Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
En vaan voi ymmärtää, en jumankauta!!
05.09.2008 |
ja se vanhempi haluaa jo kavereita kuitenkin. No, toki 2v ehkä on vielä aika pieni, mutta tuollaisesta 3v:sta eteenpäin minä kyllä ymmärrän täysin. En ymmärrä sitä, että on sitten hoidossa koko päivän, mutta puolipäivähoito on mun mielestä oikein hyvä ratkaisu.
Kommentit (23)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
äiti taisi olla 38-39 v kun teki kakkosta. Ei ei kandennut odotella.
18
Alue: Aihe vapaa
Itsellä on hieman erilainen näkökulma tähän asiaan, lapsia olen hoitanut kotona viisi vuotta ja nyt katsellut 1,5 vuotta tätä päiväkotielämää käyden itse lyhennetyllä työajalla töissä.
Nostan hattua jos pienen vauvan äiti jaksaa joka aamu kiikuttaa 2-vuotiaan hoitoon (ei aina mitään herkkua?), ottaa sieltä kertyvät pienet kivat flunssat, oksennustaudit, rokot jne. vastaan, ja hoitaa sekä 2-vuotiaan potilaan että vauvan, joka myös väistämättä saa osan näistä taudeista + ei äitikään aina selviä tartunnatta. Sitten lapsi pitää hakeakin hoidosta, ei kait kaikille tosiaankaan siunaannu hoitopaikkaa viereisestä päiväkodista, ei meille ainakaan. Ja sekin vielä että tästä "lystistä" on sitten maksettava, äitiyslomalla harvan tulot ovat ihan loistavat.
Jos päivähoito tekee äidistä onnellisemman eikä lapsi kauheasti kärsi niin mikä jottei. Toisaalta en usko että kauhean moni 2-vuotias saa päivähoidosta mitään sellaista, josta hän hyötyisi merkittävästi enemmän kuin äidin rakkaudesta ja huolenpidosta. Jos äiti on kotona sen 10 kuukautta, niin ei välttämättä kannata pyöräyttää 2-vuotiaan rytmejä ympäri ämpäri, jos hoitoon paluu on edessä kuitenkin? Toisaalta äidillä on oikeus mielestäni nauttia niin monesta lapsesta kotioloissa kuin itse toivoo, mielestäni se voi päin vastoin helpottaa arkea vauvan kanssa että on isompi/isompia sisaruksia äidin + vauvankin seurana.
Eli puolensa ja puolensa - mutta ei lapsen päivähoito automaattisesti ole helppoa / helpota elämää!