Heräteostokset ruokakaupassa
Tuleeko osteltua turhia tuotteita? Itse huomaan, että pikkunälässä tulee ostettua jotain karjalanpiirakkaa tms. Nälkä tuolla ei lähde, mutta rahat menee.
Kommentit (12)
Heräteostoksena saatan ostaa punalaputetun vuohenjuuston tai kassleria, jos sen kilohinta jää alle vitosen. Menevät pakastimeen, jos en käytä samantien. Tai jos on kananmunia halvalla, tai ruokaöljyä. Nuudeleita 50 senttiä 400g pussi tms. Aineksia, jotka jopa tapauksessa kuuluvat meidän normaaliin ruokavalioon.
Saatan ostaa asioita, joita en suunnitellut ostavani, mutta kaikki tulee jossain vaiheessa käyttöön.
Jotain punalapputuotteita joskus, niitä tosin harvoin on, ja jotain uutuustuotteita saatan kokeilla.
Katson tarjoukset ja sen jälkeen mitä kaapissa on niistä ruoan valmistamiseen tarvittavaa. Teen kauppalistan sovelluksella ja pysyn siinä. Ei tule heräteostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Ostan aina samat. Heräteostos voi olla vaikka tiskipalikat.
Mitä ovat tiskipalikat?
Tulee osteltua, siksi viikoittaisen kauppatilauksen toimituskulut maksavatkin itse itsensä.
Minulla olisi varaa ostaa kaupasta mitä haluan, mutta olen jo kehittänyt arki rutiinini ja samat ostokset joka kerta. Joskus ostan herkkuja, mutta harvemmin minulla menee ruokaa roskiin.
Minulle karjalanpiirakka ei ole heräteostos. Se on iltapala. Käytän yleensä ostoslistaa ja pysyn siinä. Joskus saatan ostaa jotain ale-tuotteita, jos ne voi pakastaa vastaisen varalle. Turhaa en osta.