Kun katson noita hyllyttäjiä Prismassa, yksikään ei ole 58-v akateeminen!
Kommentit (49)
Prismassa palkkaavat vanhempia,eläkeläisiä kin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näetkö sinä myyjien koulutustaustan jotenkin heidän olemuksestaan?
Kyllä sen ihmisestä näkee.
AI myös Prisman työvaatteisiin pukeutuneista tiedät, ketkä ovat korkeakoulutettja ja ketkä eivät?
Prismassa kokopäiväisesti töissä olevissa ei ole yhtään korkeakoulun käynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa hyllyttäjistä on orjatyövoimaa.9€/pv
minun 21 v opiskelijapoikani hyllyttää prismassa. Palkka n. 12 e, harjoittelijan palkka oli reilu 10 e.Sivusta kun kuuntelen, niin on harvinaisen hyvin prosessit ja esihenkilötyö hallussa. Hok-elanto.
Ja sinne työkaveriksi 58-v maisteri jonka harrastuksena ooppera ja viinit?
kommentoin palkkaa, mutta tuohon kysymykseen: mikä ettei? Poikani mielellään puhuisi viineistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihan normaalin näköisiä ihmisiä ovat. Itse olen 55 v kolmannen polven akateeminen, enkä suurimmassa osassa heistä näe mitäön silmiinpistävää.
Oletkin rupsahtanut, itkuinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minun 21 v opiskelijapoikani hyllyttää prismassa. Palkka n. 12 e, harjoittelijan palkka oli reilu 10 e.Sivusta kun kuuntelen, niin on harvinaisen hyvin prosessit ja esihenkilötyö hallussa. Hok-elanto.
No kunhan töissä on selvin päin eikä viinipäissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kommentoin palkkaa, mutta tuohon kysymykseen: mikä ettei? Poikani mielellään puhuisi viineistä.
Mites ooppera? Enkä nyt tarkoita mitään suomalaisia vaan Milano, Pariisi Wien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan näe. Olen tohtori ja tutkija ja tavallisena päivänä hiihtelen menemään leggareissa ja hupparissa, ilman meikkiä ja hiukset ponnarilla. Isäni on eläköitynyt ylilääkäri ja näyttää vanhalta hipiltä.
Parempi kun olet töissä etkä muiden elättinä.
Voi siellä joku mt-ongelmainen englanninopettaja olla.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisellä on korkeakoulututkinto ja kokemusta ulkomailta asti, hänessä on käytöksessä ja kaikessa tietynlainen arvokkuus. Eivät ole niitä piestyjä koiria jotka hyllyttävät Prismoissa.
Sellaisesta ihmisestä sen sijaan ei arvokkuus huou joka haukkuu elantonsa hankkivia, työtä tekeviä ihmistä
T. Akateeminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan näe. Olen tohtori ja tutkija ja tavallisena päivänä hiihtelen menemään leggareissa ja hupparissa, ilman meikkiä ja hiukset ponnarilla. Isäni on eläköitynyt ylilääkäri ja näyttää vanhalta hipiltä.
Ja kun kanssasi alkaa puhua, kuulostat autistiselta amis-pudokkaalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisellä on korkeakoulututkinto ja kokemusta ulkomailta asti, hänessä on käytöksessä ja kaikessa tietynlainen arvokkuus. Eivät ole niitä piestyjä koiria jotka hyllyttävät Prismoissa.
Sellaisesta ihmisestä sen sijaan ei arvokkuus huou joka haukkuu elantonsa hankkivia, työtä tekeviä ihmistäT. Akateeminen
Akateeminen joka ei erota haukkumista vähäosaisen kuvauksesta 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei näe, ei varsinkaan kaupan työasuun pukeutuneesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei puhuttu vaatteista vaan olemuksesta.
Minä kun olin aikanaan mansikkapellolla töissä, siellä oli työkaverina yksi biologian maisteri. En sit silloin teininä tarkemmin älynnyt kysyä mitä se siellä mansikkapellolla tekee.
Nykyään mansikkatiloille ei tosin enää suomalaisia oikeastaan edes palkata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Televisiossa on ollut viimeisten kuukausien aikana asiantuntijoina jos jonkin näköistä ihmistä. On lävistyksiä, pitkähiuksisia miehiä, tatuoituja, shokkivärjättyjä hiuksia. Ja kaikilla taatusti yliopistokoulutus, ainakin heidän titteleistään päätellen.
Mun sisko on tohtori, työkseen tutkija, ja oli tehnyt joku aika sitten keikkaa foodoralle. Kuulemma ihan huvikseen ja lisätienestinä vain, kun oli tutkimuksen kanssa sellainen vaihe että ehtii.
Vierailija kirjoitti:
No osa on ikäisiäsi ja osa vastaavasti akateemisia, eli tarpeeksi lähelle osuu. Olen myös kuullut huhuja, että korkeasti koulutetut ihmiset ovat pystyneet etenemään hanttihommissakin ihan hyvin.
Moni korkeakoulutettu ei ylipäätään halua edetä kaupan hommissa vaan häntä kiinnostaa aivan muunlaiset työt.
Miksi pitäisi? Mennäänkö sinnekin nykyään työkkärin kautta? Kauppa itse työnantajana varmaan pystyy valitsemaan nuorempia ja nätimpiä. Noistakin paikoista on kilpailua. En itse 57 v akateemisena usko, että pääsisin.