Mistä tunnistat että jollain on ollut helppo/vaikea elämä?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden, joka on tippunut korkealta ja kovaa. Hän ei todellakaan ruikuta turhasta, mutta hänellä ei riitä empatiaa ruikuttaville. Hän on kokenut enemmän kuin ne ruikuttavat, ja siksi ihmettelee, miten pienistä ihmiset valittavat.
Ehkä off topic, mutta Ns. Rikkaan perheen kakaran tunnistaa optimistisuudesta.
Niin, kovat kokemukset voi joko opettaa, tai sitten ne voi kovettaa ihmisen.
En minä nyt sanoisi häntä kovettuneeksikaan. Hänen suhteellisuudentajunsa on vain vähän toista kuin meillä muilla. Katsoo paljon sormien väli, eikä nipota turhasta. Ajattelukanta on, että jos itse ei voi johonkin asiaan vaikuttaa, niin sitten se on niin. Ja aivan mieletön stressinsietokyky.
Aivan riippuu ihmisen luonteesta miten helppous tai vastoinkäymiset häntä muokkaavat. Molemmista ryhmistä löytyy sekä ihania ihmisiä että ikäviä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nipoaa turhasta esim. bussi myöhässä. Tai käyttäytyy kuin yläkouluikäinen. Juoruaa, haukkuu selän takana, käyttää lapsellisia niksejä nolataakseen toisen, puhuu päälle, puhuu läpi jne. Esim. työpaikalla.
En nyt tiedä kumman tarkoitit käyttäytyvän noin.
Mutta itse olen kokenut paljon vaikeita aikoja (turvaton lapsuus, aikuisuus piti aloittaa täysin yksin ilman mitään tukea jne).
Niin silloin kun stressiä on paljon, niin kyllä tunnistan "nipoavani turhasta", kuten "kaikki on muutenkin niin haastavaa koko ajan, niin eikö EDES tuo bussi voi olla ajoissa !!!".
Samoin olen joutunut jonkin verran opettelemaan puhumaan päälle, koska ilman sitä olen tullut niin usein ylikävelyksi, kun olen kilttinä odottanut omaa vuoroani.
Ja se miten muutoin näkyy, niin varaudun koko ajan kaikkeen, siis mitä huonoa voi käydä. Pitää olla koko ajan sä
Jep, varsinkin tuo kiltteys ja päällepuhuminen.
Ja sit tunnen syyllisyyttä kun puhuin päälle 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa elämää eläneen tunnistaa siitä, että hän seurusteli jo teininä. Jos on niin helpolla päässyt, niin kaikki myöhemmät vaikeudet johtuvat tästä helppoheikistä/-hennasta itsestään. Itse en ole koskaan elänyt helppoa elämää, vaan aina olen joutunut saamaan joko huonoa käytöstä tai syrjintää vertaisiltani, varsinkin kouluissa. Työpaikoissa kohtelu on ainakin naamatusten yleensä ollut paljon parempaa. Helppoa elämää elänyt on myös sellainen, joka on aina voinut luottaa kaikkeen, niin sellaista on helppo myös kusettaa kaikessa, sillä sellainen ihminen on uskomattoman naiivi. Yleensä tuollainen ihminen ei myöskään missään nimessä ole pessimistinen, sillä hän ei ole koskaan joutunut pettymään. Tuollaiset ihmiset harvemmin myöskään erikseen varautuvat vastoinkäymisiin, suunnittelevat tulevaisuuttaan (varsinkaan taloudellista) yms.
T: Ikisinkku M86
Jaa
Helpolla olet päässyt. Ja jos olet valinnut huonoja suhteita, niin se on vain sinun oma syysi, eikä mikään olosuhteista johtuva vastoinkäyminen. Jokainen on vastuussa siitä minkälaiseen suhteeseen suostuu menemään. Minä en aikoinaan muutamaan huonoon suostunut, niin siksi olen nyt yksin, kun parempi olla yksin kuin tyytyä huonoon, ja muita ei ole saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa elämää eläneen tunnistaa siitä, että hän seurusteli jo teininä. Jos on niin helpolla päässyt, niin kaikki myöhemmät vaikeudet johtuvat tästä helppoheikistä/-hennasta itsestään. Itse en ole koskaan elänyt helppoa elämää, vaan aina olen joutunut saamaan joko huonoa käytöstä tai syrjintää vertaisiltani, varsinkin kouluissa. Työpaikoissa kohtelu on ainakin naamatusten yleensä ollut paljon parempaa. Helppoa elämää elänyt on myös sellainen, joka on aina voinut luottaa kaikkeen, niin sellaista on helppo myös kusettaa kaikessa, sillä sellainen ihminen on uskomattoman naiivi. Yleensä tuollainen ihminen ei myöskään missään nimessä ole pessimistinen, sillä hän ei ole koskaan joutunut pettymään. Tuollaiset ihmiset harvemmin myöskään erikseen varautuvat vastoinkäymisiin, suunnittelevat tulevaisuuttaan (varsinkaan taloudellista) yms.
Out
Helppoa elämää olet sitten elänyt ja silti kehtaat ruikuttaa, vaikka olet helppoa elämää elänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohdassa ruikutin yhtään mitään? Sinänsä kyllä ajattelen, että jos ihmisen mielestä elämässä ei voi olla muita vastoinkäymisiä kuin sinkkuna eläminen, ei tiedä todellisista vastoinkäymisistä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa elämää eläneen tunnistaa siitä, että hän seurusteli jo teininä. Jos on niin helpolla päässyt, niin kaikki myöhemmät vaikeudet johtuvat tästä helppoheikistä/-hennasta itsestään. Itse en ole koskaan elänyt helppoa elämää, vaan aina olen joutunut saamaan joko huonoa käytöstä tai syrjintää vertaisiltani, varsinkin kouluissa. Työpaikoissa kohtelu on ainakin naamatusten yleensä ollut paljon parempaa. Helppoa elämää elänyt on myös sellainen, joka on aina voinut luottaa kaikkeen, niin sellaista on helppo myös kusettaa kaikessa, sillä sellainen ihminen on uskomattoman naiivi. Yleensä tuollainen ihminen ei myöskään missään nimessä ole pessimistinen, sillä hän ei ole koskaan joutunut pettymään. Tuollaiset ihmiset harvemmin myöskään erikseen varautuvat vastoinkäymisiin, suunnittelevat
Tietenkin valitat kun olet päässyt niin helpolla elämässä, että olet suhteisiinkin päässyt. Se on oikeasti hemmetin vaikea, varsinkin miehellä, päästä suhteisiin, jos ei liiku jossain korkean sosiaalisen statuksen piireissä. Naisilla ymmärrän paremmin kun naisille kaikki elämässä on niin helppoa. Voi olla mistä lähtökohdista tahansa tullut ja silti on päässyt suhteeseen ym. vaikeasti tavoiteltavia asioita on saanut tosta noin vaan. Minä puolestani olen hankkinut varallisuutta ja sijoitusomaisuutta, joka vaatii jatkuvaa työntekoa, kulujen pitämistä matalina ja pitkäjänteisyyttä. Naisille toki tuokin on turhuutta, sillä naisella on niin helppoa elää tulonsiirroilla, niin ei tarvitse edes ottaa vastuuta itsestään. Kaikki tulee tarjottimella valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpolla olet päässyt. Ja jos olet valinnut huonoja suhteita, niin se on vain sinun oma syysi, eikä mikään olosuhteista johtuva vastoinkäyminen. Jokainen on vastuussa siitä minkälaiseen suhteeseen suostuu menemään. Minä en aikoinaan muutamaan huonoon suostunut, niin siksi olen nyt yksin, kun parempi olla yksin kuin tyytyä huonoon, ja muita ei ole saanut.
Sinähän se tässä helpolla olet päässyt, jos kivan parisuhteen puuttuminen on se ongelmista suurin.
Itse olen tyytyväinen jo siihen, että on koti, on turvallista, ruokaa jääkaapissa ja muutenkin elämän peruspilarit kunnossa. Kaikki muu on sitten extraa.
Helppo elämä kun kuvittelee kaiken olevan oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Usein vaikeuksia kokeneet eivät vähästä hätkähdä. Eivät ruikuta turhasta ja ymmärtävät elämää laidasta laitaan.
Ei muuten pidä paikkaansa. Kokemuksesta voin sanoa, että enemmän merkkaa se geeneissä saatu luonne. Mä tiedän kaksi tällaista 30+ ikäistä itsekeskeistä prinsessaa, jotka ovat nirsoilevia, ja kaikki pitäisi mennä heidän tahtonsa mukaan. Toinen näistä on varakkaasta perheestä. Rinsessa ei käy töissä. Hän shoppailee ja matkustelee. Tukiaisten lisäksi saa vanhemmiltaan kuukausirahaa ja asuu vanhempiensa ostamassa kaksiossa hyvällä alueella. Toinen rinsessa on köyhästä perheestä ja joutunut lastenkotiin jossain vaiheessa elämäänsä. On kokenut huonot päihdeongelmaiset vanhemmat, hylkäämisen kokemukset ym. Käynyt töissä nuoresta lähtien ja elää ns. peruselämää. Silti persoonaltaan kuin hemmoteltu rinsessa.
Eli Itse olen sitä mieltä, että luonne on mikä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa elämää eläneen tunnistaa siitä, että hän seurusteli jo teininä. Jos on niin helpolla päässyt, niin kaikki myöhemmät vaikeudet johtuvat tästä helppoheikistä/-hennasta itsestään. Itse en ole koskaan elänyt helppoa elämää, vaan aina olen joutunut saamaan joko huonoa käytöstä tai syrjintää vertaisiltani, varsinkin kouluissa. Työpaikoissa kohtelu on ainakin naamatusten yleensä ollut paljon parempaa. Helppoa elämää elänyt on myös sellainen, joka on aina voinut luottaa kaikkeen, niin sellaista on helppo myös kusettaa kaikessa, sillä sellainen ihminen on uskomattoman naiivi. Yleensä tuollainen ihminen ei myöskään missään nimessä ole pessimistinen, sillä hän ei ole koskaan joutunut pettymään. Tuollaiset ihmiset harvemmin myöskään erikseen varautuvat vastoinkäymisiin, suunnittelevat
Ei parisuhteettomuus tietenkään ole ongelmista suurin, mutta se on silti kaikista haastavin asia saavuttaa miehellä. Naisella edelleenkin eri asia, sillä naisille koko elämä on pelkkää tutoriaalia. Ja toki on myös niin, että parisuhteettomuus johtuu usein myös monista muista asioista, jotka ovat johtaneet parisuhteettomuuteen. Ja muiden ihmisten pinnallisuudesta ja suvaitsemattomuudesta. Jos et ole noita joutunut kokemaan ja kaikki "peruasiat" mielestäsi ovat kunnossa, muttet ole kuitenkaan saavuttanut mitään muuta kuin "perusasiat", niin vika on täysin sinun itsesi luoma.
"Ei parisuhteettomuus tietenkään ole ongelmista suurin, mutta se on silti kaikista haastavin asia saavuttaa miehellä. Naisella edelleenkin eri asia, sillä naisille koko elämä on pelkkää tutoriaalia. Ja toki on myös niin, että parisuhteettomuus johtuu usein myös monista muista asioista, jotka ovat johtaneet parisuhteettomuuteen. Ja muiden ihmisten pinnallisuudesta ja suvaitsemattomuudesta. Jos et ole noita joutunut kokemaan ja kaikki "peruasiat" mielestäsi ovat kunnossa, muttet ole kuitenkaan saavuttanut mitään muuta kuin "perusasiat", niin vika on täysin sinun itsesi luoma."
Ei minulla ole mikään ongelma, että elämässä on kunnossa "vain perusasiat". Päin vastoin olrn hyvin tyytyväinen. Minä kun olen nähnyt minkäkaista on elämä, kun ne eivät ole kunnossa.
Sinä ilmeisesti et ole.
Laittaa ihmisiä paremmuusjärjestykseen ja kokee olevansa muiden yläpuolella. Ajattelee, että kaikki johtuu omasta sinnikkyydestä ja hyvyydestä. Yleistää asioita tyyliin masentuneet ovat laiskoja, ADHD:t huonosti kasvatettuja, köyhyys on aina oma vika jne.
Kukaan ei määritä toisen kokemuksia.
Vaikean lapsuuden kokeneet voi olla oppineet pärjääviksi, eikä näy ulospäin muutakuin tehokas ihminen.
Sitten on kermaperse draamailijat joilla ei ole ollut kuin meikkipussi hukassa, kynsi katkennut tmv, mutta kokevat olevansa erityisiä ja erityishuomion tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nipoaa turhasta esim. bussi myöhässä. Tai käyttäytyy kuin yläkouluikäinen. Juoruaa, haukkuu selän takana, käyttää lapsellisia niksejä nolataakseen toisen, puhuu päälle, puhuu läpi jne. Esim. työpaikalla.
En nyt tiedä kumman tarkoitit käyttäytyvän noin.
Mutta itse olen kokenut paljon vaikeita aikoja (turvaton lapsuus, aikuisuus piti aloittaa täysin yksin ilman mitään tukea jne).
Niin silloin kun stressiä on paljon, niin kyllä tunnistan "nipoavani turhasta", kuten "kaikki on muutenkin niin haastavaa koko ajan, niin eikö EDES tuo bussi voi olla ajoissa !!!".
Samoin olen joutunut jonkin verran opettelemaan puhumaan päälle, koska ilman sitä olen tullut niin usein ylikävelyksi, kun olen kilttinä odottanut omaa vuoroani.
Ja se miten muutoin näkyy, niin varaudun koko ajan kaikkeen, siis
Päällepuhuminen on pelkoa siitä ettei tule kuulluksi.
Vierailija kirjoitti:
Noi teini-seurustelijat ja teini-vanhemmat kuuluu kyllä enemmänkin siihen heitteillä lapsuutensa viettäneiden kovaosaisten ryhmään. Ei ole merkki mistään turvallisesta ja helposta elämästä.
Yleensä jos suhtautuminen vähempiosaisiin on negatiivista niin siitä huokuu sellainen helpolla päässeen maailma. Ylipäätään jos kykenee olemaan ylimielinen eikä ole nöyrtynyt millekään, niin sanoisin elämän olleen melko helppoa.
Kumpi tämä taas on? Minun vaikean elämän elänyt äiti oikein tuntuu vaativan kaikkea palvelua "kun minulla on ollut niin vaikeaa...". Onhan hänellä toki ollut mutta ei se oikeuta vaatimaan muita tanssimaan oman pillinsä mukaan.