Mies ei halunnut jatkaa tapailua, parit treffit takana. Tarvitsen vertaistukea!
Tapailin pari kertaa yhtä miestä. Tunsin itse kemiaa (pitkästä aikaa, olen tapaillut useita miehiä ja nyt pitkästä aikaa tuntui heti että kolahti), juttu luisti tosi hyvin, oli rentoa, hauskaa ja helppoa olla. Myös fyysistä vetovoimaa ja flirttiä.
Mies sanoo silti ettei hänestä vaan tunnu siltä että tästä voisi tulla jotain, ei osannut itsekään sanoa mikä asia tarkalleen mättää. Mikä se asia voi olla? Miten voi kokemukset erota noin paljon? Että toinen on tosi kiinnostunut ja toinen ei?
Menee usko ihmisten väliseen kemiaan ja siihen, mitä itse tunnen/koen. En käsitä.
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Aika usein täällä Vauvalla nämä tasojutut menee siihen, että useimmat naiset kertovat etteivät tiedä omaa tasoaan tai osaa rankata miesten tasoja, mutta sen sijaan menevät kiinnostaa / ei kiinnosta seteillä näissä tapauksissa. En oikein tiedä uskoako tuohon vai ei. Väitän siis edelleen, että useimmat neuronormaalit ihmiset sukupuolesta riippumatta osaavat määritellä oman ja muiden tason yllättävänkin tarkasti. Ei, siihen ei kuulu mitään tieteellisesti todistettua kaavaa tai muuta selkeää. Kyllä mä ainakin pystyn parilla vilkaisulla kertomaan minkä tasoinen minua lähestyvä nainen on. Mut joo, voin tulla sen verran vastaan, että jopa ihan ensikohtaamisella (tai tinderissä kuvien kautta) voin todeta jonkun puhtaan ulkonäöllisesti oman tasoiseni naisen olevan epäkiinnostava sen vuoksi, että hänen tyylinsä on wt tai liian hippimäinen. Nämä asiat voi siis vaikuttaa, vaikka muuten se "teoreettinen" ulkonäkö riittäisikin.
Eipä sitä tekstimuotoisesti kaiketi kukaan osaa kuvailla millainen ero on kutosen tai kasin naisella, saati sitten ysin tai kympin. Ne vaan tulee tajuntaan ja ymmärtää vaistomaisesti. Luulenpa että tähän pääsee ihan vain elämänkokemuksella ajan kuluessa.
Niin, siis varmasti jokainen tietää, onko vastakkaisen sukupuolen keskuudessa suosittu ja haluttu vai ei, ja onko niitä ihmisiä, joita pidetään yleensä hyvännäköisinä. Mutta tarkemmin pisteytys voikin olla hankalaa. Kun moni yleisesti hyvännäköisenä pidetty ja suosittu voikin olla tasoteorian mukaan 8, ja sitten toisaalta tasoteorian 10 voikin edustaa sellaista ulkonäkötyyppiä, josta joku ei tykkää yhtään, eikä pidäkään tätä niin kiinnostavana. Esim. kyllä minä itse tiedän sen, kuinka todennäköisesti löydän ainakin sellaisia ihmisiä, jotka kiinnostuvat minusta - eri asia sitten, kiinnostunko itse jostakusta vastavuoroisesti. Mutta en silti osaisi määrittää omaa tasoani. Tai vaikka tosiaan yksittäisen miehen tasoa, tai vaikka eksieni tasoja. Toisaalta en toki ole tähän ikään (45) mennessä tällaista taitoa omassa deittailussani tarvinnutkaan, ja ihan hyvin on löytynyt sellaisia ihmisiä, joiden kanssa on kiinnostus ja vetovoima ollut molemminpuolista.
No harmi ettet nyt sen tarkemmin vastannut kysymyksiini, olisihan se ollut sinänsä kiinnostavaa kuulla, etenkin kun kerrankin tasoista käyty keskustelu on kiihkotonta ja asiallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"livenä minua lähestyy useimmiten sellaiset 6-8 naiset, mutta melko harvoin 9-10 tason mimmit. Tinderissä taas saan matcheja helposti näiltä 9-10 tason naisilta. Pakko se on siis omiin kokemuksiin perustuen uskoa tähän nettimeemiin eli naisten hypergamiaan."
On sulla erikonen logiikka ja talon kokoinen itseluottamus. Tuohan kertoo ainoastaan sen, että näytät kuvissa paremmalta kuin livenä. Luultavasti et ole chad laisinkaan.
Luitko ollenkaan sitä kohtaa mun viestissä, missä kerroin kuinka useammasta kymmenestä 9-10 tason naisesta vain yksi kertoi ettei halua toisille treffeille? Eli valitettavasti sun kannalta katsottuna mä olen melko haluttu mies.
Plus, ne 9-10 tason naisen eivät todellakaan lähesty kovinkaan usein ketään miestä; heitä lähestytään ja he tietävät tämän. Ja siltikin näitä tämän tason naisia, jotka minua ovat lähestyneet, on jonku
Olen eri kirjoittaja kuin tuo, jolle vastasi, ja itse asiassa olen se, joka kyseli sulta kysymyksiä, ja kysyn nyt yhden lisää... Nimittäin sinun tasoasi enemmän minua kiinnostaa käsityksesi noiden 9-10 naisten toiminnasta. Uskotko siis todella, että huippunainen ei tavoittelisi sitä, jonka itse haluaa, vaan ulkoistaisi päätökset omasta pariutumisestaan vain miehille? Kun sanot, että 9-10 naiset lähestyvät ketään harvoin - tarkoitatko siis, että juuri se mies, jonka he haluavat, lähestyy heitä AINA (ihan riippumatta, onko se mies vaikka varattu tai etsiikö hiukan toisenlaista seuraa jostain syystä), vai uskotko, että jos ei lähesty, se huippunainen (joka uskoo saavansa kenet tahansa) TYYTYISI johonkin sellaiseen, joka ei ole juuri se, jonka hän haluaa?
Kun ei edes keskitason naiset haluaisi mieluummin sitä aloitteen tekevää "ihan kivaa, mut ei tarpeeksi kiinnostavaa", vaan jopa he haluaisivat juuri sen, jota kohtaan tuntevat vetoa - niin miksi sitten 9-10 naisilla olisi jotenkin vähäisemmät toiveet tämän suhteen?
No harmi ettet nyt sen tarkemmin vastannut kysymyksiini, olisihan se ollut sinänsä kiinnostavaa kuulla, etenkin kun kerrankin tasoista käyty keskustelu on kiihkotonta ja asiallista.
Olisin vastannut, jos vain osaisin. Ehkä siihen on syynsä minkä takia tähän samaan kysymykseen (joka tällä palstalla on kymmeniä kertoja heitetty ilmoille) ei ole vielä vastausta tullut.
En mä muutenkaan mieti sen tarkempia tasonumeroita, kun tinderissä selaan profiileita. Menen siis itsekin kiinnostaa / ei kiinnosta -tyylillä tällöin. Mutta jos haluan, niin pystyn kyllä arvioimaan yksittäisen naisen tason, mutta sillä ei ole juurikaan käytännön merkitystä. Paitsi silloin kuin halutaan vaikkapa keskustelupalstalla kuvailla deittailun erilaisia ilmiöitä ja syy-/seuraussuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Et ollut ihan sitä naistasoa, mitä mies edellyttää. Ilmeisesti korkean tason mies? Korkeakoulutettu, hyvä työpaikka, asunto, elämä kunnossa? Hän olisi voinut mennä kanssasi sänkyyn, mutta kun sitä ei ollut tarjolla, niin dumppasi sinut aikaisemmin. Parempi näin.
Hitto. Mä täytän nuo kriteerit. Olen siis korkeatasounen nainen, jipii!
Vierailija kirjoitti:
Miiksi sitten meni ap:n kanssa toisille treffeille? Jos huomasi heti ettei kemiaa ole?
Ehkä hän ajatteli vielä antaa toisen mahdollisuuden kiinnostuksen heräämiselle, jos AP vaikutti muuten kivalta. Tosin silloin kun mä olen ajatellut noin, niin ei minulla ole kiinnostus herännyt myöhemminkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirry eteenpäin. Turha miettiä yhtä random ihmistä ja sen tuntemuksia.
Tiedän. Mutta olen tosi hämmentynyt. Kun kaikki meni niin hyvin. Eri asia, jos treffit olisi menneet huonosti ja ei olisi juttu luistanut jne. Miksi ei halunnut jatkaa?
ap
Aikaisemmin sinulla ei ole ollut muita kohtaan kemiaa, nyt jollain muulla ei ollut sinua kohtaan. Niin yksinkertaista.
Niinpä. Minä olen sellainen persoona (olen nainen), että tulen helposti juttuun ihmisten kanssa. Vitsailen ja välillä flirttailen. Yleisesti ottaen pyrin vaan olemaan mukava. Moni ottaa tämän kiinnostuksen osoituksena, ja kuvittelevat minulla olevan kemiaa heidän kanssaan. Oikeasti saatan miettiä pääni sisällä, että huhhuh onpa vaivaannuttava ihminen, noh, ainakin minä voin tehdä juttelustamme vähemmän vaivaannuttavaa kun heitän vähän huulta.
Ehkä ap:n deitti oli myös kohtelias ja perusmukava, vaikka hän mietti päässään, että tämä ihminen ei nyt natsaa. Ja mukavana ihmisenä hän ei tietenkään kerro seikkaperäisesti ap:lle mikä ap:ssa on vikana, jottei horjuta ap:n itsetuntoa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. Mutta olen tosi hämmentynyt. Kun kaikki meni niin hyvin. Eri asia, jos treffit olisi menneet huonosti ja ei olisi juttu luistanut jne. Miksi ei halunnut jatkaa?
ap
Se mikä sinulle oli spesiaalia ja onnistumista saattoi olla kyseiselle miehelle ihan normaalia ja tavallista eikä siksi säväyttänyt kuten sinua. Jotkut ihmiset vaan on sellaisia, että ne saa liki aina toisen ikään kuin puhkeamaan kukkaan ja kommunikaation tuntumaan heti tosi mutkattomalta ja helpolta eikä siinä siksi ole heille mitään ihmeellistä, että juttu luistaa. Päinvastoin, se on ihan oletusarvo tuollaisille onnekkaille.
Ja onko sen edes väliä? Ihmiset ei ole samanlaisia eikä priorisoi samoja asioita. Se, mikä sinulle riittää perusteeksi tapailun jatkamiselle ei ole tuolle miehelle niin merkityksellinen kun taas joku muu asia on yhtä tärkeä hänelle ja se sitten puuttui vaikka juttu luistikin. Kenties mies halusi viheltää pelin poikki heti ja ajoissa, koska näki kuinka täpinöissäsi olet ja tiesi, ettei siitä tule kuin ongelmia koska hänestä ei tunnu nyt, eikä myöhemminkään samalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n treffikumppanilla taitaa olla valinnanvaraa. Kävikö klassisesti niin, että ap treffailee hiukan yli oman tasonsa ja sitten innostuu hiukan liikaa?
Naisten suurin ongelma syntyy siitä, että ne eivät ymmärrä ettei pillun markkina-arvo ole sama kuin naisen markkina-arvo. Moni nainen ihmettelee ihan tosissaan huuli pyöreänä miksei hän löydä parisuhdekumppania vaikka seksiseuraa löytää helposti. Niih, miksiköhän? Se johtuu siitä, että koska pillun kysyntä on suurempaa kuin pillun tarjonta, saa pillu kuin pillu kantajansa markkina-arvoa tasokkaampaa panoseuraa. Naiset sitten luulevat tämän olevan heidän oma markkina-arvonsa ja tavoittelevat vain miehiä jotka tyytyvät käyttämään näitä naisia vain ja ainoastaan seksiseurana.
Juuri tämä. Tästä olen itsekin täällä sanonut sata kertaa. Nainen suhtautuu seksiin usein ainakin jollain tunnetasolla, mutta mies useinkaan ei. Nainen luulee, että mies pitää häntä haluttavana kun tämä harrastaa naisen kanssa seksiä. Miehelle tämä nainen voi olla yhtä viehättävä kuin pumpattava barbara, mutta miestä se ei haittaa kunhan saa tähän naiseen seksuaaliset tarpeet tyydytettyä. Siinä on tunnetta mukana yhtä paljon kuin aamukaurapuuron syömisessä. Miehet ottaa pussin tyhjennysreiäkseen todella selvästi alempitasoisen naisen, jonka kelpuuttaisivat parisuhteeseen. Ysin mies saattaa nusauttaa aivan hyvin kutosen naista paremman puutteessa ja vaikka vain vaihteluna. Tämä kaikki todellakin vääristää naisten luuloja itsestään niiden oikeiden parisuhdenarkkinoiden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa nyt sitten on se hypergamia, jos kuitenkin sinua lähestyvät naiset ovat sieltä tasotaulukon "paremmalta puolelta"? Suoraan sanottuna en itse osaisi mitenkään määrittää omaa tasoani enkä myöskään yksittäisten miesten tasoa, enkä todellakaan tiedä, ketkä miehet ovat tasoteorian mukaan kanssani samaa tasoa. En siis ainakaan itse osaisi optimoida omaa kiinnostustani kohdistumaan välttämättä just oikeantasoisiin. Niin moni asia kun vaikuttaa siihen, kehen tuntee vetoa. Sinäkin huomioit nyt pelkät tasot, mutta et mitään muuta - ei kai edes siellä tasoasteikon yläpäässä vain se riitä kiinnostukseen, että ollaan samaa tasoa?
Mistä sinä muuten osaat äkkiä määrittää sinua lähestyvän naisen tason? Itselläni on kärjistetysti kaksi tasoa: kiinnostaa / ei kiinnosta. Jos joku nainen ei kiinnosta sinua ollenkaan, mistä tiedät onko hän kutonen vai kasi? Ja mitkä ominaisuudet erottavat ysin ja kympin toisistaan
Aika usein täällä Vauvalla nämä tasojutut menee siihen, että useimmat naiset kertovat etteivät tiedä omaa tasoaan tai osaa rankata miesten tasoja, mutta sen sijaan menevät kiinnostaa / ei kiinnosta seteillä näissä tapauksissa. En oikein tiedä uskoako tuohon vai ei. Väitän siis edelleen, että useimmat neuronormaalit ihmiset sukupuolesta riippumatta osaavat määritellä oman ja muiden tason yllättävänkin tarkasti. Ei, siihen ei kuulu mitään tieteellisesti todistettua kaavaa tai muuta selkeää. Kyllä mä ainakin pystyn parilla vilkaisulla kertomaan minkä tasoinen minua lähestyvä nainen on. Mut joo, voin tulla sen verran vastaan, että jopa ihan ensikohtaamisella (tai tinderissä kuvien kautta) voin todeta jonkun puhtaan ulkonäöllisesti oman tasoiseni naisen olevan epäkiinnostava sen vuoksi, että hänen tyylinsä on wt tai liian hippimäinen. Nämä asiat voi siis vaikuttaa, vaikka muuten se "teoreettinen" ulkonäkö riittäisikin.
Eipä sitä tekstimuotoisesti kaiketi kukaan osaa kuvailla millainen ero on kutosen tai kasin naisella, saati sitten ysin tai kympin. Ne vaan tulee tajuntaan ja ymmärtää vaistomaisesti. Luulenpa että tähän pääsee ihan vain elämänkokemuksella ajan kuluessa.
Eli osaat sanoa, pidätkö sinua lähestyvää naista enemmän vai vähemmän kiinnostavana. Hienoa!
Itsekin osaan sanoa saman asian miehistä omalta kannaltani, mutta en osaa sanoa minkä tasoinen itse olen miesten mielestä koska miesten mielipiteet siitä ovat olleet vaihtelevia.
Kiva ettei jahkaillut ja mennyt pidemmälle suhteen aloituksessa ennenkuin ilmoitti asiasta.Harvinaista nykyisin,kummassakin sukupuolessa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä. Tästä olen itsekin täällä sanonut sata kertaa. Nainen suhtautuu seksiin usein ainakin jollain tunnetasolla, mutta mies useinkaan ei. Nainen luulee, että mies pitää häntä haluttavana kun tämä harrastaa naisen kanssa seksiä. Miehelle tämä nainen voi olla yhtä viehättävä kuin pumpattava barbara, mutta miestä se ei haittaa kunhan saa tähän naiseen seksuaaliset tarpeet tyydytettyä. Siinä on tunnetta mukana yhtä paljon kuin aamukaurapuuron syömisessä. Miehet ottaa pussin tyhjennysreiäkseen todella selvästi alempitasoisen naisen, jonka kelpuuttaisivat parisuhteeseen. Ysin mies saattaa nusauttaa aivan hyvin kutosen naista paremman puutteessa ja vaikka vain vaihteluna. Tämä kaikki todellakin vääristää naisten luuloja itsestään niiden oikeiden parisuhdenarkkinoiden suhteen.
Sittenhän te miehet olette itse tähän syyllisiä. Jos kerran teidän käytöksenne vuoksi naiset eivät enää ymmärrä tasoaan eivätkä ymmärrä tavoitella suhteeseen itsensä tasoisia, niin sittenhän teidän pitäisi naisten sijaan syyttää itseänne - ja toisianne.
On ihan omalla vastuullanne, jos sabotoitte mahdollisuutenne parisuhteeseen - ja toisaalta oma valintanne, jos valintanne on se, että preferoitte suosittujen miesten mahdollisuudet seksiin sen sijaan, että preferoisitte teidän kaikkien mahdollisuudet suhteeseen. En ainakaan minä naisena pysty teidän toimintaanne vaikuttamaan, enkä todellakaan jaksa analysoida käytöstänne ja miettiä mahdollisia motiiveitanne ja seksuaalisia preferenssejänne. Itselleni on aika sama, että jos minulla on seksisuhde jonkun teistä kanssa, onko miehen motiivi siihen vaihtelunhalu vai mikä. On ihan omalla vastuullanne, mitä teette. Emme me naiset ala teidän puolestanne ajatella.
Naisen ei kannata tehdä aloitetta, mutta toki voi viestittää muuten mieltymyksestään. Monet miehet kyllä käyttävät tilaisuuden hyväkseen, eli rakkauteen perustuvaa parisuhdetta on hankalampi saada naisena jos tekee aloitteen. Ja rakkaussuhdetta ei kannata etsiä pelkän ulkonäön perusteella, ei sitä vuoden kahden kuluttua edes huomaa. Pään sisältö siis lopulta määrittää onko suhteella mahdollisuuksia. Toki monet hakevat suhteelta muuta kuin rakkautta.
Itselleni tuo olisi vain hyvä merkki, että pystyisin vielä tuntemaan aitoja ihastumisen tunteita, niitä kun itse en ole tuntenut ainakaan vuosikymmeneen.
Tällä kertaa hän ei tuntenut sinua kohtaan niin. Ja eikö ole parempi, että oli rehellinen, kuin olisi lähtenyt suhteeseen "No joo ihan ok..." -ajatuksella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Aikaisemmin sinulla ei ole ollut muita kohtaan kemiaa, nyt jollain muulla ei ollut sinua kohtaan. Niin yksinkertaista.Ehkä ap:n deitti oli myös kohtelias ja perusmukava, vaikka hän mietti päässään, että tämä ihminen ei nyt natsaa. Ja mukavana ihmisenä hän ei tietenkään kerro seikkaperäisesti ap:lle mikä ap:ssa on vikana, jottei horjuta ap:n itsetuntoa liikaa.
Eikä tarvitse edes olla mitään "vikana". Joskus se parisuhteeseen tähtäävä kiinnostus ei vaan lähde päälle, vaikka toinen olisi kaikin puolin täysi kymppi.
Unohda ja jatka eteenpäin. Tuntuu pahalta mutta eihän ketään voi pakotaa ja mitä silläkään voittaisi jos alkaksi inttämään ja tivaamaan syytä? Yhteystiedot poistoon niin ei tule kiusausta jäädä roikkumaan.
Luitko ollenkaan sitä kohtaa mun viestissä, missä kerroin kuinka useammasta kymmenestä 9-10 tason naisesta vain yksi kertoi ettei halua toisille treffeille? Eli valitettavasti sun kannalta katsottuna mä olen melko haluttu mies.
Plus, ne 9-10 tason naisen eivät todellakaan lähesty kovinkaan usein ketään miestä; heitä lähestytään ja he tietävät tämän. Ja siltikin näitä tämän tason naisia, jotka minua ovat lähestyneet, on jonkun verran ollut.
Mikä siinä muuten on niin vaikeaa uskoa, että Vauvalla voisi kirjoitella komea mies, jolla riittää vientiä deittimarkkinoilla? Olen pari kertaa tästä aiheesta aikaisemminkin avautunut täällä ja joka kerta saan vastaani ärtymystä ja jopa henkilökohtaisia loukkauksia.