Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoimmat kokemukset LÄÄKÄRISSÄ,mitä sinulle tai tutullesi on käynyt? Kelpaa niin hyvä mutta outo lääkärikin kuin täysi osaamattomuus

Vierailija
19.02.2024 |

Aloitan: Kävin lääkärissä kurkkukivun takia,en muistanut yhden lääkkeeni nimeä ja lääkäri kurkkasi sen Omakannasta. Sitten lääkäri kysyi miksi minulle on määrätty niin mahdottomasti kosteusvoiteita ja tiesinkö että se on itseään ruokkiva keho,iho kuivuu mitä enemmän rasvaa pistän. Koetin sanoa että mulla on atopia mutta lääkäri oli päässyt vauhtiin. En keksinyt muuta kuin nostaa puseron leukaan ja näyttää ihottuman runnomat vatsani ja rintani että näyttääkö tämä siltä, ettei tarvitse rasvata? Lääkäri vaikeni hölmistyneenä ja tuntui vasta sitten muistavan miksi oikein tulin.

Olen 50vuotias,atoopikko 1vuotiaasta asti eikä IKINÄ tuota ennen lääkäri ole kyseenalaistanut sitä että tarvitsen kosteusvoidetta useaa eri purkkia (yhdellä pesen itseni,toisella rasvaan kehon jne),päinvastoin saatettu kysyä että olenko kokeillut rasvata.

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri kertoi omahyväinen virne naamallaan minusta liikkuvan juorun. 

Ei ollut edes paikkakunnan oma lääkäri. Emme olleet tavanneet aiemmin emmekä tavanneet koskaan sen jälkeen. Sai vaiennettua minut totaalisesti. 

Psykiatria leikkivä tk-lääkäri

Tulipa vanha ketju vastaan.

Tämän lääkärin nimi oli Alfred Sarno 

Vierailija
62/153 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioi, kaikki imeytyy ihon läpi. Esim kipulaastarit, kaikki mitä ihollesi pistät. Perusvoiteet, hajuvedet!!!

671

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitää alkaa ruveta itse paranemaan"

Psykiatrinen sairaanhoitaja soitti ja ilmoitti että hoito lopetetaan nyt.

Sai myöhemmin moitteet aluehallintovirastolta. Hänellä ei ollut oikeasti valtuuksia tehdä tuollaista päätöstä

Vierailija
64/153 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
65/153 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreillekin sattuu ja tapahtuu. Vuosia sitten kävin yksityisellä gynekologilla, joka otti papanäytteen. Tuloksen piti tulla muutaman päivän päästä. Sen sijaan tuli soitto ja pahoittelu. Näyte oli kadonnut ja kysyttiin, voinko tulla antamaan uuden näytteen. Tietysti menin.

Toinen tapaus: työterveyslääkäri oli määrännyt tutkimuksen, joka tehtiin nukutuksessa. Heräämisen jälkeen lääkäri kertoi kadottaneensa jonkin pienen esineen ja pahoitteli. Jos sitä ei löytyisi, pitäisi tarkistaa, oliko se jäänyt sisääni. No eihän siinä sitten muuta voi, totesin. Mutta kyseinen esine löytyi sitten kuitenkin muualta hyvin pian.

Tuollaista voi tapahtua etenkin kun lääkärikäyntejä kertyy aika monta vuosien varrella. Mitään kummempaa ei sentään ole sattunut.

Vierailija
66/153 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvakivusta ja samalla puolella tuntuvasta päänsärystä ja pateista korvasylkirauhasissa ei saanut puhua samalla vastaanottokäynnillä.

Huivipäinen naislääkäri alkoi huitomaan käsillä ja puisti päätään. Vain yhdestä asiasta puhutaan nyt

Vierailija
67/153 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

25 vuotiaana miehenä alkoi ensimmäistä kertaa pukamat vaivata. Peräaukko kirveli ja vuoti verta. Tämähän oli silloin maailman noloin asia. Pari kuukautta kärsittyäni käännyin työterveyshuollon puoleen. Paikka oli pienen kunnan terveyskeskuksen työterveyshuolto. Minut vastaanotti nuori venäläinen tai virolainen mieslääkäri. Puhui vähän huonosti suomea mutta ei ollut varsinaisesti kielimuuri ongelmaa. Hän käski riisua housut kokonaan pois alushousut myös. Sitten jouduin seisomaan nojaten hoitopöytää vasten ja levittämään jalat. Kohta hän rullasi tuolillaan taakseni ja kuulin kuinka hän napsautti kumihanskat käteen. Hävetti hirveästi. Sitten hän toisella kädellä raotti pakaraani ja työnsi kylmän sormen sisääni. Samalla kun hän alkoi tunnustelemaan minua hän alkoi samalla selittää ja kertoa kuinka hyvin hän on viihtynyt kotikunnassani ja miten täällä on kaunista luontoa ja hienot ulkoilu

Todella hyvä rentoutumis keino

Vierailija
68/153 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kertoa mutta tapaukset on niin pitkiä että en jaksa avautua.

Kerro kerro

Vierailija
69/153 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pihaa hoitassa peukaloon haavan,joka tulehtui ja ajattelin että olisi hyvä näyttää lääkärille. No lääkäripä päätti sitten ruveta ihmettelemään ranteessani olevaa syntymämerkkiä ja vaiensi vaan kun koetin sanoa,että haava on ylempänä. Tahtoi vielä ottaa kuvan syntymämerkistä kun kuulemma niin erikoinen. Peukaloon käski pistää Basipactia  ja vasta kun sanoin pistäneeni,alkoi huokaisten tutkia sormea paremmin,

Vierailija
70/153 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 40kuumetta tulehdusarvot "tapissa" päivystykseen. Lääkäri kuuntelu keuhkot ja lähetti keuhkokuviin.  Lääkäri totesi että keuhkot on puhtaat, kun kysyin mikä tuo erivärinen kohta kuvassa on jännä vastasi että tiivistynyttä limaa. Sanoi että joku tulehdustila mutta ei tiennyt mikä. Kirjoitti tosi vahvaa antibioottia ja lähetti kotiin. Tulin siitä antibiootistakin tosi huonovointiseksi.

Seuraavana aamuna omalääkäri soitti että sulla on keuhkokuume tule heti tänne tämä hoituu ihan penisilliinillä. Antoi vielä itseni kuunnella keuhkot ja tulehtunut keuhko kuulosti ihan "ruoholeikkurilta".

En ikinä ole ymmärtänyt miten tämä lastenlääkäri ei huomannut keuhkokuumetta jonka näin ja kuulun itsekin.

Jos kuvissa jotain olisi pitänyt ottaa osastolle ja miettiä viljellen, mikä bakteeri kyseessä eli mikä lääke tepsii. Sepsiksen tullessa sitten jo onkin kiire ......

Vierailija
71/153 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin urologilla kun virtsaaminen kirveli ja kuumotti vaikka perus virtsakokeet oli puhtaat.

Hän määräsi doksisykliiniä joka tuhosi mun peniksen ihon ja ei poistanut pysyvästi virtaamisen oireita.

Lopulta selvisi että oireet aiheutti mykoplasma genitalium johon en saanut virtsakoetta ajoissa.

Nyt vieläkin 9kk myöhemmin yritän parantaa penistä ja voi olla että tuo lääkärin päätös määrätä doksisykliiniä tuhosi mun seksielämän lopullisesti. Kukaan ei varoittanut että doksisykliinissä voi olla noin äärimmäisen raju sivuvaikutus.

Vakavia yliherkkyys/ihoreaktioita voi tulla melkein mistä tahansa lääkkeestä. Siellä ne haittavaikutusten ohessa mainitaan, siis pakkausselosteessa. Ikävää tietty että diagnoosi oli väärä ja olisit voinut välttyä tuolta jos diagnoosi olisi mennyt kerrasta nappiin. 

Vierailija
72/153 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
73/153 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin nuori ja kävin tk:ssa mieslääkärillä.

Sitä en muista miksi kävin.

Olin pukemassa sermin takana kun kuulin lääkärin huohottavan.

Lääkärillä oli astma?

Tai sitten keppi edessä?

Vierailija
74/153 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
75/153 |
27.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen farmaseutti ja hämmästelen, miten vähän lääkärit tekevät virheitä reseptejä määrätessään. 

Toki onhan niitä, mutta kun ajattelee kuinka paljon niitä apteekissa käsitellään, niin suhteutettuna siihen. 

Vierailija
76/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuulemma siirtänyt omat nepsy-oireeni lapselleni esimerkilläni ja käytökselläni. Ei ole periytyvää. Oli tosin psykologi joka sanoi tämän

Vierailija
77/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen farmaseutti ja hämmästelen, miten vähän lääkärit tekevät virheitä reseptejä määrätessään. 

Toki onhan niitä, mutta kun ajattelee kuinka paljon niitä apteekissa käsitellään, niin suhteutettuna siihen. 

Niitä pahimpia virhereseptejä ei haeta apteekista, kun asiakaskin älyää että pieleen meni. Olen joutunut monta kertaa sanomaan että en halua kyseistä lääkettä kun haen muita lääkkeitä vuosien päästä apteekista.

Vierailija
78/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri käski laskea laukun sylistäni lattialle,oikein käskytti ja sanoi ettei halua minun ottavan sieltä "mitään". Olen perinyt kalpeat ja laihat geenit, huonon hiuspäivän takia päässäni oli ohut pipo enkä muutenkaan ollut kivuissa jaksanut laittautua vaan joku bändihuppari ja  lököpöksyt. Lääkäri varmaan pelkäsi että kaivan jonkun teräaseen esiin.

Toivottavasti edes häpesi ajatuksiaan,kun käveli  myöhemmin ohi juuri,kun mieheni tuli tyttäreni kanssa hakemaan ja 4v juoksi iloisesti luokseni "äiti!äiti!"

Vierailija
79/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran, kun menin lääkäriin, vastaanottohuoneessa haisi todella voimakkaasti tupakalta. Lääkäri ei ollut voinut käydä tupakalla juuri ennen vastaanottoa, koska olisin nähnyt hänen poistuvan (odottelin hyvän aikaa odotustilassa) eikä haju voinut tulla ikkunasta ikkunan sijainnin takia. Eli hän oli polttanut huoneessa. Iso ilmastointilaite tohotti täysillä. Tämä ei ollut 70-luvulla, vaan suunnilleen 10 vuotta sitten.

Vierailija
80/153 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän