Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoimmat kokemukset LÄÄKÄRISSÄ,mitä sinulle tai tutullesi on käynyt? Kelpaa niin hyvä mutta outo lääkärikin kuin täysi osaamattomuus

Vierailija
19.02.2024 |

Aloitan: Kävin lääkärissä kurkkukivun takia,en muistanut yhden lääkkeeni nimeä ja lääkäri kurkkasi sen Omakannasta. Sitten lääkäri kysyi miksi minulle on määrätty niin mahdottomasti kosteusvoiteita ja tiesinkö että se on itseään ruokkiva keho,iho kuivuu mitä enemmän rasvaa pistän. Koetin sanoa että mulla on atopia mutta lääkäri oli päässyt vauhtiin. En keksinyt muuta kuin nostaa puseron leukaan ja näyttää ihottuman runnomat vatsani ja rintani että näyttääkö tämä siltä, ettei tarvitse rasvata? Lääkäri vaikeni hölmistyneenä ja tuntui vasta sitten muistavan miksi oikein tulin.

Olen 50vuotias,atoopikko 1vuotiaasta asti eikä IKINÄ tuota ennen lääkäri ole kyseenalaistanut sitä että tarvitsen kosteusvoidetta useaa eri purkkia (yhdellä pesen itseni,toisella rasvaan kehon jne),päinvastoin saatettu kysyä että olenko kokeillut rasvata.

Kommentit (228)

Vierailija
221/228 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lääkärille koska virtsaputkeeni oli kasvanut luomi, joka haittasi virtsaamista. Naislääkäri ei suostunut katsomaan, vaan teki lähetteen keskussairaalaan.

t. mies

Vierailija
222/228 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran Ranskassa lääkärissä angiinan takia. Kerroin heti että minulla on angiina ja tarvitsen antibioottireseptin. Lääkäri siihen, ettei se noin vain käy, vaan hän on metodinen mies ja tutkii potilaat kunnolla. Hän mittasi ja punnitsi minut, mittasi verenpaineen ja lämmön, kuunteli keuhkot, kyseli kaikkea mahdollista ja kurkkasi lopuksi kurkkuunkin. Kirjoitti vihdoin antibioottireseptin. Kiitin ja lähdin apteekkiin. 

Apteekissa vasta huomasin, että lääkäri oli kirjoittanut penisilliinireseptin. Olen allerginen penisilliinille ja sitähän se metodinen mies ei tullut kysyneeksi. Enkä minä sanoneeksi kun olin niin hämmästynyt kaikista turhista tutkimuksista. Reseptin vaihto ei onnistunut puhelinsoitolla, vaan minun piti kuumeisena kävellä takaisin vastaanotolle.

Lääkärin sihteeri kertoi, että tohtori oli jo vaihtanut vapaalle, mutta kun kerroin asiani tarkemmin, niin päästi minut vastaanottohuoneeseen. Siellä herra istui kollegansa kanssa ja olivat asuista päätellen siirtymässä tenniskentälle. Voitte kuvitella hänen ilmeensä, kun kerroin asiani ja hän joutui myöntämään erehdyksensä ja kirjoittamaan uuden reseptin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/228 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin kirjoittaa kirjan niistä koska vain seikkaperäisesti kerrottuna  niistä muut osaisi poimia niistä outoudet ja jopa  rikokset. Yritetään lyhyesti:

- 80-luvulla, alaikäinen, Liika laihduttamisen takia pidettiin vankina sairaalassa 3 kk. Tajusin jo silloin että jotain  outoa toimintaa oli, vaikka olin lapsi. Valitettavasti vanhemmat tyypillisiä: Lääkärit tietää tyyppejä. Jouduin ohjeistamaan, että ottakaa nyt helvettiin  täältä. Paikka, Lastenklinikka ja HYKS 

- 2000-luvulla. Keskenmeno ja Naistenklinikka. Lähes vihamielinen lääkäri  ja ihme toimintaa. Sairaslomalyselyyn vastasi: Ei näistä yleensä saa eikä antanut. 

- 2003, sektio. (Kaikki Naistenklinikalla)  Ihme sähläämistä ja kuulemma henki vaarassa. Uusintaleikkaus kun  söhlivät  kunnolla. 6 l verenvuotoa ja veritankkaus. Varsin sekopäistä  meininkiä ja outoa henkilökuntaa. 

Suljetun potilas?

Vierailija
224/228 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja ei päästänyt lääkärille, kun katsoi nilkkaani "no et sää kuule kävelis jos se olis murtunut".

Seuraavana päivänä pääsin työterveyteen, jossa sitten kipsattiin.

Vierailija
225/228 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaduin ja Tampereen Acutassa lääkäri laittoi tikit päähäni ilman puudutusta. En ikinä enää mee lääkäriin, mieluummin kuolen sänkyyni.

Vierailija
226/228 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kaukana 80-luvulla muistaakseni näyttämässä jotakin urheiluvammaa, mutta YTHS:n lääkäriä kiinnostivat vain seksi- ja ehkäisyasiat. Hän kyseli kovasti, milloin aikoisin tehdä lapsia, ja suhtautui yllättävän tunteikkaasti siihen, etten aikonut tehdä yhtään koskaan. Hetken aikaa käytiin juupas-eipäs-keskustelua, ja lopulta hän mölähti: "Ne lapset on tehtävä NYT!"

Olin kai jotenkin ärsyttävän varma asiastani. Tuo on ainoa kerta, kun muistan lääkärin korottaneen äänensä työtehtävässään.

En muuten ole tehnyt "niitä lapsia" vieläkään.

Samantapainen kokemus YTHS:llä, mutta 90-luvulla gynekäynnillä. Kovasti oli lääkäri sitä mieltä, että lapsia kannattaisi alkaa yrittää. Olin juuri tullut jätetyksi parisuhteessa ja yksin pitkästä aikaa. Sanoinkin sen, mutta jatkoi vielä jonkun kommentin, ettei saa lykätä liikaa. Sain useamman lapsen päälle kolmikymppisenä kyllä.

Vierailija
227/228 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistuva nielun alueen sienitulehdus joka oli alunperin ruokatorvessa asti. Lääkäri määräsi a-vitamiini suihketta nenään ja sillä kuulemma paranee. Pitäisikö näiltä ottaa jo luvat pois?

A-vitamiini kuuluu hoitoon, mutta kyllä sienilääkitys myös tarvitaan.

Vierailija
228/228 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gynekologi oletettu yksityinen mies teki sisätonkimisen , totesi että siellä munasarjassa on kysta noin 3-5 cm. Lähete  johonkin naistenkilikalle tai jonnekin niin siellä totesivat ettei ole . On ehkä voinut olla mutta ei ole . Miehet .  Tekee näitä.  

Ne kystat voi hoitua itsestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan