Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisköhän perustaa kirppis jossa ihmiset voisivat myydä omia käsitöitään?

Vierailija
22.02.2024 |

Toiimisko?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttia? Ehkä he yrittävät keskustella kanssasi. Ehkä he itsekin myyvät ylimääräisiä käsitöitään myyjäisissä.

Minusta päinvastoin tuntuisi epäkohteliaalta tutkia toisen töitä sanomatta mitään. Siksi saatan useinkin todeta, että tosi kauniita, mutta nyt ei ole tarvetta.

Tuollainen käytös on vain ja ainoastaan junttia. Keskustella saa, itsekin keskustelen mielelläni töistäni ilman että se tarkoittaisi ostovelvollisuutta. Mutta on kaksi törkeää keskustelun aihetta: "en maksa kun osaan tehdä itsekin" tai "täytyypä varastaa idea". Vielä törkeämpi tyyppi ottaa kuvan, ettei tarvitse varastaa ulkomuistista.

eri

Vierailija
42/73 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä perusta. Hyvinkään tehdyt työt eivät mene edullisista hinnoista huolimatta kaupaksi. Jos  käsityössä ei ole ideaa ja onnistunut  toteutus silloin kaikki käsityöt ovat toistensa kopioita. Kirppis ei vetäisi pitkään ihmisiä, koska siellä olisi kaiken aikaa samat, paksulankaiset villasukat myynnissä. Käsityöt kiinnostavat eniten muita käsityöharrastajia, jotka kävisivät vain vertailemassa omiinsa. Tai hokemassa, että osaan itsekin tuon tehdä.

Heh, myyn pari kertaa vuodessa myyjäisissä käsitöitäni ja aina pöydän ääreen tulee ihmisiä varta vasten sanomaan että ei osteta tällaista kun osataan me itsekin tällainen tehdä. Jotenkin junttia käytöstä, mutta hymyilen vain ystävällisesti heillekin.

Junttia? Ehkä he yrittävät keskustella kanssasi. Ehkä he itsekin myyvät ylimääräis

Jos he haluavat keskustella kanssani niin sitten he varmaan tervehtisivät ja ottaisivat katsekontaktia sen sijaan että keskustelevat keskenään siinä pöytäni ääressä siitä miten ei kannata ostaa myytäviäni koska osaavat tehdä niitä itsekin. Sellainen on mälsää ja tympeää käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo. Elämme vuotta 2024 eikä KUKAAN alle 80-vuotias halua mitään itsetehtyjä paskoja villasukkia ja pöytäliinoja!

Joo no en lähtisi myymälästä hakemaan käsitöitä. Tilasin kuitenkin netin kautta tarvitsemiani villasukkia. Lattiat ovat melko kylmät. Samoin puolisoni käyttää villasukkia.

Olemme alle 80-vuotiaita.

Minun jaloissani on varmasti jotain vikaa, koska villasukka ei lämmitä tarpeeksi. Alle pitää aina laittaa kunnon sukat, koska villasukka tuntuu kylmältä ja karkealta. Käytän kuitenkin sukulaisten mieliksi, kun ovat tehneet.

Kunnon teollisesti valmistettu pörrösukka tai tossut lämmittävät paljon paremmin. Vaikka minulle on palstalla sanottu että olen erehtynyt ja minua palelee teollisissa sukissa.

Minusta on helpompi pukea yhdet sukat jotka toimivat.

Vierailija
44/73 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo. Elämme vuotta 2024 eikä KUKAAN alle 80-vuotias halua mitään itsetehtyjä paskoja villasukkia ja pöytäliinoja!

Joo no en lähtisi myymälästä hakemaan käsitöitä. Tilasin kuitenkin netin kautta tarvitsemiani villasukkia. Lattiat ovat melko kylmät. Samoin puolisoni käyttää villasukkia.

Mutta takuulla yli 65. 

Olen käytt'nyt koko ikäni villasukkia, siis oikeita, ei mitään sekasikiölangasta pungattuja.

Sen parempia sukkia ei ole. Lämpimätkin kaiken muun lisäksi.

Töissä lapset laskivat raitoja ja ruutuja, "onko tuo lintu" "mikä lintu" kato kettu" opettelivat värejä ja niin edelleen!

Hauku sinä vaan villasukkien käyttäjiä, villasukista on moneksi!

Vierailija
45/73 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva haluaa maksaa ostoksistaan.

Ompelin tytölleni mekon ja päiväkotikaverin äiti kysyi, mitä maksaa, jos ompelisin hänen tytölleen samanlaisen. Kerroin hinnan ja tuo äiti katsoi minua kauhistuneena, että ei hän tarkoittanut, että saisin rahastaa sillä mekolla. Vastasin, että tuossa on pelkkä kankaan hinta, ompelusta en olisi laskuttamassa mitään, koska tekisin kaveripohjalta. Ja seuraava pyyntä olikin sitten se, että koska pidän ompelusta, niin voisin ostaa kankaan ja ommella ja antaa lahjaksi.

Minä ompelen paljon vanhoista vaatteista ekologisuuden hengessä. Tein omastakin mielestä hyvin onnistuneen miesten takin. Minulle suorastaan suututtiin, kun en halunnut tehdä vastaavaa harrastuksena, jos saisin valita kirpparilta tarvikkeet. Ensimmäinen takki oli hauska kokeilu ja tein sen oman perheeseen, en isän äidin kummin kaimalle.

Vierailija
46/73 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta takuulla yli 65. 

Olen käytt'nyt koko ikäni villasukkia, siis oikeita, ei mitään sekasikiölangasta pungattuja.

Sen parempia sukkia ei ole. Lämpimätkin kaiken muun lisäksi.

Töissä lapset laskivat raitoja ja ruutuja, "onko tuo lintu" "mikä lintu" kato kettu" opettelivat värejä ja niin edelleen!

Hauku sinä vaan villasukkien käyttäjiä, villasukista on moneksi!

Olen samaa mieltä. Olen aivan koukussa villasukkiin. Nyt on niin hyvä tilanne, että kuviovillasukkiakin saa tilattua nettimyyjiltä. Todella hienoja. Hinnasta päätellen eivät lisää tuntipalkkaa työlle. Hienolle käsityölle.

Vierailija
47/73 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä olisi hyvä idea kunhan hommaa koordinoisi henkilöt, joilla on aitoa markkinatuntemusta ja kykyä selvittää mikä myy. 

Vierailija
48/73 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tulla juomaan kupillisen kahvia ja katselemaan käsitöitä. Ei mulla ole niitä varaa kuitenkaan ostaa. Lisäksi usein myös sinänsä taidokkaat neuleet/villasukat yms. on pilattu kauheilla väriyhdistelmillä. Kaikilla ei ole todellakaan värisilmää.

Vierailija
49/73 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä pitäisi olla eri alan käsityöläisiä, eikä niin että joka kojulla on samanlaiset villasukat ja huivit myynnissä. 

Vierailija
50/73 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinat mullistava idea! Jännä, ettei kukaan ole vielä koskaan ennen keksinyt.

Vierailija
51/73 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin tulla juomaan kupillisen kahvia ja katselemaan käsitöitä. Ei mulla ole niitä varaa kuitenkaan ostaa. Lisäksi usein myös sinänsä taidokkaat neuleet/villasukat yms. on pilattu kauheilla väriyhdistelmillä. Kaikilla ei ole todellakaan värisilmää.

Kirkkaita värejä saa usein tarjoushintaan, ja monet neulojat kokevat niillä työskentelemisen antavan energiaa. Itsellänikin on paljon kirkkaita värejä lankalaatikossa, vaikka käytännössä tiedän että valmiina vaatteina käytän enimmäkseen lampaanharmaata ja luonnonvalkoista.

Musta olisi varmaan suosituin sukkaväri, mutta sillä neulominen on todella tuskallista etenkin talvella.

Vierailija
52/73 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkkaita värejä saa usein tarjoushintaan, ja monet neulojat kokevat niillä työskentelemisen antavan energiaa. Itsellänikin on paljon kirkkaita värejä lankalaatikossa, vaikka käytännössä tiedän että valmiina vaatteina käytän enimmäkseen lampaanharmaata ja luonnonvalkoista.

Musta olisi varmaan suosituin sukkaväri, mutta sillä neulominen on todella tuskallista etenkin talvella.

Pidän kyllä väreistä, kirkkaistakin, mutta niitäkin pitää osata yhdistellä. Sanotaan vaikka, että jotkin ruskan värien sävyiset villasukat, joihin on lisätty neonvihreää ei ihan toimi! :D

Vierailija
53/73 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole kirppis, jos väki tulee myymään käsitöitään. Ne on myyjäiset. Eri asia!

Vierailija
54/73 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän kyllä väreistä, kirkkaistakin, mutta niitäkin pitää osata yhdistellä. Sanotaan vaikka, että jotkin ruskan värien sävyiset villasukat, joihi

Tämä tietty jämälanka-estetiikka on ollut nyt hifistelijäneulojilla muutaman vuoden pinnalla, mutta useimmiten taitaa olla kyse juuri siitä, että sitä neonvihreää on tullut ostettua alesta ilman tarkempaa suunnitelmaa, ja nyt se pitää upottaa jonnekin.

Vierailija
55/73 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt, miksi käsityön arvostusta vaaditaan. En näe lisäarvoa siinä että joku on tehnyt käsin jotain mikä tehdään koneella nopeammin, siistimmin ja halvemmalla.

Käsityöt ovat yleensä mielikuvituksettomia ja toistensa kopioita. Voisin maksaa omaperäisestä, kauniista korusta satoja euroja. Oli se sitten tehty käsin tai koneella. Mutta tarjolla olevat korut ovat puusta tehtyjä kukkia tai sydämiä, metallista tehtyjä kukkia tai sydämiä tai hopeasta tehtyjä kukkia tai sydämiä. 

Käsin neulotut villasukat on yleensä kestävämpiä kuin kaupan koneella tehdyt. 

Vierailija
56/73 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kesällä jonkun taiteilija- tai käsityöseuran myymälässä. Olemukseltaan se oli lähinnä kirpputori. Vähän nuhruinen tila ja liian kapeat käytävät useammalle kuin kahdelle kävijälle. Sekalaista tavaraa villasukista linnunpönttöihin ja koruista kynttilöihin. Osa pöydistä niin täynnä, ettei niistä saanut kunnollista mielikuvaa valikoimasta, eikä tehnyt mieli penkoakaan. Osassa kivoja ideoita, mutta näin ammattimaisen käsityöläisen näkökulmasta huonosti toteutettuja, esim. mutkittelevia tikkejä, vääriä langankireyksiä jne. Sitten periaatteessa kauniita koruja, mutta niistä näki (ainakin kun itse käyttää samoja tarvikekauppoja), että ne on vain kasattu valmiista osista ilman omaa ideaa tai linjaa.

Tässä on jo monta sudenkuoppaa, mihin ap:n ajatus tulee kaatumaan. Oli siellä kaupassa tietysti hienojakin töitä, persoonallisia, käytännöllisiä ja taitavasti toteutettuja, mutta ne hävisivät siihen massaan.

Vierailija
57/73 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt, miksi käsityön arvostusta vaaditaan. En näe lisäarvoa siinä että joku on tehnyt käsin jotain mikä tehdään koneella nopeammin, siistimmin ja halvemmalla.

Käsityöt ovat yleensä mielikuvituksettomia ja toistensa kopioita. Voisin maksaa omaperäisestä, kauniista korusta satoja euroja. Oli se sitten tehty käsin tai koneella. Mutta tarjolla olevat korut ovat puusta tehtyjä kukkia tai sydämiä, metallista tehtyjä kukkia tai sydämiä tai hopeasta tehtyjä kukkia tai sydämiä. 

Käsin neulotut villasukat on yleensä kestävämpiä kuin kaupan koneella tehdyt. 

Yleensä asia on päinvastoin. Koneella tehty neule on tasaisempaa ja siksi kestävämpää.

Vierailija
58/73 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kas kun noin innovatiivistä ideaa ole kukaan muu keksinyt

Vierailija
59/73 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä kokoja 36-38 on yleensä villasukkamyyjillä. Nättejä värejä niissä joskus.

Sitte kokoja 40-41, muka "miesten kokoja". Katin kontit et ärsyttää. Naisten jalat on myös 40-41! Ja värivalikoima on tasan se harmaa ja siniset/punaset raidat ylävarressa. Pläääääh!

Eikö väki jaksa neuloa aikuisen kokoisia sukkia? Monet haluu et villasukka on väljä. Ja ne värit, nättejä värejä pliis myös isompiin kokoihin!

Vierailija
60/73 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieniä kokoja 36-38 on yleensä villasukkamyyjillä. Nättejä värejä niissä joskus.

Sitte kokoja 40-41, muka "miesten kokoja". Katin kontit et ärsyttää. Naisten jalat on myös 40-41! Ja värivalikoima on tasan se harmaa ja siniset/punaset raidat ylävarressa. Pläääääh!

Eikö väki jaksa neuloa aikuisen kokoisia sukkia? Monet haluu et villasukka on väljä. Ja ne värit, nättejä värejä pliis myös isompiin kokoihin!

Joo minunkin jalan koko on vain 37, mutta villasukat saa olla kokoa 38-39. Siksi että alle sopii puuvillasukat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi