Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihminen laiska jos ei jaksa palkkatöissä?

Vierailija
17.02.2024 |

Mutta työttömänä kun on niin jaksaa tehdä sitä sun tätä, asuu oktalossa. Touhottaa menemään ja ei ikinä saa häntä kiinni kun on pihatöissä ja aina jotain projektia meneillään. Jos työllistyy niin irtisanoutuu heti koska ei kuulemma "jaksanut"

Ystäväni on tämmöinen 

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän ihmisen jolla on kuulemma sosiaalisia pelkoja ja on suoraan sanonut ettei jaksa käydä lääkärissä tai muuallakaan. Ei ole mitään virallista syytä olla työtön, karensseja saa vähän väliä, hetken saattaa piipahtaa työkokeilussa ja sitten taas vetää työttömänä pari vuotta.

Hän on laiska, hakemaan apua

Ja ilmeisesti sinulla on selvännäkijän kyvyt näkemään että hän ei ole koskaan hakenut apua. Voisitko sinä auttaa häntä?

Vierailija
42/68 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma ajatus on, ettei mulla ole oikeutta laiskotella toisten kustannuksella, jos pystyn töihin. Paskatöihinkin.

Jos joku ei pysty, niin ei pysty. Rehellisesti sanottuna toimin näin, vaikka ei aina ole kyllä mukavaa.

Anteeksi mutta mikä työ on p*työtä?

Esim. siivous, kassatyö?

Ainakin lannan lapioiminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän ihmisen jolla on kuulemma sosiaalisia pelkoja ja on suoraan sanonut ettei jaksa käydä lääkärissä tai muuallakaan. Ei ole mitään virallista syytä olla työtön, karensseja saa vähän väliä, hetken saattaa piipahtaa työkokeilussa ja sitten taas vetää työttömänä pari vuotta.

Ja ilmeisesti sinulla on selvännäkijän kyvyt näkemään että hän ei ole koskaan hakenut apua. Voisitko sinä auttaa häntä?

Olen ehdottanut että voin tulla mukaan vastaanotolle mutta kuulemma ei halua kun annetaan vaan mielialalääkkeitä eikä niitä suostu syömään.

Mitä muuta tuo on ellei laiskuutta? 

Vierailija
44/68 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ehdottanut että voin tulla mukaan vastaanotolle mutta kuulemma ei halua kun annetaan vaan mielialalääkkeitä eikä niitä suostu syömään.

Mulla sama. En jaksa hakea apua ja yritän esittää normaalia työnhakijaa. Työkkärillä ei hajuakaan ongelmistani. Pari työpaikkaa olen perunut koska tajusin että en niihin kykene kuitenkaan ja alkoi ahdistamaan miten työssä ollaan paljon ihmisten kanssa.

Olen ilmeisesti laiska 

Vierailija
45/68 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista näistä työttömien kommenteista huomaa, että työstä kieltäytyminen ja poisjääminen on tehty aivan liian helpoksi. Kuulostaa siltä, että on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia.

Jokainen voi mielestäni olla pois työelämästä, jos kustantaa itse koko lystin, mutta ei loisimalla yhteiskunnan laskuun.  

Eli alkuperäiseen kysymykseen vastaus: kyllä, työstä kieltäytyvä tuttavasi on laiska. Hänellä ei ole selvästikään mitään fyysistä vikaa, joka estää työnteon, koska kaikki kotityöt sujuvat.

Vierailija
46/68 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon introvertti    teen mitä huvittaa

Vierailija
47/68 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista näistä työttömien kommenteista huomaa, että työstä kieltäytyminen ja poisjääminen on tehty aivan liian helpoksi. Kuulostaa siltä, että on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia.

Jokainen voi mielestäni olla pois työelämästä, jos kustantaa itse koko lystin, mutta ei loisimalla yhteiskunnan laskuun.  

Eli alkuperäiseen kysymykseen vastaus: kyllä, työstä kieltäytyvä tuttavasi on laiska. Hänellä ei ole selvästikään mitään fyysistä vikaa, joka estää työnteon, koska kaikki kotityöt sujuvat.

Itse en nosta työttömyyskorvausta enkä muitakaan tukia, mies elättää:) Eikä ole lapsia, mutta hoidan isoa kotiamme, se riittää. Jos tulee ero tai mies kupsahtaa niin hankin laitoshuoltajan tutkinnon. Työnteko kodin ulkopuolella ei kiinnosta pätkääkään, mutta kotitöitä rakastan. 

Vierailija
48/68 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. En jaksa hakea apua ja yritän esittää normaalia työnhakijaa. Työkkärillä e

Mitähän teidän kaltaisten kanssa oikein tekisi, kun ette hoitoa ota vastaan ja yksi totesi ettei myöskään syö lääkkeitä vaikka ne tekisi työkykyiseksi. Kyllä tuo ihan laiskuutta on. Eri asia on ihmiset jotka ovat oikeasti pyrkineet työllistymään, menneet terapiaan, syöneet lääkkeitä ja tehneet kaikkensa, ahkerasti, että ei vaan makaa kotona. On asennevammaa, eli laiskuutta ja oikeaa sairautta. Näissä on selkeä ero

Vierailija
49/68 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myönnän olevani laiska, ei työt kiinnosta. Muut asiat kyllä 

Vierailija
50/68 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. En jaksa hakea apua ja yritä

Kuntouttavaan työtoimintaan karenssin tai leikkausten uhalla. Mutta parempi tapa olisi lähete terveydenhoitoon ja jos ei mene niin samat sanktiot. Mutta on tietysti ongelma jos ihminen ei syö lääkitystä mikä edesauttaa paranemista. Vaikea pakkolääkitä ketään

Vierailija
51/68 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona voit touhuta ja sitte heittäytyä selälles lepäilee ja sit taas jatkaa jos jaksaa ja kykenee. Hyvä että on jotain tekemistä, mitä pystyy tekemään.

Vierailija
52/68 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaistyöttömille pitäisi olla velvoite käydä terveystarkastuksessa. Nythän se on vapaaehtoinen. Tuosta velvoitteesta moni oikeasti hyötyisi kun ei uskalla tai jaksa varata aikaa. Menee sitten vaikka ihan taksilla jos on juuri tämmöisiä pelkotiloja. Tiedän pari ihmistä jotka eivät saa itseään lääkärin juttusille vaikka tarvetta olisi.

Vierailija
53/68 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä

Terveystarkastus maksaa!

Vierailija
54/68 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko työpaikassa on usein pakkotahtista ja tylsää raatamista. Omat puuhat kotipihassa omalla aikataululla ja omien mielenkiinnon kohteiden mukaan on sitten ihan eri asia. Erityisesti jos on nepsy-piirteitä, voi olla todella vaikea sopeutua aivottoman robotin rooliin. 

Itse olen autisti ja työelämään osallistuminen, erityisesti kokoaikatyö, ihan mahdotonta. Vapaa-ajalla kyllä puuhastelen ja vastaavasti lepäilen miten itsestä tuntuu hyvältä, mutta työssä käydessä koko vapaa-aika menee röistä toipumiseen...

Vierailija
55/68 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystarkastuksessa ja tutkimuksissa paljastuu sitten joku syy, jonka vuoksi on osatyökykyinen. Kuka muka palkkaa osatyökykyisen, kun täysin työkykyisilläkin on vaikeaa työllistyä jos työttömäksi jää? Työnantajilla on todella korkeat vaatimukset ihan mihin tahansa kikkarehommaan.

Vierailija
56/68 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Se on hänen tapansa elää. Työttömänä saa tehdä niitä asioita mistä ilmeisesti tylkkää kun niin paljon puuhastelee.

Aletaanko kaikki makaamaan työttömänä koska ei tykätä työnteosta?

Vierailija
57/68 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihminen on tuolloin laiska. Kuinka moni miettisi jaksaako vai eikö jaksa, jos lapset näkisivät nälkää/kylmyyttä jne. siksi että itse olet niin väsynyt ettet jaksa käydä töissä. Uskon että jokainen meistä raahautuisi töihin/ tekisi mitä vaan lastensa eteen. Nyky-yhteiskunta on mahdollistanut tällaisen laiskuuden.

Vierailija
58/68 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työssä käyntiin ahkeruutta tarvita. Se voi olla hyvin monesta asiasta kiinni jos ei meinaa jaksaa töissä. Esim. hyvin pieni palkka, työpaikan ilmapiiri, työtehtävät, henkilökohtaiset asiat jne.

Vierailija
59/68 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ehdottanut että voin tulla mukaan vastaanotolle mutta kuulemma ei halua kun annetaan vaan mielialalääkke

Työttömän terveystarkastuksen maksaa Kela 

Vierailija
60/68 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveystarkastuksessa ja tutkimuksissa paljastuu sitten joku syy, jonka vuoksi on osatyökykyinen. Kuka muka palkkaa osatyökykyisen, kun täysin työkykyisilläkin on vaikeaa työllistyä jos työttömäksi jää? Työnantajilla on todella korkeat vaatimukset ihan mihin tahansa kikkarehommaan.

Pakkoko sitä osatyökykyään kertoa työhaastatteluissa ja työtä hakiessa? En itsekään toitota sairastavani kroonista masennusta, jos kertoisin niin en todellakaan saisi töitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän