Lentokone Berliinistä ei laskeutunutkaan Rovaniemelle
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lentänyt usein Sveitsistä ja Ranskasta suorilla lennoilla Lappiin ja takaisin eikä konetta tankata. On luonnollista jättää matkustajat Helsinkiin, josta on hyvät yhteydet vaihtoehtoisille kentille ja paremmat resurssit uudelleenohjata matkustajia.
Ihan varmasti on tankattu. Ei ole mitään järkeä kuljettaa ylimääräistä painoa ellei kyseessä ole ihan lyhyt reitti.
Tuo lentoreitti on alle 3 tuntia. Mä lennän työmatkat joka viikko 3 tunnin lennolla eikä Finnair/Norra ikinä tankkaa kääntöpaikassa.
Mistä sinä sen varmuudella tiedät ja näet? Joillain lentokentillä ei ole tankkiautoja vaan putket maan alla ja maassa liitännät, josta sitten vedetään letku lentokoneeseen tankkauksen ajaksi.
Koneen tankkauksen näkee kyllä. Itse lennän kentältä, jolle kone tulee ihan satelliittiterminaalin viereen ja matkustajat kävelevät koneeseen. Kun on vastatuulta kone tulee usein niin myöhässä, että matkustajat vain vaihdetaan nopeasti. Jos kone tankattaisiin, ei turvavöitä saisi edes kiinnittää konessa tankkauksen aikana.
Myös Liverpool - Rovaniemi lento käännytettiin Helsinkiin samoihin aikoihin, näin tuolta samasta Flightradarista. En osaa linkittää mutta jos laittaa playbackin eiliselle klo 17 uct niin näkyy nuo molemmat käännytetyt lennot. Outoa tosiaan!
Vierailija kirjoitti:
Myös Liverpool - Rovaniemi lento käännytettiin Helsinkiin samoihin aikoihin, näin tuolta samasta Flightradarista. En osaa linkittää mutta jos laittaa playbackin eiliselle klo 17 uct niin näkyy nuo molemmat käännytetyt lennot. Outoa tosiaan!
Tuossa ekalla sivulla on kyllä kommentti:
"Liverpoolista laskeutui kone 20:14 ja Amsterdamiin lähtevä noussut 20:07, joten ei tuo varmaan liity kentän säähän."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ekalla sivulla on kyllä kommentti:
"Liverpoolista laskeutui kone 20:14 ja Amsterdamiin lähtevä noussut 20:07, joten ei tuo varmaan liity kentän säähän."
Mutta tosiaan näkyy, että oli kieputellut Rovaniemen lähellä ja sitten kääntynyt Helsinkiin. Ehkä tuo oli tuossa vaiheessa vielä vain arvio saapumisajasta.
Aikataulun mukaan Eurowings lentää kahdesti viikossa Berliinistä Rovaniemelle, lauantaisin ja keskiviikkoisin.
Nyt kuitenkin näkyy Rovaniemen tiedoissa samalla lennonumerolla saapuva kone tänään sunnuntaina. Eli hakeekohan tuo nyt ne eiliset matkustajat sieltä pois?
https://www.finavia.fi/fi/lentoasemat/rovaniemi/lennot?tab=arr
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lentänyt usein Sveitsistä ja Ranskasta suorilla lennoilla Lappiin ja takaisin eikä konetta tankata. On luonnollista jättää matkustajat Helsinkiin, josta on hyvät yhteydet vaihtoehtoisille kentille ja paremmat resurssit uudelleenohjata matkustajia.
Ihan varmasti on tankattu. Ei ole mitään järkeä kuljettaa ylimääräistä painoa ellei kyseessä ole ihan lyhyt reitti.
Tuo lentoreitti on alle 3 tuntia. Mä lennän työmatkat joka viikko 3 tunnin lennolla eikä Finnair/Norra ikinä tankkaa kääntöpaikassa.
Empun range on 4500 km, kolmen tunnin lento on noin 2000 km, joten tuo ei mitenkään ole mahdollista, koska tarvitaan lisäksi reservi.
Jos puhut kalustosta, jota Finnairkin käyttää Euroopan lennoilla, niin kantama on reilusti yli 5000 km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Empun range on 4500 km, kolmen tunnin lento on noin 2000 km, joten tuo ei mitenkään ole mahdollista, koska tarvitaan lisäksi reservi.
Itse mainitsit Norran, joiden E190:n range on 4500 km.
Uuden polven E190 koneet lentävät lähemmäs 5300 km.
Vierailija kirjoitti:
Uuden polven E190 koneet lentävät lähemmäs 5300 km.
Norran koneet eivät ole uutta sukupolvea.
Mä en kestä ellen saa tietää, mitä tapahtu!!
Miksi iltalehti/iltasanomat ei uutisoi tästä? On tämä tärkeämpää kuin sanna-lööpit.
Jäikö tämä nyt ihan mysteeriksi?
Kyllä se taitaa jäädä meille mysteeriksi. Mutta lentoalalle ilmeisesti ole kummoinenkaan juttu vaan arkipäivää. Pari lentoa käännytetty, kukaan ei kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se taitaa jäädä meille mysteeriksi. Mutta lentoalalle ilmeisesti ole kummoinenkaan juttu vaan arkipäivää. Pari lentoa käännytetty, kukaan ei kuollut.
Kyllä iltapäivälehdet yleensä uutisoivat paljon pienemmistäkin lentokoneisiin liittyvistä jutuista. Jostain syystä ei kuitenkaan tästä.
Liittyykö tähän ufot ja hallitus on kieltänyt uutisoinnin?