Paino jumittanut nyt kaksi viikkoa 100kg vaikka käyn kuntosalilla 4 x viikossa
Lasken päivittäiset kalorit ja ne ovat olleet 1300-1600kcal luokkaa. Proteiinia yritän syödä ainakin 90g päivittäin. Hiilareita tulee kasviksista (parsakaali, porkkana, paprika) ja maitotuotteista maitorahka, juusto, leivästä (ruis-tai kaura).
Kuntosalilla teen juoksumatolla reipasta kävelyä ylävastuksella 3-4 alkuun 15 min ja treenin lopuksi 15-20min.
Treenaan ylä- ja alavartaloa eri päivinä. Salilla menee 1-1,5 tuntia kerralla. Käytän mielestäni ihan kohtuullisia painojakin. Selkää 25kg, käsivarsia riippuen liikkeestä 6-9kg.
Peppua ja reisiä treenaan 7,5kg-18kg painoilla riippuen liikkeestä.
Mä en jaksa oikeesti tätä läskiä isoa vartaloani.
Mitat 178cm ja 100kg. Olen nainen ja ikää 30 vuotta. Auttakaa:(
Kommentit (143)
Keittiövaaka käyttöön. Mittaa kaikki. Fysiikan laiden mukaan pakosti on laihduttava jos olet kalorivajeessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ooksä nainen?
Munasarjat viittaisi siihen suuntaan että naisoletetusta kyse.
Näkyykö sun munasarjat vartalon ulkopuolelle?
Mulla näkyy munasarjat. Hyvin pullottaa jalkovälistä. Isot munat. Oikea lerssi. Ja pompsulat.
T. Mies
Oot saanut lisää lihasta ja kuntoa. Se on parempi kuin olla laiha.
Heitä vaaka mäkeen ja käytä mittanauhaa. Ei kai treeni ole mitään hilavitkutuksia pienillä painoilla pitkiä sarjoja?
Kannattaisiko ennemminkin alkaa vain nauttimaan siitä, miten hyvää oloa salilla käynti ja muu liikunta tuottaa. Kun unohdat sen painontarkkailun, niin se tippuu kuin huomaamatta.
Itse tykkään salilla käydä koska siitä tulee hyvä olo. Kun huomaa, että jaksaakin kyykätä enemmän kuin silloin kun ekoja kertoja kävi, niin se motivoi enemmän. Meillä ei kotona ole edes vaakaa, niin ei tule seurailtua painon putoamista.
En punnitse myöskään syömisiä. Tavallista ruokaa ja kasviksia. Se riittää.
Ihan myytti tuo, että paino ei tipu jos syö liian vähän! Siinä syödään sitten liikaa. Ehkä kalorit kannattaa laskea yläkanttiin, että päivälle tulee yhteensä 1000-1200kcal
Vierailija kirjoitti:
Keittiövaaka käyttöön. Mittaa kaikki. Fysiikan laiden mukaan pakosti on laihduttava jos olet kalorivajeessa
Mutta! Onko tämä paras tavoite vai pitäisikö tähdätä hitaampaan pysyvämpään painonpudotukseen ja hyvään lihaskuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmiset ovat keksineet, että salillakäyminen on hyvä laihdutusmuoto? Aloita pitkäkestoinen käveleminen. Sitä jaksaa tuntitolkulla ja se kuluttaa kaloreita paljon paremmin kuin punttien kolistelu.
Tunnin normaalivauhtinen kävely kokoisellasi ihmisellä kuluttaa 400kCal, eli 1700kJ. Pari kolme tuntia kävelyä päivittäin, niin alkaa paino putoamaan, jos et syö liikaa.
Lihasmassaa katoaa laihduttaessa, joten siksi salitreeni tai vastaava muu lihaskuntotreeni on tärkeää. Tuo, mitä sanot kävelystä, toimii vain alussa, keho tottuu liikuntaan. Minä esimerkiksi olen lapsesta saakka liikkunut paljon, monena päivänä tulee yli 15000 askelta aina vähintään se 10000 erikseen yrittämättä, mutta painoon sillä ei ole vaikutusta, vaikka olen lähemmäs 15 kg ylipainoinen. Kun joskus kymmenen vuotta sitten aloin liikkua reippaammin pidemmän eli muutaman passiivisemman vuoden tauon jälkeen, laihduin 6 kg parissa kuukaudessa, mutta se jäi siihen, vaikka sittemmin olen liikkunut samalla tavalla. Paino siis tippui ilman ruokavaliomuutoksia. Tuo 6 kg on myös se, joka lähtee tai tulee ruokavaliomuutoksilla helposti, mutta kumpaankaan suuntaan ei oikeastaan enempää paino muutu, pitäisi ottaa järeämmät keinot käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Heitä vaaka mäkeen ja käytä mittanauhaa. Ei kai treeni ole mitään hilavitkutuksia pienillä painoilla pitkiä sarjoja?
mielestäni olen kehittynyt aika hyvin, kun alussa en jaksanut edes hauista 6kg painolla ja nyt treenaan hauiksia 9kg painolla. Peppu- ja reisilihakset sekä käsi- ja selkälihakset ovat kunnolla kipeät reenien jälkeen. Treenasin alavartaloa viimeksi keskiviikkona ja tänään vielä peppulihakset hellänä. Meen tänään salille iltapäivästä.
Tulee vaan niin huono ja lihava olo kun näen niin kauniita ja treenattuja naisia salilla :(
Ap
Kuinka paljon painoit aloittaessasi? Parin viikon jumitus silloin tällöin on ihan normaalia ja voi olla, että tipahtaa paljonkin kerralla sitten kun jumi menee ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ooksä nainen?
Munasarjat viittaisi siihen suuntaan että naisoletetusta kyse.
Näkyykö sun munasarjat vartalon ulkopuolelle?
Mulla näkyy munasarjat. Hyvin pullottaa jalkovälistä. Isot munat. Oikea lerssi. Ja pompsulat.
T. Mies
asia kerrotaan keskustelun ensimmäisissä viesteissä, idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Hormoneissa varmaan jotain pielessä, mutta e-pillerit on minulta aiemman veritulpan vuoksi kielletty ja lääkärit sanoo vain ettei mitään voi tehdä hirsutismilleni. Tummia karvoja kasvaa joka puolella, leuassa, kaulassa, rinnuksilla ja rinnoissa sekä navan seudulla. Joskus munasarjat kuvattiin ja gyne sanoi pientä monirakkulaisuutta olevan havaittavissa. Ja se jäi siihen.
ap
Triangelikansaa.
Parta kasvaa ja banjot soi.
Valtamereen valas takas biksut päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta! Onko tämä paras tavoite vai pitäisikö tähdätä hitaampaan pysyvämpään painonpudotukseen ja hyvään lihaskuntoon?
Ei sitä vaakaa tarvitse ikuisesti käyttää, enemmän pointtina on se että varmistutaan siitä että koko päivän kalorimäärä tosiaankin on se 1600 vai mitä op halusikaan. Käyttää vaikka ekan kuukauden ja seuraa tippuuko paino.
Vierailija kirjoitti:
kannattaa suosia mittanauhaa eikä vaakaa
Hanki kotiin trampoliini ja hypi siinä kaikki vapaa-ajat.
Lasku tulee kerrostalon tuhoamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko toistomäärät kohdallaan = paljon?
Alussa toistot aina 3 x 10. Nyt olen nostanut 4x10 tai 4x12.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oot saanut lisää lihasta ja kuntoa. Se on parempi kuin olla laiha.
Eihän oo.
"Olen ollut siinä käsityksessä, että kun painonnosteluun yhdistää sen kävelyn, niin on hyvä muoto.
Kävelen salille 1 km suunta ja sitten siinä juoksumatolla menee se 30-35 min. "
Tuo on kyllä hyvä kunno kannalta mutta ei sillä ole juuri mitään merkitystä painon putoamisen kannalta. Poltettavat kalorimäärät ovat aivan liian pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormoneissa varmaan jotain pielessä, mutta e-pillerit on minulta aiemman veritulpan vuoksi kielletty ja lääkärit sanoo vain ettei mitään voi tehdä hirsutismilleni. Tummia karvoja kasvaa joka puolella, leuassa, kaulassa, rinnuksilla ja rinnoissa sekä navan seudulla. Joskus munasarjat kuvattiin ja gyne sanoi pientä monirakkulaisuutta olevan havaittavissa. Ja se jäi siihen.
ap
Triangelikansaa.
Parta kasvaa ja banjot soi.
Valtamereen valas takas biksut päällä.
Joo kiitos.. olen todella epävarma itsestäni ja häpeän tuota ylimääräistä karvoitusta sänkypuuhissa poikaystävän kanssa. :( Rinnoissakin havaittavissa tubulaarisuutta muodoiltaan ja nännien muodoilta.
Niin epänaisellinen olo.
Ap
Kaksi viikkoa ei vielä ole mitään. Paino voi jojoilla helposti ylös ja alas ja olet saattanut saada lihasta lisää tai on vaan tullu vesipainoa.
https://physiqonomics.com/wp-content/uploads/2017/05/fluctuations.jpg
Olen ollut siinä käsityksessä, että kun painonnosteluun yhdistää sen kävelyn, niin on hyvä muoto.
Kävelen salille 1 km suunta ja sitten siinä juoksumatolla menee se 30-35 min.
täytyy myöntää, että muina kuin salipäivinä en paljoa kävele, mutta silloin yritän syödäkin vähemmän. Ällöttää vain tuo ulkoilma loskineen ja pimeyksineen, että mieluummin meen salille.
Ja olen siis biologinen nainen, yhdelle kyselijälle.
Kuntosalilla olen käynyt viime vuoden lokakuusta lähtien. Olen kyllä ollut ylpeä edistyksestä, että jaksan nostella puolet enemmän kuin millä aloittelin.
ap