Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoimmat kokemukset LÄÄKÄRISSÄ,mitä sinulle tai tutullesi on käynyt? Kelpaa niin hyvä mutta outo lääkärikin kuin täysi osaamattomuus

Vierailija
19.02.2024 |

Aloitan: Kävin lääkärissä kurkkukivun takia,en muistanut yhden lääkkeeni nimeä ja lääkäri kurkkasi sen Omakannasta. Sitten lääkäri kysyi miksi minulle on määrätty niin mahdottomasti kosteusvoiteita ja tiesinkö että se on itseään ruokkiva keho,iho kuivuu mitä enemmän rasvaa pistän. Koetin sanoa että mulla on atopia mutta lääkäri oli päässyt vauhtiin. En keksinyt muuta kuin nostaa puseron leukaan ja näyttää ihottuman runnomat vatsani ja rintani että näyttääkö tämä siltä, ettei tarvitse rasvata? Lääkäri vaikeni hölmistyneenä ja tuntui vasta sitten muistavan miksi oikein tulin.

Olen 50vuotias,atoopikko 1vuotiaasta asti eikä IKINÄ tuota ennen lääkäri ole kyseenalaistanut sitä että tarvitsen kosteusvoidetta useaa eri purkkia (yhdellä pesen itseni,toisella rasvaan kehon jne),päinvastoin saatettu kysyä että olenko kokeillut rasvata.

Kommentit (153)

Vierailija
141/153 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin lääkärissä näyttämässä kipeää penistäni. Laskin housuni, lääkäri katsoi minua hymyillen ja kaivoi pöytälaatikosta suurennuslasin. Nolottaa vieläkin kun ajattelen tota kokemusta..

Älä ikinä enää näytä sitä kenellekään.

Vierailija
142/153 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli nielutulehdus, ihan hirmu kivulias, kuin olisi lasimurskaa kurkussa.Lisäksi olin kuumeessa.

Mulla on taipumus huvittua valtavasti ollessani kuumeessa joten lopulta sekä lääkäri että minä nauroimme vedet silmissä, en tiedä mille. Vaikka nauraminenkin sattui, en vain saanut sitä loppumaan.

Sain Naprokseenia. Oiva tuote kovaan kipuun.  Psyykenlääkkeitä ei määrätty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/153 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri määrämässä lääkettä (kipuun) jonka toinen lääkäri kohdallani todennut sopimattomaksi, pahat sivuvaikutukset. mainitsin tämän ääneen ja lääkäri katsoo minua ja naurahtaa, etten voi tietää sopiiko tämä lääke tähän kipuun mikä nyt on. juu, aivan eihän ne sivuvaikutukset varmaan tule kun eri kipu. Toisella kerralla lääkäri etsii koneelta mikä mahtaisi olla diagnoosi, ilahtuu ja sanoo minulle: hei, tämä, tämä se varmaan on, tule nyt sinäkin katsomaan. Ja tähän on vielä lisättävä että on siellä terveyskeskuksessa ihan fiksuja ja ammattinsa osaavia lääkereitäkin, vaan ikävä kyllä ei aina

Vierailija
144/153 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori mieslääkäri ehkä n 30v. Minä 20v, menin hakemaan apua, lähetettä tai edes jotain helpottamaan mielentilaan. Koin olevani sairastunut mieleltäni ja muutos aikaisempaan normaaliini oli hyvin negatiivinen. Minulla oli silloin myös punoittava silmä. Selostin hätääntyneen sekavasti asiani mielenterveydestäni ja tarpeestani apuun. Lääkäri ylimielisenä (en saisi yleistää, mutta vaikutti rikkaan perheen pojalta, sellainen siisti kaupunkilainen). Hänen ilmeensä oli huvittunut ja vähättelevä. Sanoi että katsotaan toi sun silmätulehdus. Määräsi tipat ja lähetti matkaan. 

Tuli todella pöllästynyt ja outo olo. Kärsin elämää rajoittamista mielenterveyden häiriöistä vuosia tapahtuman jälkeen hakematta apua. 

N35

Vierailija
145/153 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25 vuotiaana miehenä alkoi ensimmäistä kertaa pukamat vaivata. Peräaukko kirveli ja vuoti verta. Tämähän oli silloin maailman noloin asia. Pari kuukautta kärsittyäni käännyin työterveyshuollon puoleen. Paikka oli pienen kunnan terveyskeskuksen työterveyshuolto. Minut vastaanotti nuori venäläinen tai virolainen mieslääkäri. Puhui vähän huonosti suomea mutta ei ollut varsinaisesti kielimuuri ongelmaa. Hän käski riisua housut kokonaan pois alushousut myös. Sitten jouduin seisomaan nojaten hoitopöytää vasten ja levittämään jalat. Kohta hän rullasi tuolillaan taakseni ja kuulin kuinka hän napsautti kumihanskat käteen. Hävetti hirveästi. Sitten hän toisella kädellä raotti pakaraani ja työnsi kylmän sormen sisääni. Samalla kun hän alkoi tunnustelemaan minua hän alkoi samalla selittää ja kertoa kuinka hyvin hän on viihtynyt kotikunnassani ja miten täällä on kaunista luontoa ja hienot ulkoilumahdollisuudet. Tätä hän jatkoi pitkään ja yrit

Sori. Nauroin vedet silmissä kun kuvittelin tilanteen.

Vierailija
146/153 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tk:n lääkäri ottamatta verikokeita sanoi että kuulostaa psyykkiseltä ja laittaa lähetteen psykiatrille. Käskin työntää sen lähetteen sinne minne ei aurinko paista. Menin yksityiselle ja todettiin reuma. Omakannassa lukee teksti potilas oli oikeassa psykiatrin lähetteen suhteen jolle voi tehdä kuten hän pyysi koska potilaalla todettiin tutkimuksissa lihasreuma.

Tää oli hyvä :D

Vierailija
147/153 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin ambulanssilla alkuyöstä ensiapuun kovien vatsakramppien takia. Sain kipulääkettä suoneen ja tippaa. Pistettiin tarkkailuun. Lisää lääkettä kun kivut palasivat. Lopulta noin 04 aamuyöllä nukahdin. Klo 06.30 tulee lääkäri ja kysyy; mita sina tälä? Minä sanoin unenpöpperössä että väsyttää. Lääkäri; vasy, onko masennus? Koitin sanoa että ei kun kovat kivut yöllä.. lääkäri; käänny kylki. Ja työnsi sormen hanuriin, totesi että pukama tälä. Lähti pois.

Odottelin noin tunnin ja kysyin hoitajalta että mitä nyt? Saan kuulemma lähteä kotiin, kun olo parempi.

No, noita kipukohtauksia tuli joskus, selvisi että sappikivet.

Ehkä lääkäri ei ehtinyt tai osannut lukea tietojani..

Vierailija
148/153 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskin oli lääkäri (ei-kantasuomalainen), joka määräsi miehisyyskuurin. Syy käynnille oli ihan vaan resepti allergialääkkeille, mutta lekuri halusi nähdä, koska oli paha siitepölykevät ja normaalit napit eivät olleet riittävän tehokkaita. 

Uuden reseptin lisäksi tuli ohjeeksi kova punttitreeni, nyrkkeily tai paini ja hyvä ruoka. Sain mukaan lääkärin isoäidin lihapatareseptin :D. 

Vierailija
149/153 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle myös on käynyt vähän vastaava. Sain vuosia jatkuneisiin selkäkipuihin lääkettä jota käytetään myös mieliala lääkkeeksi. Tämä kyllä auttoi kipuihin mutta tuotti paljon muita oireita kuten virtsausvaivoja. Tuntui että jatkuvasti pitää käydä vessassa eikä tyhjene kunnolla. Käytin lääkettä kuitenkin melkein 2 vuotta. Lopuksi sain tarpeekseni ja varasin TK lääkärille ajan. Hoitsulle vastaanotossa sanoin että täytyy saada joku muu lääke ja kerroin virtsausvaivoista. Minut vastaanotti nuori ja ystävällinen mieslääkäri. Olin itse tuolloin melkein nelikymppinen. Tämä lääkäri sanoi että keskitytään nyt vain siihen virtsaus ongelmaan ja varaa uusi aika sen lääkkeen vaihtoon. No suostuin tähän vaikka sanoin että ne johtuu luultavasti siitä lääkkeestä. Lääkäri käski riisuuntua alushoususilleen. Siinä kun riisuin hän alkoi ystävällisesti kertomaan että aluksi tunnustellaan vatsaa ja sen jälkeen pitää tuseerata. Tämä ei kuulostanut mukavalta. Kävin alushoususillaan selin makuulle ja lääkäri kumihanskat käsissä tunnusteli vatsani. Sen jälkeen hän sanoi että sitten pitäisi tutkia genitaaleja. Mulla meni hetki että tajusin. Mutta laskin alushousuni jonka jälkeen lääkäri tunnusteli kivekseni huolellisesti. Sitten käskettiin kääntyä polvet koukussa kyljelleen ja lääkäri sanoi tunnustelevansa eturauhasen. Jännitti kauheasti ja sanoin että olisi varovainen koska minulla on myös pukamia. Kohta lääkäri työnsi Kin rasvatun sormen sisääni ja aloitti tunnustelun. Olin helpottunut kun sormi vedettiin ulos mutta lääkäri käski pysyä siinä asennossa vielä vähän aikaa. Ja meni hakemaan jotain kaapista. Kohta hän palasi ja näytti semmoisessa muovissa olevaa muovi putkea. Ja kysyi sopiiko jos katson tämän avulla vielä niitä pukamia. Vähän vastahakoisesti suostuin ja kohta lääkäri työnsi putken sisään ja aloitti tutkimuksen. Tämän jälkeen sain pukeutua. Tämä oli myös jotenki outo kokemus. Tuntui kyllä kiihottavalta vaikka en minäkään ole bi henkinen. Ja vähän jopa harmitti kun tutkimus oli ohi. Sitäkin ihmettelen miten lääkäri oli niin innokas tutkiin kiveksiä ja peräaukkoa. Lääkäri oli kyllä todella ystävällinen ja rauhoittava. Kokemus oli nolo mutta jotenkin miellyttävä.

Vierailija
150/153 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko paljon on Suomessa näköjään tehty perä tutkimuksia.

Vierailija
151/153 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa 

Vierailija
152/153 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25 vuotiaana miehenä alkoi ensimmäistä kertaa pukamat vaivata. Peräaukko kirveli ja vuoti verta. Tämähän oli silloin maailman noloin asia. Pari kuukautta kärsittyäni käännyin työterveyshuollon puoleen. Paikka oli pienen kunnan terveyskeskuksen työterveyshuolto. Minut vastaanotti nuori venäläinen tai virolainen mieslääkäri. Puhui vähän huonosti suomea mutta ei ollut varsinaisesti kielimuuri ongelmaa. Hän käski riisua housut kokonaan pois alushousut myös. Sitten jouduin seisomaan nojaten hoitopöytää vasten ja levittämään jalat. Kohta hän rullasi tuolillaan taakseni ja kuulin kuinka hän napsautti kumihanskat käteen. Hävetti hirveästi. Sitten hän toisella kädellä raotti pakaraani ja työnsi kylmän sormen sisääni. Samalla kun hän alkoi tunnustelemaan minua hän alkoi samalla selittää ja kertoa kuinka hyvin hän on viihtynyt kotikunnassani ja miten täällä on kaunista luontoa ja hienot ulkoilumahdollisuudet. Tätä hän jatkoi pitkään ja yrit

Ällöttävää!!

Vierailija
153/153 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme