Migreeni ja eka päivä palkaton aina
Epätasa-arvoa. Jos sinulla on 6 päivää vuodessa sairaslomaa migreenistä, niin ne ovat sitten palkattomia aina kun kestävät vain päivän.
Selkäkipuinen jos on 6 päivää vuodessa sairaslomalla selästään ja yhteen pötköön, niin hän voi sairastaa 5 päivää palkallisena.
Tämä asettaa sairaudet epätasa-arvoon täysin.
Kommentit (139)
Minä oikein odotan seuraavaa migreenikohtausta. Voin jatkossa potea migreenit työpaikalla, huuto-oksennan työpaikan WC-tiloissa. Nauttikaa työtoverit ja työnantaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta; työnantaja maksaa sen ensimmäisen päivän, miksi hänen pitäisi maksaa vaikka sairaus ei ole hänen syytään?
On ne kummia työnantajia nykyään. Ne ei itse sairastele, ei niiden lapsetkaan eikä sukulaiset. Ei ikinä.
Kyllä ne sairastelee, mutta eivät saa palkkaa ensimmäisiltä päiviltä (taitaa olla 4 päivää karenssia ennen kuin alkaa saada sairaspäivärahaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta; työnantaja maksaa sen ensimmäisen päivän, miksi hänen pitäisi maksaa vaikka sairaus ei ole hänen syytään?
Moni sairauspoissaolo on työnantajan syytä, kun työpaikalla on huonot työvälineet, sisäilmaongelmia ja liikaa hajusteita käyttäviä työntekijöitä.
Meillä ns. migreeniä sairastava lutraa eniten hajuvesien kanssa. Kumma homma
Meillä taas ASTMAA sairastava lutraa eniten hajuvesien ja hiuslakkojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Töistä poissaolot pitäisi vähentää lomapäivistä
Ja sinun lomapäivistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein, jää nämä 1-2 päivää viikossa ns. migreeniä sairastavat kotiin palkatta. Ehkä se ns. migreenikin siitä ihmeparantuu.
Mikähän sairaus sinua vielä odottaakaan? Muista sitten tämä kommenttisi.
Ei ainakaan lorvikatarista johtuva migreeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ne kummia työnantajia nykyään. Ne ei itse sairastele, ei niiden lapsetkaan eikä sukulaiset. Ei ikinä.
Kyllä ne sairastelee, mutta eivät saa palkkaa ensimmäisiltä päiviltä (taitaa olla 4 päivää karenssia ennen kuin alkaa saada sairaspäivärahaa).
Ne pitää ehdottomasti poistaa kaikilta työnantajilta ja myös kaikki muu yhteiskunnan tuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas oli hajusteyliherkkä, joka veti röökiä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein, jää nämä 1-2 päivää viikossa ns. migreeniä sairastavat kotiin palkatta. Ehkä se ns. migreenikin siitä ihmeparantuu.
Mikähän sairaus sinua vielä odottaakaan? Muista sitten tämä kommenttisi.
Ei ainakaan lorvikatarista johtuva migreeni.
Odotahan vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinun lomapäivistäsi.
No kyllä se minulle sopisi kun olen viimeksi sairauden takia ollut poissa -80-luvulla kouluikäisenä ja en harrasta mitään eikä minun elämän tavoissa muutenkaan ole kehumista ja siitä huolimatta kertaakaan en ole töistä ollut sairaslomalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni sairauspoissaolo on työnantajan syytä, kun työpaikalla on huonot työvälineet, sisäilmaongelmia ja liikaa hajusteita käyttäviä työntekijöitä.
Meillä ns. migreeniä sairastava lutraa eniten hajuvesien kanssa. Kumma homma,
Siksi hajustekielto olisi teidänkin työpaikalla ihan aiheellinen. Ehdota tuota toimitusjohtajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas oli hajusteyliherkkä, joka veti röökiä ketjussa.
Ja sitten leimaatte kaikki muut? Lapsesi voi tulevaisuudessa kärsiä migreenistä tai astmasta tai hänen lapsensa. Sitten opit. Elämä opettaa. Muista se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinun lomapäivistäsi.
No kyllä se minulle sopisi kun olen viimeksi sairauden takia ollut poissa -80-luvulla kouluikäisenä ja en harrasta mitään eikä minun elämän tavoissa muutenkaan ole kehumista ja siitä huolimatta kertaakaan en ole töistä ollut sairaslomalla
Ehdit vielä tai ehkä se sairastunut onkin läheisesi. Kyllä elämä sinua vielä opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinun lomapäivistäsi.
Kyllä sä oot oikein maantoivo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinun lomapäivistäsi.
Kyllä sä oot oikein maantoivo.
Taivaan portilla laulavat kiitosta ja ylistystä.
Vierailija kirjoitti:
Mgreeninaiset ovat kyllä pahimman sortin saikuttajia. Kätevää, aina voi olla migreenissä
Oletko kateellinen toisten sairauksista? Annan mielelläni sinulle ihan kaikki omani.
Särkee täällä muillakin päätä mutta ei silti voi aina jäädä kotiin.
Kaikille tietämättömille tiedoksi, migreeni ei ole yhtä kuin päänsärky, harvalla migreeni myöskään menee ohi koskaan millään lääkkeellä niin kuin normaali päänsärky buranalla. Migreenikohtauksen pituus ei myöskään ole yhtä kuin kuinka kauan kipu kestää. Neurologiset oireet jatkuvat vielä kivun väistyttyäkin. Niinpä toivon kaikilla migreenistä kärsivillä olevan pokkaa tästä eteenpäin jäädä töistä pois niin kauaksi aikaa että se kohtaus ihan oikeasti on ohi, eikä vain pahin kipu. Vaikkapa sellaiset kolme päivää. Joka kerta. Haista paska Orpo. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, kaikki sairaspoissaolot voisivat olla palkattomia. Jos ei tee töitä eli ei luo firmalle hyötyä, niin miksi pitäisi palkkaakaan saada.
Tähänhän te tietyt tahot pyrittekin.
No se arvon luominen nyt on muutenkin niin ja näin tosi monessa työssä. Mitä arvoa luo lähihoitaja tai opo? Toki luo, mutta jos haluaa olla kyyninen niin....
Vierailija kirjoitti:
Totta, kaikki sairaspoissaolot voisivat olla palkattomia. Jos ei tee töitä eli ei luo firmalle hyötyä, niin miksi pitäisi palkkaakaan saada.
Parempi mennä työttömäksi, ei tarvitse sitten tuottaa kenellekään mitään ja saa sairastellakin ihan rauhassa, ei tule karensseja eikä tarvitse kuumeessa rynätillä pitkin kaupunkia lääkäreissä.
Liikaa työtä yhdelle ja paska palkka vielä.