Teinistäni on tullut nisti. Hän polttaa kannabista varmaan joka päivä. Mitä kirjoja kannattaisi pakottaa hänet lukemaan?
Joku sellainen kirja joissa selitetään hyvin kannabiksen haitat ja nistit kertovat miten se on tuhonnut heidän elämänsä.
Kommentit (124)
Irti Huumeista ry:n entinen toiminnanjohtaja Jukka Riipinen väittää, että kannabis on maailman vaarallisin huume joka tappaa tuhansia.
Mitä mieltä olette? Laajan EU-raportin mukaan kannabis on vähähaittaisin päihde.
Jukan tunteva kirjoittaja kirjoitti täällä aiemmin, että Jukalla on hyvät ja tuottoisat bisnekset ns. huumevalistuksen saralla ja rahoittajana on veronmaksajat, Raha-automaattiyhdistys, Veikkaus ja erilaiset sosiaalirahastot. Siksi ei siis kirjoittele täällä.
Se on kallista jos ei kasvata itse. Mitään halpaa ole. Tuskin se teini kasvattaa itse.
Koko rappu haisee kannabikselta jos kasvattaa kerrostalossa
Vierailija kirjoitti:
Koko rappu haisee kannabikselta jos kasvattaa kerrostalossa
Aktiivihiilisuodatinta käyttämällä ei haise yhtään.
Virhe on tehty jo silloin kun menit eroamaan ihan turhasta syystä ja veit lapselta miehen mallin.
Vierailija kirjoitti:
Kohta se varmaan vetää herskaa hihaan ja ryöstelee autostereoita. Kannabis on porttihuume.
Heh, Luin väärin, että ryöstelee asteroideja.
Vierailija kirjoitti:
Kannabis on vaarallista
Kannabis on maailman vähähaittaisin päihde ja monipuolisin lääkekasvi. Alkoholi on vaarallista, koska solumyrkkynä tuhoaa aivoja enemmän kuin mikään muu maailman huume tai päihde, laiton tai laillinen.
Vierailija kirjoitti:
Bob Marleyn elämäkerta saattaisi olla mieluisaa luettavaa. Tai Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa.
Lisäksi William S. Burroughsin koko tuotanto, Ken Kesey jne. Kannattaisi tutustua myös Timothy Learyyn, William Blakeen etc. Waltarin tuntemattomiin lyhyisiin raapustuksiin, kuten Sellainen oli hashis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa menee kauaa aikaa kun tulee kovemmat huumeet mukaan..
Oon poltellut parikymmentä vuotta ja vielä odottelen kovempia päihteitä. Ehkä ne huomenna soittelee ovikelloa. Vai miten ne tuleekaan mukaan?
34-v. täynnä hiisaamista. Itsekin vielä odottelukannalla kovempien suhteen, poislukien etyylialkoholi. Siitä kuitenkin 8-v. täysin putsina.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette?
Olen sitä mieltä, että Jukka on aika koijari.
Pakottamalla et tule onnistumaan koskaan missään.
Nuoruusiässä aivot ovat erityisen herkkiä alkoholin aiheuttamille vaurioille. Toistuva alkoholinkäyttö voi häiritä mesokortikolimbisen järjestelmän toimintaa ja aiheuttaa prefrontaalikorteksin ja hippokampuksen degeneroitumista eli rappeutumista. Humalahakuinen juominen (binge drinking) vaurioittaa laaja-alaisesti aivojen valkoisen aineen radastoja. Muisti ja oppimiskyky voivat heikentyä pysyvästi, ja runsaasti alkoholia käyttävä nuori voi jäädä pysyvästi vähäjärkiseksi.
.
Alaikäisenä aloitettu alkoholinkäyttö häiritsee aivojen kypsymisprosessia. Prefrontaalikorteksin ja hippokampuksen vajaatoiminta lisää impulsiivisuutta ja altistaa alkoholiriippuvuudelle. Alle 15 vuoden iässä alkoholia kokeilleilla onkin moninkertainen riski myöhemmän riippuvuuden kehittymiseen, verrattuna niiden riskiin joiden ensikosketus alkoholiin tapahtuu vasta täysi-ikäisenä. Mitä myöhempään ikään ensimmäiset pakolliset alkoholikokeilut saadaan siirrettyä, sitä parempi aivojen kannalta.
Kun keskustelette asiasta, mitä teinisi sanoo?
Miksi aina joku tulee kertomaan alkoholin haitallisuudesta kun puhe oli kannabiksesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina joku tulee kertomaan alkoholin haitallisuudesta kun puhe oli kannabiksesta.
Siihen on helpposti tajuttavaa verrata ja se on laillinen päihde. Niin on kannabiskin kanadassa ja monessa usa; n osavaltiossa. Sallittua useissa euroopan maissa kuten italia, saksa, espanja jne. Mitään oikeaa syytä kannabiksen laittomuuteen ei ole. Laittomanakin siitä on pienimmät haitat kaikista aineista. Ironisesti se laittomuus on kannabiksen suurin haitallisuus. Absurdia...
Kannabis on haitallista kehittyvälle lapselle, äo jää alemmaksi.
Miksi näissä kommenteissa usein syytetään vanhempia? Eihän kukaan vanhempi tällaista halua? Vaikka kuinka olisi läsnä lapselleen ja hyvä vanhempi, lapsi saattaa ajautua teini-iän kuohuissa ja varsinkin siinä väärässä seurassa harhateille. Tuomitsijat ovat onnekkaita, kun eivät ole vastaavaa surua joutuneet itse kokemaan.
Oon poltellut parikymmentä vuotta ja vielä odottelen kovempia päihteitä. Ehkä ne huomenna soittelee ovikelloa. Vai miten ne tuleekaan mukaan?