Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sadat ihmiset kertoivat Ylelle, miltä puhe köyhistä tuntuu: Halveksunta ja inho ovat lisänneet itsetuhoisia ajatuksia

Vierailija
19.02.2024 |

Olen myös itku kurkussa monesti lukenut tältä foorumilta kun meitä köyhiä haukutaan.

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työkyvyttömät heräävät ja potkivat pois joukostaan ideologisesti työttömät? 

Puhdistakaa itse joukkoanne!

Vierailija
62/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä mikään houkuttele niin paljon kuin itsemurha tänä päivänä. Kunhan vanha vanhempi viimeisen hengenvetonsa vetää, seuraan suosiolla heti perässä. Kaksi turhaa kuluerää vähemmän.

P.lkurit menee helvettiin.

Harhaiset uskovat taivaaseen ja helvettiin. Ja mitähän tässä pitäisi pelätä? Ei vain selvästi haluta vähäosaisia maailmaan, mitä täällä siis inhottuna turhaan roikkumaan.

Helv etissä roikutaankin sitten jo vähän pidempään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkaukset pakottavat muuttamaan

Ulkopuolisesta saattaa näyttää siltä, että tukien varassa eläminen on lokoisaa: mitään ei tarvitse tehdä, mutta rahaa kilahtaa tilille säännöllisesti.

Vaikka julkisuudessa esillä onkin omasta vapaasta tahdostaan työttömiä, useimpien kohdalla totuus on kuitenkin toinen: Hyvin sanotun kyselyyn vastanneet kertovat jatkuvasta stressistä, kun rahat eivät tahdo riittää edes peruselämiseen ja kuukausibudjetti romuttuu, jos lapsi tarvitsee uuden talvihaalarin.

Moni vastaajista on huolissaan etenkin hallituksen asumistukeen kaavailemista leikkauksista sekä työttömyysturvan suojaosan poistamisesta.

Tähän asti työtön on voinut ansaita 300 euroa kuussa eikä se ole pienentänyt hänen saamaansa työttömyyskorvausta. Huhtikuun alusta alkaen kaikki työtulot laskevat työttömyysturvaa 50 sentillä euroa kohden, mikä kyselyyn vastanneiden muka

No mutta pakkohan sitä on miettiä.

Jos töihin meneminen tarkoittaa sitä, ettei enää pysty maksamaan vuokraa tai ostamaan ruokaa tai lääkkeitä, niin miksi sinne töihin menisi. 

Töissä käydään, jotta saadaan rahaa elämiseen. Ei siellä työn takia käydä, vaan oman toimeentulon.  Ei työn tarkoitus ole tuottaa mahdollisimman suurta voittoa yritykselle, vaan rahaa omaan elämiseen.

Työntekijä myy omaa aikaansa ja osaamistaan yritykselle. Ei niitä alihintaan kannata myydä, vaikka EK sellaisen puolesta on alkanut kampanjoimaan.

Hyvät työnantajat ymmärtävät onneksi sen, että työntekijän hyvinvointi on yrityksen etu. Tyytyväinen työntekijä toimii yrityksen edun mukaisesti omasta tahdostaan. Riistämällä saa vain laiskoja, työnsä huonosti hoitavia työntekijöitä.

Vierailija
64/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska työkyvyttömät heräävät ja potkivat pois joukostaan ideologisesti työttömät? 

Kuinka todellisuudesta vieraantunu voi edes olla? Mistä tun joukosta?

Luuletko sä työttömiä jokskin teatteri-ryhmäks?

Vierailija
65/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaisin paremmin kuin 49 % suomalaisista, jos minulla olisi koulutustani vastaava työpaikka, joten arvatkaapa miltä aina tuntuu kuunnella ininää työn vieroksumisesta. Samat jotka haukkuvat minua työttömyydestä itkisivät kateellisina jos minulla olisi työpaikka. Ja työpaikkaa minulla ei ole ainoastaan siksi, ettei niitä ole enää olemassa säästötoimien takia kuten vielä joskus 1980 -luvulla oli. 

Olen ollut koulutustani vastaavassa määräaikaisessa työssä ja se on varsin katkera suloista, että tiedän kuinka helppoa työni minulle olisi ja paljonko saisin palkkaa. Kun tuli selväksi ettei Venäjä ole lopettamassa sotaa vuosiin, luovuin toivosta saada työtä koska alalleni muuten varatut rahat menevät käytännössä aseistukseen. Muita töitä en pysty tekemään. 

Vierailija
66/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen kasvattanu lapseni siihen että  tää maailma tai yhteiskunta ei ole meitä varten, te muut olette vihollisia, pakkohan se on koska kohtelu on sen mukaista, te olette eläimiä joiden ihmisyys on kadonnu.

Ja rumemmaks vaan menee.

Vierailija
67/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen ilmapiiri on niin vastenmielinen, että olen aivan varma että kohta alkaa paukkua. Mitä isompaa määrää ihmisiä nöyryytetään ja haukutaan, niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä siellä joukossa on joku, joka ajattelee että pas kat, eikä suostu kiltisti vain itseään lo pettamaan, vaan vie muitakin samalla. Ihan taatusti. 

Suurin osa meistä Suomenkin työssäkäyvistä kansalaisista on ihan tavallisia ihmisiä. Jos ei tavallisten ihmisten kanssa maailmassa pärjää, niin en ihmettele, että on tuollaisia ajatuksia. Väkivaltaiset ihmiset on siis tähän asti pidetty aisoissa rahalla. No kai se rikoslaki seuraa sitten perässä, mitä muutakaan sille voi? 

No itse kyllä ajattelisin että tuskin tavalliset tallaajat on ensimmäisenä jonkun tarpeeksi päähän potkitun mielessä tuossa mielessä. Vaikka mistä sitä tietää. Mutta kyllä minä olisin poliitikkona huolissani ja yrittäisin tehdä kaikkeni, ettei ajettaisi täysillä seinään. Mutta yhteiskuntarauha ei näytä nykyisin huolettavan ketään. 

Vierailija
68/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan tätä seuraavassa työttömien suurkokouksessa, jonne tietysti tulevat kaikki Suomen työttömät, vaikka kokous pidetään Dubaissa. 🤣😂🤣

Vierailija
69/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää aika hienosti alleviivaa kuinka sikamaisen törkeitä ja todellisuudesta vieraantuneita nää meiän syöttöporsaat on!

Stnan lohikäärmeet hamstraamassa kaiken, mulle ainakin alkais kelpaan lohikäärmeenliha ruokapöydälle!

Alas ahneuden ja narsismin hirmuvalta! Ehkä tuhkasta ja pashkasta kasvaa jotain parempaa tilalle!

Vierailija
70/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäppä köyhänä tai työttömänä suomalaisena miehenä saada naisseuraa. Suomalaiset naiset ovat maailman pahimpia köyhyysrasisteja.

Vierailija
71/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, sellaista se on.

Jos olet yksinomaan saajana yhteiskunnassa eli et tuota mitään, mutta olet jatkuvasti käsi ojossa ja sen lisäksi vielä itkemässä lisää, niin kannattaa ehkä hyväksyä se, että ihmiset, jotka kaiken huvin maksavat, eivät hirveästi arvosta.

Tietysti keskustelu loisimisen ympärillä polarisoituu entisestään, kun taloustilanne on mitä on ja kaikkien pitäisi kantaa kortensa kekoon.

Me työttömät kansanedustajat emme loisi, sillä nostamme vain sopeutumisrahaa.

>Sopeutumisrahaan ei ole tulossa heikennyksiä Suurin etuus jopa 6 800 euroa kuukaudessa ja sitä voidaan maksaa eläkeikään asti

Kansanedustajien sopeutumisrahaan ei ole suunnitteilla heikennyksiä, vaikka kyseessä on ansiosidonnainen työttömyysetuus.

Vierailija
72/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää aika hienosti alleviivaa kuinka sikamaisen törkeitä ja todellisuudesta vieraantuneita nää meiän syöttöporsaat on!

Stnan lohikäärmeet hamstraamassa kaiken, mulle ainakin alkais kelpaan lohikäärmeenliha ruokapöydälle!

Alas ahneuden ja narsismin hirmuvalta! Ehkä tuhkasta ja pashkasta kasvaa jotain parempaa tilalle!

Kuolema saastaisille valehtelijoille ja lohikäärmeille! 

Vierailija
73/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia uutisia ei pitäisi julkaista koska persuille se on kuin heittäisi bensaa liekkeihin. Viimeinkin joillakinmuilla menee huonommin kuin heillä kaikkeen pettyneillä. Kyllä tuo tieto kokoomuspäättäjien itsetuntoakin kohottaa reilusti.

Vierailija
74/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä mikään houkuttele niin paljon kuin itsemurha tänä päivänä. Kunhan vanha vanhempi viimeisen hengenvetonsa vetää, seuraan suosiolla heti perässä. Kaksi turhaa kuluerää vähemmän.

P.lkurit menee helvettiin.

Harhaiset uskovat taivaaseen ja helvettiin. Ja mitähän tässä pitäisi pelätä? Ei vain selvästi haluta vähäosaisia maailmaan, mitä täällä siis inhottuna turhaan roikkumaan.

Helv etissä roikutaankin sitten jo vähän pidempään. 

Sieltä kirjoittelet, kun tiedät? Etpähän joudu täällä pakkasissa palelemaan.

Vierailija
75/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen ilmapiiri on niin vastenmielinen, että olen aivan varma että kohta alkaa paukkua. Mitä isompaa määrää ihmisiä nöyryytetään ja haukutaan, niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä siellä joukossa on joku, joka ajattelee että pas kat, eikä suostu kiltisti vain itseään lo pettamaan, vaan vie muitakin samalla. Ihan taatusti. 

Suurin osa meistä Suomenkin työssäkäyvistä kansalaisista on ihan tavallisia ihmisiä. Jos ei tavallisten ihmisten kanssa maailmassa pärjää, niin en ihmettele, että on tuollaisia ajatuksia. Väkivaltaiset ihmiset on siis tähän asti pidetty aisoissa rahalla. No kai se rikoslaki seuraa sitten perässä, mitä muutakaan sille voi? 

No itse kyllä ajattelisin että tuskin tavalliset tallaajat on ensimmäisenä jonkun tarpeeksi päähän potkitun mielessä tuossa

Lueppas vähän itänaapurin lähihistoriaa. Vankileirien saaristo, Solzenitsyn tai jotain sinne päin. Siellä tapettiin kaikki, joilla oli mitään varastettavaa ja kun ne oli jaettu, otettiin kohta uusinta kierros, jos toisten pelloilla oli muita parempi sato. 

Tai Ranskan vallankumous, pelkkää murhaa ja väkivaltaista kaaosta aikalaisille. 

Vierailija
76/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

menisivät töihin

Ei ole töitä. Kun niitä ei luoda.

Tiedätkö mitä olin töissä, johon etsittiin palkkatukilaista, ketään ei kiinnostanut, eli olisi töitä puoleksi vuodeksi, mutta kun olisi mennyt kesä pilalle. Johtajan paikkoja ei kaikille työttömille riitä, pitää vähän miettiä jos aloittaisi vaikka palkkatukityöstä 

Vierailija
77/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista lääkkeet!

Vierailija
78/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikään kuin työttömät olisivat joku ryhmä, joka hengailee keskenään. Työttömät ovat satojatuhansia suomalaisia, eri yhteiskuntaluokista ja eri sosiaalisista piireistä. 

Vierailija
79/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon pokkaa perskokkareella edelleen meuhkata täälä tätä narsistista sontaa vaikka eilen doxas ittensä. : )

Vierailija
80/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon pokkaa perskokkareella edelleen meuhkata täälä tätä narsistista sontaa vaikka eilen doxas ittensä. : )

Oikeasti? Ttu sen on niiiiin tyhmä.

Eipä sillä, eihän tommonen narsisti enää mitään itsesuojeluvaistoa voi omata.