Pyykkituvassa oli lappu jossa kiellettiin lemmikkinomistajia pyykkäämästä koneella
Karvat tarttuu muiden asiakkaiden pyykkeihin. Pitääkö tuota kieltoa noudattaa?
Vaikea raahata kolmanteen kerrokseen pesukonetta, ja ei kyllä olisi varaakaan omaan:(
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuden ihan hyvän pesukoneen saan 300 eurolla. Verkkokauppa.comissa esim. on usein tarjouksia. Pesukoneelle voi myös tilata usein maksullisen kuljetuksen ja asennuksen.
Itse ostin 200€ uuden ihan hyvän pesukoneen koska en tarvi kalliimpaa.. Ei pesukoneen tarvitse olla sen ihmeellisempi. Samanlailla pyykit tulee puhtaiksi kuin kalliimmilla koneilla.
Mä ostin kalliin kuivaavan pesukoneen 1300e, jonka pesukone kesti 12v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koneita saa jopa ilmaiseksi, eihän sen uusi tarvitse olla, selaa tori ja Facebook kirpputorit ja roskalava ryhmät
Ap lla ei ollut kantoapua. Vaikka kone olisi ilmainen niin joutuisi maksamaan todennäköisesti kantamisesta. Ja liekö on autoakaan eli maksu tulisi myös kuljetuksesta. Bensaraha pyydetään ilmaisestakin
Maksaa 30e kotiin kanto ja asennus kun tilaa uuden koneen.
Todennäköisesti kyseinen lappu on jonkun taloyhtiön kyylämummun asettama, eikä sitä tarvitse noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs täällä pyörii aikamoista pullamössöä, joille kaikki on nykyään sallittua. Taloyhtiön pesukoneessa ei pestä rakkien oksettavia peittoja sun muita. Olette kyllä saastaista sakkia te rakkien omistajat ja minä minä minä itsekkäitä ihmisiä. Minä ja mun rakki mulla on oikeus. Se on kuulkaa niin, että ihmisten mitta alkaa olla täynnä teidän ja teidän rakkien järjestämää häiriötä. Joka paikka täynnä kusta ja paskaa, hau hau saatana siellä ja hau hau saatana täällä, että vielä pitäisi elukan peitot saada pestä taloyhtiön pesulassa. EI TODELLAKAAN EI.
No edestänne löydätte kun olette niiiiin itsekkäitä. Kannattaa olla varuillaan, että ei elukan suuhun vaan löydä mikään vieras esine tai pulla.
Täällä kaikki puhuu koirasta. Pahempi on mielestäni kissankarvat. Yhdellä asukkaalla on kissa ja kerran pesin hänen jälkeensä ja ihan hirveetä, mustat vaatteet valkoisissa karvoissa. Ja niitä ei meinannut millään saada pois. Nykyään odotan että joku muu pesee hänen jälkeensä. Pienempi riski saada niitä karvoja. Mielestäni koirankarvat helpompi puhdistaa
Allergiset voi myös itse hommata oman koneen
Vierailija kirjoitti:
Viekää vit tu ne lemmikit maalle pois kaupungista! Tietty noudatat kieltoa, kukaan ei halua karvoja omiin vaatteisiinsa.
Kukaan ei saa käyttää taloyhtiön koneita, koska en halua ihmisten karvoja, nöyhtää, enkä silsaa pyykkiini.
Mitäs jos vaan pyörittäisit omien pyykkien jälkeen koneen kerran tyhjänä niin häviäisi ne karvat. Pestäänhän niissä koneissa siivousliinoja ym. niin ei pitäisi olla ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs täällä pyörii aikamoista pullamössöä, joille kaikki on nykyään sallittua. Taloyhtiön pesukoneessa ei pestä rakkien oksettavia peittoja sun muita. Olette kyllä saastaista sakkia te rakkien omistajat ja minä minä minä itsekkäitä ihmisiä. Minä ja mun rakki mulla on oikeus. Se on kuulkaa niin, että ihmisten mitta alkaa olla täynnä teidän ja teidän rakkien järjestämää häiriötä. Joka paikka täynnä kusta ja paskaa, hau hau saatana siellä ja hau hau saatana täällä, että vielä pitäisi elukan peitot saada pestä taloyhtiön pesulassa. EI TODELLAKAAN EI.
No edestänne löydätte kun olette niiiiin itsekkäitä. Kannattaa olla varuillaan, että ei elukan suuhun vaan löydä mikään vieras esine tai pulla.
Rauhoitu yöksi ja soita aamulla terveyskeskukseen. Tarvitset ammattiapua.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos vaan pyörittäisit omien pyykkien jälkeen koneen kerran tyhjänä niin häviäisi ne karvat. Pestäänhän niissä koneissa siivousliinoja ym. niin ei pitäisi olla ongelma.
Miten siivousliinat liittyy tähän? Moppaako siivooja eläimiä tai pyyhkii? Onko niissä karvoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten siivousliinat liittyy tähän? Moppaako siivooja eläimiä tai pyyhkii? Onko niissä karvoja
Siivoojat ei kyllä pese pyykkiä taloyhtiön koneella. Meillä pestään firman koneella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisissä ja heidän vaatteissaankin on karvoja ja eritteitä. Pesukone pesee pyykit puhtaaksi. En ole koskaan löytänyt koneesta ja vaatteista muuta kuin kolikoita ja hiuspinnejä. Tuskin ovat koirien jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekstiilit kandee ottaa tarrajarjalla puhtaiksi eläimen karvoista tai laittaa sieni pyykkien mukaan keräämään karvoja. Lemmikkien omistajana pyykkien käsittely vaatii esityötä. En itsekään tykkää, että omassa koneessa pyörii karvat ja tarttuu kaikkiin vaatteisiin.
Onko ehdottaa parasta sientä mikä imisi noi karvat? Olen kokeillut normaalia pesusientä mutta ei siihen oikein tarttunut
Auttaisikohan pesupussi, tai useampiakin voi laittaa. Itse käytän suojatakseni arkoja vaatteita, mutta voihan siihen jäädä karvatkin. Ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jepjep, myrkkyä tai nuppineuloja on helppo laittaa ja ne saa tanan rakit vetää ne ihan onnellisina kitusiinsa, jee.
On hyvin sairas mieli joka ajattelee elävästä olennosta tämmöisiä
Ja kehotan hakeutumaan avun piiriin, nuo ajatukset voi muuttua myös ihmisiä kohtaan väkivaltaisiksi
Vaatteista voi kuitenkin saada karvattomat jo pesuvaiheessa. Laita pesukoneeseen pyykkien sekaan pala pesusientä tai vanhaa vaahtomuovipatjaa. Materiaali kerää karvat itseensä, jolloin niitä ei tartu niin paljon vaatteisiin. Samaa vaahtomuovinpalaa voi käyttää uudelleen, kunnes se ei enää kerää karvoja itseensä.
On myös vartavasten karvoja kerääviä sieniä saatavana. Mutta veikkaanko oikein, että ap:lla ei ole varaa niitä ostaa.
Jos on niin herkkä ettei kestä muutamaa koirankarvaa pesutuvassa, hankkikoon se henkilö oman koneen. Yhteiskäyttö on yhteiskäyttöä. En todellakaan noudattaisi kieltoa, vaan siistisin irtokarvat pois näkyvistä pesun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhoitu yöksi ja soita aamulla terveyskeskukseen. Tarvitset ammattiapua.
Ilmoitus on lähtenyt, toivottavasti selvitetään kuka on häirikkö on.
Kyllä, yhteiskäyttö on yhteiskäyttöä. Allergikko tms.hankkikoon oman koneen.
Itse en kehtaisi mennä esim. töihin karvaisissa vaatteissa. Kyllä ne karvat voi harjata pois jo ennen pyykkiin laittamista.
On kai aika luonnollista pudistella näkyvät karvat pois ennen pyykinpesua. Koneen voi myös pyyhkiä rätillä tai talouspaperilla pyykinpesun jälkeen, kuten ennen sitäkin. Pelkkä koiran omistaminen ei voi olla syy kieltää jonkin huoneiston asukkailta pyykkituvan käyttöä. Ihan muunlaista epäasiallista pyykkituvan käyttöä voi ilmetä lemmikkieläimistä riippumatta. Nämä asiat tulee ratkaista tapauskohtaisesti, jos ongelmia todetaan.