Onko mieheni ihastunut toiseen naiseen?
Olin mieheni kanssa eräässä kaveriporukan illanvietossa. En itse tunne kovin hyvin tätä isäntäpariskuntaa, koska he ovat mieheni kavereita ja emme ole olleet yhdessä vielä kovin pitkään. Kiinnitin huomiota siinä illan aikana, että mieheni tuntui olevan jatkuvasti kiinni isäntäpariskunnan naisessa. Hän oli naiselle hyvin avulias, mikä oli tietysti minusta mukavaa, koska arvostan miehessä hyviä käytöstapoja. Kuitenkin nyt kun asiaa ajattelen hän ei normaalisti ole ihan noin avulias muita kohtaan. Hän seurasi naista palvelualttiina joka paikkaan ja pöydässäkin asettui istumaan naisen viereen. Tuntui jotenkin että tuo nainen sai hänen huomionsa lähes koko illan ajan. Mieheni keskusteli melkein koko ajan tämän naisen kanssa ja yritti parhaansa mukaan naurattaa häntä. Heillä oli myös sellainen intensiivinen katsekontakti, joka sai minut tuntemaan itseni välillä näkymättömäksi.
Olen yrittänyt ajatella, että mies halusi vain olla kohtelias illan emännälle, mutta asia vaivaa minua silti. En toisaalta kehtaa ottaa asiaa puheeksi hänen kanssaan, koska teen itseni naurettavaksi, jos kaikki tämä onkin vain omassa päässäni. Mielipiteitä?
Kommentit (139)
Jos asia häiritsee, miksi et voisi ottaa asiaa puheeksi?
Vierailija kirjoitti:
Sano miehelle, mikä tuossa nyt on liian vaikeaa? Kerrot, että kiinnitit asiaan huomiota ja koit jääväsi ulkopuoliseksi. Sitten näet, miten reagoi.
Turha tuota asiaa on yksin pohtia.
En ole ap, mutta samankaltaisessa tilanteessa mies vain aloitti riidan siitä, että yritän rajoittaa hänen ajan viettoaan ystäviensä kanssa. Eli käänsi asian niin, että vika on minussa ja olen vainoharhainen ja mustasukkainen. Jos tämmöistä ilmenee ap:n suhteessa niin kannattaa uskoa niihin omiin tuntemuksiin, sillä intuitio on yleensä oikeassa.
Kiinnitti huomiota, että olette olleet yhdessä jo pari vuotta, mutta sinua ei oltu tähän mennessä tutustutettu miehen ilmeisen tärkeään kaveripariskuntaan.
Ja kyllä nainen tuntee ytimissään, kun mies on täysin keskittynyt toiseen naiseen ja itse olet yhtäkkiä ilmaa. Jotain on vialla.
Jos kaveripariskunta on ollut yhdessä teitä kauemmin, miehellesi on saattanut käydä vanhanaikaisesti eli on rakastunut tai ihastunut kaverin naiseen. Pahimmillaan tämä tarkoittaa, että sinut on otettu kumppaniksi vain näön vuoksi.
Jos kutsutte pariskunnan kylään, miehen käytös tulee korostumaan. Ei hän voi peitellä ihastumistaan, jos siitä on kyse.
Ei tuosta suhteesta tule lasta eikä paskaa, jos ei noin yksinkertaista asiaa pysty keskustelemaan auki saman tien...
Meillä oli exän kanssa parikin tuttavapariskuntaa, jossa meillä meni "ristiin" (sukupuolen osalta) nämä kemiat. Siis molemmissa oli niin, että meikäläisellä ja miehellä oli hauskaa läppää keskenään ja exällä ja naisilla oli toimiva kemia. Siis vain kaveripohjalta, ei mitään kimppaparinvaihtokivaa :D
Eli joskus jonkun kanssa vaan mätsää jutut.
Mutta ap:n tapauksessa ehkä vähintään tarkkailisin, ehkä jopa juttelisin miehen kanssa ennen kuin alkaisin "jättämään sen sian".
"Vaikea tehdä pidemmälle meneviä päätelmiä, kun ei ole ollut illanvietossa mukana. Suuremmalla porukalla, ehkä hieman humalassa tilanteet menevät miten menevät. Jos naisella on ollut kumminkin juttuseuraa ja omat keskustelut käynnissä, niin mies voi elää uskossa, että ilta sujui kivasti ja molemmilla oli hauskaa.
Aloittaisin keskustelun nimenomaan ulkopuolisuuden tunteesta ja, että olisin kaivannut parempaa yhteyttä mieheen. Ei kaikki miehet välttämättä tajua näitä, mutta voivat olla kehityskelpoisia kuitenkin.
Jotenkin siirtäisin keskustelun naiseen ja kuuntelisin sävyjä miten hänestä puhuu ja ehkä kepeästi heittäisin ihastumiskysymyksen, jos olisi luontevaa. Syyttämistä tai kuulustelua kannattaa joo välttää, tosiaan todennäköisesti aiheuttaisi puolustusreaktion."
Kyllä se ilta varmaan miehen mielestä mukavasti sujuikin. Hänellä oli tosi hauskaa. Jokainen tietysti toimii oman mielensä mukaisesti, mutta itse olen myös muutaman kerran ollut siinä roolissa, että jonkun toisen mies liehittelee minua. Jos mies on niin tyhmä, ettei tajua käyttäytyvänsä tökerösti, niin minä en sellaista miestä katselisi päivääkään. Eli minusta on aivan samantekevää mikä se tilannemotiivi on enkä myöskään kuulustelisi asiasta, koska parisuhde ei ole mikään kuulustelu. Jos mies ei ole minua kohtaan sellainen, että olen ykkönen, aina, niin silloin olen jättänyt miehen.
Melkein aina kun näitä tilanteita olen sivusta seurannut, niin kyseessä ei ole ollut mikään yksittäinen asia, vaan on ollut muutakin tuon tilanteen lisäksi, mitkä ovat mielestäni erittäin huonoja merkkejä. Mies ei huomioi tarpeeksi muulloinkaan, moni asia menee edelle, nainen on tottunut taipumaan ja miellyttämään. Sellainen ei ole hyvä suhde. Molempien pitää pitää toisiaan ykkösinä joka tilanteessa, sen pitää näkyä ja tuntua omissa nahoissa ja ulkopuolistenkin silmin.
Mutta tietysti monille kelpaa vähempikin. Minulle ei kelpaa ja vanhemmiten olen huomannut, miten oikeassa olen ollut. Nämä parit, joissa on epäkunnioittavaa käytöstä, ovat päättyneet ikävissä merkeissä (naisen kannalta).
Kysymys on oliko kyse tökeröstä liehittelystä vai onko epäilys ihastuksesta ja koko juttu ylitulkintaa.
Jokainen mies ja nainenkin ihastuu elämänsä aikana muihinkin ihmisiin, kuin puolisoonsa. Osa ihmisistä on myös sairaalloisen mustasukkaisia syyttä. Mieti omalla kohdallasi, kummasta on kyse. Ihastus menee ohi, mustasukkaisuus vain pahenee.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että minusta tässä tuntuu olevan kaikki klassiset ihastuksen merkit ilmassa, ja vaikutti että ihastuminen saattaa olla jopa molemminpuolista. Pitäisikö olla huolissaan vai ei?
Ap
Osa ihmisistä vaan on valovoimaisia ja vetovoimaisia. Kyse on mitä luultavammin vain siitä. Sinulla ei ole kuin 2 vaihtoehtoa: luottaa miehesi kiintymykseen sinua kohtaan tai ei. Osoittamalla että olet epävarma teidän suhteesta ja pelkäät ihastusta , teet itsestäsi vaan enemmän epämiellyttävän. Sinun pitää ottaa valta takaisin. Miehen pitää haluta antaa sinulle kaikki huomio. Mutta kukaan ei halua needya ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano miehelle, mikä tuossa nyt on liian vaikeaa? Kerrot, että kiinnitit asiaan huomiota ja koit jääväsi ulkopuoliseksi. Sitten näet, miten reagoi.
Turha tuota asiaa on yksin pohtia.
En ole ap, mutta samankaltaisessa tilanteessa mies vain aloitti riidan siitä, että yritän rajoittaa hänen ajan viettoaan ystäviensä kanssa. Eli käänsi asian niin, että vika on minussa ja olen vainoharhainen ja mustasukkainen. Jos tämmöistä ilmenee ap:n suhteessa niin kannattaa uskoa niihin omiin tuntemuksiin, sillä intuitio on yleensä oikeassa.
Höpö höpö!
mitä ap tekee tiedolla onko mies ihastunut ? Eiköhän se sitten eroa jos ei haluakaan olla apn kanssa.
apn kannattaa nyt vaan kysyä itseltään mitä hän haluaa. Epävarmuus on todella luontaantyöntävää. Jos emäntä olisi ollut ruma ja lihava, olisiko aplla tämä ongelma ? Ei. Vaan ap on kateellinen ja tuntee olonsa uhatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Minun miehelläni on eräs kaveri, joka on aika tungetteleva... Tulee välillä olo, että haluaa jotenkin testata miestäni, että miten reagoi, kun hän huomioi minua... Vaikea selittää, mutta itsestäni tuntuu, että hänellä on joku vimma yrittää flirttailla minulle, mutta en anna tälle mitään vastakaikua. Outoja katseita ja kommentteja. Hän on muutenkin tällainen "naisten mies", sinkku ja jotenkin tiedostaa sen, että on komea jne.
Tollaset ärsyttää. Tyyppi käytännössä pitää teitä molempia tyhminä. Sinua narrattavana kanana, miestäsi itseään huonompana vaihtoehtona, jota sopii loukata noin alhaisella tavalla. - Varsinainen "kaveri".
Itse epäsuorasti nolaisin julkisesti eli sanoisin isommassa seurassa, miten ällöttäviä noin käyttäytyvät, itsestään liikoja luulevat ääliöt ovat.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitti huomiota, että olette olleet yhdessä jo pari vuotta, mutta sinua ei oltu tähän mennessä tutustutettu miehen ilmeisen tärkeään kaveripariskuntaan.
Ja kyllä nainen tuntee ytimissään, kun mies on täysin keskittynyt toiseen naiseen ja itse olet yhtäkkiä ilmaa. Jotain on vialla.
Jos kaveripariskunta on ollut yhdessä teitä kauemmin, miehellesi on saattanut käydä vanhanaikaisesti eli on rakastunut tai ihastunut kaverin naiseen. Pahimmillaan tämä tarkoittaa, että sinut on otettu kumppaniksi vain näön vuoksi.
Jos kutsutte pariskunnan kylään, miehen käytös tulee korostumaan. Ei hän voi peitellä ihastumistaan, jos siitä on kyse.
No tuli minulle tämäkin mahdollisuus mieleen. Mieheni edelliset suhteet ovat olleet aika lyhyitä, ja niiden välissä hän on ollut välillä pitkäänkin sinkkuna. Se miten hän katsoi tätä naista No, tuli vaan sellainen tunne että hänelle ei sillä hetkellä ollut olemassa ketään muita kuin he kaksi. Ja hän ei ole ennen katsonut muita naisia sillä tavalla, ainakaan minun nähteni. Ne katseet vain kestivät ja kestivät, todella kiusallisen kauan. Ja minustakin on outoa että tapasin heidät vasta nyt, kun tämä ystäväpiiri tuntuu muuten olevan niin tiivis.
Aion kutsua heidät kylään, niin näen mitä tapahtuu. Jos mieheni on tosiaan ihastunut, niin en halua ainakaan olla se ressukka, jota kaikki muut porukassa säälivät kun mies on niin ilmeisen lääpällään toiseen naiseen.
Ap
Miten tämä nainen suhtautui mieheesi? Ja hänen miehensä?
Jutusta tulee mieleen, kun olen ollut joskus toisen miehen ei-toivotun ihailun kohde eli ko. mies on ollut minuun rakastunut, vaikka itse en ole hänestä ollut tippaakaan kiinnostunut. Tuo mies käyttäytyi omaa vaimoaan kohtaan samalla tavalla kuin sinun miehesi ja pidin sitä inhottavana.
Tuohan on törkeää käytöstä, ei siitä mihinkään pääse. Ja miehesi voi olla kaukorakastunut tuohon naiseen, se taitaa olla jopa yleistä, että kaverin vaimo kiinnostaa, vaikka tietää, ettei häntä ikinä saisi.
Minusta on ihan turha kuulustella miestä asiasta, hän ei tule mitään myöntämään. Ja minkä sille voi, vaikka myöntäisikin. Minun jutussani kävi niin, että kiinnostuksen osoitukset kävivät yhä selkeämmiksi, tuli synttärilahjaa (ilman synttärikutsua) ja tikusta asiaa-viestiä ja lopulta rakkaudentunnustus, jonka torppasin aika tylysti ja ystävyys päättyi siihen. He ovat vaimonsa kanssa yhä yhdessä, vaikka vaimokin ainakin miehen kertoman mukaan tiesi rakastumisesta.
No, sinun tapauksesi vain kuulostaa vähän samantyyppiseltä, siksi kerroin. En tiedä voiko ikinä pärjätä jollekin kaukorakkaudelle, josta tulee sitä ihanampi, mitä kaukaisempi hän on. Tulee mieleen, että kukaan oikean elämän nainen ei voi tuollaiselle kaukorakkaudelle pärjätä, et sinä eikä kukaan muukaan.
Minun mieheni ei ollut yhtään mustasukkainen, kun näytin kirjeen hänelle. Hän vain säälitteli tuota miestä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen mies ja nainenkin ihastuu elämänsä aikana muihinkin ihmisiin, kuin puolisoonsa. Osa ihmisistä on myös sairaalloisen mustasukkaisia syyttä. Mieti omalla kohdallasi, kummasta on kyse. Ihastus menee ohi, mustasukkaisuus vain pahenee.
Voihan sitä olla ihastunut toiseen, mutta kumppanin loukkaaminen vieläpä muiden nähden on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä nainen suhtautui mieheesi? Ja hänen miehensä?
Jutusta tulee mieleen, kun olen ollut joskus toisen miehen ei-toivotun ihailun kohde eli ko. mies on ollut minuun rakastunut, vaikka itse en ole hänestä ollut tippaakaan kiinnostunut. Tuo mies käyttäytyi omaa vaimoaan kohtaan samalla tavalla kuin sinun miehesi ja pidin sitä inhottavana.
Tuohan on törkeää käytöstä, ei siitä mihinkään pääse. Ja miehesi voi olla kaukorakastunut tuohon naiseen, se taitaa olla jopa yleistä, että kaverin vaimo kiinnostaa, vaikka tietää, ettei häntä ikinä saisi.
Minusta on ihan turha kuulustella miestä asiasta, hän ei tule mitään myöntämään. Ja minkä sille voi, vaikka myöntäisikin. Minun jutussani kävi niin, että kiinnostuksen osoitukset kävivät yhä selkeämmiksi, tuli synttärilahjaa (ilman synttärikutsua) ja tikusta asiaa-viestiä ja lopulta rakkaudentunnustus, jonka torppasin aika tylysti ja ystävyys päättyi s
Kun asiaa ajattelen, niin nainen tuntui olevan vähän vaivautunut siitä että mieheni huomioi häntä minun kustannuksellani. Hän kyllä viihtyi mieheni seurassa, nauroi hänen jutuilleen ja katseli silmiin, mutta toisaalta yritti myös suunnata heidän molempien huomiota minuun. Siis katsoi minua keskustelun lomassa ja kyseli mielipiteitäni eri asioihin. Ehkä hänellä oli ristiriitaiset tunteet, mieheni huomio tuntui hyvältä mutta minun takiani tuli sitten syyllinen olo.
Nainen varmasti tietää, että mies on ihastunut tai rakastunut, samaten pariskunnan mies ja varmaan se voi olla syynä, etteivät ole tavanneet aikoihin. Eli juttu on luultavasti vanha, jo sinua ennen ollut olemassa.
Minulla oli samanlainen tapaus meidän suhteen alkupuolella. Epäilin että mies on ihastunut kaverinsa naiseen kun käyttäytyi juuri noin kun olimme heidän luonaan. Noh ajattelin että ehkä hän sitten on vähän ihastunut, mukava nainenhan hän on. Oli tai ei niin ohi se meni, ei me heitä usein nähty. Tuosta on nyt 13v aikaa, yhdessä olen mieheni kanssa edelleen.
Aloitus on provo ja nähty ennenkin tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli samanlainen tapaus meidän suhteen alkupuolella. Epäilin että mies on ihastunut kaverinsa naiseen kun käyttäytyi juuri noin kun olimme heidän luonaan. Noh ajattelin että ehkä hän sitten on vähän ihastunut, mukava nainenhan hän on. Oli tai ei niin ohi se meni, ei me heitä usein nähty. Tuosta on nyt 13v aikaa, yhdessä olen mieheni kanssa edelleen.
Minulla taas on ystävä, jonka miehellä oli ihastuksia avioliiton alusta asti. Ystävä tiesi ihastuksista ja antoi niiden olla odottaen, että ne menevät ohi. Ja meniväthän ne, mutta olivat kuitenkin osoitus siitä, ettei mies ollut sitoutunut suhteeseen alussakaan. Hänellä oli ollut suhde jokaiseen ihastukseen, joka siihen oli suostunut eli oli krooninen pettäjä.
Olenko ainoa, jonka mielestä AP ja muut keskustelijat ylireagoivat aikalailla? Ennakkotiedot on aika mietoa kamaa ja täällä ollaan jo kehottamassa eroamaan. Istui vieressä ja katsekontakti oli intensiivinen? Yksi illanvietto jossa juttu luisti heillä, en minäkään isommassa seurueessa vietä saman verran aikaa kaikkien kanssa joka kerta. Sitä paitsi sillä naisellahan on oma mies myös vielä kaiken päälle. Kannattaa nyt ainakin keskustella sen miehen kanssa ennen eroa.