HS: Päiväkodissa TE-toimiston sinne pakottama mies käytti lapsia törkeästi hyväkseen
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010238925.html
"Espoolaisen pienen päiväkodin työntekijä on tuomittu ehdottomaan vankeuteen useista törkeistä lapsen seksuaalisista hyväksikäytöistä ja sukupuolisiveellisyyttä loukkaavien kuvien levittämisestä."
"Miehellä ei ollut koulutusta tehtävään, vaan hän on työvoimaviranomaisten kehotuksesta työttömänä työnhakijana ohjattu hakemaa työtä päiväkodissa."
Nyky-Suomessa on niin tärkeää saada työttömät töihin, että siinä saa lasten oikeudetkin ja turvallisuus väistyä.
Kommentit (381)
Ihme huutamista täällä taustojen selvittämisellä ja rikosrekisteristä. Ettekö te tajua että mistä ihmeestä voi ihmisen taustoja tietää jos koskaan ikinä ei ole päässyt tekemään noita sairaita asioita. Niitä ei näe päällepäin, vasta jos menee tekoihin asti.
Tämä olisi voitu välttää ainoastaan sillä että ei palkata, koska on mies. Ja sitähän ei voi tehdä. Koulutuksen puutteella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Joku voi suoraan valmistumisen jälkeen ilman työkokemusta, lukuunottamatta koulun harjoitteluita, mennä töihin päiväkotiin ja tehdä juuri saman asian.
Vierailija kirjoitti:
Ihme huutamista täällä taustojen selvittämisellä ja rikosrekisteristä. Ettekö te tajua että mistä ihmeestä voi ihmisen taustoja tietää jos koskaan ikinä ei ole päässyt tekemään noita sairaita asioita. Niitä ei näe päällepäin, vasta jos menee tekoihin asti.
Tämä olisi voitu välttää ainoastaan sillä että ei palkata, koska on mies. Ja sitähän ei voi tehdä. Koulutuksen puutteella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Joku voi suoraan valmistumisen jälkeen ilman työkokemusta, lukuunottamatta koulun harjoitteluita, mennä töihin päiväkotiin ja tehdä juuri saman asian.
Minä valitettavasti seurustelin pedofiilin kanssa. Mitään merkkejä ei näkynyt, muuta kuin tuijotteli erityisen paljon tyttölapsia. Varsinkin uimarannoilla. Kun huomasi että näin niin totesi että olisipa kiva joskus kun itselläkin olisi perhe.
Jäi kiinni, koska suhde meni jossain vaiheessa huonosti ja epäilin että petti, mutta löysinkin jotain täysin muuta mitä en olisi ikinä uskonut.
Ja vasta jälkikäteen mietin noita tuijotteluja yms, muutenhan on ihan normaalia että ihminen katselee ympäristöään. Mutta sitä ei näe päällepäin.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi aikuista mukaan vessa käynneille tai nukkariin ei ole mahdollista. Ei riitä työntekijät tai sit työntekijöillä ei ole taukoja ja kuka sellaiseen työpaikkaan haluaa, jossa ei ole taukoja mahdollista pitää. Valvontakameroihin ei ole varaa.
Itse pidän varhaiskasvatuksen suurimpana ongelmana sitä, että hyviä työntekijöitä on vaikea löytää.
Varhaiskasvatuksessa on paljon koulutettua väkeä joidenka asenne on - ei kuulu mulle, ei minun ongelma. Tässäkin tapauksessa on ehkä käynyt niin, että tämä tyyppi on vaikuttanut tosi kivalta ja ehkä nämä lapset ovat myös hoidossa reagoineet, sanoneet jotain, mutta henkilökunta sivuuttaa lasten jutut, koska tyyppi on kiva ja ei kuulu mulle.
On hyviä hoitajia ja sit on huonoja hoitajia.
Ei tarvitse kaikkien työntekijöiden mukaan vessaparia, vain mieshoitajien
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.oikeusrekisterikeskus.fi/fi/index/palvelut/rikosrekisteriot…
Onko tämäkin pelkkä paperinpala Suomessa nykyisin?
Täällä Norjassa vaaditaan rikosrekisteriote lasten kanssa työskentelemään alkavilta.
Miten voi olla noin leväperäistä? Vai onko tyyppi välttänyt kiinnijäämisen aikaisemmin?
Älkää nyt tulko sanomaan että oli ensimmäinen kerta, takuulla ei ollut.
Onhan sekin mahdollista, että hän on itse ollut täysin tietoinen taipumuksistaan ja on juuri siksi pysytellyt aiemmin kaukana lapsista. Kunnes te-täti pakotti hakemaan päiväkotiin...
En siis millään tavalla yritä puolustella miehen tekoja, mutta kyllä vähän pitäisi miettiä työttömien soveltuvuutta alalle, jolle eivät itse ole vapaaehtoisesti hakeutu
Joo en nyt usko tämmöiseen että on "pakotettu" tuonne töihin. Työkkäri ehdottanut, tämä ihminen sitten haki ja päiväkoti palkkasi
Vanhustyössä ei ole aiemmin tarvinnut esittää rikosrekisteriotetta, vasta tämän vuoden alusta sen on vaadittu. Ja vain uusilta työntekijöiltä, vanhat saavat jatkaa ilman mitään taustojen tarkastuksia.
Sijaisuuksia voi päiväkodissa tehdä ilman rikosrekisteriotetta, itsekin teen näitä aina välillä.
TUOMITTU ON:
Toni Erik Cederström, syntynyt 1992.
Keskustelua aiheesta murha infossa. Käy siellä. Google löytää
tekijän nimellä.
LEVITTÄKÄÄ TEKIJÄN NIMEÄ KAIKKIALLA NETISSÄ, SOMESSA JNE. KIITOS...
Ketään ei voi pakottaa työkkärin puolesta yhtään mihinkään, lopettakaa rikollisen suojelu 😡
"hän on työvoimaviranomaisten kehotuksesta työttömänä työnhakijana ohjattu hakemaa työtä päiväkodissa"
Minusta tämä lause kyllä kuulostaa kovasti siltä, että ei ole itse vapaaehtoisesti sinne hakenut. Ei nyt ehkä täysin aseella uhaten pakotettukaan, mutta kyllä minä ainakin kiltisti haen jos te-täti kehottaa tai ohjaa hakemaan johonkin.
Vierailija kirjoitti:
"hän on työvoimaviranomaisten kehotuksesta työttömänä työnhakijana ohjattu hakemaa työtä päiväkodissa"
Minusta tämä lause kyllä kuulostaa kovasti siltä, että ei ole itse vapaaehtoisesti sinne hakenut. Ei nyt ehkä täysin aseella uhaten pakotettukaan, mutta kyllä minä ainakin kiltisti haen jos te-täti kehottaa tai ohjaa hakemaan johonkin.
Minä en hae, jos en halua. Vihaan lapsia. Mutta tätähän ei haitannut hakea kyseistä paikkaa. Samoin en hakisi teurastamolle tai puhelinmyyntiin.
Miksi annatte tälle sukupuolelle nimioikeuden? Toivottavasti te patriarkaaliset perheet tajuatte itse boostaavanne näitä. Opetatte miehille että akka ja kakarat ovat heidän omaisuuttaan, tässä tulos :) katsokaa kulttuureita joissa näin on vielä vankemmin, niiden seksuaalirikosluvut on jäätävän korkeita.
Miksi mongutte kun itsehän te tätä miesten hirmuvaltaa ja omistushalua kannatatte? Kenen sukunimi? Kenen? Kenen valitaan? Tässä tulos! Lapsen etu ei heteroilla paina, kunhan isukki omistaa suvun!
Toivottavasti nimenvaihtajat otatte tästä vastuun.
Mulle on työkkärin täti ehdottanut vaan sellaisia paikkoja mihin haluan. Keskustelu menee kutakuinkin niin että kysyy kiinnostaako tää ja tää, jos ei kiinnosta niin ei niitä ehdota.
Ja ei todellakaan enää työkkäri laita velvoittavia työtarjouksia, joihin on mentävä. Se loppui kun tuli nämä työnhakuvelvoitteet.
Vaikka kuinka työtävieroksujat nyt haluaa kaataa tämän työkkärin niskaan niin ei mene noin. Kyllä tämä henkilö on itse jo työkkärin asiakkaaksi mennessään kertonut mitä kiinnostaisi tehdä ja työkkäri sitten huomannut että tämmöinen hänelle sopiva paikka nyt olisi.
Mulla on normaalisti aina keskustelua työpaikoista kun on se omasuunnitelman päivitys että millaisia paikkoja nyt olisi. Ja siinä keskustelun lomassa voi työkkäri sanoa että hei tuolla paikka, olisko tää? Työtön vastaa, joo mä haen sinne.
Herättää huolta,että tuo on saanut jatkua eikä työpaikalla ole kukaan huomannut mitään! Missä on omavalvonta? Sairas pedofiili on saanut rauhassa toteuttaa fantasioitaan,jonka kohteena pienet viattomat lapset,joiden pitäisi olla turvassa päikyssä! Niinkuin joku kirjoitti olkaa tarkkoina,kuka lastanne hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Herättää huolta,että tuo on saanut jatkua eikä työpaikalla ole kukaan huomannut mitään! Missä on omavalvonta? Sairas pedofiili on saanut rauhassa toteuttaa fantasioitaan,jonka kohteena pienet viattomat lapset,joiden pitäisi olla turvassa päikyssä! Niinkuin joku kirjoitti olkaa tarkkoina,kuka lastanne hoitaa.
Ihmettelen kyllä miten ei ole jäänyt kiinni. Teot mitä tehnyt ja lisäksi kuvaamiset. Asetellut kännykkää hyllyyn kuvaamaan. Kaikessa rauhassa saanut tehdä näitä hommiaan. Ilman kuvaamista ei olisi jäänyt koskaan kiinni, miettikää sitä. Koska lapset eivät ole osanneet kertoa. Eli videotallenteet ratkaisi asian.
Että kuinka moni sitten ei ole jäänyt kiinni ja jatkaa töitään kaikessa rauhassa. Kaikilla ei ole tarvetta kuvata pitää kännykkää koko ajan kädessä. Miten kukaan uskaltaa enää laittaa lapsiaan päiväkotiin jos siellä on miehiä töissä. Ei millään pahalla nyt miehiä kohtaan, mutta tosiasia.
Onkohan nekin tuomittu joille jakoi videot. Todennäköisesti jakaneet eteenpäin. Tässä voi olla ihan isompi porukka ja ties missä hänen kaverit töissä
En ymmärrä miksi kotiäitejä halveksitaan, kun vaihtoehtona on laittaa lapset tällaisiin lottoarvontoihin.
TUOMITTU ON:
Toni Erik Cederström, syntynyt 1992.
Keskustelua aiheesta murha infossa. Käy siellä. Google löytää
tekijän nimellä. Laittaisin mielelläni linkin, mutta Sanoman
persereikämoderaattorit on estäneet kaikki linkkaukset murha
infoon.
LEVITTÄKÄÄ TEKIJÄN NIMEÄ KAIKKIALLA NETISSÄ, SOMESSA JNE. KIITOS...
Mä en katsos välitä mikä ero niillä on. Pääasia että saan olla osallisena tämmöisissä suurissa keisseissä!