Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen hoitaja ja hoidan mummot paremmin kuin omat lapseni

Vierailija
21.02.2024 |

Tarjoilen mummoille terveellisen ja maistuvan ruoan kaksi kertaa päivässä, sekä monipuolisen aamiaisen ja iltapalan. Päiväkahvit siihen päälle jonkun hyvän herkun kanssa. Pesen ja saunotan heidät vähintään kerran viikossa ja pesen heidän pyykkinsä. Järjestän aktiviteetteja ja ulkoilua. Juttelen heille lempeästi. Järjestän kampaajan, hammaslääkärin ja lääkärin tarvittaessa. Huolehdin että heillä on viihtyisä ympäristö. Järjestämme perinteiset juhlat jouluinen. Käyn keskusteluja omaisten kanssa ja katsomme mitä muuta voisimme vielä tehdä että mummilla on hyvä olla. 

Kotona lapset syövät ranskiksia ja valmispitsoja, koska en ehdi enkä jaksa laittaa mitään isompia. Käyvät itse kaupassakin ja ostavat sieltä mitä tykkäävät. Toista vanhempaa ei ole ollenkaan.

Ovat usein likaisia ja hampaat pesemättä koska en ole hoputtamassa ja katsomassa perään. Likapyykit tursuaa korista ja puhtaat vaatteet on loppu. 

En ole ulkoillut lasten kanssa moneen viikkoon enkä järjestänyt mitään mukavaa yhteistä tekemistä. En jaksa. 

Karjun väsyneenä lapsille, yleensä en jaksa edes vastata mitään koska olen niin uupunut. 

Monet hammaslääkäriajat ja muut lääkäriajat on peruttu koska en pääse sinne mukaan tai sitten unohdan ne väsyneenä. Hiukset ovat ylikasvaneet, ei ole aikaa tai rahaa parturiin. 

Kotona on sotkuista ja paksu pölykerros peittää tasoja. Monet koulun kehityskeskustelut ovat jääneet välistä työaikojen vuoksi. Synttärit ja joulut ovat jääneet monesti välistä, ja lapset viettävät ne ajat yksin kotona. 

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee kotiin yhtä tarkasti rutiinit ku ne ovat töissä. Kyseessä ei ole jaksamisen puute vaan rutiinien puute. Kun rutiinit toimii niin arki toimii eikä väsytä.

Ja ajoissa nukkumaan koko perhe.

Aina yhtä hauskaa, kun epäsäännöllistä vuorotyötä tekevää ohjeistetaan säännöllisistä rutiineista ja aikaisesta nukkumaanmenosta.

Kyllä sekin on mahdollista. 

https://yle.fi/a/74-20070576

Tuossa artikkelissa on oikein hyvä aikataulu mitä vois omaan elämään ottaa käyttöön 

Joo, hänellä työmatka 5 min, mulla tunti. Hän saa itse suunnitella vuoronsa, niin minäkin, mutta jostain syystä se tulee pomolta aivan erilaisena takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla