Omakotitalo
Kommentit (24)
Meillä oli yksi kerros käytössä 15 vuotta. Kun tarvittiin lisätilaa niin rakennettiin yläkertavaraus. Sinne saatiin lapsille omat huoneet, aulatila ja wc. Eli kun lapset pieniä 1 kerros on hyvä. Kun teinejä 2 kerrosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen tontti ja rakennusoikeus?
Molemmissa puolensa. Yksitasoinen on tietyllä tapaa helpompi, mutta voi olla vaikea erottaa makkareita omaksi osakseen yhteistiloista (riippuu tuosta tontista minkä mallisen talon saa tehtyä). Kaksikerroksisista tykkään enemmän sen takia, että helppo erottaa makuuhuoneet eri kerrokseen yhteisistä tiloista.
Ei minulla ole mitään valintoja. Selailen taloja, mutten vain pääse lopputulokseen, että yksi vai kaksi kerrosta. Kolmikerroksisten talojen hinnat alkavat useimmiten kolmosella ja tilaa on yhdelle ihan liikaa (kun miettii kuluja ja tietysti siivoustakin.)
Talon aion hommata suht edulliselta alueelta, mutta sielläkin on kolmosella alkavia hintoja ja se on aivan liikaa.
Yksin valitsisin yksikerroksisen.
Vierailija kirjoitti:
Jatkakaa äänestämistä ja kommentteja. En vain osaa päättää kumpi olisi lopulta parempi.
Tykkäätkö kävellä portaissa omassa talossasi vanhanakin tai jos on jalka kipeänä?
Sitä olen kyllä miettinyt... että varmaan jossain vaiheessa alkaisi v...ttamaan kunnolla ja aina saisi pelätä, että horjahtaa. En ole onnettomuusaltis, mutta mietin kuitenkin myös riskejä. Harmi vain kun korkea talo olisi niin ihanan näköinen. Mutta yksikerroksiset ovat halvempia ja olen löytänyt jo pari tosi hyvää... eli toivoa on!!!