Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Airbnb, törkyhintoja!

Vierailija
23.02.2024 |

Mä en ole käyttänyt vielä ainakaan Airbnb:tä. Nyt olen keväällä lähdössä matkalle ja katselin kohteen asuntoja.

Olen luullut, että Airbnb:n kautta saa kohtuuhintaista asumista. No ei saa! Hinnathan ovat aivan hotellitasoa. 

Paljonko sinä olisit valmis maksamaan Airbnb-asunnosta per yö?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Airbnb:ssä maksetaan tilasta ja täydellisesti varustetusta asunnosta. Ei voi verrata hotellihuoneeseen jossa on vain sänky, pöytä ja vedenkeitin. 

Hotellissa saa useimmiten aika mukavan aamiaisen eikä tarvi itse tiskata.

No jaa. Monessa maassa hotelliaamiainen maksaa erikseen 15-20 euroa/hlö ja on suomalaiseen makuun vaatimaton (esim. Ranska, Italia, Espanja, jossa kunnon aamiainen on tuntematon käsite). Lisäksi jos matkustat teinien tai muuten vaan pitkään nukkuvien kanssa, niin hotelliaamiainen on ihan vihoviimeinen juttu. Aamiaista voi syödä myös puoliltapäivin, mutta harvemmin missään hotellissa.

Vierailija
22/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Airbnb:ssä maksetaan tilasta ja täydellisesti varustetusta asunnosta. Ei voi verrata hotellihuoneeseen jossa on vain sänky, pöytä ja vedenkeitin. 

Airbnb:ssä on ruuanlaittomahdollisuus ja usein astian- ja pyykinpesukone. 

Joo niin oli meilläkin. Kahvikuppeja 4, lautasia 4, laseja 4, jne. Joka kerta kun syöt tai juot niin käynnistät perään astianpesukoneen. Kätevää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän mitä hintaan sisältyy.  Jos on sauna, kylpyhuone ja poreallas, olisin valmis maksamaan huomattavasti enemmän kuin esim. pelkkä suihku wc:ssä. Ja tietysti myös siitä,  että missä päin majoittuisin, olisiko joku ns halpaturismimaa vai esim. Suomessa...

Kyseessä on pikkukaupunki Italiassa ja katselin yksiöitä koska matkustan yksin.

Hotelliin taidan kyllä kallistua. 

Kuten tässä on jo moni sanonutkin, niin AirB&B on usein paras vaihtoehto perheelle tai isommalle porukalle. Yksin ei varmasti olekaan mitään järkeä sellaisessa majoittua, voi tulla hotellia kalliimmaksi.

Vierailija
24/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo niin oli meilläkin. Kahvikuppeja 4, lautasia 4, laseja 4, jne. Joka kerta kun syöt tai juot niin käynnistät perään astianpesukoneen. Kätevää?

Voi pyhä yksinkertaisuus. Ehkä hotelli on tosiaan sunlaisille uuvateille parempi. 

Vierailija
25/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun ei mahduta enää yhteen hotellihuoneeseen,  jos koko porukka liikkeellä, niin ollaan katsottu yleensä mökkejä, asuntoja tms hotellin lisäksi. On ollut iloisia yllätyksiä ja surkeita pettymyksiä. Joskus on ollut kylpyamme huoneessa, jossa on parketti. Mietin, että miten sieltä on tarkoitus tulla pois ilman lattian kastumista. Toisessa paikassa oli kyllä marmorilattia kylpyhuoneessa, muttei mitään lattiakaivoa tms, jos ammeesta tulee vesi yli...

Vierailija
26/42 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia.

Vierailija
27/42 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokraisin lomataloamme (max 11 henkeä) hinta olisi 150-200e yö. Edullinen alueellamme.

Kaikki mukavuudet uima-allasta myöten löytyy

Vierailija
28/42 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokraisin lomataloamme (max 11 henkeä) hinta olisi 150-200e yö. Edullinen alueellamme.

Kaikki mukavuudet uima-allasta myöten löytyy

Tuo kuulostaa isolle porukalle edulliselta. Itseasiassa harvasta hotellista taitaa saada edes 2 huonetta tuolla yhteishinnalla. 

Vierailija
29/42 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei airbnb välttämättä ole halpaa hintaa etsiville. Heille on hostellit.

airbnb on mukavuutta ja helppoutta etsiville. Niille, jotka haluavat olla vapaita menemään ja tulemaan ja syömään ja olemaan silloin kun haluavat, mitä haluavat, missä haluavat.

Tai tämän takia minå ainakin airbnbtä käytän. Kun olen esim työmatkalla väsynyt työpäivän jåkeen, en haoua mennä johonkin ravintolaan istumaan ryhdikkäästi siisteissä vaatteissa odottamaan tarjoilua, vaan haluan mennä suihkuun ja vetää villasukat jalkaan ja lusikoida keittoni rauhassa niiden sähköpostien kanssa, joita todennåköisesti joudun vielä käymään läpi.  

Olen valmis maksamaan hyvästä asunnosta saman verran kuin hotellista. Säästö tulee siitä, että ei ole pakko kåyttää ravintolapalvelua joka jumalan välipalaan, eikä pesulaa jos on sen verran pitempi matka että tarvii pestä vaatteita kesken.

Vierailija
30/42 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei airbnb välttämättä ole halpaa hintaa etsiville. Heille on hostellit.

airbnb on mukavuutta ja helppoutta etsiville. Niille, jotka haluavat olla vapaita menemään ja tulemaan ja syömään ja olemaan silloin kun haluavat, mitä haluavat, missä haluavat.

Tai tämän takia minå ainakin airbnbtä käytän. Kun olen esim työmatkalla väsynyt työpäivän jåkeen, en haoua mennä johonkin ravintolaan istumaan ryhdikkäästi siisteissä vaatteissa odottamaan tarjoilua, vaan haluan mennä suihkuun ja vetää villasukat jalkaan ja lusikoida keittoni rauhassa niiden sähköpostien kanssa, joita todennåköisesti joudun vielä käymään läpi.  

Olen valmis maksamaan hyvästä asunnosta saman verran kuin hotellista. Säästö tulee siitä, että ei ole pakko kåyttää ravintolapalvelua joka jumalan välipalaan, eikä pesulaa jos on sen verran pitempi matka että tarvii pestä vaatteita kesken.

Kukaan ei pakota hotellissakaan syömään ravintolassa. En edes muista varmuudella,  milloin olisin syönyt hotellin ravintolassa muuta kuin aamiaisen. Taitaa olla vuonna 2012, kun olin ulkomailla lomalla viikon. Kotimaassa ja Virossa käydään kyllä välillä jossain hotellin ulkopuolella olevassa ravintolassa tai pikaruokapaikassa syömässä, yhtä usein kyllä ostetaan lähikaupasta jotain valmista. Toki airbnbtyyppisessä majoituksessa usein keittiö on hyvin varusteltu verrattuna hotellihuoneeseen, josta todennäköisesti löytyy vain jääkaappi ja vedenkeitin. No silloin yleensä syön aamiaisella reilusti enemmän, jotta pärjää pitkälle iltapäivään syömättä ellei kyseessä ole työmatka, jolloin sitten on joku työlounas usein puoliltapävin.

Vierailija
31/42 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Airbnb:ssä on tiskikone ja aamiaisen voi tehdä oman maun mukaan ja nauttia sen yöpaidassa. Tai ehkä omalla terassilla tai parvekkeella. Molemmissa on omat hyvät puolensa.

Hotellit joita olen itse katsonut on huoneistohotelleja. Sama varustelu.

Huoneistohotellit ovat pienempiä ja kalliimpia. Samalla hintaa kun saa jonkun kämäsen ja ahtaan huoneistohotellimajoituksen jostain syrjästä saa jo isomman Airbnb asunnon keskeisemmällä sijainnilla ja paremmalla parvekkeella.

Vierailija
32/42 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Airbnb paljon parempi kuin hotellihuone. Varsinkin jos on lapsia, niin pesukoneet ja jääkaapit, keittiöt yms on tärkeitä. 

Vierailija
33/42 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan päälle saa sitten täit, syyhyn, luteet, torakat ja mitä näitä nyt onkaan.

Niin hotellista vai airbnb stä? Voi tulla kummasta vaan?

Vierailija
34/42 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesukone (ja mahd. kuivuri) on luksusta etenkin pitkillä matkoilla, kun ei tarvitse pakata niin paljon vaatteita mukaan. Joo, onhan noita sikakalliita hotellin pesuloita ja itsepalvelupaikkoja, mutta mieluummin pesee majoituspaikassa kuin raahaa pyykkisäkkiä. 

Vierailija
35/42 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airbnb:ssä on myös yksityisyyttä ihan eritavalla kuin hotellimajoituksessa. Ei tarvitse sietää muita hotellin asiakkaita eikä jonotella aamiaiselle. Ei tarvitse edes herätä aamiaiselle jos edellisiltana on mennyt myöhään. Itse en edes pysty nauttimaan aamulla kuin kahvia ja paahtoleivän. Eikä siivoojat ramppaa jatkuvasti. Mielestäni airbnb on ylellinen tapa majoittua, on kuin asuisi niissä kohteissa joihin matkustaa. Kaikille perheenjäsenille on yksityisyyttä ja tilaa. 

Vierailija
36/42 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pakota hotellissakaan syömään ravintolassa. En edes muista varmuudella,  milloin olisin syönyt hotellin ravintolassa muuta kuin aamiaisen. Taitaa olla vuonna 2012, kun olin ulkomailla lomalla viikon. Kotimaassa ja Virossa käydään kyllä välillä jossain hotellin ulkopuolella olevassa ravintolassa tai pikaruokapaikassa syömässä, yhtä usein kyllä ostetaan lähikaupasta jotain valmista. Toki airbnbtyyppisessä majoituksessa usein keittiö on hyvin varusteltu verrattuna hotellihuoneeseen, josta todennäköisesti löytyy vain jääkaappi ja vedenkeitin. No silloin yleensä syön aamiaisella reilusti enemmän, jotta pärjää pitkälle iltapäivään syömättä ellei kyseessä ole työmatka, jolloin sitten on joku työlounas usein puoliltapävin.p

Ei tietenkään kukaan pakootw juuri hotellin ravintolaan. Mutta mun pointti olikin, että en halua syödä kaikkia aterioitani MISSÄÄN ravintolassa. Enkä halua silti syödä mitään kuppinuudeleita.

Vierailija
37/42 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu kohteesta, mutta isomalla porukalla airbnb tai vastaava ja muuten yleensä hotelli tai hostelli. Airbnb 50e/yö/hlö ihan max. 

Vierailija
38/42 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen vaan lyhyitä reissuja erilaisiin tapahtumiin enkä ole koskaan majoittunut airbnb:ssä. Valitsen aina vaan halvimman ja lähimmän hotellin, en ehdi siellä kuitenkaan aikaa viettää. Oli pakko vaan kommentoida sen verran, ettei koskaan ole tullut mieleenkään, että hotellin aamiaista varten pitäisi käydä suihkussa ja tälläytyä erikseen... Käyn suihkussa yöllä ennen nukkumaanmenoa ja meikkiä en käytä muutenkaan ikinä, hiusten harjaus ei kauaa vie. Ehkä olen sitten juntti.

Vierailija
39/42 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän mitä hintaan sisältyy.  Jos on sauna, kylpyhuone ja poreallas, olisin valmis maksamaan huomattavasti enemmän kuin esim. pelkkä suihku wc:ssä. Ja tietysti myös siitä,  että missä päin majoittuisin, olisiko joku ns halpaturismimaa vai esim. Suomessa...

Kyseessä on pikkukaupunki Italiassa ja katselin yksiöitä koska matkustan yksin.

Hotelliin taidan kyllä kallistua. 

Mä asun mielelläni B&B:ssä, agriturismoissa tmv jos yövyn yksin. Noissa löytyy ihan helmiä Italiassa. 

Hotelleissa mahdollisimman harvoin, työmatkoilla ihan tarpeeksi niissä.

Vierailija
40/42 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 12 hengen astiasto asukkaitten käytössä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme