Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyykkituvassa oli lappu jossa kiellettiin lemmikkinomistajia pyykkäämästä koneella

Vierailija
21.02.2024 |

Karvat tarttuu muiden asiakkaiden pyykkeihin. Pitääkö tuota kieltoa noudattaa?

Vaikea raahata kolmanteen kerrokseen pesukonetta, ja ei kyllä olisi varaakaan omaan:(

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteista voi kuitenkin saada karvattomat jo pesuvaiheessa. Laita pesukoneeseen pyykkien sekaan pala pesusientä tai vanhaa vaahtomuovipatjaa. Materiaali kerää karvat itseensä, jolloin niitä ei tartu niin paljon vaatteisiin. Samaa vaahtomuovinpalaa voi käyttää uudelleen, kunnes se ei enää kerää karvoja itseensä.

On myös vartavasten karvoja kerääviä sieniä saatavana. Mutta veikkaanko oikein, että ap:lla ei ole varaa niitä ostaa.

Toimiiko tämmöset? Noihan maksaa euron ja monta 

https://jysk.fi/sisustus/taloustuotteet/rievut/sienet/siivoussieni-kalu…

Vierailija
62/101 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstiilit kandee ottaa tarrajarjalla puhtaiksi eläimen karvoista tai laittaa sieni pyykkien mukaan keräämään karvoja. Lemmikkien omistajana pyykkien käsittely vaatii esityötä. En itsekään tykkää, että omassa koneessa pyörii karvat ja tarttuu kaikkiin vaatteisiin.

Onko ehdottaa parasta sientä mikä imisi noi karvat? Olen kokeillut normaalia pesusientä mutta ei siihen oikein tarttunut 

Tämän tyyppiset pallot ovat toimineet meillä lemmikkitaloudessa parhaiten: www.karkkainen.com/verkkokauppa/karvankerayspallot-8-kpl. Ostin vastaavat pallot Normalista. T. Eri 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiön pesulassa ei pestä elukoiden pyykkejä, hyi helvetti sentään. Ostakaa oma kone tai viekää se elukka lopetettavaksi. Olette kyllä sellaista saastaista sakkia että ei mitään rajaa. 

Tämä!

Tuollaiset ihmiset sais viedä lopetettavaksi.

Pelkkiä ongelmia kun koko ajan kitinää jonninjoutavasta.

Koirat on sentään kivoja!

Vierailija
64/101 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan hommaa omaa konetta, järkyttävät sähkö ja vesilaskut tulee

Ei omaan kotikoneeseen mahdu peitot, talvitakit tai muut isot vaatteet.

Nämä pestään markettien yhteydessä olevissa pesuloissa.

Vierailija
65/101 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs täällä pyörii aikamoista pullamössöä, joille kaikki on nykyään sallittua. Taloyhtiön pesukoneessa ei pestä rakkien oksettavia peittoja sun muita. Olette kyllä saastaista sakkia te rakkien omistajat ja minä minä minä itsekkäitä ihmisiä. Minä ja mun rakki mulla on oikeus. Se on kuulkaa niin, että ihmisten mitta alkaa olla täynnä teidän ja teidän rakkien järjestämää häiriötä. Joka paikka täynnä kusta ja paskaa, hau hau saatana siellä ja hau hau saatana täällä, että vielä pitäisi elukan peitot saada pestä taloyhtiön pesulassa. EI TODELLAKAAN EI.

No edestänne löydätte kun olette niiiiin itsekkäitä. Kannattaa olla varuillaan, että ei elukan suuhun vaan löydä mikään vieras esine tai pulla.

Juuri näin!!!

Vierailija
66/101 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiön pesulassa ei pestä elukoiden pyykkejä, hyi helvetti sentään. Ostakaa oma kone tai viekää se elukka lopetettavaksi. Olette kyllä sellaista saastaista sakkia että ei mitään rajaa. 

Vie sinä itsesi lopetettavaksi<3

Vierailija
67/101 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset laput voi heivata hevon kuuseen. Kaikilla on yhtäläinen oikeus pestä tavallista pyykkiä.

Niille, jotka kehottavat ostamaan oman koneen: on myös sellaisia asuntoja, joihin on hankala saada pesukonetta, joten silloin voi olla helpompaa pestä pyykkituvassa.

Vierailija
68/101 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykkituvassa on yleensä useampi kone. Yhden voisi varata lemmikinomistajille. Olisi reilua. Ei ihmisiä voi syrjiä lemmikin omistamisen vuoksi.

Tätäpä ehdotin, ei saanut kannatusta, pesen nykyisin kotona. 

Vierailija
69/101 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä ei kannata asua taloyhtiössä, jossa lemmikit on sallittu jos se on noin epämiellyttävää. 

Ihmisistä on tullut ihan kummallisia nykyään. 

Vierailija
70/101 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan illan viimeiset vuorot ja kun olen pyykkini pessyt, putsaan koneesta mahdolliset irtokarvat ja laitan koneen pyörimään tyhjänä 95 asteen ohjelmalla. Ei niitä koneita muuten kukaan huoltopese jos en minä. Koskaan ei ole kukaan valittanut.

Vierailija
71/101 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse noudattaa.

Noita oman elämänsä sääntösankareita löytyy joka taloyhtiöstä. Veljeni entisen asunnon pyykkituvassa kävi oikein talonmies aina vahtimassa ettei siellä pestä rintaliivejä. :D Siis edes pesupussissa. Hajoaa koko kone automaattisesti jos sinne ne liivit laittaa.

Vierailija
72/101 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi isoa koiraa (ok-talo maalla, ei tarvitse kerrostaloasukkaiden vetää kilareita) joista lähtee paljon karvaa. Aina tulee vaatteet, lakanat ja pyyhkeet karvattomina ulos pesukoneesta. Ei meillä kerry karvoja pesukoneeseen muuten kuin nukkasihtiin jonka tyhjennän usein. Ei ole karvoja tiivisteessä saatikka pesurummussa vaikka olen pessyt koirien makuualustat. Kone on 15 vuotta vanha 9kg Miele. Hyvä jämäkkä kone joka käyttää tarpeeksi vettä ja pesee puhtaaksi.

Jos joutuisin joskus muuttamaan kerrostaloon niin hommaisin kyllä oman koneen, inhottaisi käyttää yhteistä konetta jossa joku lapsiperhe on pessyt ripulipaskaisia vuodevaatteita. Enemmän nuo ihmisten eritteet inhottaa kuin eläinten karvat.

Vierailija
73/101 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyykkituvassa on yleensä useampi kone. Yhden voisi varata lemmikinomistajille. Olisi reilua. Ei ihmisiä voi syrjiä lemmikin omistamisen vuoksi.

Ehkä vuokrataloslummeissa on. Yleensä normaaleissa asunto-osakeyhtiöissä on vain yksi pesukone pesutuvassa.

Ok, en tiennyt. Kokemusta on vain opiskeluajoilta opiskelija-asunnoista. Sen jälkeen on ollut oma kone.

Et tienny mutta silti piti päästä huutelemaan? Noloa. 

Vierailija
74/101 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaksi isoa koiraa (ok-talo maalla, ei tarvitse kerrostaloasukkaiden vetää kilareita) joista lähtee paljon karvaa. Aina tulee vaatteet, lakanat ja pyyhkeet karvattomina ulos pesukoneesta. Ei meillä kerry karvoja pesukoneeseen muuten kuin nukkasihtiin jonka tyhjennän usein. Ei ole karvoja tiivisteessä saatikka pesurummussa vaikka olen pessyt koirien makuualustat. Kone on 15 vuotta vanha 9kg Miele. Hyvä jämäkkä kone joka käyttää tarpeeksi vettä ja pesee puhtaaksi.

Jos joutuisin joskus muuttamaan kerrostaloon niin hommaisin kyllä oman koneen, inhottaisi käyttää yhteistä konetta jossa joku lapsiperhe on pessyt ripulipaskaisia vuodevaatteita. Enemmän nuo ihmisten eritteet inhottaa kuin eläinten karvat.

Minäkin ihmettelen tuota karvapulmaa. Eiköhän todellinen ongelma ole heippalapun kiinnittäneen kyylän päässä. Joillekin riittää tieto siitä että jossain on eläin/parfyymipullo/maapähkinöitä; rusinat rasahtelee heti ja henkeäkin ahdistaa.

Ei meillä ole ikinä puhtaissa vaatteissa kissankarvoja. Käytetyissä saattaa olla. Ja kone on ikivanha ja pieni Whirlpool. Ei eriyisen tehokas siis.

Vierailija
75/101 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pyykkituvan konetta pitäisi säännöllisesti puhdistaa käyttämällä sitä tyhjänä 90 asteen ohjelmalla.

Vierailija
76/101 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos obn vara koiraan ja lemmikkiin, ruokasn ja läökärinmaksuihin, niin vois luulla, että olisi varaa myös pesukoneen. Olisi reilu pestä omat sotkut omassa konessa. 

Jokainen saa käyttää pyykkitupaa, oli lemmikki tai ei ja vaikka olisi oma kone. Tuollaiset laput voi ottaa pois, jos tullee uudestaan soitto isännöitsijälle. Siellä ei kukaan sooloile ja ala niitä koneita omimaan. 

Vierailija
77/101 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat lemmikin omistajana pestä pyyhkisi taloyhtiön pyykkituvalla. Ei sitä voi kieltää.

Kuten tuolla mainittiin, niin pyyhki koneen tiivisteet ja luukku käytön jälkeen. Harjaa lattialta mahdolliset koirankarvat.

Ei niille karvoille kukaan ole allerginen, vaan hilseelle. Mutta kuunon pesulla, saa osan pois.

Vierailija
78/101 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole varaa pesukoneeseen niin kannattaa ottaa soskuun yhteys. Heillähän on ehtona että jos taloyhtiössä ei ole pyykkitupaa niin auttavat pesukoneen hankinnassa. Ap n tapauksessa saattaisi onnistua jos laittaa liitteeksi tuon pyykkituvan ilmoituksen. Silloinhan ap lla ei periaatteessa ole pyykkitupaa kun sitä ei saa käyttää 

Ei kelpaa perusteeklsi. Terveysongelma kävisi.

No sitten ap pesee käsin, säästää koneeseen, menee töihin

Jotenkin outoa ettei tuo lapun laittanut häirikkö osta omaa konetta. Se ketä häiritsee se ostaa oman koneen, ei muut 

Vierailija
79/101 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku joskus pesi taloyhtiön koneessa hevosen loimen. Siitä kyllä lähti karvaa ihan huolella! Loimien ja eläinten petien jne. peseminen kiellettiin tämän jälkeen. Vaatteista ei lähde niin paljon karvaa, että se olisi ketään haitannut. 

Nykyään asun okt:ssa ja olen huomannut, että kun meitä on neljä ja kaikilla on vähintään olkapäille ulottuvat hiukset, niin meillä kertyy pesukoneen tiivisterenkaaseen ja luukun alareunaan hiuksia. Ehkä ne karvat ei olekaan eläimistä, vaan ihan vaan ihmisten hiuksia? 

Vierailija
80/101 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvi noudattaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan