Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoimmat kokemukset LÄÄKÄRISSÄ,mitä sinulle tai tutullesi on käynyt? Kelpaa niin hyvä mutta outo lääkärikin kuin täysi osaamattomuus

Vierailija
19.02.2024 |

Aloitan: Kävin lääkärissä kurkkukivun takia,en muistanut yhden lääkkeeni nimeä ja lääkäri kurkkasi sen Omakannasta. Sitten lääkäri kysyi miksi minulle on määrätty niin mahdottomasti kosteusvoiteita ja tiesinkö että se on itseään ruokkiva keho,iho kuivuu mitä enemmän rasvaa pistän. Koetin sanoa että mulla on atopia mutta lääkäri oli päässyt vauhtiin. En keksinyt muuta kuin nostaa puseron leukaan ja näyttää ihottuman runnomat vatsani ja rintani että näyttääkö tämä siltä, ettei tarvitse rasvata? Lääkäri vaikeni hölmistyneenä ja tuntui vasta sitten muistavan miksi oikein tulin.

Olen 50vuotias,atoopikko 1vuotiaasta asti eikä IKINÄ tuota ennen lääkäri ole kyseenalaistanut sitä että tarvitsen kosteusvoidetta useaa eri purkkia (yhdellä pesen itseni,toisella rasvaan kehon jne),päinvastoin saatettu kysyä että olenko kokeillut rasvata.

Kommentit (153)

Vierailija
81/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu vuosia selkäkipuja, lapsena mun selkää potkittiin siis hyppypotkittiin sitä vasten kiusaajien toimesta. Tälleen aikuisena selkäkivut on jokapäiväistä eli monesti niistä oon lääkäris sanonut. 

No kerran lääkäri sanoi, "jos laitan sut kuviin ni lopetatko ton valittamisen, etkä tule enää lääkäriin valittamaan?" 

Otti röntgen kuvan vain keskiselästä. 

En oo enää lääkäris käyny selän takia, mutta selkä silti kipeä. Koitan säästää rahaa yksityiselle. 

Vierailija
82/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpukamien tunnustelu ilman liukkaria. Aih.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 40v kun päivystykseen menin, koska kurkku oli super kipeä, minulla oli 40 kuumetta ja tulehdusarvot yli 400. 

Ottivat pari testiä ja empi pusutautitestiä, mutta vain koska minä sanoin, että samal vaival senki voi ottaa.. Sitte sain buranareseptin ja kotiin. 

Seuraavan päivän hoitaja soitti, että sul on pusutauti ja ku oot noin vanha se on iha törkeen kipee, joten usein hoidetaan osastolla, tule takaisin. 

Lähdin sit takasi päivystykseen, mut tää lääkäri oli sit iha eri mieltä asiasta, jouduin nukkuu päivystyksessä yön yli ja hän oli heittämäs mua aamulla ulos, koska olin saanut syötyä?

Aloin itkemään, että mä en pärjää kotona kun tää kurkku on niin kipee, että tekis mieli ite leikata se pois. Eipäsjuupas taistelun jälkeen hän sanoi "no mene sit osastolle mut vaan yhdeks yöks!!!" Oli tosi vihaisen näköinen.

Osastolla sitten romahdin itkuun ja kerroin kuinka vaikee tänne oli päästä ja ne oli ihan eri maata ja sanoivat, että tää oli iha oikee paikka sulle. 

Pelkästään semmone nestemäinen kipulääke suuhun auttoi kipuun ja olin osastolla viikon. 

Vierailija
84/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatri oli päättänyt ilman minun papereiden lukemista minulle diagnoosin. Vasta kun lääkärintapaamiseen tuli hoitaja jonka kanssa oltiin juteltu pidempään ja lääkäri luki sen paperin minkä hoitaja antoi, niin silloin lääkärille selvisi että minut on joukkor**skattu teininä ja hän alkoi kyselemään miten se oikein tapahtui ja miltä se tuntui yms. 

Kun nää kaikki ois selvinny jos mun paperit ois luettuna.. tämä tuli hänelle ihan uutena asiana, kuitenkin oli mun hoitava lääkäri ollut pari vuotta joten aika pelottavaa mun mielestä?

Ja siis hän oli jo päättänyt mulle diagnoosin ja se tutkittiin eikä löytynyt sitä, hän oli selkeästi pettynyt ettei mulla ollutkaan persoonallisuushäiriötä.

Löytyi vain se traumaperäinen stressihäiriö, mistä kaikki muutkin olivat sanoneet lääkärille, että se minulla varmasti on. 

Vierailija
85/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollu vuosia selkäkipuja, lapsena mun selkää potkittiin siis hyppypotkittiin sitä vasten kiusaajien toimesta. Tälleen aikuisena selkäkivut on jokapäiväistä eli monesti niistä oon lääkäris sanonut. 

No kerran lääkäri sanoi, "jos laitan sut kuviin ni lopetatko ton valittamisen, etkä tule enää lääkäriin valittamaan?" 

Otti röntgen kuvan vain keskiselästä. 

En oo enää lääkäris käyny selän takia, mutta selkä silti kipeä. Koitan säästää rahaa yksityiselle. 

Lääkäreitäkin on joka lähtöön. Kävin julkisella syystä X ja 7h rumban päätteeksi päivystänyt lääkäri pahoitteli, kun ei voinut auttaa. Näkemysero sisätautilääkärin ja hänen välillä, mutten nyt vielä ole kupsahtanut, joten kai sisätautilääkäri oli oikeassa.  

Vierailija
86/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vierailija
87/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kolme vuotta sitten Työterveyslääkärille ja valitin iskias kipua, minulla todettiin magneetti kuvissa, että iskias hermo on ahtautunut ja välilevyt kuluneet ei pullistumaa, pari päivää huilia ja sitten takaisin fyysiseen varastotyöhön. tästä kaksi kuukautta eteenpäin menin särkylääkeiden voimaalla töissä, kunnes jalkani alkoi puutumaan ja jalkapöytäni läpsähti kuin ankalla kävellessä, Lääkäri "pari päivää huilia ja takaisin töihin". Tämän jälkeen taas pari kuukautta särkylääkkeillä töissä, kunnes koko lannerankani oli kuin salaman iskun saanut ja koko selkäni ja vasen jalkani jäykistyi aivan tönköksi, Lääkäriä ei ollut paikalla mutta terveyden hoitaja ehdotti että tekisin jotain kevyempää työtehtävää, että sairaslomaa ei tule, huusin ja suorastaan haistatin vitut hänelle, ja sanoin että haluan toisen mielipiteen, ja pääsin fyssarille joka sai selitettyä terveydenhoitajalle että minun tilassani oleva pystyy tekemään vain kahta asiaa, joko makaamaan tai seisomaan, sain 2 päivää sairaslomaa, jonka jälkeen otin 6 kuukauden opintovapaan, ja hermokipu alkoi olemaan huomattavasti pienempi kysyin vaihtoehtoisia työtehtäviä mutta niitä ei järjestetty. tätä samaa vekslausta meni 3 vuotta kunnes menin ykstyiselle lääkärille joka totesi että, jahas ole niin pitkään vältellyt hoidon saamista että sinulla on kehon virheasento eli kipuskolioosi, ja määräsi minut hermorata tutkimuksiin, jossa todettiin että hermoni on vaurioitunut. 3 päivän päästä tapaan työterveyslääkärini uudestaan, mitähän meinaa herra selittää oikein jännityksellä odotan

Vierailija
88/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Oli vähän alkeellinen vastaanotto kertausharjoituksissa.  Liukkaria ei ollut. Kumihanska lääkärillä sentään oli.

Vierailija
89/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viisaudenhampaan poistossa. Siinä ennen puudutusta lääkäri silitti kättäni selittäen jos puuduttaisin sun käden tästä, se  puudute leviäisi tänne. Vähän ihmetytti, kun mies oli kuitenkin hammaslääkäri. 

Vierailija
90/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Oli vähän alkeellinen vastaanotto kertausharjoituksissa.  Liukkaria ei ollut. Kumihanska lääkärillä sentään oli.

Höpö höpö! Ei kertauksissa kukaan persettä tutki.

Vierailija
91/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nuorena pahan aknen takia ihotautilääkärillä, joka ei uskaltanut katsoa minua päin! Ihmettelin, miksi ihmeessä tyyppi on halunnut lääkäriksi, kun ihmisten lähellä oleminen oli selvästi hänelle tuskaisaa. Tutkimukseen kuului sellaisella suurennuslasilla kasvojen katsominen ja sen hän teki todella nopeasti ja kysyi sitten, onko aknea myös selässä ja rintakehässä, mutta ei halunnut katsoa niitäkään. Sain jonkun reseptin, joka ei auttanut, mutta samalle lääkärille en enää halunnut mennä jatkossa. Hän tuntui olevan ihan väärässä ammatissa.

Vierailija
92/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli psykiatri mutta laskettanee lääkäriksi.

Kysyi eikö motivoi lopettamaan oksentamista (bulimia),se,ettei kukaan halua minua suudella ja ehdotti myös hiusten kasvatusta pidemmiksi. Jotenkin ihan ihme hyypiö koko ukko. 

Vierailija
93/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin HUS  ultraääni tutkijalla ja mies kyseessä. Pyysi päästä samalle laverille, kun hänen selkänsä mukamas niin kipeä? Miten voi maata sillä samalla laverilla, jos selkä on mukamas kipeä. Ettei voi tutkia sillä laitteella mukamas läheiseltä penkiltä,  missä makasin ja runnoi rintojani ja samaan aikaan kyseli, että onko minulla lapsia ja onko minulla miestä ym. Tuli sen jälkeen niin seksuaalisesti hyväksikäytön olo. Ja tästä paska ultraääni mies tutkijasta tehtiin monia valituksia, että koskee naisten rintoja ja se tuntui oikeasti erittäin seksuaaliselta hyväksikäytöltä. Lähetin HUS:lle palautetta, mutta he toki vastaa vain, että se on heidän toimintatapansa ym. valehtelua. Tämä mies toivottavasti menetti työpaikkansa. Mutta HUS ei toki vastaa yhtään mistään naisten kohtelusta lainkaan. Lääkärin tehtävä on tutkia naisten rinnat, mutta ei toki niin, että kehuu naiselle, että on sinulla hyvän näköiset rinnat, kun eräs mieslääkäri näin sanoi, kun sairastin rintasyöpää, niin ihan helvetin olen kiinnostunut siitä lääkärin mielipiteestä miltä rintani näyttävät? HUS saa haistaa pitkän paskan. 

Vierailija
94/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Hupattaa. Oikea klassikko setämiesten keskuudessa tämä eturauhasen tutkiminen krooh RÄÄH. 

Vierailija
95/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oudosta tiedä, mutta mieleenpainuva kuitenkin. Naiskirurgi otti vastaan etuajassa ja totesi ettei halua odotuttaa. Samalla varmaan ainoa lääkäri, joka on omalla kohdalla tapaamisen päätyttyä noussut avaamaan ja pitämään ovea, vaikkei jaloissani ollut mitään vikaa. Hänestä jäi muutenkin kaikin puolin hyvä tunne. Jätti jäljen useammalla tapaa. Heh

Vierailija
96/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatri kysyi miltä tuntuu kun olen epäonnistunut olemaan lapselleni suojakilpi. Tämä kun kerroin että lastani oli pahoinpidelty koulussa. Monenlaista olen elämäni aikana kuullut, mutta tämä kyllä vetää pohjat.

Terhi A-S? Tunnettu oudoista puheistaan. 

Vierailija
97/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Hupattaa. Oikea klassikko setämiesten keskuudessa tämä eturauhasen tutkiminen krooh RÄÄH. 

Kuka tässä eturauhasesta on puhunut. Kertauksissa lääkäri tutki peräaukkoani pukamien takia. Yritin saada vapautusta pukamien vuoksi. Siinä minä housut kintuissa nojasin ikkunalautaan ja lääkäri tutki. Ei siellä muuten tuollaista tehdä.

Vierailija
98/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nepsydiagnoosi ja olin sairaana. Lääkäri yritti kirjoittaa minut eläkkeelle.

Nyt se sairaus on parantunut enkä ole eläkkeellä.

Vierailija
99/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin raskaana jotain rv 30+. Jouduin sairaalaan tiheiden supistusten takia. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja valitti, että väline menee rikki kun en ole rentona! Mulla oli jatkuvien supistusten lisäksi hiiva, mikä teki tutkimuksesta todella tuskallisen kokemuksen. Mutta rentoutua olisi pitänyt. En edelleenkään käsitä, millä muovilipareella se tutkimusta teki, jos kerran hajoaminen oli mahdollista.

Vierailija
100/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin paniikkihäiriön vuoksi lääkäriin, määrättiin Propralia eli beetasalpaajaa. Kerroin, että minulla on astmaoireita ja käytän astmalääkkeitä, vaikkei astmadiagnoosia (vielä) olekaan. Astmaatikoille ei useinkaan sovi beetasalpaajat. Lääkäri totesi, että kun kerran diagnoosia ei ole niin ei huolta. En pystynyt käyttämään Propralia lainkaan, koska hengenahdistus lisääntyi merkittävästi. Ihmettelen ettei lääkärillä hälytyskellot soineet. Jos ihmisellä on astmaoireita niin niitä on, oli diagnoosia tai ei. Ja astmalääkkeitä tosiaan mulla oli tuolloin jo käytössä. Diagnoosin sain myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä