Pyykkituvassa oli lappu jossa kiellettiin lemmikkinomistajia pyykkäämästä koneella
Karvat tarttuu muiden asiakkaiden pyykkeihin. Pitääkö tuota kieltoa noudattaa?
Vaikea raahata kolmanteen kerrokseen pesukonetta, ja ei kyllä olisi varaakaan omaan:(
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Uuden ihan hyvän pesukoneen saan 300 eurolla. Verkkokauppa.comissa esim. on usein tarjouksia. Pesukoneelle voi myös tilata usein maksullisen kuljetuksen ja asennuksen.
Itse ostin 200€ uuden ihan hyvän pesukoneen koska en tarvi kalliimpaa.. Ei pesukoneen tarvitse olla sen ihmeellisempi. Samanlailla pyykit tulee puhtaiksi kuin kalliimmilla koneilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykkituvassa on yleensä useampi kone. Yhden voisi varata lemmikinomistajille. Olisi reilua. Ei ihmisiä voi syrjiä lemmikin omistamisen vuoksi.
Jos obn vara koiraan ja lemmikkiin, ruokasn ja läökärinmaksuihin, niin vois luulla, että olisi varaa myös pesukoneen. Olisi reilu pestä omat sotkut omassa konessa.
Näinkö vanhemmat tekevät kun heillä on varaa lapsiin? Ehei. Siellä ne kusioksennuspaskapyykit pyörivät samoin kuin spoermapyykitkin.
Jos ei ole varaa pesukoneeseen niin kannattaa ottaa soskuun yhteys. Heillähän on ehtona että jos taloyhtiössä ei ole pyykkitupaa niin auttavat pesukoneen hankinnassa. Ap n tapauksessa saattaisi onnistua jos laittaa liitteeksi tuon pyykkituvan ilmoituksen. Silloinhan ap lla ei periaatteessa ole pyykkitupaa kun sitä ei saa käyttää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan hommaa omaa konetta, järkyttävät sähkö ja vesilaskut tulee
No maksaa se pyykkituvassa peseminen myös, vai salaako käyt siellä pyykillä. Se on ihan perus kotitaloutta,ei kai se perikatoon ketään vie.
Meillä ainakin ilmainen pesutupa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykkituvassa on yleensä useampi kone. Yhden voisi varata lemmikinomistajille. Olisi reilua. Ei ihmisiä voi syrjiä lemmikin omistamisen vuoksi.
Jos obn vara koiraan ja lemmikkiin, ruokasn ja läökärinmaksuihin, niin vois luulla, että olisi varaa myös pesukoneen. Olisi reilu pestä omat sotkut omassa konessa.
Eikös pesukone ole pesemistä varten? Eiväthän ne muutkaan koneen käyttäjät pese sotkujaan omassa koneessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole varaa pesukoneeseen niin kannattaa ottaa soskuun yhteys. Heillähän on ehtona että jos taloyhtiössä ei ole pyykkitupaa niin auttavat pesukoneen hankinnassa. Ap n tapauksessa saattaisi onnistua jos laittaa liitteeksi tuon pyykkituvan ilmoituksen. Silloinhan ap lla ei periaatteessa ole pyykkitupaa kun sitä ei saa käyttää
Sossun tehtävä ei ole ostaa koiranomistajalle pyykkikonetta. Voi jumalauta sentään, helvetin loiset.
Vierailija kirjoitti:
Ei kelpaa perusteeklsi. Terveysongelma kävisi.
Mulle tuli yks mummeli kerran sanomaan että voisinko olla pesemättä pyykkiä taloyhtiön koneessa juurikin karvojen takia. No hommasin oman koneen. Piti hommata jo aiemmin mutta tuo joudutti ja sain aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten ap pesee käsin, säästää koneeseen, menee töihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luottotietosi ovat kunnossa, niin voit hommata oman koneen osamaksulla.
Luottotiedoissa on merkintä ja en ole tällä hetkellä työelämässä. Muuten voisi säästää palkasta. Myöskään en tunne ketään joka kantaisi koneen, sekin maksaa
Ap
Miksi ihmeessä sun tarvitsisi oma kone ostaa, ei minkään takia. Lemmikkejä tai ei, ihan yhtäläinen oikeus sulla sitä pesukonetta on käyttää kun kaikilla muillakin. Jos haluat olla huomaavainen, niin varsinkin karvanlähtöaikaan olisi ystävällistä pudistella pyykit hyvin ennen koneeseen laittamista. Mutta jos jollekin on ongelma, että pesukoneessa saattaa olla karvoja, niin se on hän, joka hankkikoot oman koneen, et sinä.
Koneita saa jopa ilmaiseksi, eihän sen uusi tarvitse olla, selaa tori ja Facebook kirpputorit ja roskalava ryhmät
Sanomista siitä vaan tulee jos ei noudata, tuskin vaikea arvata kuka on syyllinen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei omaan kotikoneeseen mahdu peitot, talvitakit tai muut isot vaatteet.
Eivät muuten mahdu monen taloyhtiönkään koneeseen. Meidän talossa taitaa olle 7 kg kone, omani taitaa olla kiloa pienempi. Pesen siis peitot omassa koneessa yksitellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesin kaksi vuotta pyykkiä käsin koska en kehdannut kysyä missä pyykkitupa enkä uskaltanut etsiä:D
Kauheita noi henkiset ongelmat välillä. Muutin sitten ja pyysin kaverin mukaan etsimään pyykkituvan uudessa kodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ap pesee taloyhtiön pyykkituvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei omaan kotikoneeseen mahdu peitot, talvitakit tai muut isot vaatteet.
Pesukoneita on erikokoisia, myöskin kotikoneissa. Kannattaa ostaa tarpeisiin sopivan kokoinen
Parisängyn peitto ei mahdu kotikoneisiin pestäväksi. Vaatii tuollaisen laitospesula pesukoneen.
Mahtuu ihan hyvin sivustatäytettävään koneeseen, olen pessyt monta kertaa. Kone taitaa olla 6 kg kone.
Onhan se ällöttävää kun omat vaatteet on kissan ja koiran karvoissa enkä edes omista lemmikkiä.
Kylläpäs täällä pyörii aikamoista pullamössöä, joille kaikki on nykyään sallittua. Taloyhtiön pesukoneessa ei pestä rakkien oksettavia peittoja sun muita. Olette kyllä saastaista sakkia te rakkien omistajat ja minä minä minä itsekkäitä ihmisiä. Minä ja mun rakki mulla on oikeus. Se on kuulkaa niin, että ihmisten mitta alkaa olla täynnä teidän ja teidän rakkien järjestämää häiriötä. Joka paikka täynnä kusta ja paskaa, hau hau saatana siellä ja hau hau saatana täällä, että vielä pitäisi elukan peitot saada pestä taloyhtiön pesulassa. EI TODELLAKAAN EI.
No edestänne löydätte kun olette niiiiin itsekkäitä. Kannattaa olla varuillaan, että ei elukan suuhun vaan löydä mikään vieras esine tai pulla.
Vierailija kirjoitti:
Koneita saa jopa ilmaiseksi, eihän sen uusi tarvitse olla, selaa tori ja Facebook kirpputorit ja roskalava ryhmät
Ap lla ei ollut kantoapua. Vaikka kone olisi ilmainen niin joutuisi maksamaan todennäköisesti kantamisesta. Ja liekö on autoakaan eli maksu tulisi myös kuljetuksesta. Bensaraha pyydetään ilmaisestakin
No maksaa se pyykkituvassa peseminen myös, vai salaako käyt siellä pyykillä. Se on ihan perus kotitaloutta,ei kai se perikatoon ketään vie.