Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tunnistat että jollain on ollut helppo/vaikea elämä?

Vierailija
22.02.2024 |

Palstalaisten mukaan sen pystyy tunnistamaan. 

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei parisuhteettomuus tietenkään ole ongelmista suurin, mutta se on silti kaikista haastavin asia saavuttaa miehellä. Naisella edelleenkin eri asia, sillä naisille koko elämä on pelkkää tutoriaalia. Ja toki on myös niin, että parisuhteettomuus johtuu usein myös monista muista asioista, jotka ovat johtaneet parisuhteettomuuteen. Ja muiden ihmisten pinnallisuudesta ja suvaitsemattomuudesta. Jos et ole noita joutunut kokemaan ja kaikki "peruasiat" mielestäsi ovat kunnossa, muttet ole kuitenkaan saavuttanut mitään muuta kuin "perusasiat", niin vika on täysin sinun itsesi luoma."

Ei minulla ole mikään ongelma, että elämässä on kunnossa "vain perusasiat". Päin vastoin olrn hyvin tyytyväinen. Minä kun olen nähnyt minkäkaista on elämä, kun ne eivät ole kunnossa.

Sinä ilmeisesti et ole.

Olen kyllä joutunut kokemaan paljon kaikkea p..kaa. Isäni on juoppo (mutta nyt viimein näyttäisi juomisen lopettaneen), ja tässä melkein keski-ikäisenä tajusin, että myös uhriutuva narsisti. Ei pakosti täysin pahimmasta päästä, mutta selkeät merkit on, sillä tapasin yhdessä duunissa yhden pesunkestävän narsun ja olen onnistunut aspa-duuneissa tunnistamaan erilaisia ihmisiä. Tämän lisäksi olen joutunut koko elämäni enemmän vai vähemmän kokemaan vertaisiltani kiusaamista ja/tai syrjintää. Sinä ET sitä kestäisi. En myöskään koskaan ole tuhlannut veronmaksajien rahoja mm. sossutukia nostamalla taikka terapiassa käymällä. Olen opetellut tekemään kaikkea itse ja pitänyt "pakan kasassa" täysin omalla asenteella ja mielenvoimalla. Sinä ET siihen pystyisi. Olet varmaan muutenkin joku nettoveronsaaja. Minä taas ihan päinvastainen ja fyysinen kuntokin on hyvä, kun säännöllisesti käyn salilla.

Vierailija
42/66 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet väkivaltaa kokeneet (kotona, koulussa, kaveripiirissä, parisuhteessa..) ovat sellaisia aika varautuvia ja säikkyjä jotka vetäytyvät omiin oloihinsa tai ovat päihdekoukussa.

Masentuneen taas tunnistaa siitä että päivän paikallislehdessä on pieni artikkeli junaliikenteen viivästymisestä henkilövahingon takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa elämää eläneen tunnistaa siitä, että hän seurusteli jo teininä. Jos on niin helpolla päässyt, niin kaikki myöhemmät vaikeudet johtuvat tästä helppoheikistä/-hennasta itsestään. Itse en ole koskaan elänyt helppoa elämää, vaan aina olen joutunut saamaan joko huonoa käytöstä tai syrjintää vertaisiltani, varsinkin kouluissa. Työpaikoissa kohtelu on ainakin naamatusten yleensä ollut paljon parempaa. Helppoa elämää elänyt on myös sellainen, joka on aina voinut luottaa kaikkeen, niin sellaista on helppo myös kusettaa kaikessa, sillä sellainen ihminen on uskomattoman naiivi. Yleensä tuollainen ihminen ei myöskään missään nimessä ole pessimistinen, sillä hän ei ole koskaan joutunut pettymään. Tuollaiset ihmiset harvemmin myöskään erikseen varautuvat vastoinkäymisiin, suunnittelevat

Sinkkuna eläminen on usein seurausta niistä pahimmista vastoinkäymisistä. Läheisyyden ja seksin puute tekee jo ihan fyysisestkin kipeää.

Vierailija
44/66 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei parisuhteettomuus tietenkään ole ongelmista suurin, mutta se on silti kaikista haastavin asia saavuttaa miehellä. Naisella edelleenkin eri asia, sillä naisille koko elämä on pelkkää tutoriaalia. Ja toki on myös niin, että parisuhteettomuus johtuu usein myös monista muista asioista, jotka ovat johtaneet parisuhteettomuuteen. Ja muiden ihmisten pinnallisuudesta ja suvaitsemattomuudesta. Jos et ole noita joutunut kokemaan ja kaikki "peruasiat" mielestäsi ovat kunnossa, muttet ole kuitenkaan saavuttanut mitään muuta kuin "perusasiat", niin vika on täysin sinun itsesi luoma."

Ei minulla ole mikään ongelma, että elämässä on kunnossa "vain perusasiat". Päin vastoin olrn hyvin tyytyväinen. Minä kun olen nähnyt minkäkaista on elämä, kun ne eivät ole kunnossa.

Sinä ilmeisesti et ole.

Olen kyllä joutunut kokemaan paljon kaikkea p..kaa. Isäni on juoppo (mutta nyt

Voi kuule kun tietäisit. Olen tässä ketjussa kertonut muutamassakin kommentissa taustastani, kuten mt- ja päihdeongelmaisista vanhemmista, ja miten lähdin itsenäiseen elämään vailla mitään eväitä elämään, tehden ympäripyöreää päivää kassalla ja opinnoissa, jotta joskus asiat olisivat edes vähän paremmin. Ja kiitän itseäni siitä, että jaksoin. 

Ja juu, syrjintää olen nähnyt ihan riittävästi koulukiusaamisen ja yksin jäämisen merkeissä. Mutta yksin olemiseenkin lopulta tuntuu, eikä sitä muiden seuraa lopulta ole enää osannut edes kaivata.

Vierailija
45/66 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, jolla on todellisia ongelmia elämässään, kuten vaikkapa se, millä ruokkia perhe juuri tänään, ei ole aikaa wokettamiselle tai ilmastomeuhkaamiselle.

Vierailija
46/66 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea elämä on niin subjektiivinen kokemus että sitä on paha mennä arvioimaan. 

Vierailija
47/66 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa elämää eläneen tunnistaa siitä, että hän seurusteli jo teininä. Jos on niin helpolla päässyt, niin kaikki myöhemmät vaikeudet johtuvat tästä helppoheikistä/-hennasta itsestään. Itse en ole koskaan elänyt helppoa elämää, vaan aina olen joutunut saamaan joko huonoa käytöstä tai syrjintää vertaisiltani, varsinkin kouluissa. Työpaikoissa kohtelu on ainakin naamatusten yleensä ollut paljon parempaa. Helppoa elämää elänyt on myös sellainen, joka on aina voinut luottaa kaikkeen, niin sellaista on helppo myös kusettaa kaikessa, sillä sellainen ihminen on uskomattoman naiivi. Yleensä tuollainen ihminen ei myöskään missään nimessä ole pessimistinen, sillä hän ei ole koskaan joutunut pettymään. Tuollaiset ihmiset harvemmin myöskään e

Sinä elät kyllä jossain ihan omassa kuplassa. Jos sinun mielestäsi nainen ei voi kokea vastoinkäymisiä niin keskustelua lienee turha jatkaa. Sinänsä tuo sinun naisviha on varmasti vaikuttanut siihen, että olet yksin. En itse haluaisi elää kumppanin kanssa, joka aliarvioi ja lyttää vain sen takia, että olen nainen. Mutta sen verran vielä sinne sinun kuplaan heittelen, että meillä itse asiassa minä tienaan enemmän ja olen huomattavasti kouluttautuneempi kuin mies. Ja senttiäkään en ole esimerkiksi kotoani saanut. En edes juopon vanhemman perinnöstä. 

Vierailija
48/66 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa elämää eläneen tunnistaa siitä, että hän seurusteli jo teininä. Jos on niin helpolla päässyt, niin kaikki myöhemmät vaikeudet johtuvat tästä helppoheikistä/-hennasta itsestään. Itse en ole koskaan elänyt helppoa elämää, vaan aina olen joutunut saamaan joko huonoa käytöstä tai syrjintää vertaisiltani, varsinkin kouluissa. Työpaikoissa kohtelu on ainakin naamatusten yleensä ollut paljon parempaa. Helppoa elämää elänyt on myös sellainen, joka on aina voinut luottaa kaikkeen, niin sellaista on helppo myös kusettaa kaikessa, sillä sellainen ihminen on uskomattoman naiivi. Yleensä tuollainen ihminen ei myöskään missään nimessä ole pessimistinen, sillä hän ei ole koskaan joutunut pettymään. Tuollaiset ihmiset harvemmin myöskään erikseen varautuvat vastoinkäymisiin, suunnittelevat tulevaisuuttaan (varsinkaan taloudellista) yms.

Eli et ole koskaan tavannut psykopaattia? Ole onnellinen. 

Vierailija
49/66 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nillä, joista ala-asteella sanottiin et ovat Paremmasta Perheestä, oli työssä käyvät koulutetut vanhemmat, harrastuksia jne. Ovat opiskelleet hyvät, itselleen sopivat ammatit, on perhe ja hyvät sosiaaliset verkostot, huomaa että ovat tasapainoisia. Heillä on ollut helppo elämä ja hyvät sosiaaliset, taloudelliset ja kulttuuriset resurssit.

Sitten me muut, vähä alkoholismia, hups. Teinivanhemmat, riitelyä, työttömyyttä. Sekoilua teininä ja hankaluuksia ammatinvalinnassa. Pari käytyä tutkintoa. Ihmissuhdeongelmia, ylisukupolvista työttömyyttö, alkoholiongelmaa. Yli- tai alisuorittamista, työuupumusta, mt-ongelmia. Epätasapainoisia moni, näkyy vaikea elämä.

Tämä siis vahva empiirinen yleistys omasta tuttavapiiristä.

Vierailija
50/66 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa elämää eläneen tunnistaa siitä, että hän seurusteli jo teininä. Jos on niin helpolla päässyt, niin kaikki myöhemmät vaikeudet johtuvat tästä helppoheikistä/-hennasta itsestään. Itse en ole koskaan elänyt helppoa elämää, vaan aina olen joutunut saamaan joko huonoa käytöstä tai syrjintää vertaisiltani, varsinkin kouluissa. Työpaikoissa kohtelu on ainakin naamatusten yleensä ollut paljon parempaa. Helppoa elämää elänyt on myös sellainen, joka on aina voinut luottaa kaikkeen, niin sellaista on helppo myös kusettaa kaikessa, sillä sellainen ihminen on uskomattoman naiivi. Yleensä tuollainen ihminen ei myöskään missään nimessä ole pessimistinen, sillä hän ei ole koskaan joutunut pet

Naisviha-kortti heitetty! Ja ainakin olet parisuhteessa, joten turha valittaa yhtään mistään!

Vierailija
51/66 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa elämää eläneen tunnistaa siitä, että hän seurusteli jo teininä. Jos on niin helpolla päässyt, niin kaikki myöhemmät vaikeudet johtuvat tästä helppoheikistä/-hennasta itsestään. Itse en ole koskaan elänyt helppoa elämää, vaan aina olen joutunut saamaan joko huonoa käytöstä tai syrjintää vertaisiltani, varsinkin kouluissa. Työpaikoissa kohtelu on ainakin naamatusten yleensä ollut paljon parempaa. Helppoa elämää elänyt on myös sellainen, joka on aina voinut luottaa kaikkeen, niin sellaista on helppo myös kusettaa kaikessa, sillä sellainen ihminen on uskomattoman naiivi. Yleensä tuollainen ihminen ei myöskään missään nimessä ole pessimistinen, sillä hän ei ole koskaan joutunut pettymään. Tuollaiset ihmiset harvemmin myöskään erikseen varautuvat vastoinkäymisiin, suunnittelevat tulevaisuuttaan (varsinkaan taloudellista) yms.

T: Ikisinkku M86

Noi teini-se

Jos on ollut niin suosittu, että on teininä päässyt seurustelemaan, niin on ihan turha valittaa. Ainahan kaikki kallut haluaa ulkoistaa ongelmansa muille. Mutta kukaan kiusattu ja/tai epäsuosittu ei seurustellut teininä. Tämä yleensä myös seuraa aikuisikään, ainakin miehillä, sillä naiset katsovat että miehen pitää olla aikuisena "kokenut", ja tämä ei kyllä toteudu ja se johtaa loputtomaan noidankehään kun vain vähän kokeneena miehenä ei voi saada kiinnostusta naisilta. Helppo edelleenkin naisten huudella, kun saavat kaikki vertaistuet, puolisot sun muut vain olemalla tiettyä sukupuolta.

Vierailija
52/66 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa elämää eläneen tunnistaa siitä, että hän seurusteli jo teininä. Jos on niin helpolla päässyt, niin kaikki myöhemmät vaikeudet johtuvat tästä helppoheikistä/-hennasta itsestään. Itse en ole koskaan elänyt helppoa elämää, vaan aina olen joutunut saamaan joko huonoa käytöstä tai syrjintää vertaisiltani, varsinkin kouluissa. Työpaikoissa kohtelu on ainakin naamatusten yleensä ollut paljon parempaa. Helppoa elämää elänyt on myös sellainen, joka on aina voinut luottaa kaikkeen, niin sellaista on helppo myös kusettaa kaikessa, sillä sellainen ihminen on uskomattoman naiivi. Yleensä tuollainen ihminen ei myöskään missään nimessä ole pessimistinen, sillä hän ei ole koskaan joutunut pettymään. Tuollaiset ihmiset harvemmin myöskään e

"Sinkkuna eläminen on usein seurausta niistä pahimmista vastoinkäymisistä. Läheisyyden ja seksin puute tekee jo ihan fyysisestkin kipeää."

Näin on ja aina vaan suhtautuu pessimistisemmin muihin ihmisiin uusien pettymysten jälkeen. Epäsuosittuna miehenä on pakko käydä välillä huo...ssa, että saisi edes hetken verran mukavan naisen kosketusta. Naisilla ei edes ole tällaista ongelmaa, Tinder vaan tulille ja oli se nainen ihan minkä näköinen tahansa, niin saa vähintään 5-6/10 mieheltä seuraa koska vaan. Mies taas jos on keskinkertaisen näköinen, niin ei saa mitään seuraa naisesta.

Vierailija
53/66 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella addiktilla tai ihmisellä kellä persoonallisuushäiriö on ollut vaikea elämä (tarkoitan ainakin lapsuutta). Itsellä epävakaa persoonallisuushäiriö ja pyörin nuorena huume piireissä ja kyllä kaikilla ollut traumaattinen lapsuus.

Vierailija
54/66 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nillä, joista ala-asteella sanottiin et ovat Paremmasta Perheestä, oli työssä käyvät koulutetut vanhemmat, harrastuksia jne. Ovat opiskelleet hyvät, itselleen sopivat ammatit, on perhe ja hyvät sosiaaliset verkostot, huomaa että ovat tasapainoisia. Heillä on ollut helppo elämä ja hyvät sosiaaliset, taloudelliset ja kulttuuriset resurssit.

Sitten me muut, vähä alkoholismia, hups. Teinivanhemmat, riitelyä, työttömyyttä. Sekoilua teininä ja hankaluuksia ammatinvalinnassa. Pari käytyä tutkintoa. Ihmissuhdeongelmia, ylisukupolvista työttömyyttö, alkoholiongelmaa. Yli- tai alisuorittamista, työuupumusta, mt-ongelmia. Epätasapainoisia moni, näkyy vaikea elämä.

Tämä siis vahva empiirinen yleistys omasta tuttavapiiristä.

Tuo on ihan naurettava yleistys! Voi vaikka olla minkälaisessa "hyvässä" perheessä, mutta kaikki ei aina ole niin ruusuista kuin miltä näyttää. Ainakin oma juoppo-isäni oli ja on yhä aika kitupiikki. Rahaa tienasi hyvin, mutta vaatteet piti olla lapsille halvat ja rahaa kyllä hänellä on aina ollut...jota kyllä alkoholiin tuntui aina riittävän. Ja edelleen on tileillä hänellä kymppitonneja, ehkä yli satkuakin, ja hyvä eläke on. Tuo on ihan naurettavaa jakaa ihmiset "varallisuuden" perusteella, koska ei se vanhemman varallisuus pakosti näy lapsen varallisuudessa yksi yhteen. Ihan perus-juttu, että funktionaalinen juoppo saa tehtyä hommansa, mutta sitten narsismiuttaan haluaa kontrolloida muita ja pilaa muiden elämän alkoholismista johtuvalla passiivisuudellaan. Kaikki pitää tehdä, itse haluaa tehdä, mutta sitten jumittaa kaiken "en oo ehtinyt vielä" ja kaikki muutkin kärsivät. Tosi typerää yleistää noin kuten sinä. Paljon pahempi on omat vertaiset, jos joutuu kiusatuksi/syrjityksi, kuin joku v...tun vanhempien varallisuus! Suomessa sentään on about ilmaiset koulut, ulkomailla koulutuksesta voi joutua maksamaan satoja tonneja! Ja aina voi tehdä töitä opiskeluiden ohella. Kyllä monesti köyhyys on ihan oma syy! Mutta sosiaalinen status on paljon vaikeampi asia, johon on todella vaikea itse vaikuttaa, sillä muihin ihmisiin ei voi pakosti vaikuttaa.

Vierailija
55/66 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin tästäkin keskustelusta tuli ongelmienvertailukeskustelu.

Vierailija
56/66 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et välttämättä mistään.

Vierailija
57/66 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan helpon elämän eläneen siitä, että häneltä ei löydy ymmärrystä ihmiselle joka on erilainen tavallaan negatiivisesti, kuten esim. työtön, lihava, sairas (mieleltään tai fyysisesti) tms. 

Helpon elämän elänyt ei ole yleensä itse sairastunut, joutunut työttömäksi tai esimerkiksi lihonut, eikä tällaista ole välttämättä tapahtunut aivan hänen lähipiirissäänkään. Tästä johtuen hän ajattelee, että nuo asiat ovat aina ihmisen omaa syytä, eikä ymmärrä sitä, että hänellä itsellään onkin saattanut olla esimerkiksi erittäin hyvä tuuri, jos näihin asioihin ei ole törmännyt. 

Tällaisiin tyyppeihin törmää harmittavan usein, ja heillä ei ole mitään kykyä asettua toisen asemaan. 

Vierailija
58/66 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei ole niin helppoa miltä näyttää. Hyvässä perheessäkin voi olla väkivaltaa, päihdeongelmia, hyväksikäyttöä, tunnekylmyyttä. Mielummin työttömät ja rakastavat vanhemmat kuin väkivaltaiset ja tunnekylmät vanhemmat:)

Vierailija
59/66 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikean elämän kokeneet harvemmin tuomitsee muita ihmisiä heikkouksistaan.

Helpon elämän eläneet ovat usein ylioptimistisia, jopa harhaisia. Eivät oikein usko, että heille voisi sattua jotakin sellaista mistä eivät voisi selvitä.

Vierailija
60/66 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpon elämän eläneet puhuu eläkesuunnitelmistaan, tulevan eläkkeen määrästään jne faktoina ja vaikeuksia kokeneet siitä lähtökohdasta, että JOS elinvuosia riittää, niin tahtoISIn eläkkeellä x tai y. Vaikeuksia kokeneet ovat siis jo oppineet elämän sattumanvaraisen luonteen.