Sadat ihmiset kertoivat Ylelle, miltä puhe köyhistä tuntuu: Halveksunta ja inho ovat lisänneet itsetuhoisia ajatuksia
Olen myös itku kurkussa monesti lukenut tältä foorumilta kun meitä köyhiä haukutaan.
Kommentit (129)
Mistä ihmeestä te löydätte ihmisiä, jotka kertoo teille näitä ikäviä asioita kasvotusten? Olen työelämässä nyt, aiemmin olin pitkään työtön, ja firmalla on YT:t tulossa, joten saatan olla työtön kohta taas. Ilmeisesti siitä on kuitenkin oma hyötynsä, etten ole muiden ihmisten kanssa tekemisissä. Ei ole koskaan kukaan tullut mitään halveksuvaa sanomaan. Enkä tällä tarkoita sitä, etteikö muille sanottaisi ikäviä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
menisivät töihin
Ei ole töitä. Kun niitä ei luoda.
Tiedätkö mitä olin töissä, johon etsittiin palkkatukilaista, ketään ei kiinnostanut, eli olisi töitä puoleksi vuodeksi, mutta kun olisi mennyt kesä pilalle. Johtajan paikkoja ei kaikille työttömille riitä, pitää vähän miettiä jos aloittaisi vaikka palkkatukityöstä
Varmaan niin firman kuin kirjoittajankin peilistä löytyy vika. Onhan meillä kaikenmaailman yrittäjiä, jotka haukkuvat työttömiä foorumilla/julkisuudessa ja sitten ihmettelevät miksi kukaan ei halua työskennellä niiden firmassa.
"Lueppas vähän itänaapurin lähihistoriaa. Vankileirien saaristo, Solzenitsyn tai jotain sinne päin. Siellä tapettiin kaikki, joilla oli mitään varastettavaa ja kun ne oli jaettu, otettiin kohta uusinta kierros, jos toisten pelloilla oli muita parempi sato.
Tai Ranskan vallankumous, pelkkää murhaa ja väkivaltaista kaaosta aikalaisille. "
Väkivalta on politiikan viimeinen muoto.
Kikkeliskokkelis, mitäs läksitte.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä te löydätte ihmisiä, jotka kertoo teille näitä ikäviä asioita kasvotusten? Olen työelämässä nyt, aiemmin olin pitkään työtön, ja firmalla on YT:t tulossa, joten saatan olla työtön kohta taas. Ilmeisesti siitä on kuitenkin oma hyötynsä, etten ole muiden ihmisten kanssa tekemisissä. Ei ole koskaan kukaan tullut mitään halveksuvaa sanomaan. Enkä tällä tarkoita sitä, etteikö muille sanottaisi ikäviä asioita.
Et ole ihmisten kanssa tekemisissä ja mietit mistä muut näitä kuulee?
Siellä kun ne on niiden muiden ihmisten kanssa tekemisissä.
Sarjassamme kysyn ja vastaan itse. : D
Vierailija kirjoitti:
Leikkaukset pakottavat muuttamaan
Ulkopuolisesta saattaa näyttää siltä, että tukien varassa eläminen on lokoisaa: mitään ei tarvitse tehdä, mutta rahaa kilahtaa tilille säännöllisesti.
Vaikka julkisuudessa esillä onkin omasta vapaasta tahdostaan työttömiä, useimpien kohdalla totuus on kuitenkin toinen: Hyvin sanotun kyselyyn vastanneet kertovat jatkuvasta stressistä, kun rahat eivät tahdo riittää edes peruselämiseen ja kuukausibudjetti romuttuu, jos lapsi tarvitsee uuden talvihaalarin.
Moni vastaajista on huolissaan etenkin hallituksen asumistukeen kaavailemista leikkauksista sekä työttömyysturvan suojaosan poistamisesta.
Tähän asti työtön on voinut ansaita 300 euroa kuussa eikä se ole pienentänyt hänen saamaansa työttömyyskorvausta. Huhtikuun alusta alkaen kaikki työtulot laskevat työttömyysturvaa 50 sentillä euroa kohden, mikä kyselyyn vastanneiden mukaan tekee osa-aikatyöstä kannattamatonta
Tämä johtaa pakostakin siihen, että yrittäjät eivät saa nollatuntilaisia eivät osa-aikaisia kuin opiskelijoista ja eläkeläisistä. Kenelläkään muulla ei ole varaa tehdä töitä pienillä tunneilla.
En ylläty yhtään jos syksyllä lehdet täyttyvät uutisista siitä, että on aina vaan vaikeampaa löytää työvoimaa kauppoihin, ravintoloihin ja kahviloihin. Ja taas haukutaan työttömiä kun ovat niin laiskoja etteivät viitsi mennä töihin (osa-aikaiseen pätkätyöhön), ja sitten vaaditaan työvoimaa ulkomailta...
Tänään näin uutisen, jossa kerrottiin että edes Itä-Euroopan maista ei kannata tulla Suomeen töihin. Palkkatasomme on jäänyt jälkeen jopa niistä maista. Paikallinen sopiminen tulee vain kärjistämään tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Muakin ja lukuisia muita pikkuyrittäjiä on kyllä paljon haukuttu. Haukkujina vasemmistolaiset ja muut kommarit. Mutta tiedän itse, että se ei ole totta eikä oikein, niin en sitten välitä.
Itse koitan olla haukkumatta ketään, mutta kyllä noita trolleja joskus tulee vähän nimiteltyä.
Näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäppä köyhänä tai työttömänä suomalaisena miehenä saada naisseuraa. Suomalaiset naiset ovat maailman pahimpia köyhyysrasisteja.
Kaveri kävi ennen vanhaan hakemassa Otto-automaattien roskiksesta kuitteja missä tilin sadot oli kohdallaan (kymmeniä jopa satoja tuhansia tilin saldo). Kirjoitutti sitten oman puhelinnumeronsa naiselle näihin kuitteihin ravintolassa ja kyllä toosaa riitti. Työtön se oli todellisuudessa :)
Ei töissä käyvillä ole varaa ostaa uusia lastenhaalareita, se näissä aina riepoo, että tukisakki luulee että muilla on varaa
Jos töitä sattuisi olemaan,niin työnantaja ei haluaisi maksaa palkkaakaan ja kuka ilmaiseksi haluaisi tehdä jatkuvasti,kuten vapaaehtoistöissä,josta ei makseta palkkaa,Koittakaa päättäjät laskeskella,kuka pärjää ilmaistyövoimalla?voin sanoa ei kukaan ja varsinkin perheen juuri perustanut.Erohan siitä tulee kun ei rahat riitä mihinkään ja vielä vaaditaan,että painukaa töihin,miten on kun palkkaa ei haluta maksaa,mutta töitä vaan pitäisi tehdä.on idioottinen ajatus tämä ja vielä pitäisi säästää jostakin,kun isotuloiset porskuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitushakuista.
Kunpa joskus tehtäisiin juttu, miltä pienipalkkaisista tuntuu olla maksavana osapuolena monen joutilaisuudelle.
Joillakuilla on pitävä peruste, kuten ikä tai vammaisuus tai ahkera työnhaku, mutta kaikilla suinkaan ei.
Eivät pienituloiset maksa edes omaa elämistään, saatika sitten muiden. Ovat nettosaajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska työkyvyttömät heräävät ja potkivat pois joukostaan ideologisesti työttömät?
Puhdistakaa itse joukkoanne!
Tää aika hienosti alleviivaa kuinka sikamaisen törkeitä ja todellisuudesta vieraantuneita nää meiän syöttöporsaat on!
Stnan lohikäärmeet hamstraamassa kaiken, mulle ainakin alkais kelpaan lohikäärmeenliha ruokapöydälle!
Alas ahneuden ja narsismin hirmuvalta! Ehkä tuhkasta ja pashkasta kasvaa jotain parempaa tilalle!
Tykkäyksistä päätellen lohikäärmeet on niin narsistisia että ne luulee että tässä viitataan köyhiin syöttöporsaina.
Päivän teema ihan tosissaan näyttäis olevan todellisuudesta vieraantuminen.
Voi kyynel. Silloin kun olen näitä palstoja kerennyt lukemaan, niin täällä on solvattu edustamaani ammattia ja äänestämääni puoluetta hyvin monella tavalla. Eipä ole kyllä tullut mieleen vinkua tästä hyvästä lisää rahaa kuitenkaan 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska työkyvyttömät heräävät ja potkivat pois joukostaan ideologisesti työttömät?
Puhdistakaa itse joukkoanne!
Tää aika hienosti alleviivaa kuinka sikamaisen törkeitä ja todellisuudesta vieraantuneita nää meiän syöttöporsaat on!
Stnan lohikäärmeet hamstraamassa kaiken, mulle ainakin alkais kelpaan lohikäärmeenliha ruokapöydälle!
Alas ahneuden ja narsismin hirmuvalta! Ehkä tuhkasta ja pashkasta kasvaa jotain parempaa tilalle!
Tykkäyksistä päätellen lohikäärmeet on niin narsistisia että ne luulee että tässä viitataan köyhiin syöttöporsaina.
Päivän teema ihan tosissaan näyttäis olevan todellisuudesta vieraantuminen.
Taisit kirjoittaa sen tahalteen helposti väärin ymmärrettäväks että pääsisit näpäyttään pershäröä ja lukutaidotonta.
Vierailija kirjoitti:
"Lueppas vähän itänaapurin lähihistoriaa. Vankileirien saaristo, Solzenitsyn tai jotain sinne päin. Siellä tapettiin kaikki, joilla oli mitään varastettavaa ja kun ne oli jaettu, otettiin kohta uusinta kierros, jos toisten pelloilla oli muita parempi sato.
Tai Ranskan vallankumous, pelkkää murhaa ja väkivaltaista kaaosta aikalaisille. "
Et ilmeisesti ole se, jolle vastasin. Jokatapauksessa. Lukisit sinäkin. Luuletko todella, että se oli kivaa kenellekään? Luuletko, että saavuttaisin mitään mitä halusit?
Ei se ole politiikkaa, ei tämä ole mikään Hollywood-elokuva eikä se ole vapaustaistelu, se on ihan silkkaa pahuutta ja ryöstömur haa. Vain aivopesty sa disti voi sellaista haluta. Mikset liity jonnekin isikseen tai boko haramiin, jos haluat tapp aa. Siellä saisit huumeitakin.
"Taisit kirjoittaa sen tahalteen helposti väärin ymmärrettäväks että pääsisit näpäyttään pershäröä ja lukutaidotonta."
; D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäppä köyhänä tai työttömänä suomalaisena miehenä saada naisseuraa. Suomalaiset naiset ovat maailman pahimpia köyhyysrasisteja.
Kaveri kävi ennen vanhaan hakemassa Otto-automaattien roskiksesta kuitteja missä tilin sadot oli kohdallaan (kymmeniä jopa satoja tuhansia tilin saldo). Kirjoitutti sitten oman puhelinnumeronsa naiselle näihin kuitteihin ravintolassa ja kyllä toosaa riitti. Työtön se oli todellisuudessa :)
Tästä jutusta on kiertänyt eri versioita ainakin 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti ole se, jolle vastasin. Jokatapauksessa. Lukisit sinäkin. Luuletko todella, että se oli kivaa kenellekään? Luuletko, että saavuttaisin mitään mitä halusit?
Ei se ole politiikkaa, ei tämä ole mikään Hollywood-elokuva eikä se ole vapaustaistelu, se on ihan silkkaa pahuutta ja ryöstömur haa. Vain aivopesty sa disti voi sellaista haluta. Mikset liity jonnekin isikseen tai boko ha
Ei ole kivaa, mutta kun täälä ei ole kivaa muutenkaan nii mitä sen niin väliä, sulla voi olla hävittävää mut mun näkökulmasta kaaos on mun ainoa mahku ikinä edetä elämässä.
Kikkeliskokkelis!
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole kyllä törmännyt väitettyyn köyiien ja työttömien haukkumiseen. Milläköhän palstalla nuo ihmiset oikein pyörii?
Miten näin hauska ironinen kommentti saa niin paljon alapeukkuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
menisivät töihin
Ei ole töitä. Kun niitä ei luoda.
Tiedätkö mitä olin töissä, johon etsittiin palkkatukilaista, ketään ei kiinnostanut, eli olisi töitä puoleksi vuodeksi, mutta kun olisi mennyt kesä pilalle. Johtajan paikkoja ei kaikille työttömille riitä, pitää vähän miettiä jos aloittaisi vaikka palkkatukityöstä
Varmaan niin firman kuin kirjoittajankin peilistä löytyy vika. Onhan meillä kaikenmaailman yrittäjiä, jotka haukkuvat työttömiä foorumilla/julkisuudessa ja sitten ihmettelevät miksi kukaan ei halua työskennellä niiden firmassa.
Miten niin ? Ketään ei kiinnosta vain tehdä töitä, outoa ettei edes haeta niitä töitä, vaan ollaan mieluummin kotona.
Minusta on ihan mielettömän surkeaa että tilanne on tämä, että tämä teksti resonoi minullekkin järkenä.
Huoh.... viva la revolution sitten kai stna!