Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihminen laiska jos ei jaksa palkkatöissä?

Vierailija
17.02.2024 |

Mutta työttömänä kun on niin jaksaa tehdä sitä sun tätä, asuu oktalossa. Touhottaa menemään ja ei ikinä saa häntä kiinni kun on pihatöissä ja aina jotain projektia meneillään. Jos työllistyy niin irtisanoutuu heti koska ei kuulemma "jaksanut"

Ystäväni on tämmöinen 

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin työttömänä on kyllä aikaa harrastella ja vaan nauttia elämästä. Joilllekin se rahan tienaaminen ei ole niin tärkeää kuten minulle. Mulle riittää ne rahat mitä saan. Ei ole tylsää vaan nautin! Ainiin, olen +30v.

Ei häiritse elää muiden rahoilla...?

Jos hän saa esim. tulonsiirtojen kautta rahaa, ne rahat ovat silloin hänen rahojaan. Veikkaanpa että sinäkin olet joskus saanut tulonsiirtojen kautta rahaa, tai ainakin olet hyötynyt veronmaksajien rahoittamasta infrastruktuurista tai olet veronmaksajien rahoittaman koulun avulla oppinut lukemaan ja kykenet moralisoimaan nyt siis palstalla muita.

Vierailija
22/68 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma ajatus on, ettei mulla ole oikeutta laiskotella toisten kustannuksella, jos pystyn töihin. Paskatöihinkin.

Jos joku ei pysty, niin ei pysty. Rehellisesti sanottuna toimin näin, vaikka ei aina ole kyllä mukavaa.

Anteeksi mutta mikä työ on p*työtä?

Esim. siivous, kassatyö?

Hyvin outo käsitys sinulla on noista työtehtävistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollain henkilöllä saattaa olla psyykkisiä ongelmia jotka aiheuttavat haasteita työelämässä pärjäämiselle. Psyykkisillä sairauksilla voi kuitenkin vielä nykypäivänäkin olla vahva stigma. Siksi jokin ihminen saattaa ystävälleen valehdella että hän ei jaksanut käydä töissä, koska sellaisella syy saattaa olla vähemmän paheksuttava kuin todellinen työkyvyttömyyden syy. Niin tai näin, juoruaminen vasta rumaa onkin.

Juuri näin. Itse saan kuulla vähän väliä siitä kuinka olen laiska kun en ole töissä, jopa oma veli haukkuu selän takana. Oikeastaan koko suku. Oikeasti en käy töissä koska on monenlaista henkistä ongelmaa ja näistä ei todellakaan voi puhua kun viimeksi vähän vihjailin niin tuli luento siitä kuinka esimerkiksi masennusta ei ole, se on vain laiskojen ihmisten tekosyy.

Teen paljon asioita enkä makaa sohvalla räkien kattoon, mutta on melkein mahdot

Kannattaa lopettaa tuo itselleen selittely ja ruveta vaikka siivoamaan yövuoroissa.

Vierailija
24/68 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollain henkilöllä saattaa olla psyykkisiä ongelmia jotka aiheuttavat haasteita työelämässä pärjäämiselle. Psyykkisillä sairauksilla voi kuitenkin vielä nykypäivänäkin olla vahva stigma. Siksi jokin ihminen saattaa ystävälleen valehdella että hän ei jaksanut käydä töissä, koska sellaisella syy saattaa olla vähemmän paheksuttava kuin todellinen työkyvyttömyyden syy. Niin tai näin, juoruaminen vasta rumaa onkin.

Juuri näin. Itse saan kuulla vähän väliä siitä kuinka olen laiska kun en ole töissä, jopa oma veli haukkuu selän takana. Oikeastaan koko suku. Oikeasti en käy töissä koska on monenlaista henkistä ongelmaa ja näistä ei todellakaan voi puhua kun viimeksi vähän vihjailin niin tuli luento siitä kuinka esimerkiksi masennusta ei ole, se on vain laiskojen ihmisten tekosyy.

Teen paljon asioita enkä mak

Oikein mielelläni tekisin tuota työtä, ei olisi vinkkiä antaa kuka työnantaja palkkaisi kyseiseen tehtävään? Kaikkiin siivoustöihin jossa saa työskennellä itsenäisesti olen hakenut, en edes haastatteluun ole päässyt 

Vierailija
25/68 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma ajatus on, ettei mulla ole oikeutta laiskotella toisten kustannuksella, jos pystyn töihin. Paskatöihinkin.

Jos joku ei pysty, niin ei pysty. Rehellisesti sanottuna toimin näin, vaikka ei aina ole kyllä mukavaa.

Annas kun veikkaan mitä puoluetta äänestit.

No arvaahan. Solidaarisuus on mun johtava ajatukseni, vinkkinä.

Vierailija
26/68 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille työ ei ole itseisarvo millään tavalla. Ne jotka haluavat parempaa elintasoa käyvät töissä mutta kaikille työ ei vapauta...kuten eräässä kyltissä joskus luki. Työn ihannointi sinällään on sairasta kun yhteiskunta jakautuu kuitenkin vain hyväksikäyttäjiin ja hyväksi käytettäviin. Siis puhtaan kapitalismin näkökulmasta. Pointti on siis se että jos haluat ajaa uudella autolla, lomailla mökillä ja ulkomailla ja asua omakotitalossa niin saat sen vain työllä. Jos et halua niin olet vapaa valitsemaan mitä elämälläsi teet.

Vierailija
27/68 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet on tarkoitettu niille, jotka eivät saa työtä tai eivät kykene sitä tekemään. Ei mahdollistamaan kivoja valintoja ryhtymisrajoitteisille. Järjestelmä on romahtamassa.

Vierailija
28/68 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet on tarkoitettu niille, jotka eivät saa työtä tai eivät kykene sitä tekemään. Ei mahdollistamaan kivoja valintoja ryhtymisrajoitteisille. Järjestelmä on romahtamassa.

Sinulla on siis mielipide.

Vierailija
29/68 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät esim että hän ei vaikkapa tullut rankasti kiusatuksi työpaikkallaan, tai mistä tiedät että hän ei sairasta jotain sairautta joka ei vain näy ulospäin. Hän tuskin haluaa avautua asioistaan sinulle, koska olet meillekin osoittanut ettet ole luottamuksen arvoinen. Kenties hänkin on sen huomannut.

Vierailija
30/68 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen paljon asioita enkä mak

Ei enää missään saa siivota öisin. Heitäpä kuule yksikin siivoustyö linkki tähän mikä on KOKONAAN yötyötä. Jep, sellaista ei ole, koska kukaan työnantaja ei halua maksaa yötyölisää ja varsinkaan siivoojalle

Vierailija
31/68 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei järjestelmä ole romahtamassa millään tavalla. Järjestelmä rankaisee jo nyt jos kieltäydyt työstä joten sen suhteen ei ole olemassa mitään ongelmaa. 

Vierailija
32/68 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei järjestelmä ole romahtamassa millään tavalla. Järjestelmä rankaisee jo nyt jos kieltäydyt työstä joten sen suhteen ei ole olemassa mitään ongelmaa. 

Tämä. + vielä työnhakuvelvoite.

Vierailija
33/68 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työpaikalla ja laiskuudella oo mitään tekemistä toistensakkaa. 

Kumpi on laiskempi?

-Rekkaa ajava 200 kilonen pömppömaha joka vaan istuu auton ratissa ja syö eikä tee muuta

-Liikunnallinen hyväkroppainen jannu kellä ei vaan satu olemaan työpaikkaa

Jep

Se rekkaa ajava kuule joutuu myös lastaamaan ja purkamaan sen lastin. Se on usein monen tunnin homma varsinkin yhdistelmäajoneuvossa.

Vierailija
34/68 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työpaikalla ja laiskuudella oo mitään tekemistä toistensakkaa. 

Kumpi on laiskempi?

-Rekkaa ajava 200 kilonen pömppömaha joka vaan istuu auton ratissa ja syö eikä tee muuta

-Liikunnallinen hyväkroppainen jannu kellä ei vaan satu olemaan työpaikkaa

Jep

Se rekkaa ajava kuule joutuu myös lastaamaan ja purkamaan sen lastin. Se on usein monen tunnin homma varsinkin yhdistelmäajoneuvossa.

Niin ja heräämään aikaisin, pukea työvaatteet päälle, tehdä asioita tiettyinä aikoina. Tämä toinen nuori jannu saa mennä urheilemaan vaikka iltapäivällä

Vierailija
35/68 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan jaksanut töissä, olen ihmetellyt aina miten joku pystyy tekemään töitten jälkeen jotain. Olen aatellut olevan vaan huonokuntoinen ja laiska kun en jaksa mitään. Nyt terveys meni huonoon kuntoon lopullisesti ja on selvinnyt, että minulla on ollut lapsesta asti sairaus mikä vaikuttaa yleiskuntoon. Olin lapsenakin etten pärjännyt koululiikunnassa en missään. Eli joo en enää palaa työelämään, omassa pihassa yritän touhuilla ja sitä kautta pitää kuntoa yllä, lumitöitä ainakin tuntuu riittävän tänä vuonna.

Vierailija
36/68 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän se sanotaan suoraan:

"sellainen, joka on haluton tekemään töitä, jolle ei työnteko maistu"

https://www.suomisanakirja.fi/laiska

Vierailija
37/68 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystäväsi olisikin laiska, kerropa tovi omista synneistäsi.

Vierailija
38/68 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laiskaksi sanotaan työntekoon halutonta, työtä vierovaa, saamatonta, tarmotonta, vetelää ihmistä, jota vaivaa laiskamato tai jolta vetää laiskansuonta. Tätä laatusanaa käytetään myös muusta verkkaisesta tekemisestä tai tapahtumisesta."

Eli työtävieroksuva ihminen

Vierailija
39/68 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kymmenisen eri diagnoosia joiden takia en tee töitä. Utelille kyselijöille saatan sanoa etten tee töitä koska laiskottaa. En ole tilivelvollinen uteliaille ihmisille. On mehukasta kuulla mutkan takia villejä juoruja itsestään :D

Vierailija
40/68 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmisen jolla on kuulemma sosiaalisia pelkoja ja on suoraan sanonut ettei jaksa käydä lääkärissä tai muuallakaan. Ei ole mitään virallista syytä olla työtön, karensseja saa vähän väliä, hetken saattaa piipahtaa työkokeilussa ja sitten taas vetää työttömänä pari vuotta.

Hän on laiska, hakemaan apua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi