Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaan voi ymmärtää, en jumankauta!!

Vierailija
05.09.2008 |

ja se vanhempi haluaa jo kavereita kuitenkin. No, toki 2v ehkä on vielä aika pieni, mutta tuollaisesta 3v:sta eteenpäin minä kyllä ymmärrän täysin. En ymmärrä sitä, että on sitten hoidossa koko päivän, mutta puolipäivähoito on mun mielestä oikein hyvä ratkaisu.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaahtoa noin toisten asioista.

Vierailija
2/23 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä viedä isompi lapsi (2v) hoitoon kun vauva syntyi? Ystäväni näin teki, ja ei tosian ole mitään "syytä" vaan ihan suoraan ystävä sanoi että tarvitsee paljon omaa aikaa ja tahtoo shoppailla rauhassa vauvan kanssa :( .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon aikaansa? Pienet vauvat tarvitsevat eniten äitiään. Kyllä 2-vuotias jo päiväkodissa pärjää, siellähän on ammatti-ihmiset hoitamassa.

Vierailija
4/23 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennä sinne puistoon seisoskelemaan vauvan kanssa jos perheessä on myös isompi lapsi, jonka tarpeet täytyy ottaa myös huomioon. Jos tarvitsee paljon omaa aikaa ja rauhaa, ei ehkä ole paras mahdollinen idea tehdä kahta lasta lyhyehköllä ikäerolla.

Vierailija
5/23 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ikävöi äitiä eikä ymmärrä, mikseivät saa olla kotona, jossa kasvaisivat rauhassa. Kotona kasvaa tasapainoisempia ja rauhallisempia lapsia, se on fakta!

Vierailija
6/23 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjäähän pienemmätkin. Mutta kuulostaa minusta oudolle, selitys kyllä täysin ala-arvoinen.

paljon aikaansa? Pienet vauvat tarvitsevat eniten äitiään. Kyllä 2-vuotias jo päiväkodissa pärjää, siellähän on ammatti-ihmiset hoitamassa.

Vierailija
7/23 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on niitä luuseriäitejä, jotka ei selviä oikein mistään :)

Itsellä on 4 lasta ja rankkaa on mutta niin kovin antoisaa, en todellakaan raaskisi enkä edes haluaisi erottaa sisaruksia ja niiden välille muotoutuvaa suhdetta viemällä toisen hoitoon.

Mielestäni pitäisi lailla kieltää moinen, SIKSIKIN että tarhapaikkoja riittäisi niille jotka oikeasti niitä tarvitsee, kuten minä kun aikanaan lähden töihin takas.

Enkä nyt tarkoita niitä jotka terveyssyistä tarvitsevat hoitopaikan!

Vierailija
8/23 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos itse ei sitä kykene tarjoamaan niin on hyvä että vie sitten hoitoon. Ei kaikki ole mitään superäitejä jotka lähtevät jo aamukahdeksalta puistoon. Mä ainakin vihasin puistossa olemista silloin kun lapset oli pieniä. Se oli kyllä todellinen pakkonakki!

Vierailija
9/23 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin, "shoppailu" ei mielestäni ole hyvä syy viedä vanhempaa hoitoon.

Oikeastaan asia on kahtia jakoinen; onhan helpompi pitää lapset kotona, ei tarvi kuskata7elää aikataulun mukaan eikä maksaa hoitomaksuja.

Toisaalta on helpompi olla kotona pelkän vauvan kanssa ja isompi saa varmasti tarpeeksi seuraa/huomiota/aktivitetteja ym plusaa, mitä PK:sta saa.

Vierailija
10/23 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairastaa vaikka masennusta ja tarvitsee siksi enemmän rauhallista aikaa.

Minulla lapsi jää hoitoon, kun jään äitiyslomalle. Mutta on jo paljon isompi. Teen luultavasti äitiyslomallakin vähän töitä etänä, jos vain suinkin jaksan. Ja se ei tietenkään onnistu, jos tylsistynyt 5-v. on vieressä.

Vierailija
11/23 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vauva tarvitsee äitiä, mutta se 2-vuotiasko ei? Ei kai se vauva sitä äitiä menetä, vaikka 2-vuotias kotona olisikin? Ja miksi taas tuo kateus piti vetää tähän?

En ole ap, enkä yleensä näihin ketjuihin kommentoi, koska en sen kummemmin asian puolesta enkä vastaan. Mutta tässä viestissä oli jotain tosi ärsyttävää, että oli pakko kommentoida.

Miksi olet kateellinen siitä, että äiti haluaa antaa vauvalle mahdollisimman

Vierailija
12/23 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mitä se kenellekään sivulliselle kuuluu?Itsepähän lapsensa kasvattavat/jättävät kasvattamatta kuten parhaaksi näkevät.

Mulle mieheni ehdotti samanlaista ratkaisua,jotta mulla olisi "helpompaa",ja hänen mielestä pienelle 2-vuotiaallemme tekisi hyvää tarhassa olo,jotta muuttuisi sosiaalisemmaksi,ja käsittäisi ettei maailma pyöri hänen napansa ympärillä.

Hyvin paljon liikun esikoisen kanssa päivittäin ja meillä on paljon äiti-ja muita ystäviä,mutta lapsi on kuten ainokaiset yleensä hyvin itsekäs eikä helpolla hyväksy muita samanikäisiä (hiukan vanhempien lasten seurassa viihtyy loistavasti),joten toisaalta ymmärrän isän kannan asiaan.

Mutta...mielestäni pikkuiseni saattaisi nimenomaan tuntea itsensä "syrjään siirretyksi",jos hoitoon laittaisin ja tämän tulevan vauvan kanssa olisin kotona sillä aikaa.Puhumattakaan siitä,etten todellakaan halua jäädä mistään paitsi esikoisen kanssa,kun kerta kotona on mahdollisuus hoitaa sinne 5-vuotiaaksi asti,eikä nämä lapset ole pikkuisia kuin tämän pienen hetken.

Mutta jokainen perhe tekee asiat omalla tyylillään.

Vierailija
13/23 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti seitsemän vuotta tajuta se, enää en paheksu ketään omien lastenhoitopäätösten takia. On yhtä monta tapaa järjestää oman perheen lastenhoidot kuin on perheitäkin, ei ole muiden asia pohtia kuitenkin jokseenkin henkilökohtaista asiaa. Varmasti tuokin perhe voi hyvin vaikka lapsi käykin hoidossa. Voi olla niin että koko perhe voi hyvin jos äiti voi hyvin, ja koko perhe kärsii jos äiti kärsii. Äideillä on oikeus hakea apua lastenhoitoon jos sitä tuntee tarvitsevansa. Ja onhan se ihanaa päästä joskus kauppoihin ilman 2 v. lasta.

Vierailija
14/23 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:n tuttava olisi laittanut 2-vuotiaan hoitoon ja mennyt itse töihin, niin täällähän toitotettaisiin, että alle 3-vuotiaan paikka on kotona, kaikilla on varaa jäädä kotiin, kyse on vain valinnoista, etc. Mutta kun kuvaan astuukin virikehoito, niin kaikki onkin kunnossa...

Alle kolmivuotiaan paikka ON kotona. Yli kolmivuotiaalla ymmärtäisin pari kertaa viikossa virikehoidon.

Vierailija
15/23 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se äiti ei kestä sitä isompaa koko päivää?

Minun tuttuni teki samoin ja perustelut oli se, että isoveli oli niin kamalan villi, ettei hän ehdi 12 tuntia päivässä juosta esikoisen perässä, kun vauvaakin pitäisi vahtia.

Vaikka itse olen esikoisen hoitooviemistä vastaan, niin kyllä se on sittenkin parempi vaihtoehto, kuin että äiti väsyy ja huutaa esikoiselle pitkin päivää.

Vierailija
16/23 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko päivä menee vauvan kanssa, aikaa ei jäisi yhtään 2 vuotiaalle, nyttenkin olen koko päivän nukuttanut vauvaa ja sain nyt vihdoin ekoille unille. vauva on niin väsynyt että en voi kun pitää sylissä kun kaatuu koko ajan ja loukkaa pahasti itseään. yhtään ei jäisi aikaa 2 vuotiaalle.

Vierailija
17/23 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se äiti ei kestä sitä isompaa koko päivää?

Minun tuttuni teki samoin ja perustelut oli se, että isoveli oli niin kamalan villi, ettei hän ehdi 12 tuntia päivässä juosta esikoisen perässä, kun vauvaakin pitäisi vahtia.

Vaikka itse olen esikoisen hoitooviemistä vastaan, niin kyllä se on sittenkin parempi vaihtoehto, kuin että äiti väsyy ja huutaa esikoiselle pitkin päivää.

Vierailija
18/23 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hoitopaikka ei virikekeskus.

eikä se aina mene niin, että jos äidille ja isälle sopii. Kyllä sen pitäisi sopia sille lapsellekin.

LAPSET ENSIN! Vanhempien täytyy murentaa sitä itsekkyyttä pikkasen.

Vierailija
19/23 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuvat vaan olevan niin pirun mukavuudenhaluisia, että lapsia tehdään ensin, mutta sitten toiset ne hoitavat. Protestoin täysin hoitoonvientiä , jos vanhemmat tai toinen ovat kotona, olipa lapsi minkäikäinen tahansa. Sehän on ensinnäkin yhteiskunnan hyväksikäyttöä ja toisekseen ei ollenkaan lapsen edun mukaista. Kyllä ne lapset ehtivät kouluiässä tarpeeksi virikkeitä saada ja vanhemmista erossa olla. Kysehän on vain muutamasta vuodesta lapsen elämässä. Ei pidä tehdä niitä lapsia kuin yksi, jos ei selviä useammasta itse. Ennen aikaan ei näitä hoitojärjestelmiä ollutkaan, eikä naiset töissä käyneetkään. Hoitivat muksunsa ja kotinsa ihan ilman mukinoita. Nykyaikana näkyy olevan tosi paljon äitejä ja isejä jotka eivät lapsiaan arvosta ollenkaan. Näinkö se vauva on aina etusijalla ja arvokkaammassa asemassa ja vanhemman lapsen voi aina sysätä tieltään pois. Voi luoja! Lapsuus on todella lyhkänen aika, älkää antako vieraan nauttia siitä lapsuusajasta, jonka voisitte itse kokea lapsienne kanssa.

Vierailija
20/23 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti taisi olla 38-39 v kun teki kakkosta. Ei ei kandennut odotella.

18

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän