Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Airbnb, törkyhintoja!

Vierailija
23.02.2024 |

Mä en ole käyttänyt vielä ainakaan Airbnb:tä. Nyt olen keväällä lähdössä matkalle ja katselin kohteen asuntoja.

Olen luullut, että Airbnb:n kautta saa kohtuuhintaista asumista. No ei saa! Hinnathan ovat aivan hotellitasoa. 

Paljonko sinä olisit valmis maksamaan Airbnb-asunnosta per yö?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiassa olen maksanut n. 50€ yö/6hlö. Uima-allas pitää olla.

Euroopassa 80€/yö/6hlö.

Vierailija
2/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 150-180€ mielestäni kohtuuhintainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellihuoneet ovat kyseisessä kohteessa 61-118 euroa yöltä. Varmasti tietysti kalliimpiakin kohteita löytyy. Kuka maksaa Airbnb:stä 130 yöltä?

Vierailija
4/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotellihuoneet ovat kyseisessä kohteessa 61-118 euroa yöltä. Varmasti tietysti kalliimpiakin kohteita löytyy. Kuka maksaa Airbnb:stä 130 yöltä?

Jos on kaksi henkilöä matkassa niin johan jo sillä säästää. Eli Airbnb on porukassa matkustaville halpa vaihtoehto.

Vierailija
5/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän mitä hintaan sisältyy.  Jos on sauna, kylpyhuone ja poreallas, olisin valmis maksamaan huomattavasti enemmän kuin esim. pelkkä suihku wc:ssä. Ja tietysti myös siitä,  että missä päin majoittuisin, olisiko joku ns halpaturismimaa vai esim. Suomessa...

Vierailija
6/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airbnb:ssä maksetaan tilasta ja täydellisesti varustetusta asunnosta. Ei voi verrata hotellihuoneeseen jossa on vain sänky, pöytä ja vedenkeitin. 

Vierailija
7/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Airbnb:ssä maksetaan tilasta ja täydellisesti varustetusta asunnosta. Ei voi verrata hotellihuoneeseen jossa on vain sänky, pöytä ja vedenkeitin. 

Käy joskus hotellissa niin huomaat että huoneita on monenlaisia.

Vierailija
8/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotellissa saa useimmiten aika mukavan aamiaisen eikä tarvi itse tiskata.

Vierailija
9/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan päälle saa sitten täit, syyhyn, luteet, torakat ja mitä näitä nyt onkaan.

Vierailija
10/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotellihuoneita on laidasta laitaan,  samoin airbnbkämppiä

Vierailija
11/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on iso porukka niin yleensä säästää paljonkin. Yksin tai kaksin ei välttämättä kannata rahan takia.

Vierailija
12/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu täysin kohteesta, kaupungista ja vuodenajasta. 

Yleensä ollaan vuokrattu 2-4 makuuhuoneen asuntoja ja hinnat on olleet noin 150-450€/yö ja yöpyjiä 4-8 henkeä. 

Vierailija
13/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hinta niissä välttämättä ole ollenkaan se juttu. Me on tykätty siitä, että voidaan myös kokkailla siellä, vaikka enimmäkseen tulee tietty syötyä ulkona. Omassa majapaikassa on kuitenkin rennompaa, kun voi tehdä itse aamiaisen eikä tarvitse käydä suihkussa ja tälläytyä ennen aamiaiselle menoa, niin kuin hotellissa. 

Hotellissa en myöskään tykkää siitä, että siivooja ramppaa yhtenään ja paikkoja pitää aina järjestellä, ennen kuin poistuu huoneesta. Airbnb on sen puolesta rennompi, että siellä saa olla koko ajan omassa rauhassa eikä kukaan myöskään käy siellä selän takana siivoilemassa.

Sitten on tietty se, että ne Airbnb-kohteet voi olla idyllisiä, vanhoja taloja. Prahassa muistan että oltiin huoneistossa, jonka kattohirret oli jostain 1400-luvulta. Jotkut majapaikat on olleet tosi hienojakin. Tai sitten sellaisissa paikoissa, missä ei hotelleja edes ole, kuten jossain maaseudulla. 

Kyllä noita yksityisten omistamia kohteita on aiemminkin pystynyt vuokraamaan, mutta Airbnb on tehnyt sen todella paljon helpommaksi. 

Vierailija
14/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän mitä hintaan sisältyy.  Jos on sauna, kylpyhuone ja poreallas, olisin valmis maksamaan huomattavasti enemmän kuin esim. pelkkä suihku wc:ssä. Ja tietysti myös siitä,  että missä päin majoittuisin, olisiko joku ns halpaturismimaa vai esim. Suomessa...

Kyseessä on pikkukaupunki Italiassa ja katselin yksiöitä koska matkustan yksin.

Hotelliin taidan kyllä kallistua. 

Vierailija
15/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon paikkakunnasta, onko kalliita vai halpoja. Airbnb on useimmiten paras, jos matkassa on isompi porukka. Sitä kautta löytyy hyvin erityyppisiä kohteita ja paikoista, joissa ei ole hotelleja. 

Vierailija
16/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri matkalta Roomasta, jossa nelihenkisellä perheellämme oli kuuden yön majoitus AirB&Bn kautta yhteensä 1500 euroa. Kyseessä 120 neliön asunto keskustassa (3mh, 2 kylpyhuonetta ja keittiö), varustelutaso erinomainen (mm. pesukone asunnossa).

Kaksi hotellihuonetta tällä porukalla olisi keskihintaisessa hotellissa keskustassa maksanut yhteensä 300-400 euroa/yö, eli selvästi enemmän. Ja asumismukavuus olisi ollut ihan muuta kuin nyt.

Vierailija
17/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Airbnb:ssä on tiskikone ja aamiaisen voi tehdä oman maun mukaan ja nauttia sen yöpaidassa. Tai ehkä omalla terassilla tai parvekkeella. Molemmissa on omat hyvät puolensa.

Vierailija
18/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katsoin että Nizzan alueella on paljon saman hintaisia hotelleja kuin Airbnb asuntoja. Valittiin kuitenkin Airbnb kun siellä saa vähän joustoa aikoihin, toisin kuin hotellissa respa auki tasan siihen klo 19 ja lento on siellä vasta samaan aikaan.

Vierailija
19/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Airbnb:ssä on ruuanlaittomahdollisuus ja usein astian- ja pyykinpesukone. 

Vierailija
20/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Airbnb:ssä on tiskikone ja aamiaisen voi tehdä oman maun mukaan ja nauttia sen yöpaidassa. Tai ehkä omalla terassilla tai parvekkeella. Molemmissa on omat hyvät puolensa.

Hotellit joita olen itse katsonut on huoneistohotelleja. Sama varustelu.