Sadat ihmiset kertoivat Ylelle, miltä puhe köyhistä tuntuu: Halveksunta ja inho ovat lisänneet itsetuhoisia ajatuksia
Olen myös itku kurkussa monesti lukenut tältä foorumilta kun meitä köyhiä haukutaan.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Muakin ja lukuisia muita pikkuyrittäjiä on kyllä paljon haukuttu. Haukkujina vasemmistolaiset ja muut kommarit. Mutta tiedän itse, että se ei ole totta eikä oikein, niin en sitten välitä.
Itse koitan olla haukkumatta ketään, mutta kyllä noita trolleja joskus tulee vähän nimiteltyä.
Edellinen pääministeri haukkui vanhuksia. Miksi siitä ei tehty kyselytutkimusta. Itse ainakin loukkaannuin siitä huutelusta
Vierailija kirjoitti:
Yksinhuoltajana olen jo kasvattanut paksun nahkan. Ja onneksi on töitä ja tiloja. Jos olisin työtön yksinhuoltaja, niin mikään nahka ei riittäisi suojaamaan haukkumisilta.
Ja pienyrittäjiä ei kyllä yleisesti haukuta.
Suomessa on hyvin toimeentuleva joukko joka kokee olevansa uhri. Ja pienyrittäjät, jotka haluavat tehdä sitä yrittäjinä, kokevat olevansa uhreja. Uskon että pienyrityksiä voisi auttaa helpottamalla sitä. Esim pienentää pyrokratiaa yms.
Onko niitä muka poltettu jossain ja nyt haluat polttaa niitä vähemmän?
Samariinihan haluaa usean vasemmistokommarin kanssa listaamattomille yrityksille lisäveroja. Lisäksi samamariini halusi käydä myös pienyrittäjän eläkemaksujen kimppuun. Mokomien rikkaitten lahtarien
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitushakuista.
Kunpa joskus tehtäisiin juttu, miltä pienipalkkaisista tuntuu olla maksavana osapuolena monen joutilaisuudelle.
Joillakuilla on pitävä peruste, kuten ikä tai vammaisuus tai ahkera työnhaku, mutta kaikilla suinkaan ei.
Olen pienipalkkainen , enkä koe olevani toisten maksaja. Keskituloiset usein luulee olevansa pienipalkkaisia. Ja samalla luulevat maksavansa kaiken, eikä huomaa mitä kaikkea saavat.
Ihanko ilmaiseksi oikein saadaan? Ettei kumminkin omalla työn teolla ja ihan itte maksamalla, ei saamalla?
Miksi pitää lukea sitä. Mikä surua tuottaa.
Moni mielipide netistä tulee nimettömän puun takaa. Sen antajalla ei ole kasvoja, eikä mielipiteestä voi keskustella niin laajasti. Kuin kahvipöydässä.
Sen kirjoittaja voi olla trolli. Sen kirjoittajalla voi olla paha olla.
Elämän kokemus saattaa olla jäätävän suppea. Maailmankatsomus heikko.
Älä lue kommentteja.
Sitä toistetaan jo pelkästään julkisuuden henkilöille.
Joten älä sinäkään tavallinen tallaaja välitä kasvottomasta artikloinnista. Heidän maailmankuvaansa ei voi keskustellen laajentaa. Heittävät mielikuvaansa rankasti takas ja törkeästi jatkavat samaa vaihtamalla kasvottomien keskustelupaikkaa.
Köyhiä on mollattu aina. Rikkaita on mollattu aina. Keskiluokka on siihen liian tylsä. Yrittävät sinnitellä molempien välissä.
Kävin äsken triplassa. Teiniäidillä oli perässään kuusi tyhmänä toljottavaa lasta. Kyllä, jo lapsista voi nähdä onko älyä.
Sitten mustatukkaisia poikia lähes 20 henkilön möykkäävä joukko. Yksin ne ei ole mitään sillä eivät kestä päänsä tyhjyyttä. Heistä ei olisi puolustamaan Suomea eikä edes suorittavan tason töihin.
Vanhainkodeissa viruu ja mätänee vaipoissaan suomalaisia vanhuksia jotka syntyi sodan aikana ja jälkeen rakensi yhteiskuntaa. Joka halutaan tuhota kovaa vauhtia.
Viimeisin temppu, kun kaupunki kilpailuttaa ostopalvelut, aina halvin. Niin nyt Helsingissä kehitysvammaisten taksikuski on raiskannut monta. Mutta hys, hys. Pimeyden voimia ei saa häiritä.
Jep.