Miksi noilla Eetuilla on aina huppu päässä? Epäilyttävää
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te mammat itse olette nämä Eetu kasvattaneet. Voitte onnitella itseänne jokaisesta tämä maan hupparieetusta ja narkkarikallesta. Itse olette munanneet.
Kaikki ei ole vanhempien syytä, eikä ansiota.Minulla oli aikoinaan kotona eetu. Me vanhemmat olemme akateemisia ja keskiluokkaisia. Kouluun kannustettiin ja kannettiin. Eetun masennus vei voiton.
Meillä meni 4 vuotta, että saimme lapsemme kuntoutukseen. Neljä pitkää vuotta. Mt-ongelmien hoito on tässä maassa vain niin retuperällä.
Akateemisuus ja keskiluokkaisuus ei ole tae mistään kasvatuskyvyistä. Usein se oma ura ja työ menee perheen edelle, ei ole yhteisiä ruoka-aikoja kotona jos ruokaa osataan yleensäkään laittaa, ei kotiintuloaikoja tai nukkumaanmenoaikoja, ei turvallisia rutiineja arjessa muutenkaan. Use
ei olekaan, mutta kirjoitin sen tänne sen takia, että aina vedotaan ylisukupuolisiin ongelmiin. Meillä ei näin ole. Isäkin oli harvinaisen aktiivinen ja osallistuva isä. Btw, olen opettaja. Iltpäivät olin aina kotona lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti: mikä sinun henkilökohtainen ongelmasi oikein on? Pitäisikö hakea apua?
Se on Eetu itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te mammat itse olette nämä Eetu kasvattaneet. Voitte onnitella itseänne jokaisesta tämä maan hupparieetusta ja narkkarikallesta. Itse olette munanneet.
Kaikki ei ole vanhempien syytä, eikä ansiota.Minulla oli aikoinaan kotona eetu. Me vanhemmat olemme akateemisia ja keskiluokkaisia. Kouluun kannustettiin ja kannettiin. Eetun masennus vei voiton.
Meillä meni 4 vuotta, että saimme lapsemme kuntoutukseen. Neljä pitkää vuotta. Mt-ongelmien hoito on tässä maassa vain niin retuperällä.
Akateemisuus ja keskiluokkaisuus ei ole tae mistään kasvatuskyvyistä. Usein se oma ura ja työ menee perheen edelle, ei ole yhteisiä ruoka-aikoja kotona jos ruokaa osataan yleensäkään laittaa, ei kotiintuloaikoja tai nukkumaanmenoaikoja, ei turvallisia rutiineja arjessa muutenkaan. Use
Vai, että oikein usein. En jotenkaan jaksa uskoa, että yläkoulun ope luulee nykypäivänä akateemisuuden ja keskiluokkaisuuden tarkoittavan ura- ja työorientoituneita, täysin arkitaidoista vieraantuneita vanhempia. Akateemiset keksiluokkaiset ovat niitä ihan tavallisia perheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän Eetu opiskelee yliopistossa ja käy lisäksi töissä. Eetuja on monenlaisia.
Jotenkin surullista, että aikuisen ihmisen täytyy tulla flexailemaan omalla lapsellaan ketjuun jonka aiheena on usein kiusaamisen ja mt-ongelmien takia syrjäytyneet nuoret.
Tämä on muuten mielenkiintoinen ja äärimmäisen yleinen ilmiö, oman lapsen menestyksellä ratsastaminen. Onko lapsen funktiona olla jokin vanhempien egoa buustaava suoritusväline vai rakas lapsi omine valintoineen ja arvoineen?
Te boomerit elätte 1950-luvun yhteiskunnassa. Ette tajua alkuunkaan nykynuorten elämänkatsomusta. Kukaan ei ole valmis uhraamaan elämäänsä rikkaille ja koneistolle. Ja se koneisto = julkinen sektori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemisuus ja keskiluokkaisuus ei ole tae mistään kasvatuskyvyistä. Usein se oma ura ja työ menee perheen edelle, ei ole yhteisiä ruoka-aikoja kotona jos ruokaa osataan yleensäkään laittaa, ei kotiintuloaikoja tai nukkumaanmenoaiko
Eikä se opettajuuskaan ole tae kasvatuskyvyistä, vaikka ammattilaisia ollaankin. Suutarin lapsella ei aina ole kenkiä. Enkä tarkoita tätä kritiikiksi ylläolevaan, vaan ihan vaan havainto maailman menosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaa suoraan duuniin ilman koulutusta. Kuka ottaa töihin tyypin, joka ei saa itseään punkasta ylös / mitään koulutusta loppuun tms? Vaikuttaa vahvasti sellaiselta, että ei tuollaista viitsisi katsoa edes koeajan loppuun. Ja siinä menisi hukkaan perehdytykseen menevä panos kokonaan.
Ne eTäTyÖt joita te kaikki autistipaskat kuulemma teette 😆🤣
Kun taas sinä, syrjäytynyt narsistinen paska, elät KELAn etuuksilla, joita persut kiimaisena leikkelevät tajuamatta, että kohta lähtee omilta äänestäjiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemisuus ja keskiluokkaisuus ei ole tae mistään kasvatuskyvyistä. Usein se oma ura ja työ menee perheen edelle, ei ole yhteisiä ruoka-aikoja kotona jos ruokaa osataan yleensäkää
Eikä se opettajuuskaan ole tae kasvatuskyvyistä, vaikka ammattilaisia ollaankin. Suutarin lapsella ei aina ole kenkiä. Enkä tarkoita tätä kritiikiksi ylläolevaan, vaan ihan vaan havainto maailman menosta.
ei olekan, ja siksi en sitä tänne aluksi kirjoittanutkaan, koska arvasin, että joku tulee huutelemaan suutarin lapsista.
kirjoitin tuon vastineeksi siihen, että akateemiset vanhemmat ovat vain vähän kotona.
huoh, kirjoitti tänne mitä tahansa, niin se on aina väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän Eetu opiskelee yliopistossa ja käy lisäksi töissä. Eetuja on monenlaisia.
Jotenkin surullista, että aikuisen ihmisen täytyy tulla flexailemaan omalla lapsellaan ketjuun jonka aiheena on usein kiusaamisen ja mt-ongelmien takia syrjäytyneet nuoret.
Tämä on muuten mielenkiintoinen ja äärimmäisen yleinen ilmiö, oman lapsen menestyksellä ratsastaminen. Onko lapsen funktiona olla jokin vanhempien egoa buustaava suoritusväline vai rakas lapsi omine valintoineen ja arvoineen?
Niin on ja myös jotenkin valitettavan suomalaista. Lapsen haparointia ja ei vanhemman oman ideologian mukaisia valintoja kommentoidaan edelleen valitettavan usein lapselle tyyliin "mitä sukulaiset, naapurit jne. ajattelevat". Eikä edes tajuta, että omalle lapselle tullaan samalla sanoneeksi, että sinun valintasi on hyvä tehdä muita, ei itseäsi varten ja sinun epäonnistumisesi on ennen kaikkea häpeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo juttu oli surullinen. Hän haluaa töihin, mutta ei halua opiskella.
Olen juuti tämän vuoksi ay-liikkeitä vastaan. Nämä eetut pitäisi saada oppisopimuksilla töihin, kyllä raksalle tarvitaan kantajia ja varastoille duunareita. Mutta ei kukaan palkkaa ihmistä normipalkalla, jos ei ole historiaa, jolla osoittaa olevansa hyvä työntekijä. Ja ay-liikkeet eivät anna palkata toisenlaisella sopimuksella.
Ay-liike ei koskaan ole vastustanut oppisopimuskoulutusta. Siitä on luovuttu sen takia, että pienyrittäjillä ei riitä resurssit eikä paukut kouluttaa jotakuta työnsä ohessa. Ja hei, on SÄÄSTETTY KOULUTUKSESTA JOKAISEN OIKEISTOHALLITUKSEN AIKANA yli 30 vuotta.
Eetut ei kehtaa näyttää naamaansa. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaa suoraan duuniin ilman koulutusta. Kuka ottaa töihin tyypin, joka ei saa itseään punkasta ylös / mitään koulutusta loppuun tms? Vaikuttaa vahvasti sellaiselta, että ei tuollaista viitsisi katsoa edes koeajan loppuun. Ja siinä menisi hukkaan perehdytykseen menevä panos kokonaan.
Ne eTäTyÖt joita te kaikki autistipaskat kuulemma teette 😆🤣
Kun taas sinä, syrjäytynyt narsistinen paska, elät KELAn etuuksilla, joita persut kiimaisena leikkelevät tajuamatta, että kohta lähtee omilta äänestäjiltä.
Laadukasta tekstiä. Saiko autistipaskiainen raivokohtauksen? Se on teille tyyppillistä.
Vierailija kirjoitti:
Herää kysymys, kuka munasi sinun kasvatuksesi.
ja toinen: miksi oletat, että on pelkästään äidin vastuulla sekä elättää että kasvattaa lapset, jotka isä on siittänyt omasta halustaan ja hylännyt, koska oli yhtä huokoisa moraaliltaan ja sisultaan kuin sinä ja Eetu?
Vierailija kirjoitti:
Oon aina ajatellut, että nämä sekä lippistä että hupparia käyttävät eetut on sekakäyttäjiä. Ehkä niissä on kahta koulukuntaa, eli tulevia sekakäyttäjiä ja nykyisiä sekakäyttäjiä.
Ne suojautuu maailmalta tuolla tuplapäähineellä. Piiloutuvat. Arka elukka, sekakäyttäjä. Liikkuu vain hämärissä ja vain kun on pakko hakea nuuskaa, kaljaa ja piriä. Tai bentsoja, heinää, mummolta pöllittyjä fentanyylilaastareita.
Tai sitten voit opetella lukemaan. Eetu esiintyy jutussa anonyymisti. Hänen oikeaa henkilöllisyyttä ei kerrota. Koska lehtikuvaaja ei alennu boomerien tapaan peittämään naamaa hymiöllä, on kasvot peitettävä kuvia varten muilla keinoilla.
Mutta tämähän on medialukutaidottomille mahdoton ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen juuti tämän vuoksi ay-liikkeitä vastaan. Nämä eetut pitäisi saada oppisopimuksilla töihin, kyllä raksalle tarvitaan kantajia ja varastoille duunareita. Mutta ei kukaan palkkaa ihmistä normipalkalla, jos ei ole historiaa, jolla osoittaa olevansa hyvä työntekijä. Ja ay-liikkeet eivät anna palkata toisenlaisella sopimuksella.
Ay-liike ei koskaan ole vastustanut oppisopimuskoulutusta. Siitä on luovuttu sen takia, että pienyrittäjillä ei riitä resurssit eikä paukut kouluttaa jotakuta työnsä ohessa. Ja hei, on SÄÄSTETTY KOULUTUKSESTA JOKAISEN OIKEISTOHALLITUKSEN AIKANA yli 30 vuotta.
En tarkoittanut puhua oppisopimuksista, vaan palkoista, vaikka sanoinkin molemmat samassa lauseessa. Ay vastustaa sitä, että huonoille työntekijöille olisi huonompi palkka ja hyville työntekijöille parempi palkka. Siksi kukaan ei uskalla palakata eetua sinne varastolle, koska eetun työntekijyydestä ei ole takeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ay-liikkeet eivät todellakaan vastusta oppisopimuskoulutusta. Ne vastustavat palkkojen ja etujen polkemista.
En tarkoittanut puhua oppisopimuksista, vaan palkoista, vaikka sanoinkin molemmat samassa lauseessa. Ay vastustaa sitä, että huonoille työntekijöille olisi huonompi palkka ja hyville työntekijöille parempi pa
Ja sitten nämä ns huonot työntekijät tietysti valittaisiin työnantajan fiiliksen mukaan. HUOH!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarkoittanut puhua oppisopimuksista, vaan palkoista, vaikka sanoinkin molemmat samassa lauseessa.  
Kukaan ei halua huonoa työntekijää, koska heistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Vähimmäispalkat ovat jo nyt niin matalia, ettei ne riitä elämiseen. Mikään ei estä maksamasta hyville työntekijöille enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarkoittanut puhua oppisopimuksista, vaan palkoista, vaikka sanoinkin molemmat samassa lauseessa.  
Te naiset olette huonompia työntekijöitä ja teillä on jo alempi palkka eli missä ongelma?