Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä, miten elämäsi muuttuisi, jos tienaisit vaikka 3500 - 4500€/kk?

Vierailija
18.02.2024 |

Miten se eroaisi nykyisestä elämästäsi?

Kommentit (405)

Vierailija
401/405 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällä entinen köyhä (tai pienituloinen varmaan on parempi sana), joka saa nykyään nettopalkkaa noin 2500 euroa/kk ja jonka puoliso (joka oli vielä pienituloisempi ennen) saa nykyään käteen noin 3000 e/kk. 

Elämä on tosiaan ihan erilaista kuin ennen. Rahaa jää säästöön, vaikka tuntuu, että vaikka mitä on vara ostaa. Esim. mulla hajosi varustekassi ja joudun ostamaan uuden. Se maksaa 50 euroa. Puolisonkin laukku on jo hieman huonossa kunnossa (mutta ei sentään jesarilla paikattu kuten mulla) ja mietittiin, että voisi ostaa samalla hänellekin laukun, koska ne maksaisivat vain satasen yhteensä. Vielä viisi vuotta sitten pelkästään minun laukun hankkimista olisi pitänyt miettiä ja harkita, että raaskiikoo, vai keksiikö jonkun muun (hankalamman) tavan kuljetella harrastusvälineitä treeneihin. Nyt satanen on summa, jonka voi käyttää sen kummempia ajattelematta. 

Täytyy myöntää kyllä, että koska molemmat olemme vähänvaraisista perheistä ja olimme sellaisia vielä itekin keski-iän kynnykselle saakka, niin meillä on säästäminen jäänyt hieman liian vähiin. Pitäisi säästää, mutta kun on joutunut säästämään ensimmäiset liki 40 vuotta elämästään, niin on jotenkin ihanaa, että voi käydä ravintolassa syömässä, käydä reissussa ja panostaa harrastuksiin. Mulla on kyllä nyt tässä agendana sellainen, että tää kevät ja kesä vielä nautitaan ja sitten syksyllä aletaan olla harkitsevaisempia. 

Vierailija
402/405 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsisin lääkäriin ja toivottavasti saisin terveyden kuntoon. Voisin käydä silmien laser-leikkauksessa. Voisin ostaa hyvää ja terveellistä ruokaa. Muutos parempaan elämään olisi valtava. Ei tarvitsisi pelätä laskujen avaamista ja itkeä riittääkö rahat molempiin, niihin ja ruokaan. Oi, ja saisin uudet vaatteet ja kengät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/405 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sosiaalituet on vähän alle tuon että ei se mikään parannus olisi. Tuplana käteen tuo ja voisi alkaa jotenkin elää.

Nyt menee vain kädestä suuhun kaikki ja velkaa on vaikka kuinka.

Vierailija
404/405 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo emmä oikein tiedä. Osais edes mitään autoa tai asuntoa ostaa... Eikä oo kavereitakaan enää.

Vierailija
405/405 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitattaisin hampaat kuntoon.

Maksaisin velan pois.

Myisin mökin vaikka tappiolla.

Muuttaisin talveksi lämpimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi