Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoimmat kokemukset LÄÄKÄRISSÄ,mitä sinulle tai tutullesi on käynyt? Kelpaa niin hyvä mutta outo lääkärikin kuin täysi osaamattomuus

Vierailija
19.02.2024 |

Aloitan: Kävin lääkärissä kurkkukivun takia,en muistanut yhden lääkkeeni nimeä ja lääkäri kurkkasi sen Omakannasta. Sitten lääkäri kysyi miksi minulle on määrätty niin mahdottomasti kosteusvoiteita ja tiesinkö että se on itseään ruokkiva keho,iho kuivuu mitä enemmän rasvaa pistän. Koetin sanoa että mulla on atopia mutta lääkäri oli päässyt vauhtiin. En keksinyt muuta kuin nostaa puseron leukaan ja näyttää ihottuman runnomat vatsani ja rintani että näyttääkö tämä siltä, ettei tarvitse rasvata? Lääkäri vaikeni hölmistyneenä ja tuntui vasta sitten muistavan miksi oikein tulin.

Olen 50vuotias,atoopikko 1vuotiaasta asti eikä IKINÄ tuota ennen lääkäri ole kyseenalaistanut sitä että tarvitsen kosteusvoidetta useaa eri purkkia (yhdellä pesen itseni,toisella rasvaan kehon jne),päinvastoin saatettu kysyä että olenko kokeillut rasvata.

Kommentit (153)

Vierailija
21/153 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni oli angiina ja valittettavasti paha tapa yskiä suu auki ympäristöön yrittämättäkään estää pisaroiden lentämistä muiden kasvoille. Ilmesisesti sain pisaratartuntana angiinan, mutta lääkäri tokaisi, että "miten se angiina olisi SIELTÄ voinut tarttua".

Heti päästyäni kotipaikkakunnalle kävin toisella lääkärillä, joka hieman ihmetteli, miten niinkin selkeä angiina oli jäänyt toteamatta.

Luultavasti lääkäri ei ymmärtänyt, että olin ollut angiinaa sairastavan äitini kanssa samalla paikkakunnalla ja samassa huoneessa. Lääkäri oli ehkä vain tehnyt päätelmän, että minä olen opiskelupaikkakunnalla ja oletan saaneeni angiinan toisella paikkakunnalla sairastaneelta äidiltä. Ei tuota typeryyttä muutenkaan voi selittää...

Vierailija
22/153 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaukana 80-luvulla muistaakseni näyttämässä jotakin urheiluvammaa, mutta YTHS:n lääkäriä kiinnostivat vain seksi- ja ehkäisyasiat. Hän kyseli kovasti, milloin aikoisin tehdä lapsia, ja suhtautui yllättävän tunteikkaasti siihen, etten aikonut tehdä yhtään koskaan. Hetken aikaa käytiin juupas-eipäs-keskustelua, ja lopulta hän mölähti: "Ne lapset on tehtävä NYT!"

Olin kai jotenkin ärsyttävän varma asiastani. Tuo on ainoa kerta, kun muistan lääkärin korottaneen äänensä työtehtävässään.

En muuten ole tehnyt "niitä lapsia" vieläkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/153 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri alkoi kesken niveltutkimuksen selittää minulle "hengellä parantamisesta" ja kertoi juuri edellisviikolla parantaneensa lähisukulaisensa hengitystieinfektion niillä keinoin. Hän kirjoitti paperilapulle muutaman kirjan, joista löytyisi asiasta lisää. Ulkomailla lääkäriryhmä oli kuulemma jopa herättänyt yhden jäsenensä puolison kuolleista hengen voimalla.

Vierailija
24/153 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lääkäriin keskustelemaan nielurisojen poistosta, työterveys oli ohjannut minut julkiselle puolelle erikoislääkärille koska kuorsasin, minulle oli alkanut tulemaan angiinoita ja kurkku oli muutenkin usein epämukavan tuntuinen. Kyseinen erikoislääkäri oli myöhässä, mikä ei sinäänsä haitannut, mutta sen lyhyen ajan mitä juteltiin oli todella kireän ja ärsyyntyneen oloinen. Heti kun pääsin sisään huoneeseen tämä alkoi selittää että ei nuoret naiset kuorsaa, tuollaiset on vanhojen miesten ongelmia ja sinä et ole vanha mies. Angiinatkin oli kuulemma normaali osa elämää (???) ja ne nielurisat on varmasti ihan hyvät. Tämän 5-10min kestäneen yksipuoleisen monologin jälkeen lääkäri totesi että joo, eiköhän tämä ollut tässä, ja alkoi hätyyttelemään pois. Kurkkuun ei ikinä edes katsottu ja olo oli sellainen että mitä v... juuri tapahtui.

Vierailija
25/153 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrini kertoi käynnin lopussa jäävänsä lomalle, ja menevänsä luostariin hiljaisuuden retriittiin. Huvitti suuresti yllättävä paljastus ja se että luostari oli viimeinen paikka, mihin kuvittelin hänen kaltaisensa miehen menevän. Toisaalta, raskas työ, "raskaat" huvit!

Samainen psykiatri oli huumorimiehiä. Hän harmitteli, ettei voinut tuosta vaan nitojalla jatkaa sairaslomaani edellisen loman perään, kuten tohtori Kaikkonen (Jopet showssa). Harvoin olen suu korvissa tullut lääkärin vastaanotolta, mutta tuolloin nauratti vielä kotonakin. 

Vierailija
26/153 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen Acutassa lääkäri laittoi tikit päähäni puuduttamatta. Sattui sikanaan mutta onneksi jäin henkiin.

Serkkuni kaatui ja löi päänsä ja lääkäri määräsi särkylääkettä ja lähetti kotiin. Seuraavana yönä serkkuni kuoli aivoverenvuotoon.

Kummini miehen alakerran naapurille tilattiin ambulanssi 3 kertaa saman päivän aikana mutta eivät huolineet kyytiin. Seuraavana aamuna kuoli sisäiseen verenvuotoon.

Vierailija
27/153 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkteerausvälineet kilisivät ikävästi ja lääkäri arveli, että rustokin saattaisi rusahtaa toimenpiteen aluksi. Radiosta tuli vain uutisia (ei vielä ollut miljoonaa eri kanavaa), joten lääkäri peitti äänet laulamalla. Tykkäsin. :)

Vierailija
28/153 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri soitti lauantai iltana mikä on vointini. Oli nähnyt minut pe päivystyksessä mutta ei ehtinyt tulla silloin kysymään. Mulla oli poskiontelot tulehtunut sen verran pahasti että kuume 40c ja tulehdusarvot oli tosi korkealla. Ekat antibiootit ei tehonnut. Olin siis koko viikon jo käynyt tulehdusarvot mittaamassa joka toinen päivä ja seurattiin pitääkö lähteä osastolle. Tuo lauantai oli lääkärin vapaapäivä.

Koskaan ei ole ketään kiinnostanut virka-ajan ulkopuolella minun vointi niin olin todella hämmentynyt.

Vierailija
29/153 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi lääkäri ihmetellyt miksi minulle on määrätty milloin mitäkin lääkettä - opioideja, epilepsialääkkeitä, hormonikorvauslääkkeitä ja lääkkeistä joista en ole ikinä kuullutkaan. Mitään näistä en syö tai löydy resepteistäni. Lääkäreillä on ilmeisesti ollut väärän henkilön tiedot auki.

Aina yhtä hämmentävää, koska keskustelu menee seuraavasti

Lääkäri: mitä lääkkeitä syöt säännöllisesti?

Minä: en mitään. Migreenilääkettä X tarvittaessa.

Lääkäri: Miksi sinulle on määrätty Lyricaa?

Minä: Mikä Lyrica?  

Lääkäri: Täällä on Lyrica määräys?

Minä: Ei voi olla.

Lääkäri: kyllä on, miksi syö sitä?

Hämmentäviä keskusteluja ja kysymään katsooko lääkäri oikean henkilön tietoja.

Nykyään sentään saa puhelimesta Kanta-palvelun heti auki ja määrätyt reseptit. Ei kyllä herätä luottamusta lääkäriin.

Vierailija
30/153 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ollut jo kuukausia kovat lihaskivut ja lapsena sairastin nivelreumaa. Tk:n lääkäri ottamatta verikokeita sanoi että kuulostaa psyykkiseltä ja laittaa lähetteen psykiatrille. Käskin työntää sen lähetteen sinne minne ei aurinko paista. Menin yksityiselle ja todettiin reuma. Omakannassa lukee teksti potilas oli oikeassa psykiatrin lähetteen suhteen jolle voi tehdä kuten hän pyysi koska potilaalla todettiin tutkimuksissa lihasreuma.

Vierailija
31/153 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotiaana miehenä alkoi ensimmäistä kertaa pukamat vaivata. Peräaukko kirveli ja vuoti verta. Tämähän oli silloin maailman noloin asia. Pari kuukautta kärsittyäni käännyin työterveyshuollon puoleen. Paikka oli pienen kunnan terveyskeskuksen työterveyshuolto. Minut vastaanotti nuori venäläinen tai virolainen mieslääkäri. Puhui vähän huonosti suomea mutta ei ollut varsinaisesti kielimuuri ongelmaa. Hän käski riisua housut kokonaan pois alushousut myös. Sitten jouduin seisomaan nojaten hoitopöytää vasten ja levittämään jalat. Kohta hän rullasi tuolillaan taakseni ja kuulin kuinka hän napsautti kumihanskat käteen. Hävetti hirveästi. Sitten hän toisella kädellä raotti pakaraani ja työnsi kylmän sormen sisääni. Samalla kun hän alkoi tunnustelemaan minua hän alkoi samalla selittää ja kertoa kuinka hyvin hän on viihtynyt kotikunnassani ja miten täällä on kaunista luontoa ja hienot ulkoilumahdollisuudet. Tätä hän jatkoi pitkään ja yritin vastailla hänen kysymyksiinsä kotikunnassani. Tämä puheenaihe jatkui koko tutkimuksen ajan joka kesti pitkään hänen tunnustellessaan ensin sormella ja sen jälkeen tähysteltyään jollakin putkella peräaukkoani. Olisin mielummin ollut siinä vain hiljaa ja nojannut pöytään kivuliaan tutkimuksen ajan enkä olisi välittänyt puhua kotiseutuni kauniista luonnosta.

Vierailija
32/153 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin terveyskeskukseen kun mielenterveys alkoi järkkyä siinä määrin, että vaihtoehtoina oli joko löytää keskusteluapua, lääkitystä tai hypätä junan alle.

Ulkomaalainen lääkäri-mies oli vastassa ja kysyi ensimmäisenä äärimmäisen töykeästi että mitä minä täältä olen hakemassa. Vastasin että no apua, viime käynnillä sairaanhoitaja laittoi ajan sulle että voidaan katsoa mihin mut ohjataan ja mahdollisesti saada tässä välissä jotain mieltä tasaavaa lääkitystä. Luki siinä tietojani mielenterveyshistoriani osalta ja itse tiristin itkua ahdistuneena lääkärin asenteesta. Seuraavana äijä tuhahtaa teatraalisesti että mene pihalle tästä huoneesta, en voi keskittyä kun itket.

Siinä käytävällä sitten itkin muiden asiakkaiden katsoessa ja kun lääkäri lopulta käski takaisin, niin sain asiani "etenemään"; laittoi päihdepuolen hoitajalle koska hänen mielestään normaali reilu parikymppinen ei voi olla masentunut paitsi vain jos käyttää huumeita :D Tein valituksen.

Vierailija
33/153 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella jälleen kerran korvatulehdus ja erehdyin sanomaan sellaisen lääkkeen nimen, joka aiemmin on tehonnut. Lääkäri imaisi heti kourallisen herneitä tuulenhalkasijaansa saatesanoilla: TÄSTÄ TALOSTA EI MÄÄRÄTÄ TÄTÄ LÄÄKETTÄ LAPSILLE! Tyynesti kehotin katsomaan kolme tai neljä edellistä lääkereseptiä samaan tulehdukseen tämän talon lääkäreiden määräämänä. Kovin oli hiljainen mies sen jälkeen. Olisin halunnut olla kärpäsenä katossa kun lääkärit palaveerasivat. Onneksi sain viimein puhuttua/vaadittua/uhkailtua lapselle lähetteen röntgeniin kitarisakuvauksiin. Kohta oltiinkin sitten kirurgisella osastolla ja kirurgi sanoi ettei ole koskaan nähnyt noin pienellä lapsella noin suuria kitarisoja. 

Vierailija
34/153 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kaukana 80-luvulla muistaakseni näyttämässä jotakin urheiluvammaa, mutta YTHS:n lääkäriä kiinnostivat vain seksi- ja ehkäisyasiat. Hän kyseli kovasti, milloin aikoisin tehdä lapsia, ja suhtautui yllättävän tunteikkaasti siihen, etten aikonut tehdä yhtään koskaan. Hetken aikaa käytiin juupas-eipäs-keskustelua, ja lopulta hän mölähti: "Ne lapset on tehtävä NYT!"

Olin kai jotenkin ärsyttävän varma asiastani. Tuo on ainoa kerta, kun muistan lääkärin korottaneen äänensä työtehtävässään.

En muuten ole tehnyt "niitä lapsia" vieläkään.

Minultakin lääkäri kysyi tuimasti ensimmäiseksi:

"Oletko naimisissa?".

"Niin, ihan tulin tätä kipeää kättäni näyttämään että olisko murtunut. Ei ole AVOpuolisoni aikaansaannosta eikä avioliitto sitä kyllä paranna"

Joku kiihkouskovainen maahan muuttanut mies oli tämä lääkäri. 

Vierailija
35/153 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua valittaa mutta vuosien mittaan muutamallekin lääkärille avautunut nuorena tapahtuneesta seks h käytöstä kun on ajautunut henkiseen romahdustilaan.

Viimein tuli vastaan semmoinen lääkäri, joka teki lähetteen psykiatrille, joka taas teki asiaan kuuluvat diagnoosit ja järkkäsi traumaterapiaa. Ja minä kun luulin että menen takaumieni kanssa hautaan ja aika äkkiäkin vielä

Vierailija
36/153 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri alkoi kesken niveltutkimuksen selittää minulle "hengellä parantamisesta" ja kertoi juuri edellisviikolla parantaneensa lähisukulaisensa hengitystieinfektion niillä keinoin. Hän kirjoitti paperilapulle muutaman kirjan, joista löytyisi asiasta lisää. Ulkomailla lääkäriryhmä oli kuulemma jopa herättänyt yhden jäsenensä puolison kuolleista hengen voimalla.

Tuollaisesta kyllä taitaisi voida tehdä valituksen, ainakin jos lääkäri ei ole psykiatriaan erikoistunut. Ja jos lääkäri olisi psykiatriaan erikoistunut, eipä hän taitaisi tuoola tavoin toimia. 

Vierailija
37/153 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälääkäri irvisti lähietäisyydeltä. Tuli siis lähes iholle ja irvisti.

Vierailija
38/153 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen oli aikoinaan töissä terveyskeskuksessa. Hän kuuli kun laiskan oloinen pullea miespuolinen lääkäri kuunteli puhelimessa. Sukulainen kuuli selvästi että toisessa päässä puhui nainen. Kuunneltuaan naisen asian lääkäri totesi: "No joo, tuu huamenna kello 14 niin kattotahan mikä siälä sun persees on ". 

Vierailija
39/153 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai teit valituksen? Taitaa lääkäri tuossa hoitoa itse. Ei todellakaan ole ilkeilymielellä sanottu 

Vierailija
40/153 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri soitti lauantai iltana mikä on vointini. Oli nähnyt minut pe päivystyksessä mutta ei ehtinyt tulla silloin kysymään. Mulla oli poskiontelot tulehtunut sen verran pahasti että kuume 40c ja tulehdusarvot oli tosi korkealla. Ekat antibiootit ei tehonnut. Olin siis koko viikon jo käynyt tulehdusarvot mittaamassa joka toinen päivä ja seurattiin pitääkö lähteä osastolle. Tuo lauantai oli lääkärin vapaapäivä.

Koskaan ei ole ketään kiinnostanut virka-ajan ulkopuolella minun vointi niin olin todella hämmentynyt.

Minulle myös eräs naislääkäri soitti lauantaina lapsen asioista ja määräsi antibiootit. Ihan terveyskeskuksessa asioin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän