Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saksa laillistaa tänään, sallii aikuisille 25 gramman hallussapidon, ja kannabis poistetaan kiellettyjen aineiden listalta

Vierailija
23.02.2024 |

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000010248375.html

Saksa laillistaa kannabiksen. Kannabis mieto päihde jolla miljoonat ihmiset päässeet eroon alkoholista. 

Polttelijat rauhallisia, päihtymys kevyt ja miellyttävä, ei krapulaa, ei aggressiivisuutta.

Valtavasti toisi Suomeenkin talouskasvua laillistaminen ja rikollisilta vietäisiin tulonlähde. Tuhannet kasvattavat itse Suomessakin, laillistamalla syntyisi pieniä kannabiskahvioita, päijdehaitat vähenisivät, me omaa polttamistamme pohtivat saisimme tietoa ja apua jos tuntuisi että polttelee liikaa.

Milloin järki voittaa Suomessa ja tehdään täälläkin laillistus?

N42, nuoresta asti poltellut työssäkäyvä maisteri joka joskus juo olutta, viiniä sosiaalisesti mutta pitää ykkösrentoutumisenaan pientä kukkasätkää (ei tupakkaa polttava)

Kommentit (741)

Vierailija
181/741 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainenhan ryntäys on kasvikaupoille nyt, varmaan joka kodin ikkunalla kasvaa kohta näitä, ehkä minunkin :D

T. Saksasta

Saattaa se lamppujen ynnä muiden tarvikkeiden myynti kasvaa. Siinä minivaltiossa kun laillistivat niin kaupoista loppui kasvilamput. Kyllä tekisi mieli laittaa muutama kasvamaan. Suomesta löytyy tämmöinen lakipykälä. Jos huumausainerikos on vähäinen tai kokonaisuutena vähäinen siitä ei pääsääntöisesti tulisi nostaa syytettä. Tuota pykälää on käytetty hyvin vähän tai ei ollenkaan. 

Vierailija
182/741 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisi laillistua suomessakin. Juuri se laittomuus on kannabiksen suurin haitallisuus.

Juuri näin. Meikäläinen on täysi rampa sen takia kun tuli poliisiasia kun 17 vuotiaana poltin pilveä. Nyt 15 vuoden jälkeenkin on sellainen tilanne että sydän pomppaa kun ovikello soi, enkä enää vastaa mihinkään puheluun tai muuhunkaan. Kaikenlaisia seurauksia.

Miten meni yhteiskunta noin niin kuin omasta mielestä? Vihaan yhteiskuntaa nyt enemmän kuin koskaan. En aio tehdä elämäni aikana enää päivääkään töitä. Pari vuotta sitten olin puoli vuotta töissä erityistapauksessa, mutta en enää muuten. Yhteiskunta on viholliseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/741 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun miljoonat ihmiset saavat nyt kasvattaa, pitää kotonaan ja mukanaan, niin kuka tätä pystyy valvomaan? Ei kukaan. Käytännössä se vapautettiin kokonaan. Vai vaakojen kanssako poliisit kulkevat ovelta ovelle? 

Mitä tarkoitat valvomisella ja poliisien sekä vakoojien (lol) ovelta ovelle kulkemisella? Kyllä se käyttökin laillistettiin ihan siinä samassa kun kasvattaminen ja hallussapito.

Määrien kontrollointia tarkoitin. Kotona saa olla 50 g, julkisilla paikoilla 25 g, kotona saa kasvattaa 3 kasvia. Miten tällaista voidaan kontrolloida? 

Miksi sitä pitäisi erikseen kontrolloida? Eiköhän tuota kontrolloida ihan samalla tavalla kuin alkoholin käyttöäkin, eli jos ongelmia tai häiriöitä alkaa ilmenemään, virkavalta puuttuu peliin.

Muutenkin, 25 g on sen verran paljon, että tuskin harva tuollaista määrää ihan muuten vaan kanniskelee mukanaan ja jos kanniskelee, niin ketä se haittaa? Miten kukaan ulkopuolinen eds tietäisi mitä toisen ihmisen laukussa on? 50 g on jo sellainen paali, että alkaa olemaan jo ihan järjetön määrä pitää hallussa. Kivempi pitää pieniä määriä ja vaihdella lajiketta. Ja muutenkin, mitä se ketään haittaa jos jollain on kaapissa 70 g sen sallitun 50 g sijasta?

50 g on oikeasti ihan järjetön määrä, vaikka käyttäisi säännöllisesti. Itse poltan lähes viikoittain ja viime kerralla ostin 20 g. Tämä ostos tapahtui joulukuussa 2022 ja nyt näyttää siltä, että kesäksi täytyy ostaa uusi satsi. 

Vierailija
184/741 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen kommentoiko kukaan suomen ministereistä tuota saksan laillistamista. Epäilen kun tuo on sellainen aihe mitä poliitikot välttelee. Jos halutaan uusia verotuloja niin kannabiksen laillistamisella niitä saisi. Sinne vain valtion päihde myymälöihin alkoholin lisäksi. Tai sitten sitä myydään laittomasti ja sen ohella myydään kaikkia muitakin paljon haitallisempia aineita.

Vierailija
185/741 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on suhteellisen sosialistinen ja täällä myös oikeistolaiset on todella kommunistisia ajattelumaailmaltaan.

Olen samaa mieltä. Ja hyvä niin mielestäni. Uskon että Suomi on yksi valtio jossa sosialismi on mahdollista saada toimimaan, kun kansalaisia valvotaan ja pidetään selvänä mahdollisimman tehokkaasti. Tehokas työkunto vaatii raittiutta. Tästä se lähtee.

Nämä amerikkalaiset ajatukset vapaudesta ja kapitalismista ei toimi Suomessa. Me olemme niin päihteille altista kansaa ettei toimi Suomessa laillistukset. Alkoholikin pitäisi saada laittomaksi.

Meillä puolueista vihreät on vähiten kommunistisia asian suhteen. Oikeisto on sitten se, joka kannattaa neuvostoliittomaista huumepolitiikkaa.

Vierailija
186/741 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä(kin) kommenttikenttää kun lukee, niin olen entistä vakuuttuneempi että kannabispsykoosi on todellinen ilmiö.

Se ei tosin ilmene kannabiksen käyttäjissä, vaan kannabiksen laillistamista syystä tai toisesta vastustavissa henkilöissä lähes välittömästi kun kannabis mainitaan missä tahansa kuin Raittiuden Ystävät ry:n ja Irti Huumeista ry:n ja hengenheimolaistensa sertifioimassa kontekstissa.

Psykoosi on tajunnantila, jossa henkilön kyky erottaa todellisuus kuvitelmista on vakavasti häiriintynyt.

Tälleen täysin päihteettömänä on huvittavaa seurata, kun kansa missä joka seitsemäs on alkoholisti, moralisoi täällä kasvia, joka on ollut olemassa miljoonia vuosia, ennen kuin yksikään sen kieltänyt valtio on ollut olemassa.

Vierailija
187/741 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabis aiheuttaa puolet maailman skitsofreinoista sekä psykooseista. Jos laki menee läpi, niin saksa on täynnä porukkaa, jotka ovat kannabispsykoosissa

Muutatko mieltäsi kun huomataan ettei kannabispsykoosit yleisty saksassa yhtään? Ne kun eivät ole lisääntyneet muuallakaan missä on sallittu tai laillistettu. Koko kannabispsykoosi on niin harvinainen ettei sillä voi perustella kieltoa. Laillinen päihde aiheuttaa tuhansia päihdepsykooseja suomessa eikä se näytä haittaavan yhtään. Onko tässä jotkin erikoiset säännöt sille mitkä psykoosit on jotenkin hyväksyttävämpiä?

Kaksinaismoraalilla voi perustella kaikenlaista.

Vierailija
188/741 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos nuorukainen myy 10 grammaa marijuanaa, joka ei tee kissankipeää sen polttajalle, hän saa sakkoa tai vankeutta. Se on tietenkin oikein, sillä marijuana on vaarallinen nautintoaine. Mutta ministeriö, jonka tulee vastata maan raittiusoloista, sallii naurettavaan hintaan myydä sellaista alkoholia, joka kuin rotanmyrkky tappaa sen vakituisen nauttijan.

Mikä oikeusvaltio tämä on?

~Urho Kaleva Kekkonen~

Vierailija
189/741 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos nuorukainen myy 10 grammaa marijuanaa, joka ei tee kissankipeää sen polttajalle, hän saa sakkoa tai vankeutta. Se on tietenkin oikein, sillä marijuana on vaarallinen nautintoaine. Mutta ministeriö, jonka tulee vastata maan raittiusoloista, sallii naurettavaan hintaan myydä sellaista alkoholia, joka kuin rotanmyrkky tappaa sen vakituisen nauttijan.

Mikä oikeusvaltio tämä on?

~Urho Kaleva Kekkonen~

Miettikää kekkonen olisi varmaan puoltanut ns kannabisaloitetta. Jonnet ei muista mutta jos kekkonen oli jotain mieltä niin siihen ei hirveästi väitetty vastaan.

Vierailija
190/741 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis on muita päihteitä vaarattomampaa, kertoo laaja EU-selvitys.

Huumeen vaarallisuus: Vaarallisimpia ovat ekstaasi ja kokaiini, joita seuraavat alkoholi ja heroiini. Vähiten vaarallinen huume on kannabis.

Riippuvuus: Pahinta riippuvuutta aiheuttaa tupakka, seuraavina tulevat heroiini, kokaiini ja alkoholi. Kannabis on tutkimusten mukaan vähiten riippuvuutta aiheuttava päihde.

https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume1_en

https://www.emcdda.europa.eu/publications/monographs/cannabis-volume2_en

https://www.duodecimlehti.fi/duo80438

"Tupakanpoltto ja alkoholin liikakäyttö ovat terveyden kannalta huomattavasti vaarallisempia kuin kannabiksen jatkuvakin suurkäyttö."

Vierailija
191/741 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
192/741 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! Toivottavasti laillistuu myös pian suomessa.

Vierailija
193/741 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis ja Alzheimer

Uusissa Kalifornian yliopiston tutkimuksissa kannabiksen sisältämän THC:n havaittiin puhdistavan aivoista amyloidi-proteiinin muodostamia myrkyllisiä möykkyjä, jotka ovat yhdistettävissä Alzheimerin taudin syntymiseen.

Yhdysvaltalaistutkimus on linjassa aiemmin saatuihin tuloksiin, jotka kertovat kannabinoidien suojaavasta vaikutuksesta ihmisillä, joilla on neurorappeutumista aiheuttava sairaus.

https://www.nature.com/articles/npjamd201612

Vierailija
194/741 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä(kin) kommenttikenttää kun lukee, niin olen entistä vakuuttuneempi että kannabispsykoosi on todellinen ilmiö.

Se ei tosin ilmene kannabiksen käyttäjissä, vaan kannabiksen laillistamista syystä tai toisesta vastustavissa henkilöissä lähes välittömästi kun kannabis mainitaan missä tahansa kuin Raittiuden Ystävät ry:n ja Irti Huumeista ry:n ja hengenheimolaistensa sertifioimassa kontekstissa.

Psykoosi on tajunnantila, jossa henkilön kyky erottaa todellisuus kuvitelmista on vakavasti häiriintynyt.

Tälleen täysin päihteettömänä on huvittavaa seurata, kun kansa missä joka seitsemäs on alkoholisti, moralisoi täällä kasvia, joka on ollut olemassa miljoonia vuosia, ennen kuin yksikään sen kieltänyt valtio on ollut olemassa.

"Sinussa puhuu saatana luciferin korkein musta enkeli. Kaikki kannabista maistaneet ovat saatanan mustassa messussa mukana. Tarkoitus on Suomessa tuhota johto, antaa Suomi Luciferille ja myydä mökit ismaelilaisille jotka kansainvaeltavat tänne Etelä-Amerikan suurimpien moskeijoiden laulussa- sama laulu jota lucifer osaa. Hänellä on yhdeksäspää laulupää, tällä laulaa niin kaunista musiikkia, jonka vain kannabiksen osaajat käyttävät. Nyt on kuudes sinetti murrettu, nyt jääneet Jeesuksen pojat eli sinetit, koskevat suurta painetta ja seuraavat sinetit menevät nopeammin ja nopeammin vähemmässä ajassa murroksiin. Silloin kannabiksen ottajat syövät ihmiset ja muuttuvat islamiin!!!!!

OLETTE PASKANARKOMAANEJA KANNABIS ON PAHOLAISEN paskaa JA TE OTATTE SITÄ!!! HÄHÄHÄHÄÄÄÄ

PASKANARKOMAANIENPASKAKEUHKOT JOISSA saatana ASUU!

AINOA JÄRKEVÄT TIE ON AMPUA KAIKKI JOTKA PITÄVÄT NUORISOMUOTIA JA LAITTELEVAT RAP KAPPALEITA SOIMAAN, JOISSA HALUTAAN, ETTÄ KAIKKI OTTAA PASKANARKOMAANIKANNABISTA!!!!!!

MINULLE EI MUUTEN HAUKUTA JATKUVASTI, OLEN JUMALAN TAHDON PUOLELLA JA JOS JUMALA KERTOO KORVAANI, ETTÄ TAPA JA SYÖ TUO IHMINEN NIIN MINÄ SEN TULEN TEKEMÄÄN JA SE KERTOO ETTÄ KANNABIKSEN KÄYTTÄJÄT TUHOTAAN. MINULLA ON YHTEYS JUMALAAN, OLEN NIITÄ HARVOJA, JOILLA ON KORKEIN TASO MAAILMASSA IHMISENÄ, OSAAN PUHUA ENKELTEN KANSSA JA HE VÄLITTÄVÄT ASIANI SUORAAN JUMALALLE!!!

HUOM! OLEN SUORASSA YHTEYDESSÄ LUOJAAN!!!!"

- Kirjoittaja on Irti Huumeista ry:n perustaja

Vierailija
195/741 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:"Sinussa puhuu saatana luciferin korkein musta enkeli. Kaikki kannabista maistaneet ovat saatanan mustassa messussa mukana. Tarkoitus on Suomessa tuhota johto, antaa Suomi Luciferille ja myydä mökit ismaelilaisille jotka kansainvaeltavat tänne Etelä-Amerikan suurimpien moskeijoiden laulussa- sama laulu jota lucifer osaa. Hänellä on yhdeksäspää laulupää, tällä laulaa niin kaunista musiikkia, jonka vain kannabiksen osaajat käyttävät. Nyt on kuudes sinetti murrettu, nyt jääneet Jeesuksen pojat eli sinetit, koskevat suurta painetta ja seuraavat sinetit menevät nopeammin ja nopeammin vähemmässä ajassa murroksiin. Silloin kannabiksen ottajat syövät ihmiset ja muuttuvat islamiin!!!!!

OLETTE PASKANARKOMAANEJA KANNABIS ON PAHOLAISEN paskaa JA TE OTATTE SITÄ!!! HÄHÄHÄHÄÄÄÄ

PASKANARKOMAANIENPASKAKEUHKOT JOISSA saatana ASUU!

AINOA JÄRKEVÄT TIE ON AMPUA KAIKKI JOTKA PITÄVÄT NUORISOMUOTIA JA LAITTELEVAT RAP KAPPALEITA SOIMAAN, JOISSA HALUTAAN, ETTÄ KAIKKI OTTAA PASKANARKOMAANIKANNABISTA!!!!!!

MINULLE EI MUUTEN HAUKUTA JATKUVASTI, OLEN JUMALAN TAHDON PUOLELLA JA JOS JUMALA KERTOO KORVAANI, ETTÄ TAPA JA SYÖ TUO IHMINEN NIIN MINÄ SEN TULEN TEKEMÄÄN JA SE KERTOO ETTÄ KANNABIKSEN KÄYTTÄJÄT TUHOTAAN. MINULLA ON YHTEYS JUMALAAN, OLEN NIITÄ HARVOJA, JOILLA ON KORKEIN TASO MAAILMASSA IHMISENÄ, OSAAN PUHUA ENKELTEN KANSSA JA HE VÄLITTÄVÄT ASIANI SUORAAN JUMALALLE!!!

HUOM! OLEN SUORASSA YHTEYDESSÄ LUOJAAN!!!!"

- Kirjoittaja on Irti Huumeista ry:n perustaja

Vierailija
196/741 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymmeniä kannabispsykooseja pelkästään hus:n alueella viikossa 🥶

Jos tuo pitäisi paikkansa, maamme psykiatrisen hoitokapasiteetin rajat olisi ylitetty jo aikoja sitten.

https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/ff7ab64a-8df0-4284-b77f-d0e7…

" Nykyään enää harvoin on niin sanottuja puhtaita kannabispsykooseja. Havaittavissa on lisääntyvässä määrin esimerkiksi Subutexin, piristeiden ja alkoholin sekakäyttöä."

Vierailija
197/741 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan fibromyalgiaa ja mielelläni kokeilisin lääkekannabista kipujen hoidossa. Sain diagnoosin yli 20 vuotta sitten ja erilaisia lääkityksiä on kokeiltu paljon enkä ole niistä juurikaan saanut apua. Lääkekannabiksen saanti Suomessa on kuitenkin erittäin vaikeaa. Lääkärit pelkäävät leimautumista eivätkä uskalla sitä määrätä. Tiedän kuitenkin että lääkekannabis (tai kannabis) on auttanut monella näihin kipuihin merkittävästi ja parantanut elämänlaatua. Lääkekannabiksen hinta on kuitenkin rajoittava tekijä, koska Kela ei sitä korvaa eikä pieneläkeläisellä ole varaa sitä käyttää.

Ehkä pitää kokeilla laitonta kannabista kipujen hoidossa, sitä tuntuu saavan helpommin.

Suomi on takapajula niin tässäkin kuten monessa muussakin asiassa. Luulen ettei minun elinaikanani kannabista tulla Suomessa vapauttamaan.

Vierailija
198/741 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte pössyttelijä kommarit edelleen pysyä koloissanne. ENSIMMÄISESTÄ merkistä vedän vastapalloon, en kunnioita narko markoja pätkän vertaa.

Vierailija
199/741 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut monasti ja sanon edelleen, että ongelma ratkeaa, kunhan järkevämpää päihdelainsäädäntöä jarruttava buumerisukupolvi lakkaa vaikuttamasta. Heistä kun suuri osa on ikävä kyllä muodostanut lopulliset arvonsa aikana, jolloin porttiteoria oli yleisesti hyväksyttyä tiedettä ja Nixonin-Reaganin linjan mukainen sota huumeita vastaan vaikutti myös Suomessa paikalliseen propagandaan. Tämän seurauksena suurimmat puolueet eivät uskalla äänten menetyksen pelossa tehdä sitä, mikä on oikein.

Siihen menee siis ehkä 10-20 vuotta, että kannabis on täälläkin laillista, mutta sitä eivät sen vankimmat vastustajat ole näkemässä.

Vierailija
200/741 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha sivistysvaltio Saksa on oikealla tiellä, tuskin täällä peräpohjolassa kannabiksen laillistaminen tapahtuu pitkään aikaan, asenteet ovat mitä nyt ovat,sen kertoi jo viime vaalien äänestyskäyttäyminen. Alkoholi on kamala teollinen hermostomyrkky kun taas kukka ja laattaa vanhoja hyviä luonnontuotteita. Itse asiassa kansalainen flänässä on etupäässä rasittava kun taas pösyttelijä mitä mainiointa seuraa ja näin lopuksi jos valtio myisi laillista kannabista niin tulisi valtion kassaan lisätuloja juuri niitä joiden perään niin kovasti huudetaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä