Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakotitalo

Vierailija
17.02.2024 |

Yksi vai kaksi kerrosta?

Yksi vai kaksi kerrosta?

Vaihtoehdot

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/24 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upseeri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppopaistettu kana 

Vierailija
4/24 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppopumppu 

Vierailija
5/24 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haaveilen yksikerroksisesta,mutta pääkaupunkiseudulla vaikea löytää tontti tuollaiselle.

Vierailija
6/24 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikerroksinen ois kätevin

Vierailija
7/24 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme

Vierailija
8/24 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkakaa äänestämistä ja kommentteja. En vain osaa päättää kumpi olisi lopulta parempi. 

Vierailija
9/24 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kerrosta. Kellarissa pelihuone/liikuntasali.

Vierailija
10/24 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen tontti ja rakennusoikeus? 

Molemmissa puolensa. Yksitasoinen on tietyllä tapaa helpompi, mutta voi olla vaikea erottaa makkareita omaksi osakseen yhteistiloista (riippuu tuosta tontista minkä mallisen talon saa tehtyä). Kaksikerroksisista tykkään enemmän sen takia, että helppo erottaa makuuhuoneet eri kerrokseen yhteisistä tiloista. 

Vierailija
11/24 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen tontti ja rakennusoikeus? 

Molemmissa puolensa. Yksitasoinen on tietyllä tapaa helpompi, mutta voi olla vaikea erottaa makkareita omaksi osakseen yhteistiloista (riippuu tuosta tontista minkä mallisen talon saa tehtyä). Kaksikerroksisista tykkään enemmän sen takia, että helppo erottaa makuuhuoneet eri kerrokseen yhteisistä tiloista. 

Ei minulla ole mitään valintoja. Selailen taloja, mutten vain pääse lopputulokseen, että yksi vai kaksi kerrosta. Kolmikerroksisten talojen hinnat alkavat useimmiten kolmosella ja tilaa on yhdelle ihan liikaa (kun miettii kuluja ja tietysti siivoustakin.)

Talon aion hommata suht edulliselta alueelta, mutta sielläkin on kolmosella alkavia hintoja ja se on aivan liikaa. 

Vierailija
12/24 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme

Mielestäni kysyin, että yksi vai kaksi kerrosta. 

Vierailija
13/24 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme kerrosta. Kellarissa pelihuone/liikuntasali.

Mielestäni kysyin, että yksi vai kaksi. 

Vierailija
14/24 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille kolmikerrosjankkaajille suosittelen aloituksen lukemista. 

Vierailija
15/24 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut 2-tasoinen talo, toinen oli 2krs + 2 taso ja nykyinen on 1 krs.

Varsinkin pienissä taloissa (120-150m2) 1 krs on ehdoton, 2 taso taas arkkitehtoonisesti kaunein. 

Vierailija
16/24 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo kiitos

Vierailija
17/24 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kerros, jos on useampi saa pyykkiä olla kantamassa kerrosten välillä. Roskia saa tyhjentää kummastakin kerroksesta, jos on kaksi. Ikkunat on mahdollisesti vaikeampi pestä kaksi-kerroksisesta. Jos on vähänkään kipeä selkä tai jalat, tulee mielee se yksi-kerroksinen. Jos meinaa elää loppuelämänsä: yksi.

T: täällä myös kolme kerrosta

Vierailija
18/24 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut 2-tasoinen talo, toinen oli 2krs + 2 taso ja nykyinen on 1 krs.

Varsinkin pienissä taloissa (120-150m2) 1 krs on ehdoton, 2 taso taas arkkitehtoonisesti kaunein. 

Rakastan kyllä korkeita taloja. Ainoa asia, jota tulen kerrostalosta kaipaamaan on korkealla asuminen. Se ei kuitenkaan ole riittävä syy jäädä yhteenkään kerrostaloon. Muutenkin vihaan taloyhtiöitä. Mutta korkea talo olisi ihana ulkonäöllisesti. Minulla vain on paha tapa keskittyä liikaa pintaan ja huomioida liian vähän käytännöllisyyttä. Sukulaisen luona käydessä kyllä ärsyttää se portaissa ramppaaminen. Tosin entiset omistajat ovat tehneet niin kamalat portaat, ettei ihmekään. Siellä ollessa olen kyllä miettinyt, että jaksaisinko oikeasti sitä ramppausta vuodesta toiseen. Pelkään myös kaatumista ja halvaantumista. Olen nuori ihminen, eli ei tässä mitään seniorivarustuksia tarvita, mutta aina on sellainen onnettomuuspelko kyllä läsnä. 

Vierailija
19/24 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän portaisiin tottuu ajan kanssa ja voi tehdä paljon kaikkia turvallisuustoimenpiteitä. Mutta aina on riskinä, että askel lipsahtaa ja menee loppuelämä uusiksi. Mutta kyllä siellä talossa ollessa olen yrittänyt välttää "turhaa" alakerrassa käymistä, kun ne portaat ovat sattuneet niin sairaasti jalkoihin. Silloin olen miettinyt, että jaksaisinko ihan oikeasti asua kaksikerroksisessa talossa.

Vierailija
20/24 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun ei enää ole 2 kerroksista se rappujen raavaminen kävi hermoille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi