä on.

Vierailija
294/303 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso peiliin, sinähän se tässä halveksit, nimittäin naisen elämää. Synnytä sinä vain meidän muidenkin puolesta jos toisten a b ortit niin itkettää.

Ainakaan se aborttiin kuollut aktivistinainen ei synnytä eikä abortoi enää.

Vierailija
295/303 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriliitto on toistamiseen nyt kieltäytynyt kannattamasta eutanasiaa.

Maallikotko sitä on päättämässä.

Toivottavasti maallikot. Lääkäriliitolla on oma lehmä ojassa. Parantumattomia ihmisiä on paljon säilytettävänä sairaudenhoitosektorilla. Ne heruttaa lisärahoitusta alalle mukavasti. Ja lääkärit ei välttämättä pidä siitä, että hoitovirheet, väärät diagnoosit ja hoidottajättäminen tulisi eutanasiahakemuksessa esiin nykyisen tilan aiheuttajana ja se, että tila on korjautumaton ja parantumaton. Heidän "jumal-statuksensa" himmenisi.

Lääketieteen alan harjoittajien on erityisen vaikeaa tunnustaa virheensä, tai se, että sairauksia ei niinkään paranneta useimmiten, vaan oireita peitetään ja vähennetään kemiallisesti. Korkeiden palkkojen ikiliikkuja. Toiset saa lahota sänkyihinsä kemikaaleineen ja kipuineen, toiset saa kärsiä koko elinikänsä, tai päättää itse elämänsä miten kukin kykenee. Ja aiheuttaa sillä vahinkoa yhteiskunnalle ja ympäröivälle yhteisölle.

Vierailija
296/303 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeiltiinko ensin ihan kaikki mahdollinen? Psykedeelit? Sienet? 

Oma poikani on nyt ollut 10 vuotta vakavasti masentunut. Toivoo pääsevänsä eutanasiaan. Suomessa ei saa hoitoa.

Odottaa nyt sähkö-  tai ketamiinihoitoihin. Odotusaika on monta kuukautta. Lääkkeet eivät ole häntä auttaneet, niitä on kokeiltu jo todella monia.

Hän pitää näitä viimeisenä kokeiluna. Jos ei auta niin on valmis luovuttamaan.

Tämän "rankempaa" hoitoa ei suomessa saa ja sekään ei kaikkia auta. Eli mitä noiden jälkeen on enää tehtävissä? Kärsiä?

Vierailija
297/303 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ymmärtänyt, että olo voi todellakin mennä siihen kuntoon, että miettii täältä poistumista jokaikinen päivä. Kun toivoaa paremmasta ei ole. Aamulla herää miettien mitä varten. Ei ole mitään syytä. Mikään ei tunnu miltään. Aina uusia vastoinkäymisiä, vaikka jotain on yrittänytkin. OLo huononee  päivä päivältä, joten miksi odottaa parempaa, kun sitä ei tule. 

Vierailija
298/303 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolevan potilaan nesteytys lopetetaan kun nesteytyksestä on enää vain haittaa. Sillä ei siis tapeta vaan helpotetaan kuolevan oloa. Loppuhetkillä pakko nesteytetty turpoaa kivuliaasti. Ota asioista selvää!

Vierailija
299/303 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa että olisi paljon hoitomuotoja jotka todella auttaisivat ,kauneudenhoidossa, lääketieteessä mm. syöpään parannuskeino ilman leikkelyä ja raskaita myrkkyjä mutta koska on kannattavampaa hoitaa elinikäistä potilasta kun parantunutta , hoidot on kielletty.

Toinen vaihtoehto on kehitellä lisää sairauksia.

Vierailija
300/303 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on vielä 100% luottamus lääkäriin ,ettei vaihtoehtomuotona ole tarjottavana eutanasia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä