Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä, miten elämäsi muuttuisi, jos tienaisit vaikka 3500 - 4500€/kk?

Vierailija
18.02.2024 |

Miten se eroaisi nykyisestä elämästäsi?

Kommentit (405)

Vierailija
201/405 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kamalaa noin pienillä tuloilla.

Vierailija
202/405 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin talvikengät ja uuden television rikki menneen tilalle. Ruuan ostaminen olisi helpompaa, kun ei tarvitsisi koko ajan valita sitä kaikkein halvinta ja miettiä, riittääkö rahat siihenkään. Matkustaisin useammin lasteni luokse kyläilemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/405 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkisin luultavasti auton. Pienen ja vähän kuluttavan. 

Vierailija
204/405 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt paljoa muuttuisi. Ehkä ostaisin joskus sisäfilettä ja parempaa konjakkia sekä kävisin pari kertaa vuodessa ulkomailla. Sitä kun on vähään tottunut tässä vuosien varrella niin ei sitä enää niin kaipaakaan ylimääräistä.

Vierailija
205/405 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin nopeasti velat pois. Hyväntekeväisyyteen riittäisi satanen kuussa nykyisen kympin sijasta.

Vierailija
206/405 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin saisin itseni terveeksi, tai ainakin parempaan kuntoon. Voisin ostaa kotisiivousta ja muuta apua nyt heti jne. Eli paljon muuttuisi.

Vierailija
207/405 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaisin nopeasti velat pois. Hyväntekeväisyyteen riittäisi satanen kuussa nykyisen kympin sijasta.

Nostat tukia ja lahjoitat hyväntekeväisyyteen. Tuota noin, lämmin ajatus mutta miksi minä maksan veroja jotta joku voisi antaa lahjoituksia eteenpäin. Näin niinkuin nettoveronmaksaja tätä suuresti ihmettelen.

Vierailija
208/405 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa miten pihalla moni täällä on. Mulla on palkka n. 3200€ kk ja käteen jää vähän päälle 2000€. Ei sillä rahalla ainakaan pk-seudulla elä herroiksi. Veroprosentin päälle tulee n. 10% lisää tel ja lel ym muita maksuja. Verotus Suomessa pitää huolen siitä ettei työtä tekemällä rikastu.

siis 2000 käteen? Itselle ei jää käteen yhteen mitään ja silti jää terveysmenoja, vaatteita yms maksamatta.

Tässä on juurikin hyvä esimerkki siitä, miten pihalla porukka on. Tuossa käteen jäävällä summalla tarkoitetaan tietysti nettopalkkaa, josta maksetaan sitten itse kaikki. Asuminen ilman tukia, sähköt, vakuutukset, terveysmenot ym., täysi hoitomaksu päiväkotiin, kaikki muutkin porrastetut maksut korkeimman mukaan, mahdollisesti

Tottakai ymmärretään, mutta itse et ymmärrä, että köyhän kuukausimenot on vaatimattomat. Halpa asunto, halpa sähkö, halpa puhelinliittymä tms., ei autoa. Asuntovakuutus on n. 200 e vuodessa. Ei ne kuukausimenot nykyisestä mihinkään nouse, jos en ole tästä muuttamassa. 

Vierailija
209/405 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin 2 tuhatta euroa säästöön joka kuukausi.

Vierailija
210/405 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa miten pihalla moni täällä on. Mulla on palkka n. 3200€ kk ja käteen jää vähän päälle 2000€. Ei sillä rahalla ainakaan pk-seudulla elä herroiksi. Veroprosentin päälle tulee n. 10% lisää tel ja lel ym muita maksuja. Verotus Suomessa pitää huolen siitä ettei työtä tekemällä rikastu.

siis 2000 käteen? Itselle ei jää käteen yhteen mitään ja silti jää terveysmenoja, vaatteita yms maksamatta.

Tässä on juurikin hyvä esimerkki siitä, miten pihalla porukka on. Tuossa käteen jäävällä summalla tarkoitetaan tietysti nettopalkkaa, josta maksetaan sitten itse kaikki. Asuminen ilman tukia, sähköt, vakuutukset, terveysmenot ym., täysi hoitomaksu päiväkotiin, kaikki muutkin

Ei tässä ketjussa olevat kyllä tunnu ymmärtävän, oikeasti aivan utopistisia nämä "maksan lainat, otan kotisiivouksen, käyn hierojalla ja kampaajalla ja kosmetologilla, matkustelen ja säästän ja ja ja..." Aivan käsittämättömän tietämättömiä ja typeriä kommentteja, jotka kertoo, että tuilla elävillä on todella vääristynyt käsitys siitä, mitä keskiluokan elämä on.

Vierailija
211/405 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoisia kuvitelmia siitä mitä tuollaisella keskivertopalkalla voi muka tehdä. Ei ole rahaa yksityislääkäreihin, silmäleikkauksiin, matkusteluihin ja muuhun luksukseen.

Paremmim riittäisi, jos työn verotusta saataisiin alas ja tukia samalla leikkattaisiin.

Kyllä meidän perheellä ainakin on keskivertopalkoilla varaa matkusteluun ja toisen lapsen kalliiihkoon harrastukseenkin. Näin on ihan hyvä.

Vierailija
212/405 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin enemmän kirjoja. Ja sähkökitaran. 

Aloittaisin harrastuksen. 

Vierailija
213/405 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisin 2 tuhatta euroa säästöön joka kuukausi.

Eli eläisit siis n. 500€:lla/kuukausi? Ja tuolla 500€lla maksaisit koko elämäsi, wau! Siis maksaisit ihan vuokrasikin.

Vierailija
214/405 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuloni osuvat tuohon väliin: haen leipis- ja hävipussit, seuraan tarkkaan pörssisähkön hintaa, kilpailutan kaikki sopimukset, seuraan torin / facebookin ilmaispalstoja. Ja tämä kaikki, jotta selviän mukavasti arjessa.. ei tuolla tulotasolla leveillä

Mihin rahasi sitten menevät?

Vierailija
215/405 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kysyjällä on neste noussut päähän jos tienaa tuon verran. Ei pitäisi  noilla palkoilla tai muillakaan.

Ja Ihminen ei ole sitä mitä tienaa tai omistaa.

Vierailija
216/405 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoisia kuvitelmia siitä mitä tuollaisella keskivertopalkalla voi muka tehdä. Ei ole rahaa yksityislääkäreihin, silmäleikkauksiin, matkusteluihin ja muuhun luksukseen.

Minä olen tehnyt noita asioita 2000 euron bruttopalkalla. Tosin en käyttänyt niistä nimitystä luksus, vaan tavallinen elämä. Onneksi ei sentään tarvinnut käydä lääkärissä tai silmäleikkauksissa kerran kuussa tms. Jos tarvitsisi, niin silloin elämä tuskin olisi kovin hääppöistä, oli rahaa tai ei. Enkä ajatellut, että matkustamaankaan pitää päästä jatkuvasti. 

Mistään 3500+ euron palkasta en haaveile, koska normaalisti se tarkoittaa kokoaikatyötä ja sitä en enää halua tehdä. Minulle riittää pienempi summa osa-aikatyöstä. Tämän sanottuani ketjuun tulee tietysti monta kommenttia niiltä, jotka mukamas tekevät helppoa työtä pari tuntia viikossa ja saavat siitä yli kolmen tonnin palkkaa. 

Vierailija
217/405 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on juurikin hyvä esimerkki siitä, miten pihalla porukka on. Tuossa käteen jäävällä summalla tarkoitetaan tietysti nettopalkkaa, josta maksetaan sitten itse kaikki. Asuminen ilman tukia, sähköt, vakuutukset, terveysmenot y

Siis meinaatko että yksiöön ei voi ottaa kotisiivousta? Lehdessä on mainoksia 40 € tunti. Ja kun tää kämppä kuurattais lattiasta kattoon, niin siinä menis sitten se mikä menis. Pystyisin näistä vähistä voimavaroista pitämään yllä sitten taas pitkään ylläpito siivousta. 

Tässä on kyllä niin päin, että toi lällättelijä ei tiedä yhtään mitään pitkäaikaissairaan ja sitä myöten köyhän elämästä. Turha aukoa päätä.

Vierailija
218/405 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tienaisin 4500 e kk käteen saisin tuosta 3000 e säästöön/kk sillä elän n. 1500 e /kk tälläkin hetkellä. Tekisin ihan hitosti enemmän ulkomaan matkoja kuin nyt ja voisin täten paljon paremmin. Ottaisin paljon palkatonta lomaa töistä ja matkustelisin.

Vierailija
219/405 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nostat tukia ja lahjoitat hyväntekeväisyyteen. Tuota noin, lämmin ajatus mutta miksi minä maksan veroja jotta joku voisi antaa lahjoituksia eteenpäin. Näin niinkuin nettoveronmaksaja tätä suuresti ihmettelen.

Ainhan te hyvätuloiset väitätte, että laittaisitte enemmän rahaa hyväntekeväisyyteen, jos ei tarvitsisi köyhiä elättää. No, olkaa siis iloisia, että köyhän pennosista menee osa myös muille. Eikä tuo edellinen muuten edes sanonut saavansa tukia. Köyhäkin voi elää pelkällä pikkupalkalla tai omaisen avulla. 

Vierailija
220/405 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin maksettua velkani pois, ja ruokaakin voisi ehkä ostaa muualtakin kuin alennuksista. Vaatteet pitäisi varmaan edelleen ostaa kirppikselta.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi