Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Päiväkodissa TE-toimiston sinne pakottama mies käytti lapsia törkeästi hyväkseen

Vierailija
19.02.2024 |

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010238925.html

"Espoolaisen pienen päiväkodin työntekijä on tuomittu ehdottomaan vankeuteen useista törkeistä lapsen seksuaalisista hyväksikäytöistä ja sukupuolisiveellisyyttä loukkaavien kuvien levittämisestä."

"Miehellä ei ollut koulutusta tehtävään, vaan hän on työvoimaviranomaisten kehotuksesta työttömänä työnhakijana ohjattu hakemaa työtä päiväkodissa."

Nyky-Suomessa on niin tärkeää saada työttömät töihin, että siinä saa lasten oikeudetkin ja turvallisuus väistyä.

Kommentit (381)

Vierailija
341/381 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi kotiäitejä halveksitaan, kun vaihtoehtona on laittaa lapset tällaisiin lottoarvontoihin.

Minä ainakin arvostan kotiäitejä. Oma äitini oli kotona minun ja sisarusten kanssa niin kauan kunnes viimeinenkin lähti kouluun. Olen tosi kiitollinen äidilleni. Hän on myös aikuisiällä paras ystäväni. Varmasti näin ei välttämättä olisi jos meidät kaikki olisi laitettu heti vaipoissa päiväkotiin.

Ja siitä huolimattakin arvostan kotiäitejä vaikka olen vela itse. 

Vierailija
342/381 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylööööööööööööööööösssss

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/381 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tärkeintähän on, että työtön MENI TÖIHIN. Hei kaikki mene töihin!!!1-ulvojat, tulkaa nyt taputtamaan tälle mallikelpoiselle yksilölle.

Nimenomaan! Hän meni töihin, kuten käskettiin. Sitä saa mitä tilaa! Työssäkäyvän lapsukaista hoitaa ahkera pedari. Pääasia ettei ole työkkärin asiakas enää.

Vierailija
344/381 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tärkeintähän on, että työtön MENI TÖIHIN. Hei kaikki mene töihin!!!1-ulvojat, tulkaa nyt taputtamaan tälle mallikelpoiselle yksilölle.

Nimenomaan! Hän meni töihin, kuten käskettiin. Sitä saa mitä tilaa! Työssäkäyvän lapsukaista hoitaa ahkera pedari. Pääasia ettei ole työkkärin asiakas enää.

Mitenhän työkkäri olisi selvittänyt Toni Erik Cedeströmin olevan ped ofiili? Ei rikosrekisteriä. Turha syyttää työkkäriä mistään.

Vierailija
345/381 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärillä ei ole valtaa edes sen rikosrekisteriotteen vaatimiseen.

Vierailija
346/381 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"hän on työvoimaviranomaisten kehotuksesta työttömänä työnhakijana ohjattu hakemaa työtä päiväkodissa"

Minusta tämä lause kyllä kuulostaa kovasti siltä, että ei ole itse vapaaehtoisesti sinne hakenut. Ei nyt ehkä täysin aseella uhaten pakotettukaan, mutta kyllä minä ainakin kiltisti haen jos te-täti kehottaa tai ohjaa hakemaan johonkin.

Karenssi siitä tulee jos ei hae kun "kehotetaan" ja "ohjataan" hakemaan. Sen nimikin on työtarjous vaikka oikeasti olet velvoitettu hakemaan tai saat karenssin. Ja kyllä työkkäri näitä edelleen antaa varsinkin jos työttömyys pitkittyy.

Vierailija
347/381 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"hän on työvoimaviranomaisten kehotuksesta työttömänä työnhakijana ohjattu hakemaa työtä päiväkodissa"

Minusta tämä lause kyllä kuulostaa kovasti siltä, että ei ole itse vapaaehtoisesti sinne hakenut. Ei nyt ehkä täysin aseella uhaten pakotettukaan, mutta kyllä minä ainakin kiltisti haen jos te-täti kehottaa tai ohjaa hakemaan johonkin.

Karenssi siitä tulee jos ei hae kun "kehotetaan" ja "ohjataan" hakemaan. Sen nimikin on työtarjous vaikka oikeasti olet velvoitettu hakemaan tai saat karenssin. Ja kyllä työkkäri näitä edelleen antaa varsinkin jos työttömyys pitkittyy.

Älä puhu sontaa. Olen ollut neljä vuotta työtön ja koskaan ikinä työkkäri ei ole edes tarjonnut työpaikkaa tai uhkaillut karensseilla eikä ohjannut yhtään mihinkään.

Se on ihminen itse asiakkaana se joka kertoo mitä sinne omasuunnitelmaan haluaa. Joka ikinen kerta olen itse saanut päättää omat ehtoni. 

Vierailija
348/381 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä päiväkoti kyseessä? Ilmeisesti joku ruotsinkielinen pieni päiväkoti Espoossa.

Vierailija
349/381 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin tantat jättäneet yksin kuntouttavalla, tai harjoittelijana olleen henkilön, jolla ei mitään kokemusta,tai koulutusta alalle.

Huh huh!!

Istuttu varmaan juoruamassa pulla suussa sillä välin, kun tämä pedari pilannut usean pienen lapsen lapsuuden!!!!

Vierailija
350/381 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on työkkäri ja sossut ehdottaneet pitkäaikaistyöttömiä päiväkotiin,tai vanhustenhoitoon.

Näitä on siis useassa päiväkodissa, joilla ei ole kaikki hyvin , mutta kun karenssia pukkaa ellei ota harjoittelupaikkaa.

Usein työntekijät käyttävät näitä hyväkseen ja teetättävät omatkin työnsä harjoittelijoilla, mut nyt kävi vielä paljon huonommin.

Vierailija
351/381 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu sontaa. Olen ollut neljä vuotta työtön ja koskaan ikinä työkkäri ei ole edes tarjonnut työpaikkaa tai uhkaillut karensseilla eikä ohjannut yhtään mihinkään.

Se on ihminen itse asiakkaana se joka

Mulle antoi karenssin koska en suostunut hakemaan mihinkään koulutukseen. Peruskoulu alla niin koki oikeudekseen vaatia tämmöistä aikuiselta nelikymppiseltä ihmiseltä. Sanoin että siitä vaan. Otin karenssin ja puolen vuoden päästä sain töitä

Vierailija
352/381 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä syy tämä nimen salaaminen on ketä siinä suojellaan?

Miehiä. Toissijaisesti rikoksen uhreja ettei kukaan ns. ulkopuolinen tiedä mitä heille on tehty. Laki on sellainen ettei nimiä tuoda esiin kuin erityistilanteissa. Jos tuotaisiin niin häpeän stigma normalisoituisi aika nopeasti kun niin moni mies siihen syyllistyy.

Vierailija
353/381 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihminen itse asiakkaana se joka

Äläpäs puhu soopaa. Ainakaan ennenvanhaan joutui karenssiin, jos kieltäytyi mm.työllistämissuunnitelmasta. Ja siihen suunnitelmaan sitten kirjataan kaikki mitä kerrot. Työkkärin täti ehdotteli kaikenlaista eikä niistä kaikista voinut kieltäytyä. Ja jos olet ollut neljä vuotta työttömänä niin ihan varmasti sullekkin on tehty suunnitelma. Jos työttömyys pitkittyy niin sun on mentävä paikan päälle. 

Vierailija
354/381 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei varmaan työkokeilusta ollut kyse, mutta tuli mieleen kuitenkin kun täällä päin suurin osa työkokeilupaikoista on juurikin päiväkodeissa tai kouluissa. Minullekin on työkokeilua suositeltu. Välillä on tullut mieleen että entä jos joku täysin sopimaton henkilö laitetaan työkokeiluun johonkin päiväkotiin. Ei näköjään ollut mikään täysin aiheeton huolenaihe. Kuvottavaa :( 

Vierailija
355/381 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt ei lainaukset toimi.

Olen ollut neljä vuotta työtön, nyt lähti viides vuosi käyntiin ja kyllä, on ehdotettu työkokeilua josta olen sanonut että ei tarvetta. Työllistymissuunnitelmassani lukee pääpiirteittäin että hakee töitä, ei mitään muita velvollisuuksia. Ja näin on joka ikinen kerta. Paikan päällä pitää tietenkin käydä välillä mutta nyt ei ole tarvinnut käydä yli vuoteen. Ja mitä haittaa siitä paikan päällä käymisestä on?

Vierailija
356/381 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän emme tiedä onko kyseinen ihminen sanonut että ei halua päiväkotiin. Jos näin on sanonut ja työkkäri silti pakottanut niin silloin mielestäni on heilläkin vastuu, ehkä.

Kun mietin omalle kohdalleni että vihaan lapsia ja minut karenssin uhalla pakotetaan päiväkotiin ja menee hermot niin että jopa lyön lasta.

Onko tässä syyllinen työkkäri vai minä🤔

Muuttuuko asia sillä jos olen ilmaissut etten halua kyseiseen paikkaan vai etten ole puhunut mitään.

Vierailija
357/381 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TUOMITTU ON:

Toni Erik Cederström, syntynyt 1992.

Keskustelua aiheesta murha infossa. Käy siellä. Google löytää

tekijän nimellä. Laittaisin mielelläni linkin, mutta Sanoman

persereikämoderaattorit on estäneet kaikki linkkaukset murha

infoon.

LEVITTÄKÄÄ TEKIJÄN NIMEÄ KAIKKIALLA NETISSÄ, SOMESSA JNE. KIITOS...

Tein lyhennetyn linkkin tonne m u r h a i n f o n sivulle tuosta tyypistä, on jopa kaverin kuva siellä keskellä sivua :D

https://t.ly/Xe_Oi

Vierailija
358/381 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teot tapahtuivat viime vuoden puolella ja uhreina oli kaksi 14-vuotiasta tyttöä. Tapauksissa on jotakin erityisen perverssejä piirteitä, sillä Pajala mm. kuristi tyttöjä yhdynnän aikana. Useissa tapauksissa tytöt kuristettiin tajuttomiksi ja kuristamiseen käytettiin käsien lisäksi vöitä ja köysiä.

Jotta alistaminen olisi saatu vielä astetta pidemmälle, niin Pajala viilteli tyttöjä ja kirjoitteli ja piirteli tussilla heidän kehoonsa kaikenlaisia alatyylisiä kuvia ja sanoja. Raiskauksia oli tapahtunut useita kertoja, eli puhutaan kymmenistä.

Pajala myös käytti hyväkseen tyttöjen rikkinäistä taustaa, sillä ainakin toinen tytöistä oli huostaanotettu. Pajala postasi tytön väliaikaisen asumuksen pihalla ja odotti, että tyttö tulee ulos talosta.

Pajala myönsi teot suurin piirtein kuten syyttäjä ne esitti. Tosin törkeys kiistettiin. Näine hyvine oikeus katsoi, että Pajala syyllistyi kahteen törkeään lapsenraiskaukseen ja useisiin lapsenraiskauksiin sekä lasta seksuaalisesti esittävän kuvan levittämisestä 13 vuodeksi vankeuteen. Tuomion voidaan katsoa olevan rangaistusasteikon yläpäästä. Lisäksi korvauksia tuli maksettavaksi yhteensä 46 500 euroa.

Vierailija
359/381 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teot tapahtuivat viime vuoden puolella ja uhreina oli kaksi 14-vuotiasta tyttöä. Tapauksissa on jotakin erityisen perverssejä piirteitä, sillä Pajala mm. kuristi tyttöjä yhdynnän aikana. Useissa tapauksissa tytöt kuristettiin tajuttomiksi ja kuristamiseen käytettiin käsien lisäksi vöitä ja köysiä.

Jotta alistaminen olisi saatu vielä astetta pidemmälle, niin Pajala viilteli tyttöjä ja kirjoitteli ja piirteli tussilla heidän kehoonsa kaikenlaisia alatyylisiä kuvia ja sanoja. Raiskauksia oli tapahtunut useita kertoja, eli puhutaan kymmenistä.

Pajala myös käytti hyväkseen tyttöjen rikkinäistä taustaa, sillä ainakin toinen tytöistä oli huostaanotettu. Pajala postasi tytön väliaikaisen asumuksen pihalla ja odotti, että tyttö tulee ulos talosta.

Pajala myönsi teot suurin piirtein kuten syyttäjä ne esitti. Tosin törkeys kiistettiin. Näine hyvine oikeus katsoi, että Pajala syyllistyi kahteen törkeään la

Miten tämä liittyy aiheeseen. Sama mies?

Vierailija
360/381 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihminen itse asiakkaana se joka kertoo mitä sinne omasuunnitelmaan haluaa. Joka ikinen kerta olen itse saanut päättää omat ehtoni. 

Se että sulle ei ole työtarjousta laitettu ei tarkoita että kenellekään ei olisi. Ja täällä kyllä noin pitkään työttömänä ollut laitetaan hakemaan palkkatöitä kunnalta tai yhdistyksistä (koska sakkomaksulista) ja mitäpä muita ne kunnan työt pääasiassa olisi kuin päiväkotiavustajia ja koulunkäynninavustajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi