Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sadat ihmiset kertoivat Ylelle, miltä puhe köyhistä tuntuu: Halveksunta ja inho ovat lisänneet itsetuhoisia ajatuksia

Vierailija
19.02.2024 |

Olen myös itku kurkussa monesti lukenut tältä foorumilta kun meitä köyhiä haukutaan.

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ja lukuisia muita pikkuyrittäjiä on kyllä paljon haukuttu. Haukkujina vasemmistolaiset ja muut kommarit. Mutta tiedän itse, että se ei ole totta eikä oikein, niin en sitten välitä. 

Itse koitan olla haukkumatta ketään, mutta kyllä noita trolleja joskus tulee vähän nimiteltyä. 

Vierailija
2/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät kyykkyyn

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisivät töihin

Vierailija
4/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin ja lukuisia muita pikkuyrittäjiä on kyllä paljon haukuttu. Haukkujina vasemmistolaiset ja muut kommarit. Mutta tiedän itse, että se ei ole totta eikä oikein, niin en sitten välitä. 

Itse koitan olla haukkumatta ketään, mutta kyllä noita trolleja joskus tulee vähän nimiteltyä. 

Huokaus. Vasemmistolainen ei ole kommari. En ole eläissäni haukkunut yrittäjiä. Suvussa on ja näkeehän sen kuinka lujilla pienyrittäjä on. Ja miten tämä maailma toimisi ilman yrittäjiä? Miksi oletat että sua haukkuneet ovat vasemmistolaisia?

T. Vasemmistolainen

Vierailija
5/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitushakuista.

Kunpa joskus tehtäisiin juttu, miltä pienipalkkaisista tuntuu olla maksavana osapuolena monen joutilaisuudelle.

Joillakuilla on pitävä peruste, kuten ikä tai vammaisuus tai ahkera työnhaku, mutta kaikilla suinkaan ei. 

Vierailija
6/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin itkettää!

Vierailija
7/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä mikään houkuttele niin paljon kuin itsemurha tänä päivänä. Kunhan vanha vanhempi viimeisen hengenvetonsa vetää, seuraan suosiolla heti perässä. Kaksi turhaa kuluerää vähemmän.

Vierailija
8/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajana olen jo kasvattanut paksun nahkan. Ja onneksi on töitä ja tiloja. Jos olisin työtön yksinhuoltaja, niin mikään nahka ei riittäisi suojaamaan haukkumisilta. 

Ja pienyrittäjiä ei kyllä yleisesti haukuta. 

Suomessa on hyvin toimeentuleva joukko joka kokee olevansa uhri. Ja pienyrittäjät, jotka haluavat tehdä sitä yrittäjinä, kokevat olevansa uhreja. Uskon että pienyrityksiä voisi auttaa helpottamalla sitä. Esim pienentää pyrokratiaa yms. 

Vierailija
9/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitushakuista.

Kunpa joskus tehtäisiin juttu, miltä pienipalkkaisista tuntuu olla maksavana osapuolena monen joutilaisuudelle.

Joillakuilla on pitävä peruste, kuten ikä tai vammaisuus tai ahkera työnhaku, mutta kaikilla suinkaan ei. 

Olen pienipalkkainen , enkä koe olevani toisten maksaja. Keskituloiset usein luulee olevansa pienipalkkaisia. Ja samalla luulevat maksavansa kaiken, eikä huomaa mitä kaikkea saavat. 

Vierailija
10/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtakunnansyyttäjänvirasto voisi alkaa nostelemaan syytteitä kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Muutamaa ministeriäkin vastaan voisi ihan hyvin nosta rikossyytteen.

Vierailija
11/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajana olen jo kasvattanut paksun nahkan. Ja onneksi on töitä ja tiloja. Jos olisin työtön yksinhuoltaja, niin mikään nahka ei riittäisi suojaamaan haukkumisilta. 

Ja pienyrittäjiä ei kyllä yleisesti haukuta. 

Suomessa on hyvin toimeentuleva joukko joka kokee olevansa uhri. Ja pienyrittäjät, jotka haluavat tehdä sitä yrittäjinä, kokevat olevansa uhreja. Uskon että pienyrityksiä voisi auttaa helpottamalla sitä. Esim pienentää pyrokratiaa yms. 

Marin nimitteli vuorineuvokseksi. 

Ihan aina, kun tällä palstalla käyn, niin p.skaa tulee niskaan. Ihan vaan sen takia, että haluaisi omia rahoja käyttää itseensä ja omiin lapsiinsa. 

Nyt on torillakin jotkut mellakat, missä taas haukutaan kaikki yrittäjät ja työnantajat. 

Mulla on työhaastattelussakin käynyt ehdokkaita, jotka jo valmiiksi haukkuvat minut, vaikkeivät tiedä minusta mitään. 

Olen myös tosi köyhä, mutta en sen takia kyllä ole saanut keneltäkään mitään lokaa. Johtuu varmaan siitä, ettei ketään kiinnosta, koska olen itse ne vähät rahani hankkinut. 

Vierailija
12/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

menisivät töihin

Vaihda jo levyä.

Vierailija
13/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap itse ahkerasti avaamassa tänne niitä haukkumaketjuja? Nyt käsi sydämelle!

Vierailija
14/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on näköalatonta, ja kolmen vuoden työnhaun jälkeen sitä miettii, että tällaistako elämä tulee aina olemaan eli itkettää ja hävettää olla edes olemassa.

työtön mies, asuu puolison kanssa 

Olen vähentänyt syömistä, pienentänyt annoksia entisestään ja karsinut lämpimän ruuan kokonaan pois eli syön tavallisesti noin kahdesti päivässä.

työtön nainen, asuu yksin 

Olen syvästi masentunut. Tulee myös viha kaikkia päättäjiä kohtaan ja viha kaikkia hyväosaisempia kohtaan.

työtön nainen, asuu puolison ja lapsen kanssa 

Yhteiskunnallinen keskustelu lisää häpeää ja viime aikoina se on tuottanut kauhua. Työttömiin kohdistuva halveksunta ja inho, mitä lukee kommenttiosioissa ja kuulee kansanedustajien puheissa on lisännyt itsetuhoisia ajatuksia.

työtön mies, asuu yksin 

Nuorimmalla lapsella on nyt uusi haalari kun edellinen, 7v vanha, repesi perseestä. Mutta sen takia ei ole varaa uusiin kenkiin.

työtön nainen, asuu kolmen lapsen kanssa 

Tuon 300€/kk sai tienata, ennen kuin menetti työttömyyskorvaustaan yhtään. Huhtikuussa tuo poistuu ja itselle se on iso juttu, koska tuolla rahalla ostin esim. välttämättömät vaatteet.

osa-aikatyössä oleva nainen, asuu yksin 

On kehotettu budjetoimaan ja jättämään turhat asiat. Mutta ei ole edes mitään mistä enää karsia.

palkkatyössä oleva nainen, asuu yksin 

Vierailija
15/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtakunnansyyttäjänvirasto voisi alkaa nostelemaan syytteitä kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Muutamaa ministeriäkin vastaan voisi ihan hyvin nosta rikossyytteen.

työttömät ei ole mikään kansanryhmä.

Vierailija
16/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kukaan mieti miltä Rydmannista tuntuu!

Vierailija
17/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä kuin kirkonrotta. Minulle on ihan sama mitä muut ajattelevat eli yhdentekevää.

Vierailija
18/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

menisivät töihin

Ei ole töitä. Kun niitä ei luoda.

Vierailija
19/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sanottu, että olen loinen, koska elän yhteiskunnan tukien varassa. Työttömänä ollessani ihmisten on todella vaikeaa ymmärtää, että hakemuksista huolimatta työpaikkaa on todella vaikeaa saada. En kuulemma yritä tarpeeksi.

opiskelijamies, asuu yksin 

Juuri tuossa yksi päivä eräs aivan tavallinen keskituloinen mietti, että pakkoko niitä lapsia on tehdä, jos on köyhä.

palkkatyössä oleva nainen, puoliso ja lapsia 

Vierailija
20/129 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

työttömät ei ole mikään kansanryhmä.

Ihan yhtä määriteltävissä kuin mikä tahansa kansanryhmä. Laki on mielipuolinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi