Oudoimmat kokemukset LÄÄKÄRISSÄ,mitä sinulle tai tutullesi on käynyt? Kelpaa niin hyvä mutta outo lääkärikin kuin täysi osaamattomuus
Aloitan: Kävin lääkärissä kurkkukivun takia,en muistanut yhden lääkkeeni nimeä ja lääkäri kurkkasi sen Omakannasta. Sitten lääkäri kysyi miksi minulle on määrätty niin mahdottomasti kosteusvoiteita ja tiesinkö että se on itseään ruokkiva keho,iho kuivuu mitä enemmän rasvaa pistän. Koetin sanoa että mulla on atopia mutta lääkäri oli päässyt vauhtiin. En keksinyt muuta kuin nostaa puseron leukaan ja näyttää ihottuman runnomat vatsani ja rintani että näyttääkö tämä siltä, ettei tarvitse rasvata? Lääkäri vaikeni hölmistyneenä ja tuntui vasta sitten muistavan miksi oikein tulin.
Olen 50vuotias,atoopikko 1vuotiaasta asti eikä IKINÄ tuota ennen lääkäri ole kyseenalaistanut sitä että tarvitsen kosteusvoidetta useaa eri purkkia (yhdellä pesen itseni,toisella rasvaan kehon jne),päinvastoin saatettu kysyä että olenko kokeillut rasvata.
Kommentit (153)
Lääkäri antoi 1000e kun valitin rahanpuutetta.
Sain ensimmäisestä korona-rokotuksesta pahat sivuvaikutukset, mm. kovat nivelkivut. Sain ajan päivystykseen, jossa nuori miespuolinen lääkäri (vai opiskelijako) hoiti samalla puhelimitse jotain toista juttua. Kun pääsin selittämään, miksi oli tullut ja mistä ne kivut johtuivat, tuli tunne, että se poikanen ei ole lainkaan kartalla. No käski sentään nostaa kipeää käsivartta. Se ei noussut edes vaakatasoon, kun oli jo pakko irvistää kivusta. Tarjosi sitten kortisonipiikkiä niveleen, mitä en halunnut, kun epäilin pojan taitoa ja pätevyyttä. Ehdotti sitten kolmiolääkettä, mutta totesin, että minun on pakko liikkua autolla silloin, kun kivuiltani kykenen, eli ei kolmiolääkkeitäkään. No sitten hän selasi jotain kirjaa pitkään ja löysi kipulääkkeen, jonka sanoi olevan niin vahva, että vain yhden pillerin saa ottaa vuorokaudessa. Ei auttanut yhtään enempää kuin Panadol. Parin vuoden päästä polvi alkoi vihoitella, oli tullut nivelrikko. Siihenkään ei ortopedin määräämä lääke auttanut. Muistin sen aikaisemman nivellääkkeen ja tutkin pakkausseteliä. Se oli nivelrikkolääke ja kas kummaa, se lievensi kipuja huomattavasti. Valitettavasti lääke vain vanheni ennen kuin loppui eikä reseptiä voinut uusia.
Toinen outo tapaus sattui joskus aikaisemmin. Lääkäri halusi kartoittaa, millaisia riskejä minulla on saada eri sairauksia. Selvitin äidin puolen suvun taudit ja vaivat. Sitten sanoin, että isän puolelta en tiedä mitään, sillä en edes tiedä, kuka isäni on. Siihen lääkäri "möläytti", että kyllähän kaikki isänsä tietävät. Minulla loksahti suu auki. Totesin sitten, että lienen poikkeusyksilö, kun en tiedä.
Kaikki muut kokemukset lääkäreistä ovat olleet neutraaleja tai positiivisia.
Yli 40kuumetta tulehdusarvot "tapissa" päivystykseen. Lääkäri kuuntelu keuhkot ja lähetti keuhkokuviin. Lääkäri totesi että keuhkot on puhtaat, kun kysyin mikä tuo erivärinen kohta kuvassa on jännä vastasi että tiivistynyttä limaa. Sanoi että joku tulehdustila mutta ei tiennyt mikä. Kirjoitti tosi vahvaa antibioottia ja lähetti kotiin. Tulin siitä antibiootistakin tosi huonovointiseksi.
Seuraavana aamuna omalääkäri soitti että sulla on keuhkokuume tule heti tänne tämä hoituu ihan penisilliinillä. Antoi vielä itseni kuunnella keuhkot ja tulehtunut keuhko kuulosti ihan "ruoholeikkurilta".
En ikinä ole ymmärtänyt miten tämä lastenlääkäri ei huomannut keuhkokuumetta jonka näin ja kuulun itsekin.
Peräpukamia tutkittaessa ihmetytti. Olen 2kertaa joutunut käymään. Suomalainen lääkäri käski laskea housut virolainen tai venäläinen lääkäri käski riisua housut kokonaan pois. En ymmärrä miksi
Tk-lääkäri puhui koko vastaanoton ajan ja mainosti jotain lääkettä.
En saanut kerrottua mikä mulla on.
Jalka kipeytyi pohkeesta lonkkaan. Ymmärsin, että kipu säteilee ja hain apteekista lihassärkylääkettä, jolla säteily poistui ja kipeä paikka löytyi. Kun selitin tämän lääkärille, niin kysyi että miksi sitten tulit, kun tiedät kipeän paikan. Tulin tietysti hoidattamaan reittäni, mutta olin hetken sanaton tämän nerokkuuden edessä. Että terveisiå vaan sinne Pihlajalinnaan!
Nukahtamislääke 3 kertaa päivässä kahden viikon ajan. Apteekissa sanoi että tässä taitaa olla virhe. No joo se oli niille antibioteille. Harmin paikka kerrankin olisi saanut nukkua kunnolla pari viikkoa.
Kävin urologilla kun virtsaaminen kirveli ja kuumotti vaikka perus virtsakokeet oli puhtaat.
Hän määräsi doksisykliiniä joka tuhosi mun peniksen ihon ja ei poistanut pysyvästi virtaamisen oireita.
Lopulta selvisi että oireet aiheutti mykoplasma genitalium johon en saanut virtsakoetta ajoissa.
Nyt vieläkin 9kk myöhemmin yritän parantaa penistä ja voi olla että tuo lääkärin päätös määrätä doksisykliiniä tuhosi mun seksielämän lopullisesti. Kukaan ei varoittanut että doksisykliinissä voi olla noin äärimmäisen raju sivuvaikutus.
Lääkäri piti tosi piiiitkiä taukoja puhuessaan. Jotenkin koin erittäin kiusallisena. Istuttiin siinä pitkiä pätkiä hiljaa.
Olin unohtanut pukea rintsikat lääkärikäynnille (en yleensä niitä käytä, omaan pienet tissit), ja piti kuunnella sitten tottakai keuhkot/sydän. Istuin siinä ylävartalo alastomana stetoskoopin alla, kun iäkäs mieslääkäri totesi, että rintojeni muodosta näkee, että ei ole siunaantunut lapsia. Tuli vähän epämukava olo.
Mulla nivelreuma ja kipujen hoidoksi lääkäri käski lopettaa valituksen ja nousta ajoissa sängystä ylös ja lähteä lypsylle.. kerrostalossa asuva kaupunkilainen, minne olisin lypsylle lähtenyt??? Ja tämä on ihan tositarina, lääkäri oli ulkomaalainen taustaltaan, puhui kyllä suomea. Tein käynnistä ja näistä ohjeista valituksen ja sanoin etten kyllä tästä käynnistä maksa mitään käyntimaksua. Ei tarvinnut maksaa.
Lääkäri kertoi omahyväinen virne naamallaan minusta liikkuvan juorun.
Ei ollut edes paikkakunnan oma lääkäri. Emme olleet tavanneet aiemmin emmekä tavanneet koskaan sen jälkeen. Sai vaiennettua minut totaalisesti.
Psykiatria leikkivä tk-lääkäri
2018 kävin lääkärin vastaanotolla kun vasen jalka tuntuu niin kuin vain kulkevan tuossa mukana ja siitä johtuen tulee tasapaino häiriöitä usein kerroin asiasta lääkärille johon hän vastasi että sinun pitää vaihtaa sininen maito rasvattomaan ja kaikki mitä laitat leivän päälle pitää olla sydänmerkittyjä
tuosta tiedosta oli kiva maksaa 30€
Tulehtunut nivel "katsottiin" ja tunnusteltiin vaatteiden päältä.
Taustatiedoksi, että olen nepsy, mutta sekään ei selitä outoutta. Olin hyvää vauhtia toipumassa masennuksesta ja jatkamassa opintoja ja lääkäri ehdotti sairauseläkettä. Silloin olisi kuulemma aikaa tehdä kaikkea kivaa. En suostunut. Nyt on tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Yli 40kuumetta tulehdusarvot "tapissa" päivystykseen. Lääkäri kuuntelu keuhkot ja lähetti keuhkokuviin. Lääkäri totesi että keuhkot on puhtaat, kun kysyin mikä tuo erivärinen kohta kuvassa on jännä vastasi että tiivistynyttä limaa. Sanoi että joku tulehdustila mutta ei tiennyt mikä. Kirjoitti tosi vahvaa antibioottia ja lähetti kotiin. Tulin siitä antibiootistakin tosi huonovointiseksi.
Seuraavana aamuna omalääkäri soitti että sulla on keuhkokuume tule heti tänne tämä hoituu ihan penisilliinillä. Antoi vielä itseni kuunnella keuhkot ja tulehtunut keuhko kuulosti ihan "ruoholeikkurilta".
En ikinä ole ymmärtänyt miten tämä lastenlääkäri ei huomannut keuhkokuumetta jonka näin ja kuulun itsekin.
Samantyyppinen keissi kävi sukulaiselleni. Mitään ei kuulemma keuhkoista kuulunut. Onneksi toinen lääkäri lähetti röntgeniin, jolloin paljastui levinnyt syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Olin nuori ja kävin tk:ssa mieslääkärillä.
Sitä en muista miksi kävin.
Olin pukemassa sermin takana kun kuulin lääkärin huohottavan.
Lääkärillä oli astma?
Vierailija kirjoitti:
Olin unohtanut pukea rintsikat lääkärikäynnille (en yleensä niitä käytä, omaan pienet tissit), ja piti kuunnella sitten tottakai keuhkot/sydän. Istuin siinä ylävartalo alastomana stetoskoopin alla, kun iäkäs mieslääkäri totesi, että rintojeni muodosta näkee, että ei ole siunaantunut lapsia. Tuli vähän epämukava olo.
Törkeää.
Nuori lääkäri opiskelija otti Papa-näytettä, varmaan ensimmäistä kertaa, koska punasteli ja haparoi. Otettuaan näytteen, hän pudotti näytelasin lattialle. Sitten tutkittuaan mitä jäi jäljelle, hän mutisi, että kai tuosta vielä näytteen saa. Mulla meinasi mennä pokka.
Olin nuori ja kävin tk:ssa mieslääkärillä.
Sitä en muista miksi kävin.
Olin pukemassa sermin takana kun kuulin lääkärin huohottavan.