Illallilasku kahdelle ravintolassa 200e, onko vielä aivan ok summa?
Käytiin naisen kanssa fine dining paikassa syömässä. Minä maksoin. Alkupalat, pääruoka, jälkkäri ja punkkupullo.
Kommentit (62)
Sen viinin olisin jättänyt pois ja ottanut tuopillisen kevytmaitoa. Jos pihvi on 200g+ ja jälkiruoka vastaa puolta litraa jäätelöä niin ehkä sitten. Olen tosin melkohyvä kotikokki itsekin, ehkä tekisin aterian kuitenkin itse. Viiniä ostan vain ruoanlaittoon.
Suomessa tuo on perusravintolan lasku, Italiassa Michelin/Bib gurmand ravintolan maistelumenu viineineen.
Jm laatu tosi huomattavasti parempi.
Juuri katselin lempiravintolani menua Italiassa: 3 alkuruokaa, primi, secondi ja dolce 38e. Siihen kahvit ja pullo vaikka Baroloa niin ollaan vasta 130 eurossa!
Mutta ihanaa silti että tarjosit, pisteet sille!!
Kebab + limu, olisit saanut kympillä.
En kyllä ikinä maksais ruoasta ja viinistä noin paljon. Ihan hukkaan heittettyä rahaa. Yhtä hyvää saa varmasti halvemmallakin, vai onks tää joku status juttu?
Kun kasvissyöjänaiselle selviää, että joku toinen maksaa, menusta aletaan tutkimaan entrecote -pihvejä ja vuosikertaviinejä.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ikinä maksais ruoasta ja viinistä noin paljon. Ihan hukkaan heittettyä rahaa. Yhtä hyvää saa varmasti halvemmallakin, vai onks tää joku status juttu?
Et tietenkään itse maksaisi mutta miten uskottavasti estelisit jos joku toinen maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit päässyt halvemmalla maksullisen naisen kanssa. Saitko edes?
Olet selvästikin väärässä keskusteluketjussa.
Onko sinulle epäselvää miksi nainen syötetään ja tankataan viinillä?
No saitko "jälkkäriksi" sitä mitä halusit?
Se on vähän kiikun kaakun, saako noin halvalla varsinaista fine diningia. Ehkä enemmän hyvän keskitason ravintolan hinta tuollainen. Mutta ihan OK hinta kolmelle ruokalajille ja viinille tuo on.
Sitten jos haluaa paremmin syödä, niin monessa paikassa saatavilla olevan noin 6-10 ruokalajin maistelumenyt maksaa ehkä 70-100€ per kärsä ja siihen kyytipojaksi sommelierin valitsemat viinit jotain 50-80€. Lisäksi alkukuohuvat ym. täydennykset niin puhutaan jostain 300-400€ hinnasta kahdelta. Nuo on oikein hyviä yleensä, mutta tuleehan noista hintaa niin ettei kovin usein viitsi.
Meillä maksaa kahden aikuisen viikon ruuat n. 150e. Siinä mukana viikonlopuksi pihvit ja herkkuja. 200e jos mukana on muutakin kuten hygieniatarvikkeita tai alkosta mm. viinit.
Ei kiinnosta heitellä satasia ravintola ruokiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tietenkään itse maksaisi mutta miten uskottavasti estelisit jos joku toinen maksaa?
Kyllä sanoisin, että mennään johonkin halvempaan paikkaan, kiitos. Ostetaan sitten vaikka Alkosta pullo viiniä ja jotain herkkuja kaupasta. En ymmärrä vaikka olis rahaakin. Käytän sen mielummin ihan johonkin muuhun. Mitään eroa en ole huomannut ruoan laadussa tai maussa vaikka olen syönyt halvemmallakin. Huvinsa kullakin.
Kyllä tässä taas ihmisiä vedetään nenästä =D Maksaaka ihmessä. Meen ite mielummin siihen viereiseen halvempaan ravintolaan ja syön hyvää ruokaa, sekä säästän rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit päässyt halvemmalla maksullisen naisen kanssa. Saitko edes?
Olet selvästikin väärässä keskusteluketjussa.
Onko sinulle epäselvää miksi nainen syötetään ja tankataan viinillä?
Ei ole. Mutta sinä et koskaan ole edes kurkistanut sisälle ravintolaan jossa on valkoiset pöytäliinat. Elät minuun nähden eri maailmassa, siellä karummassa.
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän kiikun kaakun, saako noin halvalla varsinaista fine diningia. Ehkä enemmän hyvän keskitason ravintolan hinta tuollainen. Mutta ihan OK hinta kolmelle ruokalajille ja viinille tuo on.
Sitten jos haluaa paremmin syödä, niin monessa paikassa saatavilla olevan noin 6-10 ruokalajin maistelumenyt maksaa ehkä 70-100€ per kärsä ja siihen kyytipojaksi sommelierin valitsemat viinit jotain 50-80€. Lisäksi alkukuohuvat ym. täydennykset niin puhutaan jostain 300-400€ hinnasta kahdelta. Nuo on oikein hyviä yleensä, mutta tuleehan noista hintaa niin ettei kovin usein viitsi.
Ihan hukkaan heitettyä rahaa. En osaa edes kaivata tuollaista. Pizza tai kebab limun kanssa riittää oikein hyvin tai buffet jossain hyvässä kahvilassa.
Koko setti ja joka ruokalajille ammattilaisen suosittelema viini, niin tuo on ihan hyvä hinta, monesti on kalliimpikin.
Tosi kallista. Mä en käytä alkoholia,joten otan ravintolassa vain limun tai alkoholittomat viinilasilisen.
Niinpä. Me työssäkäyvät tienataan sen verran, että välillä voi tehdä jotain, josta nauttii. Kokeile joskus mennä töihin.